\
Mitä se kenenkään napaa kaivelee mikä sukunimi kullakin ihmisellä on?!?!?
Tytön isän entisellä vaimolla on avioliiton kautta tullut sukunimi ja hänen toisen miehen kanssa saamansa lapsi on ollut ennen isyyden tunnusta tällä nimellä. Eli siis sama sukunimi kuin mun tytöllä. Mutta entä sitten?
:headwall: :headwall: Mun äidillä oli eron tullessa ollut isäni sukunimi kauemmin kuin tyttönimensä. Miksi pitäisi vaihtaa takaisin tyttönimeen, kaikki on tottunu siihen toiseen nimeen? Eikä se ole mitään halua kuulua vielä miehen sukuun, vaan nimestä on vuosikymmien saatossa tullut oma. Äidin suvussa on kyllä samaa sukunimeä kuin isäni nimi, joten voi äiti voi sanoa sen tulleen sieltä. :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2006 klo 11:04 Säde kirjoitti:Tietysti pitäisihän jo velvoittaa, että nimikin vaihtuu erossa. Siis JOS kerran eroaa miehestä niin lapsellistahan se on pitää HÄNEN sukunsa nimi, kun mitenkään ei siihen sukuun kuulu. Tietysti on niitä jotka naittautuvat jo herkemmin hienon nimen takiakin... \|O
Mitä se kenenkään napaa kaivelee mikä sukunimi kullakin ihmisellä on?!?!?
Tytön isän entisellä vaimolla on avioliiton kautta tullut sukunimi ja hänen toisen miehen kanssa saamansa lapsi on ollut ennen isyyden tunnusta tällä nimellä. Eli siis sama sukunimi kuin mun tytöllä. Mutta entä sitten?