Sinun mielipiteesi. Miten helposti varatun miehen saa koukutettua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kerttuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen lapseton sinkkunainen. Ikinä en tahallani ole varatun miehen kanssa ollut, kerran erehdyin, kun ei kertonut suhteestaan, se loppui osaltani sitten siihen. Olen tässä sinkkuillessani hämmästynyt sitä, kuinka nettideittipalstoilla varatut miehet etsivät seuraa.. Siis tiesinhän toki, että tällaista tapahtuu, mutta se on jotenkin hämmentävää, että joku ihan rehellisesti kertoo olevansa suhteessa/naimisissa, mutta ettii jotain kivaa naista mihin milloinkin...

Baareissahan näitä on aina, tuntuu, että osa miehistä on täysin tunteettomia :O Vaikka kieltäytyy ja keskustelee vain ihan normaalisti, niin sitten otetaan jotain kautta yhteyttä ja yritetään vaan..

MUTTA hyviä ja uskollisiakin miehiä on vaikka kuinka. Olen miesvaltaisella alalla töissä ja opiskellut myös ja minulla on paljon miespuolisia ystäviä ja kavereita. Osa näistäkin häntäheikkejä, mutta osa aivan kunnollisia, rehellisiä miehiä, jotka arvostavat perhettään ja puolisoaan. Eli ei tosiaan kaikki ole niin vain vietävissä, ei todellakaan.

Oma suppea tutkimukseni näyttää siltä, että juuri ne hyvännäköiset miehet, joilla sinkkuna on ollut paljon naisia, ovat niitä uskollisia. Kaikki on jo nähty ja koettu, ne baarin kauneimmat mimmit jne. eikä enää tartte sitten säätää, kun on vakiintunut. Sitten taas ne vähemmän naisrintamalla menestyneet ovat vietävissä, kun joku kaunis nainen kerrankin on kiinnostunut.. Mutta niin, näin olen vain huomannut, tuskinpa se siitäkään on kiinni. Jotkut on vaan mulkkuja, toiset ei :)

Ihmiset voisi jakaa aktiivisiin pettäjiin, passiivisiin pettäjiin, latentteihin pettäjiin ja uskollisiin? Latentit olisivat passiivisia joilla ei ole vientiä.

Jos nyt ihan väkisin jonkinlainen luokitus pitäisi tehdä, niin ehkä tuo voisi olla yksi mahdollinen. Mutat en osaa suoralta kädeltä sanoa, kuinka toimiva tuo olisi (ehkä kolmeluokkainen toimisi paremmin, en tiedä).

Mutta tämä pettäminen on tyypillisesti juurikin sellainen ilmiö, jossa luottaminen omiin ja kavereiden kokemuksiin ei takaa kaikkein todenmukaisinta mielikuvaa. Tällaisista asioista kun ei ole tapana paljon ympärilleen huudella.

Lähimmäs todellisuutta päästäneen anonyymeillä, satunnaisotantaan perustuvilla kyselyillä. Ja niiden mukaan siis noin 50% molemmista sukupuolista pettää, kun tilanne on sopiva. Ja muihin tietoihin yhdistellen ei vaadi kovinkaan uskaliasta päättelyä esitää, että nuo 50% koostuvat enemmistöltään niistä, joille tarjontaa & tilaisuuksia osuu eniten.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28429673:
Jos nyt ihan väkisin jonkinlainen luokitus pitäisi tehdä, niin ehkä tuo voisi olla yksi mahdollinen. Mutat en osaa suoralta kädeltä sanoa, kuinka toimiva tuo olisi (ehkä kolmeluokkainen toimisi paremmin, en tiedä).

Mutta tämä pettäminen on tyypillisesti juurikin sellainen ilmiö, jossa luottaminen omiin ja kavereiden kokemuksiin ei takaa kaikkein todenmukaisinta mielikuvaa. Tällaisista asioista kun ei ole tapana paljon ympärilleen huudella.

Lähimmäs todellisuutta päästäneen anonyymeillä, satunnaisotantaan perustuvilla kyselyillä. Ja niiden mukaan siis noin 50% molemmista sukupuolista pettää, kun tilanne on sopiva. Ja muihin tietoihin yhdistellen ei vaadi kovinkaan uskaliasta päättelyä esitää, että nuo 50% koostuvat enemmistöltään niistä, joille tarjontaa & tilaisuuksia osuu eniten.

