Siskoni tuli uskoon.. vaikea uskoa sitä. Miten muuttaa omaa asennetta?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asenneongelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asenneongelma

Vieras
Pyydän siis vinkkejä uskovaisilta ja toivon, että ketju pydyy asiallisena :)

Siskoni on nyt tullut uskoon ja pyytänyt esirukousta asian puolesta. Minun on kuitenkin vaikea uskoa tätä. Vaikka en tiedä mitä uskomista minulla siinänsä siinä on. Jotenkin en vaan halua iloita tästä vielä kun pelkään, että kuitenkin taas palaa entiseen elämäänsä ja sitten tuntuu pahalta.
Helpompi vaan aatella, että niin käy kuitenkin. Mutta kun tiedän miten väärin tuommoinen ajattelutapa on ja pitäisi vaan jaksaa kannustaa ja esirukoilla.

Tämä kuulostaa aika järjettömältä..
 
Voithan ajatella että se on hänen tapansa olla onnellinen. Toisilla se on usko, joillain alkoholi tai huumeet, joillain himoliikunta tms eli tuo usko on melko harmiton tapa :)
 
Esirukoilu vie voimia? jotenkin minulle kemmallinen tapa ajatella. Kannustamisenkaan en itse ajattele vievän omaa energiaani, kannustaminen ei ole toisen puolesta tekemistä.
 
Jos olet uskis niin tuot noi kaikki ajatuksesi rukoilessa esiin, ja sitten annat asian olla.

Ymmärrän sen että on vaikea uskoa ja luottaa toiseen jos aikaisempi elämä todistaa sitä vastaan. Muutos on kuitenkin mahdollinen. En ehkä silti antaisi uskoon tulleelle varkaalle kaikkia rahojani tms eli jotain maalaisjärkeä kannattaa kuitenkin käyttää.

Eli jos on jotain epäluottamusta ilmassa ollut niin siskosi täytyy kyllä käytöksellään kyetä osoittamaan että häneen voi luottaa ennenkuin kovasti muuttaisin käytöstä.
 

Similar threads

E
Viestiä
13
Luettu
951
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä