Siskon lapsen ottaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "johanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"johanna"

Vieras
Eli kävi näin: siskoni sai lapsen jota ei pysty mielestäni hoitamaan. Päätin tehdä
lapselle palveluksen ja otin hänet "hoitoon" mutta en aio palauttaa lasta siskolleni enää
koskaan. Olen hakenut lasta itselleni virkateitse ja nyt odottelen päätöksiä. Oma lapseni on vain muutaman kuukauden vanhempi joten pystyn ruokkimaan tämän vauvan myös itse (rintaruokinta).

Onko moraalisesti väärin, että aion tälle lapselle kertoa hänen olevan minun ja kasvattaa heidät kaksosina.

On moraalisesti väärin minun mielestäni. Vaikka ymmärrän kyllä, että olisi hankala kertoakaan miten asia oikeasti on jos siskosi on kuitenkin tekemisissä teidän kanssa. Mitä siskosi lienee asiasta mieltä, siis siitä että kasvattaisit hänen lapsensa? Hommahan olis tosi hieno jos se on kaikkien mielestä paras.

MIten aiot saada lapsille saman tai lähekkäisen syntymäpäivän kaikkiin syntymätodistukseen. Muuten kuulostaa ihan kivalta, itsekin ottaisin mielelläni siskoni lapsen hoitooni ja kasvatukseeni jos hänellä siis lapsia olisi. Jos koet, että lapsella on parempi sinun luonasi, niin olet varmasti oikeassa.

Mä kans hain naapurin lapsen, kun ei se mun mielestä ollut hyvissä käsissä kotonaan. Nyt mietin kans, että ilmoitanko edes kenellekään, vaan kasvatanko vaan omanani.

Provo?? Jos olet tosissasi, niin hienoa on se että haluat huolehtia lapsesta, kunhan saat viranomaiskuviot oikein hoidettua. Jos lapsilla kuukausien ikäero niin ei tuo kaksosina kasvattaminen oikein onnistu. Muutenkin...voi jessus, mieti nyt vähän, kerrot sitten kun sen aika on, mutta pääasia että lapsella on tiedossa syntyperänsä. Toiv.et ole tosissasi...

Minäkin otin naapurin tytön meille asumaan kun näytti ettei se viihdy kotonaan. Vanhemmat ei ole kyselleet perään ja paperitkin kohta kunnossa viranomaisten taholta, ihan helppo homma oli laillistaa tää kidnappaus! Sanoin tytölle et tää on sun kaksois sisko (saman ikäisiä) ja kaikki on mennyt hyvin! Olen katsellut myös lähellämme asuvaa poikaa. On vähän saman näköinen kuin omani, otan ehkä seuraavaksi sen meille :heart:

On moraalisesti väärin minun mielestäni. Vaikka ymmärrän kyllä, että olisi hankala kertoakaan miten asia oikeasti on jos siskosi on kuitenkin tekemisissä teidän kanssa. Mitä siskosi lienee asiasta mieltä, siis siitä että kasvattaisit hänen lapsensa? Hommahan olis tosi hieno jos se on kaikkien mielestä paras.

Siskoni on todennäköisesti pettynyt mikäli lapsi siirtyy minulle, mutta hän on uhannut "siittää" lisää koska näin saa paremmat rahat sossusta. OLIN JÄRKYTTYNYT näistä sanoista. Tiedän että hän vain ryyppää ja rellestää rahat. Koulutusta hänellä ei ole (on parturi-kampaaja, tosin ilman pysyvää asiakaskuntaa). Pahat kielet puhuvat siskosta "helppona" eli irtosuhteet ovat tämänkin lapsen aloittaneet. Sääliksi käy pikkuista.

En tajua mikä on mennyt vikaan siskoni suhteen.... :(

Toivottavasti tää on provo. Ensinnäkin lastensuojeluviranomainen on se henkilö, joka ensimmäisenä arvioi äidin kyvyn hoitaa ja huolehtia lapsestaan. Sekään ei ole ihan mikään läpihuuto juttu ja jos jotain pysyvää huostaanottoa/adoptiota aletaan siellä miettiä (jossa syyt pitäisi jo olla todella,todella painavat), niin sekin menee ensin oikeuteen, jos siis äiti haluaa lapsen pitää. Hommahan nyt kuitenkin on niin, että äiti on lapsen huoltaja ja jos kaappaat lapsen tuolla tavalla, niin poliisit aika varmasti oven takana jos äiti heille ilmoittaa.