Kuinka moni taas on sellainen, jolle ei osu ollenkaan tilaisuuksia? Upeiden luulisi tottuneen huomioon ja siten kieltäytyminen olisi heille rutiininomaisempaa.

Mun mies on haluttu ja arvonsa tietävä. Monella ei kynnet pitäisii sen kanssa ja rohkeutta vaatii lähestyä koukuttaminen mielessä. Se huomaa iskuyritykset heti, ja pitää sellaisia naisia ala-arvoisina jotka yrittävät iskeä varattuja. Ei onnistuisi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28429673:

Tuohon ihan loppuun, siis siihen että 50% pettää kun tilanne on sopiva, haluaisin täsmennyksen. Siis tuskinpa 50% onnellisessa liitossa olevista pettää. Sen sijaan toimimattomassa liitossa olevista saattaa petttääkin. Tutkimukset kai on kuitenkin tehty koko väestöstä?

Tuohon ihan loppuun, siis siihen että 50% pettää kun tilanne on sopiva, haluaisin täsmennyksen. Siis tuskinpa 50% onnellisessa liitossa olevista pettää. Sen sijaan toimimattomassa liitossa olevista saattaa petttääkin. Tutkimukset kai on kuitenkin tehty koko väestöstä?

Moni pettää vain päästäkseen liitosta irti taikka kostaakseen. Nuo eivät tainneet olla yleisempiä syitä mutta kuitenkin sellaisia mitä on ilmoitettu pettämisen syyksi. Olikohan yhdessä tutkimuksessa yli 400 eri syytä pettämiseen.

[QUOTE="vieras";28429686]Mun mies on haluttu ja arvonsa tietävä. Monella ei kynnet pitäisii sen kanssa ja rohkeutta vaatii lähestyä koukuttaminen mielessä. Se huomaa iskuyritykset heti, ja pitää sellaisia naisia ala-arvoisina jotka yrittävät iskeä varattuja. Ei onnistuisi. :)[/QUOTE]

Taidat olla hiukan naiivi?

Jos on ruma puoliso, niin se lähtee lähes satavarmasti yrittäjän matkaan. Rumat eivät ole oppineet sanomaan ei, kun koskaan ei tarjota. Kauniilla yrittäjiä on tavallisen baari-illan aikana kymmeniä, joten jyrkkä ei on jo itsesuojeluvaistoon perustuva refleksi.

Miten se liiton onnellisuus määritellään? Se pettänyt osapuoli pyrkii epäilemättä löytämään aina jonkin syyn teolleen ja yksi tällainen "syy" on varmasti "toimimaton liitto" (naispuoliset tuttavani kertovat mm. ravintoloissa olevan posketon määrä miehiä, joiden "vaimo ei ymmärrä" heitä...). Jos liiton toimivuudesta kysyttäisiin siltä toiselta osapuolelta (tai vaikkapa siltä pettäneeltäkin ennen ko. tekoa), niin veikkaisin aika monen olevan sitä mieltä, että liitto on ihan toimiva. Tai ainakin niin paljon ok, että se ei "oikeuta" sitä pettämistä.

Kuinka moni taas on sellainen, jolle ei osu ollenkaan tilaisuuksia? Upeiden luulisi tottuneen huomioon ja siten kieltäytyminen olisi heille rutiininomaisempaa.

Omaa tasoaan vastaamattomille yrittäjille se kieltäytyminen epäilemättä tuleekin ihan selkäydinpohjalta, mutta kun se oma vaatimustaso ylittyy ja olosuhteet ovat muutenkin "suotuisat" (huono sana tässä yhteydessä, tiedän), niin ei se hairahtuminen nyt mikään ameriikanihme sentään olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28429736:
Miten se liiton onnellisuus määritellään? Se pettänyt osapuoli pyrkii epäilemättä löytämään aina jonkin syyn teolleen ja yksi tällainen "syy" on varmasti "toimimaton liitto" (naispuoliset tuttavani kertovat mm. ravintoloissa olevan posketon määrä miehiä, joiden "vaimo ei ymmärrä" heitä...). Jos liiton toimivuudesta kysyttäisiin siltä toiselta osapuolelta (tai vaikkapa siltä pettäneeltäkin ennen ko. tekoa), niin veikkaisin aika monen olevan sitä mieltä, että liitto on ihan toimiva. Tai ainakin niin paljon ok, että se ei "oikeuta" sitä pettämistä.

