Nyt tulee paskaa niskaan mut satakoon sit kunnolla näin perjantain kunniaks.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Multakussuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
Alkuperäinen kirjoittaja Multakussu:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Minä en voi sanoa täällä ääneen mottoani joka koskee kissoja, saat yv:nä jos haluat kätevän iskulauseen kissa-asiaan :kieh:

Annapas tulla! Jos se ei oo mitään hyvää kissoista. |O :snotty:

anna tulla kun kerta aloitit jo.

apeelle kommenttina että olis kyllä lähteny aikaa sitten meiltäkin tuollaset katit..

Tuolla on aikasemmin jo!

Mä luulin et sulla on sama motto ku mulla. Eli "paras kissa on kuollut kissa".
Minä vihaan kissoja kanssa.

Muutenkaan en tajuu näitä vihaan kissoja, vihaan koiria, vihaan sitä ja tätä epäoleellista.
Mä en tykkää käärmeistä, mutta en mä niitä vihaa jne..
Vihaan esim. pedofiilejä jne.
Mutta jokainenhan ilmaisee itseään kuten haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Minusta kissat ovat mukavampia kuin koirat. Mutta siitä huolimatta en sietäisi tuollaista kuseskelua. Voitte sopia että pesette pissit vuoronperään. Tai sitten teillä on kolme vaihtoehtoa.

1) Luovutte koirista, jolloin kissat lopettavat reviirinsä merkkauksen.
2) Luovutte kissoista.
3) Muutatte erilleen.

Me luovutaan kissoista.Erilleen ei muuteta,miehän en tuota herkkuani vapaille markkinoille päästä. :heart: :whistle:

Kissat lähtee,sakut on hyvin opetettuja,ei tee pahojaan.Niistä ei oo mitään haittaa.

Niin pikkaisen väärä ajatusmaailma sulla.
Olivathan kissatkin ennen hyvin opetettuja! Ennen kuin ne sun koiras tuli.
Just tällä ajatusmaailmalla käy niitä vahinkoja, nähdään vaan vika muissa ja omia eläimiä pidetään koulutettuina jne..
Eläin on aina eläin ja sinäkään et tiedä vielä miten koirasi reagoivat esim. vauvan tuloon.

Ei nuo koirat ole käsittääkseni kissoja vahingoittaneet. Ja vauva nyt pissii muutenkin ympäriinsä :) Mutta miten kissat osoittavat mieltään vauvan tullessa?

Mutta minusta kissat ovat parempia, koirat ovat niin riippuvaisia ja takertuvia.

Korjaus!Ennenkö kissat tuli tänne!ja nuo mun sakut on oikeasti hyvin koulutettuja,suojelu koulun käyneitä,niihin oon vähän pistäny rahaa että ne on niin tottelevaisia mitä ne on.

Mä en enää puolentoista vuoden miettisen jälkeen mieti mitään muuta ku haluan ne pois täältä. |O

"Nähdään vaan vika muissa"...siis siithän toi johtuu ettei ne totu koiriin ollenkaan.Mulle on ihan sama,jos mun pitää päättää kumpi lähtee,kaksi ilmaseks saatua ympäriinsä kuseskelevaa kissaa vai kaksi 1500e/kpl arvosta tottelevaa sakua niin kyllä se on noi kissat jotka täältä ulos heivaan.

No siinä arvomaailma kohdallaan =)
Hienoa! =) Rahahan tuon ratkaiseekin ;)

Eli toisinsanoen et oo viitsiny mitään tehdä OIKEASTI sen eteen että kissat sopeutuisivat paremmin jne..
Ja nyt sitten ajat vaan kuulaa kalloon asiaa..