Anna se lapsi vaan takaisin äidilleen, kun lasta tulee hakemaan ja jos olet huolissasi, niin tee lastensuojeluimoitus. He sitten arvioivat tilanteen

Onpas hauska provo...

Noinhan se tietty käykin, sitä voi ottaa toisen lapsen hoitoon, jättää palauttamatta ja sitten hakea huoltajuutta. Onnistuu satavarmasti eikä "kaksosetkaan" koskaan ihmettele parin kuukauden ikäeroaan.

Rintaruokinta päälle vielä kruunaa onnellisen elämän kaikille.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Onpas hauska provo...

Noinhan se tietty käykin, sitä voi ottaa toisen lapsen hoitoon, jättää palauttamatta ja sitten hakea huoltajuutta. Onnistuu satavarmasti eikä "kaksosetkaan" koskaan ihmettele parin kuukauden ikäeroaan.

Rintaruokinta päälle vielä kruunaa onnellisen elämän kaikille.

Valitettavasti provo ei ole kyseessä ja viranomaiset ovat tietoisia asiasta. Siskoni vastaus
heille oli "pitäkööt, teen lisää!" :( Tämä kommentti oli vain yksi niistä lukuisista merkeistä jotka saivat minut tekemään mitä tein. En kadu, mutta nyt mietin miten tämä tilanne tulevaisuudessa tulee hoitaa (kerronko vai kasvatanko kaksosina...tietääkseni papereiden järjestelykään ei ole mahdottomuus).

Totuus on tarua karumpaa harmillisen usein :(

Minusta on väärin, jos valehtelet lapsille heidän olevan kaksosia. Monet kuitenkin tietävät ettei asia ole näin, mitä jos joku myöhemmin lipsauttaisi totuuden? Jos todella lapsi jää sinulle, niin mielestäni parasta olisi kertoa lapsillekin totuus.

[QUOTE="johanna";26401534]Valitettavasti provo ei ole kyseessä ja viranomaiset ovat tietoisia asiasta. Siskoni vastaus
heille oli "pitäkööt, teen lisää!" :( Tämä kommentti oli vain yksi niistä lukuisista merkeistä jotka saivat minut tekemään mitä tein. En kadu, mutta nyt mietin miten tämä tilanne tulevaisuudessa tulee hoitaa (kerronko vai kasvatanko kaksosina...tietääkseni papereiden järjestelykään ei ole mahdottomuus).

Totuus on tarua karumpaa harmillisen usein :([/QUOTE]

Tottakai. Riittää kun soitat viranomaisille ettei sisko mielestäsi sovellu äidiksi niin adoptiohan järjestyy heti. Syntymäaikoja voidaan toki muokata, samoin kuin veriryhmiä tarvittaessa sukupuoltakin. Adptiolasten kanssahan nimenomaan suositellaan ettei näille kerrota näiden juurista vaan valehdellaan että ovat biologisia lapsia.

• Tykkää
Reactions: Mythago ja waninka
Olis vaikea uskoa että tällänen toimis siskoilla jos ei mee näin isä-lapsi suhteessakaan. Tiedän kaksikin isää jotka eronneet lastensa äideistä eikä äidit sovi äideiksi (toinen yrittää itsemurhia lapsen läsnäollessa) ja toinen ryyppää ja paneskelee vaikka lapsi kotona. Silti isä ei saa lasta itelleen edes väliaikaisesti ja tollasesta ottamisesta joutus korkeintaan linnaan :/

Ei muka provo, just joo :D hyvin sä kusetat. Eiköhän viranomaiset ois tehny lasu-ilmotuksen ja ois tehty kiireellinen sijoitus ja sit alettu selvittää asiaa äidin kanssa.

Haluaisiko joku loma-ajaksi itselleen yllätysraskauskolmoset. Melkein identtiset.
Kohta 12v. 10v ja 8v.

Voisit vaan ihmettelijöille todeta, etten edes tiennyt olevani raskaana ja sitten sain nämä.

( ei välitöntä vaihto- tai palautusoikeutta, jos otat kolmoseni)

Yhteistyössä