Ihan toimiva ei ole sama kuin onnellinen. Sellainen, mitä ei halua menettää. Sellainen, minkä vuoksi ei petetä vaikka tilaisuus tulisi. Sellainen, mikä on niin hyvä, ettei petä, vaikka olisi mahdollisuus tehdä se koskaan kiinni jäämättä, koska jo ajatus siitä että omatunto soimaisi ja saattaisi pilata liiton, kauhistuttaa...

Ja sama ihminen huonossa liitossa voisi naida vaikka viidesti viikossa muita ilman että tuntisi hipaisuakaan omassatunnossaan.

[QUOTE="vieras";28429731]En ollenkaan. Sama pätee muhun itseeni. Sä vaan et ole koskaan tavannut sellaista henkilöä jolla on paljon valinnan varaa ja jolla on oma tahto. :)[/QUOTE]

Tietysti on olemassa ihmisiä, joille on tarjontaa vaikka kuinka paljon, eivätkä he tästä huolimatta hairahdu koskaan. Olisi silkkaa typeryyttä väittää toisin. Mutta tämä ei varsinaisesti ollut minun pointtini (joo, huomasin kyllä, että et kommentoinut minun tekstiäni). Minun pointtini oli se, että "tilaisuus tekee varkaan"; jos ei ole tilaisuuksia, niin ei ole pettämistä ja sama kääntäen, mitä runsaammin (ja tasokkaampia) näitä tilaisuuksia on, niin sitä runsaammin väestötasolla tapahtuu pettämistä. Eri mieltä olevilta kaipaisin hiukan painavampia perusteluita kuin oma henk.koht. kokemus.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28429752:
Omaa tasoaan vastaamattomille yrittäjille se kieltäytyminen epäilemättä tuleekin ihan selkäydinpohjalta, mutta kun se oma vaatimustaso ylittyy ja olosuhteet ovat muutenkin "suotuisat" (huono sana tässä yhteydessä, tiedän), niin ei se hairahtuminen nyt mikään ameriikanihme sentään olisi.

Ei ne ominaisuudet ole mitään sellaisia, että kun listaan tulee kaikki rastit, niin sitten automaattisesti hairahdutaan.
Ei se prinssin puoliso lankea, vaikka suuren maapurimaan kuningas yrittäisi koukuttaa.

Ihan toimiva ei ole sama kuin onnellinen. Sellainen, mitä ei halua menettää. Sellainen, minkä vuoksi ei petetä vaikka tilaisuus tulisi. Sellainen, mikä on niin hyvä, ettei petä, vaikka olisi mahdollisuus tehdä se koskaan kiinni jäämättä, koska jo ajatus siitä että omatunto soimaisi ja saattaisi pilata liiton, kauhistuttaa...

Ok, olen valmis myöntämään, että minun ihmiskuvani on ehkä hiukan kyynisempi (teki mieli kirjoittaa realistisempi... :D ). Mutta kuten juuri äsken kirjoitin, tietysti tuollaisia kuvaamiasi tapauksiakin on olemassa, totta kai.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28429781:
Tietysti on olemassa ihmisiä, joille on tarjontaa vaikka kuinka paljon, eivätkä he tästä huolimatta hairahdu koskaan. Olisi silkkaa typeryyttä väittää toisin. Mutta tämä ei varsinaisesti ollut minun pointtini (joo, huomasin kyllä, että et kommentoinut minun tekstiäni). Minun pointtini oli se, että "tilaisuus tekee varkaan"; jos ei ole tilaisuuksia, niin ei ole pettämistä ja sama kääntäen, mitä runsaammin (ja tasokkaampia) näitä tilaisuuksia on, niin sitä runsaammin väestötasolla tapahtuu pettämistä. Eri mieltä olevilta kaipaisin hiukan painavampia perusteluita kuin oma henk.koht. kokemus.