Juuri tälläistä älytöntä ajatusmaailmaa... =)

No voi jumalauta sentään. Siellä taas joku puunhalaaja risuparta piipittää!! JOS oisit ite luutunnu yli vuoden kissankusia ja paskoja huushollistas,niin veikkaan että satavarmasti harkitsisit jo niistä luopumista. Tavalla tai toisella.
Ei ap oo missän aiheessa ilmottanu lähtevänsä hakeen haulikkoo ja lahtaavansa katteja. Että koittakaa ny helevetti asettua joskus ihan toisen IHMISEN asemaan!! Ja asiahan on niin, että eläin on eläin. Ja jos sille ei uutta kotia löydy, ja omistaja silti haluaa siitä luopua,niin kyllä se nukuttaminen in sitten se oikea vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Minusta kissat ovat mukavampia kuin koirat. Mutta siitä huolimatta en sietäisi tuollaista kuseskelua. Voitte sopia että pesette pissit vuoronperään. Tai sitten teillä on kolme vaihtoehtoa.

1) Luovutte koirista, jolloin kissat lopettavat reviirinsä merkkauksen.
2) Luovutte kissoista.
3) Muutatte erilleen.

Me luovutaan kissoista.Erilleen ei muuteta,miehän en tuota herkkuani vapaille markkinoille päästä. :heart: :whistle:

Kissat lähtee,sakut on hyvin opetettuja,ei tee pahojaan.Niistä ei oo mitään haittaa.

Niin pikkaisen väärä ajatusmaailma sulla.
Olivathan kissatkin ennen hyvin opetettuja! Ennen kuin ne sun koiras tuli.
Just tällä ajatusmaailmalla käy niitä vahinkoja, nähdään vaan vika muissa ja omia eläimiä pidetään koulutettuina jne..
Eläin on aina eläin ja sinäkään et tiedä vielä miten koirasi reagoivat esim. vauvan tuloon.

Ei nuo koirat ole käsittääkseni kissoja vahingoittaneet. Ja vauva nyt pissii muutenkin ympäriinsä :) Mutta miten kissat osoittavat mieltään vauvan tullessa?

Mutta minusta kissat ovat parempia, koirat ovat niin riippuvaisia ja takertuvia.

Korjaus!Ennenkö kissat tuli tänne!ja nuo mun sakut on oikeasti hyvin koulutettuja,suojelu koulun käyneitä,niihin oon vähän pistäny rahaa että ne on niin tottelevaisia mitä ne on.

Mä en enää puolentoista vuoden miettisen jälkeen mieti mitään muuta ku haluan ne pois täältä. |O

"Nähdään vaan vika muissa"...siis siithän toi johtuu ettei ne totu koiriin ollenkaan.Mulle on ihan sama,jos mun pitää päättää kumpi lähtee,kaksi ilmaseks saatua ympäriinsä kuseskelevaa kissaa vai kaksi 1500e/kpl arvosta tottelevaa sakua niin kyllä se on noi kissat jotka täältä ulos heivaan.

No siinä arvomaailma kohdallaan =)
Hienoa! =) Rahahan tuon ratkaiseekin ;)

Eli toisinsanoen et oo viitsiny mitään tehdä OIKEASTI sen eteen että kissat sopeutuisivat paremmin jne..
Ja nyt sitten ajat vaan kuulaa kalloon asiaa..

Juuri tälläistä älytöntä ajatusmaailmaa... =)

No voi jumalauta sentään. Siellä taas joku puunhalaaja risuparta piipittää!! JOS oisit ite luutunnu yli vuoden kissankusia ja paskoja huushollistas,niin veikkaan että satavarmasti harkitsisit jo niistä luopumista. Tavalla tai toisella.
Ei ap oo missän aiheessa ilmottanu lähtevänsä hakeen haulikkoo ja lahtaavansa katteja. Että koittakaa ny helevetti asettua joskus ihan toisen IHMISEN asemaan!! Ja asiahan on niin, että eläin on eläin. Ja jos sille ei uutta kotia löydy, ja omistaja silti haluaa siitä luopua,niin kyllä se nukuttaminen in sitten se oikea vaihtoehto.

OLISIT LUKENUT LOPPUUN MITÄ KIRJOITIN MYÖHEMMIKIN.

