Surettaa kun mies ei ymmärrä :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .n
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

.n

Vieras
MÄ järjestin meille pitkästä aikaa mahdollisuuden päästä kahdestaan jonnekin. Meille tuli tähän kotiin lapsenvahti, ja oltais päästy lähtemään.

No mä sit kysyin mieheltä, lähteekö se. Mies vastas, "kai mä voin lähtee". Jäin odottelemaan, milloin mies sitten olisi lähdössä, tai edes tekemässä lähtöä. Tuo kuitenkin puuhaili koko ajan omiaan, eikä näkynyt merkkiäkään siitä, että olisi ollut mihinkään lähdössä.
Jossain vaiheessa mies kysyi, onkohan vauvalla nälkä. vastasin, että "saattaa olla, syötätkö sitä, niin voitais sitten lähteä". Mies ei mukamas sitten kuullut vastaustani.
Vielä myöhemmin kysyin uudestaan, onko lähdössä mihinkään, mies vastasi "ai mihin", johon totesin, että kanssani jossain käymään. mies ei kuitenkaan vastannut mitään, vaan tutki auto juttuja koneella.

Enempää en viitsinyt kysellä, koska mun mielestä ei olisi ollut enää kivaa lähteä viettämään "parisuhteen laatuaikaa", jos toisen jankuttamalla saa mukaan.

Mies Sitten illalla ihmetteli, miksi olen niin hiljainen, eikä ymmärtänyt yhtään, että mua harmitti kun ei lähdetty mihinkään.
Mun surullista oloani lisäsi se, että kun sanoin miehelle, ettei varmasti olisi unohtanut lähtöä, jos joku kaveri olisi pyytänyt kaljalle, niin mies vastasi tämän olevan totta.

Ja mies on nyt se loukattu puoli, kun sanoin, että mun mielestä on vähän väärä tärkeysjärjestys :headwall:

Oliko mies tietoinen kuinka suuria suunnitelmia sä olit tehnyt? Jotenki tosta tosta jäi semmonen kuva että olit ajatellut jotain yllätystä mikä ei varmaan oo auennu miehellesi... Tiiän kyllä tunteen mikä sulla on :/ Meilläki on erinäisiä kertoja keskusteltu tärkeysjärjestyksestä...

Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:
tohon on kyllä vaikeaa sanoa yhtään mitään. :( :hug:

illalla kyllä sitten kovasti koitti hyvitellä halimalla ja pusuilla, mitä ei normaalisti tee. Siis sen jälkeen kun oli vaara ohi, eli ei enää mahdollisuutta lähteä mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Oliko mies tietoinen kuinka suuria suunnitelmia sä olit tehnyt? Jotenki tosta tosta jäi semmonen kuva että olit ajatellut jotain yllätystä mikä ei varmaan oo auennu miehellesi... Tiiän kyllä tunteen mikä sulla on :/ Meilläki on erinäisiä kertoja keskusteltu tärkeysjärjestyksestä...

ei, kun tarkoitus oli mennä jo eilen, mut lasten hoito ei onnistunut.
mä jo päivällä sanoin, että tänään sit varmaan saadaan lapsenvahti.

Mutta mies sai taas aikaan sen, että musta tuntuu, että on mun oma vika, ettei homma onnistunut |O

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

illalla kyllä sitten kovasti koitti hyvitellä halimalla ja pusuilla, mitä ei normaalisti tee. Siis sen jälkeen kun oli vaara ohi, eli ei enää mahdollisuutta lähteä mihinkään.

voihan se olla ettei halunnu jättää vauvaa hoitoon? jos mies tajus että petyit niin osasiko sanoa yhtään miksei lähteny?

Koittakaas saada kommunikaatiopuoli pelaamaan paremmin. Kokeile ens kerralla sopia asia kunnolla. Ei meilläkään mies olis lähdössä mihinkään tolla mallilla. Sille pitää sanoa että mennään sinne ja siihen aikaan.

voihan se olla ettei halunnu jättää vauvaa hoitoon? jos mies tajus että petyit niin osasiko sanoa yhtään miksei lähteny?

ei ole siitä kiinni. Hoitoon jättäisi kyllä mielellään, jos mä lupaisin olla kuskina ja hän saisi ottaa olutta :headwall:
Kun mun olisi kuulema pitänyt muistuttaa. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja **:
Koittakaas saada kommunikaatiopuoli pelaamaan paremmin. Kokeile ens kerralla sopia asia kunnolla. Ei meilläkään mies olis lähdössä mihinkään tolla mallilla. Sille pitää sanoa että mennään sinne ja siihen aikaan.

Tämäkin on täysin totta. Naiset puhuvat usein kautta rantain vihjailemalla. Meille miehille pitää puhua "miesten kieltä" näin : "Lähdetäänkö tänään klo. 13 syömään Makarilloon?"
Ei näin: "Voitaisiin kai käydä päivällä jossain ulkona"

oli syy mikä tahansa, niin mä en enää ton kanssa edes yritä järjestää mitään. Tää kun ei ollut ensimmäinen kertaa, kun on ennemmin kotona, kuin viettäisi aikaa vain kahdestaan.

