Siivouspäivä ja hermot menee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Millä ihmeelllä nuo lapset saa kaveriksi?
Ei auta hyvällä eikä pahalla kun ne sille päällle sattuu. Talo kuin pommin jäljiltä enkä ite ehdi enkä ees jaksa yksin siivota. Ja kyllä pitäs nuien lapsienki oppia et väliin siivotaan kunnolla.
Meil suurin ongelma et tavarat ei mee ikään paikalleen. Vaan sit on päivässä jo kamala sotku. Ja siivous yhtä tappelua. Ei vaan oikein ehdi jokaisen perässä kulkea ja sanoa joka asiasta et laita paikalleen, älä jätä siihen. Käytännössä oon yksin kuuden lapsen kanssa joten joku ratkasu pitäs löytyä tähän.
Moni vaan mulle sanonu et no ne on poikia et siks noin vaikeaa. Mutta kyl minusta pitää poikienki oppia siivoamaan. Lapset siis 11v, 9v, 8v, 6v 4v ja 1v. Nuo 6 ja 4 vuotiaat luistaa kyllä kaikesta. Eniten tekee nuo 2 vanhinta, yleensä vasta sitten kun huomaavat et mulla palaa pinna lopullisesti. Niin siis muut poikia paitsi tuo 6v.
Nyt lähtivät pihaa siivoamaan ja pyörällä näyttivät ajelevan tuolla et se siitäkin hommasta. Ite nukutan tuota 1 v.ta päiväunille täs samalla.

Mä käytän ton 5v:n kanssa sitä että yks asia pitää kerätä. Esim. barbit pitää olla laatikossa munakellon sointiin mennessä /lastenohjelmia ennen/ ruokaa ennen. Se helpottaa kun on selkeä "alue" mikä tehdä muuhun ei tarvi koskea. Sit otetaan seuraavaks vähän ajan päästä joku toinen alue esim. nuket paikoilleen tai keittiötavarat.
Ja mä käyn sit tsekkaas et onko homma hoidettu. =)

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Mä käytän ton 5v:n kanssa sitä että yks asia pitää kerätä. Esim. barbit pitää olla laatikossa munakellon sointiin mennessä /lastenohjelmia ennen/ ruokaa ennen. Se helpottaa kun on selkeä "alue" mikä tehdä muuhun ei tarvi koskea. Sit otetaan seuraavaks vähän ajan päästä joku toinen alue esim. nuket paikoilleen tai keittiötavarat.
Ja mä käyn sit tsekkaas et onko homma hoidettu. =)

Käytän minäkin tätä. Ja monta muuta lahjonta/kiristys konstia. On vaan päiviä millon ei tehoa mikään. ja ois tarkotus saada koko talo kuntoon eikä vain nuo lasten kamarit.

Mä yleensä monesti päivässä pistän keräämään lelut. Ennen ruokia pois keittiöstä tieltä ja sitten illaksi taas pois. Muuten kaaos on taattu. Joskus keräämisessä menee tuntikin mutta sitten odotellaan ja tapellaan.. mutta minä en halua palvella lapsia ellei nyt ihan vauvoja ole, ne tietenkään osaa siivota :)

Yhteistyössä