Mä en katselis kusevia kissoja 1,5 vuotta. Heti pitää puuttua ja selvittää syy tai sitten laittaa kissat eteenpäin.

Ei mitään järkeä kummankaan puolelta jatkaa tuollaista touhua 1,5 vuotta!!!

Lue asia loppuun ennen kun alat meuhkaamaan.

Sanoin moneen kertaan, että heille varmasti fiksuinta laittaa kissat pois.
Ap ei pidä kissoista ja kissat myös tuon vaistoavat. Noin pitkään jatkunut tilanne ei ole kenellekkään hyväksi.

Ja lisäys vielä, että se on ihan sama kuinka monta vuotta niitä kusia luuttuaa jos ei järki jo sano että siihen on joku syy kun kissat eivät ole aikaisemmin oleet sellaisia niin ei voi mitään!!

Ei se lopu pelkällä luuttuamisella jos ei tiedä minkä takia ne sitä tekevät. Jos ei syy selviä niin sitten eteenpäin, ei mitään järkeä tuossa.

Ja lisäys vielä, että se on ihan sama kuinka monta vuotta niitä kusia luuttuaa jos ei järki jo sano että siihen on joku syy kun kissat eivät ole aikaisemmin oleet sellaisia niin ei voi mitään!!

Ei se lopu pelkällä luuttuamisella jos ei tiedä minkä takia ne sitä tekevät. Jos ei syy selviä niin sitten eteenpäin, ei mitään järkeä tuossa.

No voi hellanduudelis ja viikviikviik..Käänsit sit hienosti kelkkas tos yhessä vaiheessa *lol*

Alkuperäinen kirjoittaja mn:

No voi hellanduudelis ja viikviikviik..Käänsit sit hienosti kelkkas tos yhessä vaiheessa *lol*

EN kääntäny kelkkaa vaan se että ap ei ole syytä selvitellyt/tehnyt sen eteen mitään muuta kun luutunnut nurkkia.
Ei se siitä mihinkään muutu ja sanoin jo ajat sitten että sillon jos ei syytä löydy /tai ei ole tarkoitus sitä selvittää eläimelle uusi koti tai kaunis loppu.

Ei en kissatkaan nauti siellä olemisesta pätkääkään.

Mä taas rakastan kissoja, enkä juurikaan voi sietää koiria! :D Eikös se ole hyvä, että löytyy erilaisista asioista pitäviä ihmisiä? Mutta ap:n tapauksessa ymmärrän kyllä, että tilanne käy hermoille. Kun kerran ette aio koirista luopua, asia lienee noin pitkän aikaa jatkuneen katastrofin johdosta selvä. Mutta koettakaa nyt kuitenkin löytää kissoille ensin uusi koti, ennen kuin ratkaisette asiaa radikaalimmin. Pliis!

Sisko sai juuri kotiinsa kauan odottamansa siperiankissan pennun ja voi jestas, kun toinen on suloinen! :heart: Meillekin tulee joku rotukissa, kunhan lapset hieman kasvavat ja meillä on "parempi" asuinpaikka (isolla tontilla maaseudulla okt, johon voi tehdä pienen tarhan pihalle). Pari kolme vuotta pitäisi vielä malttaa.

Mutta ap:n kissat joka tapauksessa ovat sieltä lähdössä.

Mielestäni syyn selvittäminen on tärkeää jos eläimet haluaa pitää. Aika korjaa ei aina riitä.
Mutta jos ei ole intressiä pitää eläintä niin tuollainen kusipaskarumba, ei ole kenenkään hermoille hyväksi.

Useimmiten syy ja ratkaisu ongelmaan löytyy,mutta ei aina. Ja se vaatii välillä omistajilta paljon työtä. Mutta jokainen tyylillään.

Tää oli vaan mielestäni turha kärjistävä ote kissoista. En mä ainakaan olisi katsellut noin kauaa. Kissä luonteeltaan siisti eläin ja olisi jo käynyt sääliksi kissaa jos olisi noin kauan jatkunut. Eikä kenenkään normaalin ihmisen hermo kestä myöskään ainaista kusien siivoamista.

