Sininen kastemekko,mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
V

vieras

Vieras
Pojalleni tehtiin sininen,aika tumma,kastemekko sametista.
Äitini oli kauhuissaan eikä usko että tosissani olen sen laittamassa pojalleni,hänen mielestään puvun pitää olla valkoinen.
Mitä olette mieltä?
Puvun aion laittaa,kastajaiset on huomenna.

Oudolta kuullostaa ku eikös sen pitäs olla valkonen se päällys mekko ja alumekko voi sit olla minkävärinen vaan, meillä oli näin ja alumekot oli tytöllä vaaleenpunanen ja pojalla mintunvihreä ja pääli puku oli siis semmonen "reiällinen" pitsi mekko, tajuskohan kukaan??

siis valkoinen sen pitää vissiin olla, nauhat vaan vaal. punaset tai siniset...valkoinen ku on puhtauden ja viattomuuden väri...ja kaste on yksi tärkeimpiä kirkollisia juhlia

No jos aattelee niin että mä olisisn tällänny tyttöni kirkuvan punaiseen kastemekkoon..ööö ei oikein kuulosta hyvältä, ja varmana näyttää viel kamalammalta.
joten olen kyl valkoisen kannalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Fantsu:
Oudolta kuullostaa ku eikös sen pitäs olla valkonen se päällys mekko ja alumekko voi sit olla minkävärinen vaan, meillä oli näin ja alumekot oli tytöllä vaaleenpunanen ja pojalla mintunvihreä ja pääli puku oli siis semmonen "reiällinen" pitsi mekko, tajuskohan kukaan??

Mä en tajua sun ajatusmaailmaas. "Pitäs ollA"? Kuka niin sanoo, jeesus vai jumala vai pyhä henki...

Alkuperäinen kirjoittaja alkuper:
No mulle nyt ei merkitse se tuo puhtauden ja viattomuuden jutut mitään..
en halunnut valkosta pukua.taida olla ainut. :D

Mitäs pappi tuohon on sanonut, meillä kyllä pappi kotikäynnillä luetteli mitä pitää kasteessa olla ja sanoi, valkoinen kastemekko, et kantsii viel varmistaa papilta et käykö, ettei vaan jää kastamatta pienokainen :)
Tuokin tosin varmaan riippuu papista mut kannattaa kysyä

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

Mä en tajua sun ajatusmaailmaas. "Pitäs ollA"? Kuka niin sanoo, jeesus vai jumala vai pyhä henki...

Meillä ainakin pappi sanoi että pitää olla ja ei mun ajatusmaailmaa tarttekkaan kaikkien ymmärtää :)

Ihan hyvältä kuulostaa.
Tollaset kirkolliset perinteet on niin idioottimaisia muutenkin. Hyvä että laitat edes kastemekon josta tykkäät!
Mun mielestä hyvä idis, anna noitten eukkojen kaakattaa lämpimikseen.

Eihän se nyt Fantsun ajatusmaailmaa ole pelkästään, vaan siihenhän liittyy symboliikka: Kastepuku on valkea ja se kuvaa Kristuksen puhtautta ja syntien anteeksi saamista.

Tutuilla oli pojilla sellainen kullan värinen kastemekko. Mut kannattaa tosiaan papilta kysyä etukäteen. Kaikki kun ei kasta missään "uutuushömpässä".

Kastepuku on valkea ja se kuvaa Kristuksen puhtautta ja syntien anteeksi saamista. Se kertoo siitä, että kasteen perusteella lapsi on puettu anteeksiantamukseen ja vanhurskauteen. Se kuvaa myös valkeudessa vaeltamista, Kristuksen läheisyyttä ja Jumalan pyhyyttä. Kastemekon ylipitkä helma muistuttaa, että armo on ihmistä suurempi. Gal. 3:26-27 "Te kaikki olette Jumalan lapsia, kun uskotte Kristukseen Jeesukseen. Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne."

lähde: http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/D932C4B185620B72C225702200405E36?OpenDocument&lang=FI

tarkista asia vielä papilta!

Ihan hyvältä kuulostaa.
Tollaset kirkolliset perinteet on niin idioottimaisia muutenkin. Hyvä että laitat edes kastemekon josta tykkäät!
Mun mielestä hyvä idis, anna noitten eukkojen kaakattaa lämpimikseen.

Thanks.

Kastepuku on valkea ja se kuvaa Kristuksen puhtautta ja syntien anteeksi saamista. Se kertoo siitä, että kasteen perusteella lapsi on puettu anteeksiantamukseen ja vanhurskauteen. Se kuvaa myös valkeudessa vaeltamista, Kristuksen läheisyyttä ja Jumalan pyhyyttä. Kastemekon ylipitkä helma muistuttaa, että armo on ihmistä suurempi. Gal. 3:26-27 "Te kaikki olette Jumalan lapsia, kun uskotte Kristukseen Jeesukseen. Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne."

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä