Soitin hetki sitten eräälle raskaanaolevalle tutulle ja hän oli saavuttanut jo melko hyvän humalatilan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Kysyin montako siideriä on jo mennyt ja kuulemma aika monta. Oli mennyt jo laskuissa sekaisin. Ensimmäisen siiderin otti klo 18 pintaan, kun hänen miehensä kaveriporukka tuli iltaa istumaan ja he aikovat ilmeisesti ryypiskellä aamuun saakka.

Ihan räkäkännejä ei tämä tuleva äiti meinaa kuitenkaan vetää, koska hän on luvannut huomenna aamupäivästä lähteä autolla luokseni, eli silloin hänen tulee olla jo ajokunnossa.

Mä meinaan tukehtua nauruun!!! Mä haluaisin olla kärpäsenä katossa näkemässä ko. tilanteen. Hetki sitten sinne jo tosiaan soitin ja kyselin illan etenemisestä, mutta kyllä mä oikeasti haluaisin olla paikalla näkemässä ja nauramassa :D

Tämä tulevan äidin vahvahko humalatila kun on täysin näyteltyä :D :D :D Hällä on viikkoja alle 12, eikä hän misään nimessä halua kertoa vielä kenellekään (minä ja muutama muu henkilö poikkeuksena) joten siellä se raukkaparka nyt sitten istuu känniläisten joukossa ja esittää olevansa itsekin kännissä :D

Ja koska joku nyt kuitenkin ihmettelee sitä, että miksi tämä tuleva äiti ei vain sano, ettei nyt maistu, niin syy on se, että kaikki arvaisivat HETI mistä on kyse. Tämä ihminen kun on ennen raskautta bailannut ja bilettänyt todella paljon ja nyt hän on kaikenmaailman tekosyiden varjolla ollut jo useamman viikonlopun kotona.
Tämä parhaillaan heilläoleva kaveriporukka oli jo itseasiassa kysellyt, että odottaako hän vauvaa vai mikä on, kun hällä ei ollut vielä siinä kohtaa siideripurkki auki, kun vieraat saapuivat.

:D

[QUOTE="vieras";27279002]Huih.. säikähdin tuota alkua.

:D[/QUOTE]

Kyllä mä olisin mennyt sinne bileisiin tyhjentämään ne viinakset viemäriin, jos kyse olisi oikeasta alkoholista. Mutta tällä kertaa kyseessä on siideritölkkiin kaadetusta mehusta :D

Kaikkea sitä näemmä ihminen elämässään joutuu kokemaan :D :D

Myönnetään, et mulla nousi ihan järjetön kiukku, joka vaihtui räkänauruksi tekstin puolenvälin jälkeen :laugh: Ihan oikeasti sääliksi jo meinaa käydä, jos joutuu mehua kittaamaan siideritölkistä, kun ei vielä uskalla kertoa. Kaikki sympatia hänelle kuitenkin, mitäpä sitä ei lapsensa eteen tekisi ilmeisesti :saint: Ei muutakuin teko-oksennusta kehiin ja sänkyyn lorvimaan "hyvällä" syyllä :D

Myönnetään, et mulla nousi ihan järjetön kiukku, joka vaihtui räkänauruksi tekstin puolenvälin jälkeen :laugh: Ihan oikeasti sääliksi jo meinaa käydä, jos joutuu mehua kittaamaan siideritölkistä, kun ei vielä uskalla kertoa. Kaikki sympatia hänelle kuitenkin, mitäpä sitä ei lapsensa eteen tekisi ilmeisesti :saint: Ei muutakuin teko-oksennusta kehiin ja sänkyyn lorvimaan "hyvällä" syyllä :D

Koitin soittaa, muttei vastannut...liekö siis itse jo hiffannut tuon keinon ottaa käyttöön? :D

Sama täällä. Aikaisilla vkoilla mennään ja en halua kertoa vielä kaikille, mutta silti pitää kaikissa kissanristiäisissä juosta. Ostan kaupasta alkoholittoman viinin ja sitä kiskon, boolia kuppiina ja kaadan sitä rikoskumppanina toimivan ystäväni mukiin =D toimii! Röökaamisesta totesin ett' wuhuu sain lopetettua, eikä kukaan ihmetellyt, sain vain tsempit. Hyvin se menee,kun rupeaa sanomaan että huhhuh onpa huono olo, ja taijanpa lähteä kotiin nukkumaan ;D välttyy baarilta ja muilta jatkoilta. Ei sitä sentään kaikkea tarvitse kestää :D

[QUOTE="hmm";27279136]Sama täällä. Aikaisilla vkoilla mennään ja en halua kertoa vielä kaikille, mutta silti pitää kaikissa kissanristiäisissä juosta. Ostan kaupasta alkoholittoman viinin ja sitä kiskon, boolia kuppiina ja kaadan sitä rikoskumppanina toimivan ystäväni mukiin =D toimii! Röökaamisesta totesin ett' wuhuu sain lopetettua, eikä kukaan ihmetellyt, sain vain tsempit. Hyvin se menee,kun rupeaa sanomaan että huhhuh onpa huono olo, ja taijanpa lähteä kotiin nukkumaan ;D välttyy baarilta ja muilta jatkoilta. Ei sitä sentään kaikkea tarvitse kestää :D[/QUOTE]

Tämä tuttavakin lopetti tietenkin tupakoinnin plussaan, mutta ONNEKSI hän oli jutellut ääneen jo ennen raskautta siitä, miten olisi kyllä hyvä lopettaa. Kukaan ei kyllä mitään lopettamisia hänen kohdallaan helpolla usko, koska hänen lopettamisensa on nähty jo niin monta kertaa.

Mutta käskin sanoa, että löi tonnista vetoa isänsä kanssa. Hänen isänsä tuntevat tietävät, että tämä saattaa täysin pitää paikkaansa...kunhan eivät sitten vaan törmää siihen isään, sillä hän ei tiedä raskaudesta, eikä siitä, että on mukamas lyönyt tonnista vetoa :D

Ilta oli mennyt hyvin...ei ollut emäntä jäänyt kiinni, vaan mehunlipitys oli mennyt läpi. Oli iltasella jo nukkunut kun soitin, kun oli ollut niin loppu :D

Ja nyt kuulemma "särkee päätä". Onneksi se päänsärky on sellaista joka loppuu sillä sekunnilla, kun vieraat poistuu :)

Pitää muistaa muistuttaa, että sitten kun hän kertoo raskaudestaan, hän muistaa mainita näille ihmisille, että tölkissä oli oikeasti mehua...jottei saa otsaansa mitään "raskaana dokaavan" -leimaa.

Tein ite saman yksillä kolmekymppisillä, kun olin juuri saanut tietää vartoavani kolmosta :D Tyhjään ja huuhdeltuun kaljatölkkiin kaadoin alkoholitonta olutta ja tällaisia tölkkejä varasin muutaman jääkaappiin. Kännissä en kyllä esittänyt olevani, mutta eivät muut omalta humalatilaltaan huomanneet, että minä en ole kännissä :D Tiukka paikka oli siinä kohtaa, kun yksi kaveri kaateli kaikille näkäräiset. Minä "kuulin" siinä vaiheessa puhelimen soivan yläkerrassa ja hyvän aikaa "puhuin", takaisin tullessa kaadoin vaivihkaa näksyni tiskialtaaseen :p

• Tykkää
Reactions: chef
Ei hemmetti, minä en jaksaisi tuollaista pelleilyä. Sanoisin että minä en voi juoda ja muut saisivat ajatella siitä ihan mitä huvittaa. Onpa sosiaalisella maailmalla kova kontrolli joihinkin.

• Tykkää
Reactions: Jätkä
[QUOTE="mies";27279657]Ei hemmetti, minä en jaksaisi tuollaista pelleilyä. Sanoisin että minä en voi juoda ja muut saisivat ajatella siitä ihan mitä huvittaa. Onpa sosiaalisella maailmalla kova kontrolli joihinkin.[/QUOTE]

No onneksi sun ei oletettavasti tarvitsekaan, jos olet kerran mies.

En nyt aivan ymmärtänyt pointtiasi. Jos nainen haluaa pitää raskautensa salassa kunnes kriittiset 12 viikkoa on ohi, niin miten se liittyy sosaalisen maailman kovaan kontrolliin?