Silloin kun vanhin kissani alkoi kuseskelemaan, sovin jo hänelle varalle uutta kotia jos tilanne ei olisi lauennut.
Se olisi mielestäni ollut oikein kissalle, jos homma ei olisi alkanut sujumaan.

Kuseskelu on selkeäoire kissan pahasta olosta joten on reilua, että siihen puututaan ajoissa.

sun kaltaiset kissan vihaajat..ilmeisestikkin ne kissat vaistoavat vihasi ja siksi keksii kaikenlaista jäynää..mutta toisaalta jos miehesi rakastaa enemmän kissojaan kuin sinua miettisin et lähtiskö mies kissoineen uuteen osoitteeseen.
Ehkä miehesi tarvitsee kissa rakkaan emännän:)

Meillä on kans kissa kun mies sellasen halusi. Itse en kissoista juuri pitänyt huonojen kokemusten takia (raivopäät maatiasraapijat), mutta pikkuhiljaa on sydän tuolle otukselle lämmennyt. Luonne on hyvä eikä jätökset ole laatikon ulkopuolelle menneet, mitä pidän tosi tärkeänä sillä kissan jätösten hajua en kotiini halua. Ihmettelen ja nostan jopa hieman hattua ap:lle kun on jaksanut jätöksiä niinkin pitkään siivota. Parempi tosiaan etsiä kissoille uusi koti kun teidän elämäntilannetta vastaan noin kapinoivat.

Ap:lle ja muillekin kissanvihaajille haluaisin kuitenkin muistuttaa, ettei kissoja kannata välttämättä päättömisti inhota niiden omistajien tekemien virheiden vuoksi. Inhotkaa vapaasti niitä kissanomistajia, jotka taajama/kaupunkialueella päästävät kissansa vapaasti kulkemaan. Ja jos kissanjätökset alkaa omassa kämpässä haisemaan niin silloin olisi hyvä katsoa hieman peiliinkin ja etsiä käytöksen syytä ja ratkaisua tarkemmin. Kissa kun on luonnostaan siisti eläin (Kollien merkkailustakin pääsee leikkauttamalla kätevästi eroon) ja pissan syy voi olla vaikka sairaus (tai niinkuin ap:n tapauksessa luultavasti elämäntilanteen muutoksen tuoma stressi).

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
entäs jos miehes vaatis sua luopuun koiristas , olisikko valmis siihen?

Mieshän jo oli samoilla linjoilla, että kusiaiset lähtee. Ei kyllä tarviis munkaan kauaa miettiä tuossa tilanteessa kummat elikot lähtis !! joka tapauksessa ne kissat saattaais kussa vaikkei koiria olisikaan. Jo kissojen hyvivointia ajatellen on parempi, että ne lähtee, ne juuri jotka ongelmaa aiheuttaa !! Ihmiset vaan täällä haluaa olla ilkeitä kun ne on MIEHEN kissoja eikä AP:n, että voi suututtaa......murrrrrrrrr

Alkuperäinen kirjoittaja viekku:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
entäs jos miehes vaatis sua luopuun koiristas , olisikko valmis siihen?

Mieshän jo oli samoilla linjoilla, että kusiaiset lähtee. Ei kyllä tarviis munkaan kauaa miettiä tuossa tilanteessa kummat elikot lähtis !! joka tapauksessa ne kissat saattaais kussa vaikkei koiria olisikaan. Jo kissojen hyvivointia ajatellen on parempi, että ne lähtee, ne juuri jotka ongelmaa aiheuttaa !! Ihmiset vaan täällä haluaa olla ilkeitä kun ne on MIEHEN kissoja eikä AP:n, että voi suututtaa......murrrrrrrrr

Ei mulla oo ainakaan mitään väliä kumman kissoja ovat kun joka tapauksessa oireilevat.