Moni asia vaikuttaa. Jollain utsjoen maanviljelillä ei ole tilaisuuksia samalla tavalla ja kiinnijäämisen riski on suurempi kuin helsinkiläisellä paljon työnsä puolesta matkustelevalla.

Moni asia vaikuttaa. Jollain utsjoen maanviljelillä ei ole tilaisuuksia samalla tavalla ja kiinnijäämisen riski on suurempi kuin helsinkiläisellä paljon työnsä puolesta matkustelevalla.

My point exactly. :D Ovatko utsjokiset maanviljelijät siis uskollisempia puolisoita kuin helsinkiläiset paljon matkustavat henkilöt?

Mutta nyt lenkille! Saapa nähdä, tuleeko siellä joku yrittämään...

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28429976:
My point exactly. :D Ovatko utsjokiset maanviljelijät siis uskollisempia puolisoita kuin helsinkiläiset paljon matkustavat henkilöt?

Mutta nyt lenkille! Saapa nähdä, tuleeko siellä joku yrittämään...

mun tietojen mukaan utsjoelta ei löydy yhtään uskotonta maanviljelijää...

Seksiin saa miehen kuin miehen houkuteltua. Ihan sama onko kyseessä työtön juopporetku, täydellinen perheenisä, tai vaikka ministeri. Miehet pitävät hyvin selvistä vihjeistä ja ne toimivat, kun ne vaan osaa. Mutta parisuhteeseen niitä miehiä ei sitten olekaan enää niin helppoa saada. Parin seksikerran jälkeen voi hyvin tulla tekstiviesti, että lopeta yhteydenotot - ei kiinnosta.

[QUOTE="vieras";28429995]Seksiin saa miehen kuin miehen houkuteltua. Ihan sama onko kyseessä työtön juopporetku, täydellinen perheenisä, tai vaikka ministeri. Miehet pitävät hyvin selvistä vihjeistä ja ne toimivat, kun ne vaan osaa. Mutta parisuhteeseen niitä miehiä ei sitten olekaan enää niin helppoa saada. Parin seksikerran jälkeen voi hyvin tulla tekstiviesti, että lopeta yhteydenotot - ei kiinnosta.[/QUOTE]

En usko, että joka ainut mies on vieteltävissä.

[QUOTE="vieras";28429995]Seksiin saa miehen kuin miehen houkuteltua. Ihan sama onko kyseessä työtön juopporetku, täydellinen perheenisä, tai vaikka ministeri. Miehet pitävät hyvin selvistä vihjeistä ja ne toimivat, kun ne vaan osaa. Mutta parisuhteeseen niitä miehiä ei sitten olekaan enää niin helppoa saada. Parin seksikerran jälkeen voi hyvin tulla tekstiviesti, että lopeta yhteydenotot - ei kiinnosta.[/QUOTE]

Minä nimittäin suhteessa ollessani en lähde vieraiden matkaan.
Kysytty on, usko pois.

Itse törmäsin alkukesästä ihanaan mieheen, vietettiin ilta yhdessä ja näin. Seuraavana päivänä mies soitti, että olenko lähdössä viihteelle. Toki menin heti taas juhlimaan miehen kanssa. Oli suutelua ja halailua ja muuta. Illan päätteeksi mies kuitenkin tiputti pommin: on lapsi ja vaimo ja omakotitalo... Mies on itse 30 ja minä 22.. Se juttu päättyi siihen, koska en halua todellakaan hajottaa kenenkään perhettä! Kauhee morkkis, mutta en ollut millään tietoinen miehen taustoista... Vähän jäi itsellekin paskan maku suuhun kun taisin jo itse vähän ihastua mieheen!

Riippuu miehestä. Jotkut varatut lähtevät mukaan helposti ja jotkut eivät. Jotkut jopa tyrkyttävät itseään. Jos minä haluan yhden illan jutun, niin lähden vaikka varatun matkaan. Ei ole multa pois jos mies pettää. Mutta on paljon niitäkin, jotka eivät lähde mukaan ja hyvä niin. Ovat oikeasti uskollisia. Niitä vaan tuntuu olevan vähemmän....