MÄ oon nyt sen verta kyllästynyt, että alan suhtautumaan tohon kuin kämppikseen, en kuten aviomieheen.

oli syy mikä tahansa, niin mä en enää ton kanssa edes yritä järjestää mitään. Tää kun ei ollut ensimmäinen kertaa, kun on ennemmin kotona, kuin viettäisi aikaa vain kahdestaan.

MÄ oon nyt sen verta kyllästynyt, että alan suhtautumaan tohon kuin kämppikseen, en kuten aviomieheen.

no ettekö te voi olla siellä kotona kahdestaan? Mä voin hyvin ymmärtää jos ei halua lähteä ulos, ite en näe siinä mitään kivaa. Kaikki ei vaan tykkää. Toki toisen mieliks pitää välillä tehä sellasiakin asioita mistä ei pidä.

no ettekö te voi olla siellä kotona kahdestaan? Mä voin hyvin ymmärtää jos ei halua lähteä ulos, ite en näe siinä mitään kivaa. Kaikki ei vaan tykkää. Toki toisen mieliks pitää välillä tehä sellasiakin asioita mistä ei pidä.

joo pitää tehdä välillä toisenkin mieliksi jotain, meillä se vaan on minä joka yleensä niin tekee.
Mies kyllä lähtee kotoa tasan kahden asian takia mielellään, joko kaljalle, tai kaverilleen pelaamaan.

Mä taas haluan välillä kotoa jonnekin, kun päivät olen täällä lasten kanssa. Ja kotona me ei rauhassa voida olla, kun vaikka vauva onkin jo yli puolivuotias, se ei nuku tuntia pidempiä pätkiä.

Minä en kyllä ymmärrä että miksi se laatu aika pitäisi kotona viettää jos harvoin pääsee yhdessä ulos. Aika harmillista ap:n kannalta. :/

Mulle ei kyllä uppoa toi, et jos sitä laatuaikaa on vähän niin sitten se pitäisi viettää kotona missä se arki eniten myllää. Kyllähän meilläkin on mun miehen kanssa yhteisiä hetkiä kotona (esim eilen kun olin juoksemassa koiran kanssa mies oli kokannut ja kattanut pöydän kynttilöillä, maistettiin ensimmäistä kertaa elämässämme pienet tilkat punaviiniä ) mutta kyllä välillä täytyy oikeasti päästä pois kotoa yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja hedona:
Mulle ei kyllä uppoa toi, et jos sitä laatuaikaa on vähän niin sitten se pitäisi viettää kotona missä se arki eniten myllää. Kyllähän meilläkin on mun miehen kanssa yhteisiä hetkiä kotona (esim eilen kun olin juoksemassa koiran kanssa mies oli kokannut ja kattanut pöydän kynttilöillä, maistettiin ensimmäistä kertaa elämässämme pienet tilkat punaviiniä ) mutta kyllä välillä täytyy oikeasti päästä pois kotoa yhdessä.

tätä ei tuo mies ymmärrä. tai edes sitä, että parisuhteessä on tärkeää olla kotonakin välillä niin, ettei siinä ole ulkoisia ärsykkeitä, vaan keskitytään siihen yhdessä oloon ja toisiimme.

tätä ei tuo mies ymmärrä. tai edes sitä, että parisuhteessä on tärkeää olla kotonakin välillä niin, ettei siinä ole ulkoisia ärsykkeitä, vaan keskitytään siihen yhdessä oloon ja toisiimme.

Mulla meni yli vuosi, että sain oman mieheni tajuamaan... Ja kyllähän toi sen ymmärtämys vieläkin lipsuu :/ Mutta hurjasti on jo tapahtunut edistystä! Vielä taistellaan sen kanssa, että jotain erityistä tapahtuisi kodin ulkopuolellakin... Tulee ihan paha mieli kun alan ajattelemaan asiaa...

Onhan se noin joo, muttei välttämättä miehesi mielestä. Silloin sun täytyy kertoo, että näin mä tästä ajattelen ja haluaisin että mun mieliks lähdet mun kanssa välillä ulos.
Eihän se oo yhtä kiva kun että mies oikeesti haluais myös, mut joskus sitä joutuu tyytymään vähempään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kerro tunteistasti ja toiveistasi. Älä syyllistä miestäsi vaan kerro mitä itse koet ja haluat suhteeltanne.
t. samaa kokenut jo monta vuotta

Voi kun se olisikin noin helppoa... Meillä tosta (ja monesta muusta asiasta) on puhuttu niin moneen kertaan mutta silti meni yli vuosi että tapahtui mitään muutosta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kerro tunteistasti ja toiveistasi. Älä syyllistä miestäsi vaan kerro mitä itse koet ja haluat suhteeltanne.
t. samaa kokenut jo monta vuotta

Voi kun se olisikin noin helppoa... Meillä tosta (ja monesta muusta asiasta) on puhuttu niin moneen kertaan mutta silti meni yli vuosi että tapahtui mitään muutosta...

me olemme hakenee ulkopuolista keskusteluapua tilanteeseen ja silti asiat lipsuu välillä. Liittoa takana 11v ja ongelmia 8v.

Yhteistyössä