meillä on 1 kissa ja 2 koiraa. kissa on ihana, lasten ystävä ja maailman siistein kolli. toinen koira on iso ja kuola vaan lentää ja haisee hikisukalle, ja toinen koira on pieni, mun koira. pentu vasta siis vuoden ikäinen. paskoo ja repii tavaroita kun ollaan pois (eroahdistusta) mutta luopua en voi, kun olen ne kontolleni ottanut. liian iso kynnys, vaikka hermot menee välillä ja kiroan ne alimpaan helvettiin. eli mulla on hommaa päivisin. :D

musta tuossa ei ole mitään pahaa kun luovutte kissoista, luultavasti ovat tosi ahdistuneita kun eivät ole pennusta asti tottuneet koiriin, yrittäkää löytää uusi koti jossa saisivat olla rauhassa. Itse ainakin luopuisin kissoistani jos ne alkaisivat kuseskelemaan tavaroihin, mikään ei ole kammottavampaa kuin kissanpissan lemu asunnossa.

Siis jonkun mielestä hyvin käyttäytyvistä koirista pitäisi luopua tilanteessa jossa kissat kuseksii ja paskoo ympäriinsä? :o Kun kerran ap:n mieskin on kissoista luopumisen kannalla niin eiköhän ongelma ole ratkennut.

Sitäpaitsi kuka oikeasti kuvittelee toisen huvikseen siivoilevan kissankusia asunnostaan 1,5v ajan ilman että yrittää etsiä tilanteelle syitä ja ratkaisuja?? :o äidilläni oli aikanaan kaksi kissaan jotka tekivät tuota ja ihan liian kauan hän niitä jälkiä siivoili. Sen siivoilemisen lomassa kissoja kuljetettiin eläinlääkäriltä toiselle, kokeiltiin yhtä sun toista lääkettä, luettiin kaikkea kissojen ajatusmaailmasta ja kokeiltiin muuttaa asioita stressin poistamiseksi, ostettiin eläinkaupoista kaikki mahdolliset suihkeet ja aineet mitä ikinä ollaan kehitetty, vaihdeltiin ruokia, annettiin kissoille aikaa ja huomioa, hankittiin leluja ja virikkeitä, yritettiin toteuttaa kaikkia netistä ja irl kissaihmisiltä saatuja vinkkejä... Mutta ei vaan auttanut. Onneksi saivat sitten uuden kodin maalta ja siellä nuo ikävät tavat jäivät pois. Mutta kiva kuulla jälkeenpäin tuostakin kuinka kissoja heitettiin pois eikä viistitty tehdä mitään ongelmien ratkaisemiseksi. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Tehkää kompromissi ja pistäkää sekä kissat että koirat menemään. Aivan selvää on että nuo eivät viihdy keskenään ja sitten tuli ongelmia.

Miksi yhden pitäisi luopua omista elukoistaan muttei toisen?

Miksi ihmeessä pitäisi luopua eläimistä jotka ei aiheuta ongelmia? :o

Sitäpaitsi ap:han kertoi miehen olevan myös samaa mieltä kissoita luopumisesta ja pitävän koirista. Joutuisiko hän siis jonkun reiluuden lisäksi luopumaan paitsi kissoistaan myös perheeseensä liittyneistä koirista?

kissat osoittaa mieltään kuseksimalla, ja mielen osoituksen kohteeksi olet joutunut sinä, josta kissat eivät selvästikkään pidä (tunne siis molemmin puolinen) itselläni yksi kissa kuseksi mielen ilmaisuksi aina silloin tällöin sisälle(kissa oli mulla yli 8vuotta ja tuli 7-vuotiaana, sairauteen kuoli). Tiedän kuinka raivon partaalle kusinen sitteri voi mielen saada, mutta kissalla oli aina syykin pissamiseen. teidän syynä on tietysti sinä ja koirat. Harmi että kissat joutuvat tuollaiseen "kotiin". Toivottavasti löydät niille oikean kodin mistä löytyy ymmärrystä ja eläinrakkautta, vaikka lemmikin käytös ei aina omistajan mielen mukaan menisi.

Yhteistyössä