Sinä päivänä, kun ex potkaisee tyhjää..

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hmm... no et sinäkään ap fiksulta vaikuta. Luulen itse asiassa että itse vaikeutat asiaanne!

Kerros ihmeessä kuinka mä tätä vaikeutan?

Kun eron nostattamat tunteet ovat pinnassa, eikä ole päässyt kokonaan exästä yli, niin oma asenne vaikuttaa kyllä. tiedän sen kokemuksesta. Minä vedin herneen nenuun joka helvatan asiasta ja vauhkona selitin asioita kavereille "täähän on kuinjostain kauniista ja rohkeista" jne. exä teki oman osansa ja minä omani koska emme olleet päässeet vielä erosta ja toisistamme yli. ajan kanssa meillä on alkanut sujumaan. kun on päässyt erosta yli ja pystyy taas kommunikoimaan ilman tunteenpurkauksia. se kyllä vaatii että molemmat ovat aikuisia ja ajattelet lasten parasta. Lapsia surettaa ja stressaa muutenkin vanhempien ero, niin en tajua miksi pitää heidän oloaan ja eloaan entisestään pahentaa tällaisella turhalla riitelyllä!!

Alkuperäinen kirjoittaja lasten etu?:
hmm... no et sinäkään ap fiksulta vaikuta. Luulen itse asiassa että itse vaikeutat asiaanne!

Kun eron nostattamat tunteet ovat pinnassa, eikä ole päässyt kokonaan exästä yli, niin oma asenne vaikuttaa kyllä. tiedän sen kokemuksesta. Minä vedin herneen nenuun joka helvatan asiasta ja vauhkona selitin asioita kavereille "täähän on kuinjostain kauniista ja rohkeista" jne. exä teki oman osansa ja minä omani koska emme olleet päässeet vielä erosta ja toisistamme yli. ajan kanssa meillä on alkanut sujumaan. kun on päässyt erosta yli ja pystyy taas kommunikoimaan ilman tunteenpurkauksia. se kyllä vaatii että molemmat ovat aikuisia ja ajattelet lasten parasta. Lapsia surettaa ja stressaa muutenkin vanhempien ero, niin en tajua miksi pitää heidän oloaan ja eloaan entisestään pahentaa tällaisella turhalla riitelyllä!!

Ööööh. Eli toisen pitää sitten niellä kaikki mitä toinen suoltaa, ettei vain riideltäisi? Ja mitä täällä meuhkaaminen sitten vaikuttaa lapsiin?

Joo, no mä oon täs 8 VUODESSA päässy mainiosti exästä yli. Mutta ex ei tajua, ettei se mulle tee kiusaa, sillä että hankaloittaa lasten tapaamisia, vaan lapsille. Ja onko mun nieltävä ihan kaikki paska, mitä sieltä tulee? Vain lapsien etua ajatellen?

Ja jos mä pyydän jotain ylimäärästä tapaamista, kun kuopus varsinkin ikävöi isäänsä, saan kuulla, että yritän vain saada itselleni lisää vapaata.

Ööööh. Eli toisen pitää sitten niellä kaikki mitä toinen suoltaa, ettei vain riideltäisi? Ja mitä täällä meuhkaaminen sitten vaikuttaa lapsiin?

no, eikö sitä sanota että riitaan tarvitaan aina kaksi?

ja luuletko, ettei heidän lapsensa aisti ja kuule, näe, että äiti ja isä riitelevät ja ovat huonoissa väleissä??

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Kuullostaa aika julmalta tuo aloitusviesti :/ Vaikka ymmärrän kyllä että varmasti ottaa aivoon!!! =)

Huomattavasti paljon julmempaa ja sairaampaa on satuttaa lapsia, kuvitellen että saisi sillä tavalla tehtyä kiusaa lasten äidille. |O
(just esim. noiden tapaamisten suhteen )

Omasta kokemuksesta tiedän mitä se on ja voin sanoa häpeilemättä että mä voisin pistää kans juhlat pystyyn kun ex-ukko lähtee tästä maailmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Anteeks nyt vaan, mutta kun en tiedä niin kysyn. Eli miten se samainen mies on voinu joskus olla niin ihmeen ihana et sen kanssa on yhteiselämään ryhtyny. Ja miten se sit muuttu ihan hirveeks? Voiks ihminen oikeesti muuttua niin paljon? Vai mistä näissä "kamala exä" jutuissa on kyse?

Mä oon joskus jostain lukenut, että sitten vasta sen rakkaan puolisonsa tuntee läpikotaisin jos/kun tulee ero...

Mä taas en usko pätkääkään että sun ex olis se pelkkä paska näissäkään jutuissa. Meillähän ei oo kun sun versiois asioista; ja kun asioilla on aina kaks puolta

Alkuperäinen kirjoittaja en muista äsköistä nikkiäni:

ja luuletko, ettei heidän lapsensa aisti ja kuule, näe, että äiti ja isä riitelevät ja ovat huonoissa väleissä??

riitelyyn kyllä, mutta sitä paskaa voi saada niskaansa vaikkei suuta avais ja meillä ainakin ex jaksaa tasaisin väliajoin laittaa miun perään haukkumaviestejä vaikken mä niihin edes nykyää vastaa.. ei vaan osaa lopettaa. mutta kyllä, lapset näkevät että minulle tulee paha mieli.. tulee se siitä huolimatta vaikkei itse halua mihinkään tuollaiseen haukkumiseen osallisena ollakaan.

Mä taas en usko pätkääkään että sun ex olis se pelkkä paska näissäkään jutuissa. Meillähän ei oo kun sun versiois asioista; ja kun asioilla on aina kaks puolta

Ei se olekaan, silloin kun kaikki menee niin kuin se haluaa. Ts. en sano vastaan sille mistään.

No mutta kukakohan sen miehen aluks otti?

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja en muista äsköistä nikkiäni:

riitelyyn kyllä, mutta sitä paskaa voi saada niskaansa vaikkei suuta avais ja meillä ainakin ex jaksaa tasaisin väliajoin laittaa miun perään haukkumaviestejä vaikken mä niihin edes nykyää vastaa.. ei vaan osaa lopettaa. mutta kyllä, lapset näkevät että minulle tulee paha mieli.. tulee se siitä huolimatta vaikkei itse halua mihinkään tuollaiseen haukkumiseen osallisena ollakaan.

juu, riitaan tarvitaan aina kaks...samaa mieltä minäki olin ennen... Mutta oonko mä se toinen osapuoli jos puhelimeen tulee tekstareita toisen perään minkälainen huora mä oon? Jos niihin ei vastaa ni tulee viestiä että "vastaa idiootti"
Mä oon niin loppu nuitten haukkumisien kans, että ne saa loppua jonku muun toimesta, jos ei mun lopeta-pyynnöt auta.
Mä tiiän että pitäs antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja plaaplaa... Mutta kuka jaksaa koko ajan kuunnella huorittelua ja haukkumista?

Yhteistyössä