Suoraan asiaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mutta ennen kuin pomppaan suoraan asiaan, tahtoisin vain nopeasti väärinymmärrysten välttämiseksi tarkentaa pari pikku juttua. Aluksi sanon, että kaikki viikonpäivät ovat ihan yhtälailla arvokkaita, enkä tahdo tällä tulevalla maininnalla sanoa, että mikään niistä olisi huonompi. En myöskään sano, että yhtäkään niistä muista ei pitäisi mainita tai että jokin tietty päivä olisi eriarvoinen koko vuotta ajatellessa. Ja kaikki vuodetkin ovat varmasti yhtä arvokkaita. Eli vaikka nyt sanonkin, mitä sanon, niin se koskee ihan kaikkia päiviä, ja koko vuodesta, sanon sen vain nyt, koska satun kirjoittamaan juuri tänään. Se ei siis tarkoita, että mikään muu olisi huononpi päivä kirjoittaa, satuin vain nyt koneen ääreen. Kone ei myöskään tietenkään ole parempi tai huonompi tänään tai muina päivinä. Enkä tarkoita tällä, että kenenkään muunkaan kone olisi parempi tai huonompi eri päivinä, tai että kenenkään kone olisi huonompi, kuin minun koneeni. En myöskään tahdo sanoa, että olisi huono, jos kirjoittaminen on jollekulle helpompaa jonain tiettynä päivänä. Ja jos joku vuosi on parempi jollekulle, kuin toinen, en missään tapauksessa halua väheksyä niitä huonompia vuosia enkä henkilökohtaisia viikonpäiviä. Ja jos joku ei tykkää kirjoittaa minään päivänä, niin on sekin täysin ok. Ihmisiä on erilaisia. Enkä tahdo alleviivata, että erilaisuus olisi huono tai hyvä asia, mainitsin sen tässä ehkä puolihuolimattomasti. Se, että en tässä ota sen syvempää kantaa puolihuolimattomuuksissani, ei tarkoita sitä, että arvottaisin erilaisuutta yhtään eri tavalla, kuin muitakaan asioita.

Sitten, vaikka toivotuksissa onkin tapana aina mennä positiivisuuden puolella, en tahdo yhtään väheksyä negatiivisia tapahtumia. Tapahtumat voivat olla ihmisen tunteistakin riippuen mitä tahansa, ja tahdon sanoa, että kaikki tapahtumat ovat varmasti tärkeitä ja tunteet myös. En sano, että ihmisen pitäisi mennä tunteidensa mukana, enkä sano, että ei pitäisi. Minulle on aivan sama, miten ihmiset päättävät asioistaan, tunteella tai ilman. Enkä missään tapauksessa tahdo nyt väheksyä tunteella tai rationaalisella ajattelulla tehtyjä päätöksiä. Enkä päätöksiä. Ja vaikka minulle onkin aivan sama, niin ymmärrän, että joillekin se on tärkeää. Ihmiset varmasti tietävät oman tilanteensa paremmin itse. Ja tällä tahdon sanoa, että vaikka kaikki eivät ehkä kykene tekemään päätöksiä itse tai tunteet ovat kadoksissa, niin en tahdo seuraavalla arvottaa näitä asioita. Vaikka toki nekin ovat ihan yhtälailla tärkeitä.

Toivottavasti otin nyt kaikki asiat huomioon, mutta jos jokin jäi huomioimatta, niin se ei tarkoita, että asia itsessään ei olisi mainitsemisen tai pohdinnan arvoinen. Ja jos joku on sitä mieltä, että toivottavasti on väärä termi tässä, niin pahoittelen jo etukäteen. Pahoittelen syvästi myös mahdollisia kirjoitusvirheitä. Alla on palautteelle tilaa, ja otan sinne mielelläni vastaan maininnat kirjoitusvirheistä tai tekstin sisällöstä/mahdollisista puutteista. Ja tietenkin, on aivan yhtä hyvä ottaa palautetta vastaan mielellään, kuin ei-mielellään.

Eli..

Hyvää Perjantaita!:)

Hyvä hyvä! Kiitos palautteesta ja kirjaan sen ylös. Luonnostelen nyt sitä oikeaa lausuntoa, mutta en ole ihan varma, ehdinkö lisätä kaiken vielä tämän vuoden jollekkin päivälle. En siis tarkoita, että minulla olisi muuta tekemistä, tai että se olisi tärkeämpää, ei-tärkeämpää tai neutraaliimpaa. En myöskään tarkoita että tämän vuoden päivät olisivat yhtään vähempiarvoisia, enempiarvoisia taikka neutraalimpia, kuin minkään muunkaan vuoden päivät. Enkä tarkoita, että luonnostelu kävisi työstä tai ei kävisi enkä tarkoita, että se olisi oikeaa työtä, väärää työtä taikka millään tavalla neutraalia työtä! Enkä takoita, että kun en ole varma, millään tavalla viittaisin turhaan epäitsevarmuuteen, itsevarmuuteen taikka neutraaliin varmuuteen. Terve itsetunto kattaa varmasti kaikki puolet, eikä sairaassakaan itsetunnossa välttämättä ole mitään pahaa taikka hyvää taikka neutraalia!

Yhteistyössä