• Tykkää
Reactions: Joxu ja Kissimi
No onpa pirullinen tilanne ollu emännällä! Mä en ihan heti keksi montaa yhtä rasittavaa tilannetta, kun selvin päin kattella kännääviä kavereita, mut voisin kuvitella, että vielä pahempaa on, jos pitää itekin vielä esittää kännäämistä.

Yhdet lähisukulaisen (varsin kosteat) häät olen kärsiny selvin päin alkuraskauden aikana (sillon kyllä kaikki tiesi tilanteen) ja jo alkuillasta oli pakko mennä vessaan hakkaamaan päätä seinään. Pahimpia oli ne sukulaiset, jotka juo sen pari kertaa vuodessa änkyrät ja sitte kaadetaan koko edeltävän puolen vuoden tuskat / perhekuviot / intiimialueen sairaudet / sukulaiskaunat sen yhden tolkuissaan olevan ihmisen silmille ja korville -ja tietysti samat ihmiset useampaan kertaan samana iltana, kun on jo kerinny unohtua se edellinen avautuminen.

Ja pisteeksi i:n päälle tuo raskaus päättyi keskenmenoon viikon päästä noista kidutuspippaloista...

Miksi pitää valehdella..okei ei halua kertoa että odottaa, mutta eikö ihmiset hyväksy nykyään juomattomuutta? Jos minua ei juhlissa huvita ottaa alkoholia sanon vain ettei maistu, eikä kukaan sitä sen kummemmin ihmettele. Samoin jos joku muu juhlavieras ei juo, en sitä ala erikseen päivittelemään.
Ihmeellinen on nykyään tämä alkoholikyllästeinen maailma.

Minäkin olen kyllä sitä mieltä, että naurettavaa pelleilyä joutuu ystäväsi kestämään muiden ajattelemattomuuden vuoksi. Raskaus on monelle herkkä asia alkuviikoilla, ja sen soisi jokaisen ihmisen edes jollain asteella ymmärtävän.

Jokaisen pitäisi voida sanoa, että en nyt voi juoda ilman mitään uteluja syistä tai vihjailuja raskaudesta. Kaikki muu on sivistymätöntä moukkamaisuutta.

Muistan aina, kun eräs ystäväni yritti juuri samaa kikkaa. Ensimmäinen kysymys mulla oli, kun saavuin bileisiin oli "Ootko sä raskaana?". Pakko oli ystävän myöntää, kun ei pokka kestänyt valehtelua.

En tiiä mistä tuolloin aavistuksen sain, vaikka ihminen hillui siideritölkki kädessä. Olisin kyllä varmasti viimeistään röökin poltamattomuudestakin arvannut (ystävä oli kova polttamaan ennen raskautta)

On kyllä ihan perseestä että jos et juo, sille pitää olla joku syy. Kaveriporukassa meillä ei tälläistä ole, mutta tuöporukan kanssa kyllä.
Kivaa oli reilu 3 vuotta sitten alkaa esikoista odottamaan, kun oli ties mitä halloween, pikkujoulu, uusi-vuosi bileitä koko ajan...

[QUOTE="Vieras";27281822]On kyllä ihan perseestä että jos et juo, sille pitää olla joku syy.[/QUOTE]

Olen kyllä täysin samaa mieltä sun kans tästä..Mulle on jopa sanottu suoraan,että pakko sun on,että ei aleta epäileen.No,sillon en ollu raskaana,mutt tota 3. yritettiin siihen aikaan ja sillon en ollu viel varma raskaudesta..
Mikä ihme suomalaisessa kulttuurissa on,että jos et juo oot outolintu ja naisen kohalla aletaan epäileen raskautta,jos tää ei vaan halua juoda.

Jos nainen ei halua kertoa raskaudestaan heti kaikille,niin kellään ystävällä/sukulaisella ei ole oikeutta asiaa udella tai vetää herneitä nenään siitä,että ei kertonu heti + pärähdettyä tikkuun.

Itse olen raskaana nyt ja tästä raskaudesta ei tiedä kovinkaan moni ja voi olla,että on jollekki sulateltavaa kun asian heille sitte selviää..

Yhteistyössä