Siskon mies mollaa meitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanna33
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sanna33

Vieras
Aika pitkä tarina olis tän takana, mutta suunnilleen niin menee, että mun siskon mies on aika kultilusikkalapsi ja sillä on rantaa ja maita jonkun verran perintönä. Ja mun siskolla on hevosia ja tommosia juttuja ne tekee. No ei siin mitään, mutta tossa kesän alussa se siskon mies sanoi jotain, että "Hei teillähän ei oo työtä niin voisitte auttaa täällä tilalla, maksettais palkkaa ja näin."

No mua eikä mun miestäkään todellakaan huvita lähtee siskon miehen orjiksi kaiken maailman heinä- ja lantahommiin. Nyt sitten kun viime viikolla lainattiin niitten mökkiä, ni alkuun se siskon mies pilas lomatunnelmaa sanomalla jotain, että "voisittehan te tietty tehä pari juttua ku siel ootte..." Mitäs lomaa se on ku ruvetaan toisten töitä tekee...

Jotenkin tuntuu, että aina tuo ukko sanoo sivulauseessa jotain kurjaa vaikkei suoraan haukukkaan. Voi, että tätä tarinaa kyl riittäis vaikka mistä. Liittyy lapsiinkin sun muuta mutta tuo ny ekana tuli mieleen.

Kamala tyyppi! Tarjoo työttömälle töitä! Mitäs helvettiä semmonen peli oikeen on?

Ja kun ootte ilmatteeks lomalla sen mökillä ni teijän pitäis muka jotain pientä hommaaki sielä tehdä.. no huh huh.. suku on pahin

• Tykkää
Reactions: versatile
[QUOTE="Vieras";24293703]Jep... Provoprovoprovo... Tästä tulee piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkääääääääääääääää...................[/QUOTE]

tässä ei oo kunnolla potentiaalia pitkäks, ku AP paljasti liikaa heti aluks

[QUOTE="vieras";24293690]Kamala tyyppi! Tarjoo työttömälle töitä! Mitäs helvettiä semmonen peli oikeen on?

Ja kun ootte ilmatteeks lomalla sen mökillä ni teijän pitäis muka jotain pientä hommaaki sielä tehdä.. no huh huh.. suku on pahin[/QUOTE]

No ei se ny ihan niin mee, että työttömän tarttee kaiken maailman paskahommia ruveta tekemään kun oman alan hommia ei oo. Ja tietty me siellä mökillä ne mökkihommat hoidetaan ja siivotaan. Mökki oli paremmassa kunnossa kun lähettiin ku tultiin, koska se oli siivottu edellisten jäljiltä (eli sisko, mies ja niiden sottapyttylapset) tosi huonosti. Heti ku mentiin ni piti alkaa siivoustalkoisiin.

[QUOTE="ap";24293720]No ei se ny ihan niin mee, että työttömän tarttee kaiken maailman paskahommia ruveta tekemään kun oman alan hommia ei oo. Ja tietty me siellä mökillä ne mökkihommat hoidetaan ja siivotaan. Mökki oli paremmassa kunnossa kun lähettiin ku tultiin, koska se oli siivottu edellisten jäljiltä (eli sisko, mies ja niiden sottapyttylapset) tosi huonosti. Heti ku mentiin ni piti alkaa siivoustalkoisiin.[/QUOTE]

ihan miten vaan, mutta kyllä mä ainaki mielummin kasaisin vaikka paskaa, jos työttömänä himassa makoilisin ja lusmuisin!

minusta mies on ollut asiallinen ja yrittänyt auttaa teitä rahatilanteessanne, mutta kun ei kelpaa "kaiken maailman paskahommat" niin turha sitte kitistä rahattomana.. ja se on minun mielipide, PISTE!

• Tykkää
Reactions: Peppi1981
Miten ne rannat ja tontit ees liitty tähän aiheeseen?

Sillee ne liittyy, että ei noi mitenkään ole niitä ite ansainneet vaan ne on tullut "itsestään". Eli mun mielestä olis aika törkeetä vaatii sellaisesta jotain rahaa tms niinku jokku aattelee.

Jos mä saisin lottovoiton (tai vaikka jättiperinnön) niin kyl mä sitten antaisin siskoni lainata vaikka yhtä autooni tosta vaan. Tai olisin joskus antanu, en ehkä enää antais kun nään miten se kohtelee miehensä kanssa meitä.

Toisensa tuntevilla ihmisillä on kovin usein takana joko edessä tai takanapäin mollata toisiaan.
Siskosi mies on siinä mielessä reilu, että hän irvii suoraan edessä päin. Joku toinen tekisi niin pelkästään takanapäin.

Joko otat sen häneen kuuluvana moukkamaisena ominaisuutena (so. asetut edes käytöstavoissa hänen yläpuolelleen) tai sitten pahoitat loppuelämäsi mielesi hänen takiaan.

ihan miten vaan, mutta kyllä mä ainaki mielummin kasaisin vaikka paskaa, jos työttömänä himassa makoilisin ja lusmuisin!

minusta mies on ollut asiallinen ja yrittänyt auttaa teitä rahatilanteessanne, mutta kun ei kelpaa "kaiken maailman paskahommat" niin turha sitte kitistä rahattomana.. ja se on minun mielipide, PISTE!

Hetkinen! Meil on neljä lasta, että EI TODELLAKAAN MAKAILLA kotona lusmuillen. Ja ukko kyllä menee töihin kun vaan saa sitä ja varmana saakin jossain vaiheessa. Ja ei meillä oo ees mikään paska rahatilanne. Mä en oo yhtään kitissy et ei ois rahaa.

Siis eihän sitä rahaa paljoo oo, mut ihan ok tulee toimeen kummiskin.

[QUOTE="ap";24293720]No ei se ny ihan niin mee, että työttömän tarttee kaiken maailman paskahommia ruveta tekemään kun oman alan hommia ei oo. Ja tietty me siellä mökillä ne mökkihommat hoidetaan ja siivotaan. Mökki oli paremmassa kunnossa kun lähettiin ku tultiin, koska se oli siivottu edellisten jäljiltä (eli sisko, mies ja niiden sottapyttylapset) tosi huonosti. Heti ku mentiin ni piti alkaa siivoustalkoisiin.[/QUOTE]

Vaikka tämä on provo niin vastaan silti..
Paskahommia? Mukavaa ulkotyötähän tuo olisi ja varmasti palkka voitaisiin sopia maksettavaksi pimeänä eli se ei haittaisi tukien juoksemista.

[QUOTE="ap";24293760]Sillee ne liittyy, että ei noi mitenkään ole niitä ite ansainneet vaan ne on tullut "itsestään". Eli mun mielestä olis aika törkeetä vaatii sellaisesta jotain rahaa tms niinku jokku aattelee.

Jos mä saisin lottovoiton (tai vaikka jättiperinnön) niin kyl mä sitten antaisin siskoni lainata vaikka yhtä autooni tosta vaan. Tai olisin joskus antanu, en ehkä enää antais kun nään miten se kohtelee miehensä kanssa meitä.[/QUOTE]

Toisen omaisuus ei ole sinun *yllätys, yllätys*

• Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
[QUOTE="ap";24293780]Hetkinen! Meil on neljä lasta, että EI TODELLAKAAN MAKAILLA kotona lusmuillen. Ja ukko kyllä menee töihin kun vaan saa sitä ja varmana saakin jossain vaiheessa. Ja ei meillä oo ees mikään paska rahatilanne. Mä en oo yhtään kitissy et ei ois rahaa.

Siis eihän sitä rahaa paljoo oo, mut ihan ok tulee toimeen kummiskin.[/QUOTE]

Milloin olet itse ajatellut mennä töihin? Mikä on koulutuksesi?

[QUOTE="ap";24293760]Sillee ne liittyy, että ei noi mitenkään ole niitä ite ansainneet vaan ne on tullut "itsestään". Eli mun mielestä olis aika törkeetä vaatii sellaisesta jotain rahaa tms niinku jokku aattelee.

Jos mä saisin lottovoiton (tai vaikka jättiperinnön) niin kyl mä sitten antaisin siskoni lainata vaikka yhtä autooni tosta vaan. Tai olisin joskus antanu, en ehkä enää antais kun nään miten se kohtelee miehensä kanssa meitä.[/QUOTE]

Justhan te olitte siellä mökillä lähes ilmaiseksi (ilmeisesti et maksanut mitään, vaan teit sit niitä hommia?

Mä en kyllä tajuu sua nyt ollenkaan, mut provohan tän on oltava! Jos perit jotain ja myyt sen vaikka eteenpäin, niin ei siitä saa pyytää rahaa koska se on peritty? Tiesithän että on olemassa perintövero?

[QUOTE="Piika-äiti";24293774]Toisensa tuntevilla ihmisillä on kovin usein takana joko edessä tai takanapäin mollata toisiaan.
Siskosi mies on siinä mielessä reilu, että hän irvii suoraan edessä päin. Joku toinen tekisi niin pelkästään takanapäin.

Joko otat sen häneen kuuluvana moukkamaisena ominaisuutena (so. asetut edes käytöstavoissa hänen yläpuolelleen) tai sitten pahoitat loppuelämäsi mielesi hänen takiaan.[/QUOTE]

Mistäs mä tiedän mitä paskaa se sitten selän takana puhuu ? Eikä se varmaan ees muka puhu paskaa, se lähinnä vihjailee ja silleen rivien välistä heittää kaikkee joista kyllä aistii hieman että "just just". Emmä mitään loppuelämää pahoita noitten takia. Ei vois vähempää kiinnostaa mitä joku snobi aattelee, kuhan se ei lapsiinki kohdistais sitä.

[QUOTE="ap";24293780]Hetkinen! Meil on neljä lasta, että EI TODELLAKAAN MAKAILLA kotona lusmuillen. Ja ukko kyllä menee töihin kun vaan saa sitä ja varmana saakin jossain vaiheessa. Ja ei meillä oo ees mikään paska rahatilanne. Mä en oo yhtään kitissy et ei ois rahaa.

Siis eihän sitä rahaa paljoo oo, mut ihan ok tulee toimeen kummiskin.[/QUOTE]

Nythän sitä työtä olisi ollut tarjolla, mutta ei vaan sulle tai miehellesi kelpaa. Kivempihan se on tukien varassa kotona lusmuta.

[QUOTE="vieras";24293790]Vaikka tämä on provo niin vastaan silti..
Paskahommia? Mukavaa ulkotyötähän tuo olisi ja varmasti palkka voitaisiin sopia maksettavaksi pimeänä eli se ei haittaisi tukien juoksemista.[/QUOTE]

EI tulis pimeenä, koska ukko on semoinen. On yritys ja haluu maksaa kaikki "rehellisesti".

Ja mä en oikeesti nyt tiedä, että miks kaikki sanoo että tää on provo. Ei tää kai nyt sentään niin ihmeellinen juttu ole ?

[QUOTE="vieras";24293800]Milloin olet itse ajatellut mennä töihin? Mikä on koulutuksesi?[/QUOTE]

Mä meen sit ku tunnen sen sopivaksi. Ja koului mä en ole ehtinyt käymään, koska eka lapsi tuli niin nuorena. Mutta oomma silti jotain töitä tehny välillä, että siitä turha syytellä.

Justhan te olitte siellä mökillä lähes ilmaiseksi (ilmeisesti et maksanut mitään, vaan teit sit niitä hommia?

Mä en kyllä tajuu sua nyt ollenkaan, mut provohan tän on oltava! Jos perit jotain ja myyt sen vaikka eteenpäin, niin ei siitä saa pyytää rahaa koska se on peritty? Tiesithän että on olemassa perintövero?

Öö tietty saa pyytää rahaa ja näin, mutta sanoinkin, että jos itte saisin "tosta vaan" paljon omaisuutta ni tietty mun läheiset sais esim. olla siel kesämökillä jos en ite oo siel. Varsinkin jos ne siivoo jne...

Alkukesästä toi mökki oli ihan tyhjillään ja harmitti kun se oli siellä "tyhjän panttina". Sitten me sitä saatiin lainaksi ku mut pakotettiin nöyrtymään ja kysymään sitä. Ja siihenkin heitettiin sitten joku "hommia vois tehä"-läppä.

Yhteistyössä