V
vierailija
Vieras
Mitä varten suomalaisten ei anneta opiskella norjaa?
Mikä estää?
Aloita vaikka täältä:
http://pnn.fi/nordhumla/itseopiskelu-netissa/
Ole hyvä
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mitä varten suomalaisten ei anneta opiskella norjaa?
Oletko ap kuullut tiivistämisen taidosta?
En ole rantahurri. Mutta.
Siis sen ymmärän jos tänne ei haluta arabeja tai somaleja, koska niillä on eri moraali, kulttuuri jne. Venäläisiäkään ei ihan hirveesti tartteis olla jos ne ostaa täältä maata, turisteina ok.
Mutta että jaksetaan vaahdota fiksuista, rauhallisista, työtätekevistä ruotsalaisista, joilla on sama uskonto ja lähes sama kulttuuri kuin meillä?
-Vähän turhan suvakkeja ja vanhan rahan porukkaa ovat, mut sille ei voi mitään.
Ruotsin kieli on tosi hyvä väline muiden pohjoismaisten kielien ymmärtämiseen, islantia lukuunottamatta.
Mitä kieltä sun mielestä pitäis opetella ruotsin sijasta, kun kielinä peruskoulussa on siis jo enkku, saksa ja ruotsi?
Venäjääkö? Viroa?
Mä olen lukenut ranskaa, mut koskaan en ole tarvinnut, eikä tartte saksaakaan jos ei maassa vieraile. Eikä kaikki tee ulkomaankauppaa.
Voishan tuota samaa systeemiä käyttä Suomessa, ensin Suomi ja sitten muut kielet.Käy Kanarialla. Sua houkutellaan syömään suomeksi, ruotsiksi, saksaksi, englanniksi. Maan kieltä ei kuullut kuin keittiöstä
Kun sinusta ei tuntunut siltä niin luulet ettei muistakaan?Kummallista, ei minusta vain siltä tuntunut.
En minä menetä mitään, eikä minulla ole väliä, vaikka se poistettaisiinkin, mutta valinnanmahdollisuus on säilytettävä.
Kerrotko vielä, miksi sinua, oletan jo aikuista, häiritsee se, että se "pakko" on kuitenkin olemassa?
Kun sinusta ei tuntunut siltä niin luulet ettei muistakaan?
Ei kukaan ole kieltämässä opiskelemasta ruotsia, vaan turhasta pakko-opiskelusta luopumista.
Koska pakkoruotsi on turhaa, meillähän on 300.000 tuhatta suomenruotsalaista jotka osaavat erinomaista ruotsia, ja Suomen kansan kieliosaamista pitää kohdentaa suuriin maailmankieliin joista sitten on hyötyä niin yksilöinä kuin kansakuntana.
Luulitko ihan oikeasti vastanneesi nokkelasti aiheeseen? Kuinka luulet pärjänneesi tässä keskustelussa ja miten uskot toisten arvostavan nokkeluuttasi?
Tuon tarmon kun olisit valjastanut kielen oppimiseen niin ei olisi sullakaan ongelmaa
Kummallista, ei minusta vain siltä tuntunut.
En minä menetä mitään, eikä minulla ole väliä, vaikka se poistettaisiinkin, mutta valinnanmahdollisuus on säilytettävä.
Kerrotko vielä, miksi sinua, oletan jo aikuista, häiritsee se, että se "pakko" on kuitenkin olemassa?
osaan ruotsia hyvin.
Sinäkö sen päätät onko ruotsi muille turha vai tarpeellinen kieli? Ainakaan minä en ole opiskellut mitään sen takia onko se helppoa vai ei, vaan mielenkiinnon ja tarpeellisuuden mukaanMinusta se ei ole turha kieli, enkä suoraan sanottuna ymmärrä tätä suurta "vihaa" ruotsia kohtaan.
Se on itse asiassa melkoisen helppo kieli verrattuna moneen muuhun.
Palstasuvakki taas vauhdissa.Anna, kun veikkaan. Olet lapsena muuttanut perheesi mukana Ruotsiin, josta vanhempasi saivat töitä.
Olet kokenut elämää mamuna Ruotsissa ja se on jättänyt sinuun traumoja, koska kenties sinua ei siinä yhteiskunnassa suomalaisena kohdeltu hyvin.
Siitä kumpuaa vihasi Ruotsia ja ruotsinkieltä kohtaan?
Tämä siis puhdas veikkaus.
Kunpa joku olisi huolissaan sinusta...Ap, mene välillä lepäämään. Vaikutat hyvin epätasapainoiselta juuri nyt. Olen huolissani sinusta.
Hahaa... Taidat vain itse olla väsynyt puolustamaan vääryyttä ja turhuutta. Sinusta ja sinun huonosti argumentoiduista kirjoituksista saan voimaa. Tiedän se että lukijat kyllä osaavat arvioida kumpaa he uskovat. Mene sinä lepäämään koska valhetta ja vääryyttä puolustaminen syö miestä.Ap, mene välillä lepäämään. Vaikutat hyvin epätasapainoiselta juuri nyt. Olen huolissani sinusta.
Sinäkö sen päätät onko ruotsi muille turha vai tarpeellinen kieli? Ainakaan minä en ole opiskellut mitään sen takia onko se helppoa vai ei, vaan mielenkiinnon ja tarpeellisuuden mukaan
Hahaa... Taidat vain itse olla väsynyt puolustamaan vääryyttä ja turhuutta. Sinusta ja sinun huonosti argumentoiduista kirjoituksista saan voimaa. Tiedän se että lukijat kyllä osaavat arvioida kumpaa he uskovat. Mene sinä lepäämään koska valhetta ja vääryyttä puolustaminen syö miestä.
Kunpa joku olisi huolissaan sinusta...
Palstasuvakki taas vauhdissa.![]()
Meillä on myös pakkomatematiikka, pakkokemia, pakkobilogia...
Juu, kyllä me kaikki tiedetään ettet sinä pysty sitä päättämään ja on aika turhamaista sun edes mainita sitä ettet sinä sitä päätä.Missä olen väittänyt, että päätän? Totesin vain oman näkökantani ja omat kokemukseni.
Älä ole niin kauhean vihainen koko ajan.
Juu, kyllä me kaikki tiedetään ettet sinä pysty sitä päättämään ja on aika turhamaista sun edes mainita sitä ettet sinä sitä päätä.
Niin suomalaisten enemmistökin toteaa oman näkökantansa, pakkoruotsi on tarpeetonta, mutta siitä sinä sitten suutut.
Ne pakkoruotsia kannattavat jotka vetoavat muihin pakollisiin pakkoaineisiin mm. matematiikkaan, paljastavat ettei heillä ole perusteluita pakkoruotsin tueksi. He joutuvat käyttämään matematiikan perustelua myös pakkoruotsin perusteluna. Matematiikassa ja pakkoruotsissa on vain suuri ero ja siksi ne molemmat tarvitsevat oman perustelunsa mahdolliselle pakollisuudelle. Pakkoruotsille ei matematiikan, historian tai biologian pakollisuudesta löydy perusteita.Meillä on myös pakkomatematiikka, pakkokemia, pakkobilogia...
Aloittaja argumentoi täällä meidän veronmaksajien piikkiin, jälleen kerran..
Aktiivimallia hänellekin!