Surkea olo.. vein teinin takaisin sijoituspaikkaansa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toivossa on hyvä elää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Toivossa on hyvä elää

Vieras
Toivon, että tämä loppuu pian ja teini pääsisi takaisin kotiin.

Samalla olen salaa iloinen että teini asuu nyt muualla koska koko perhe kärsi ristiriidoista joita oli silloin kun teini oli kotona. Olimme huolesta soikeina koko perhe ja pienemmätkin lapset kärsivät tilanteesta.

2kk jälkeen sijoitus on tehnyt pelkkää hyvää. Eri asia tietenkin mitä tapahtuu sitten, kun teini palaa kotiin. Onko "oppi" mennyt perille vai ei...

Usko pois, teinistä kasvaa vielä hyvä ja lainkuuliainen kansalainen :) Minun kaverini oli myös tälläisessä sijoituksessa ja sen jälkeen muuttikin jo itsekseen asumaan ja nyt ylpeä kahden lapsen äiti jo :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kasvatus alkaa jo ihan vauvasta asti. mikä teillä on mennyt pieleen että lapsi on pitänyt sijoitukseen laittaa?
Vaikka kasvattaisi kuinka hyvin ja niin hyvin kuin osaa niin aina joku voi mennä pieleen. Vanhempia ei aina pidä syyllistää.

Kasvatus alkaa jo ihan vauvasta asti. mikä teillä on mennyt pieleen että lapsi on pitänyt sijoitukseen laittaa?

Sitäpä olen itsekin miettinyt ja paljon.

Jotainhan on pieleen mennyt koska nuori kärsii huonosta itsetunnosta ja on täysin kavereitten vietävänä ollut -- hakenut hyväksyntää vääriä kanavia pitkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ARGH:

Ei kaikki ole aina kasvatuksesta johtuvaa

uin esim? on se nyt kumma jos ei vanhemmat saa omia kakaroitaan kuriin

Sulla ei taida olla kokemusta itelläs teini ikäisistä lapsista

nuo ei ilmeisesti sitten ole teinejä 10-, 13 ja 15-vuotiaat

Äidilläs on tainnu mennä joku tosi pahasti vikaan, kun noin ilkeän ihmisen on kasvattanu :/

Ap:lle tsemppiä! Joskus nuoren on vaikea löytää oma paikkansa tässä yhteiskunnassa missä paineet on kovat (harrastukset, koulu, ystävät, netti yms.). Anna ajan auttaa, se antaa paljon :)

Alkuperäinen kirjoittaja :

Äidilläs on tainnu mennä joku tosi pahasti vikaan, kun noin ilkeän ihmisen on kasvattanu :/

Ap:lle tsemppiä! Joskus nuoren on vaikea löytää oma paikkansa tässä yhteiskunnassa missä paineet on kovat (harrastukset, koulu, ystävät, netti yms.). Anna ajan auttaa, se antaa paljon :)

Kiitos. Selkeä muutos on jo tapahtunutkin, siinä missä nuori sai hirveitä raivareita niin on paljon rauhallisempi ja keskustelutaitoisempi.. tänään oli kotona 7 tuntia ja meillä oli oikein mukavaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja ARGH:

Ei kaikki ole aina kasvatuksesta johtuvaa

uin esim? on se nyt kumma jos ei vanhemmat saa omia kakaroitaan kuriin

Sulla ei taida olla kokemusta itelläs teini ikäisistä lapsista

nuo ei ilmeisesti sitten ole teinejä 10-, 13 ja 15-vuotiaat

No en nyt sanois että 10 vuotias vielä on. Ja jokainen teini on erilainen muista se. Pojilla tuo teini ikä voi iskeä vasta lähemmäs 18 ikävuotta!

Hienoa että menee mukavasti. Tärkeintähän on että nuori saa omat jalkansa alleen. Toivottavasti saatte tukea siinä, miten nuoreen suhteudutte kun hän palaa takasin. Että osaatte sitten suhtautua siihen niinkuin se uutena ihmisenään on, ei siten kuin silloin ennen.

Jos jää perheessä kiinni johonkin rooliin, se voi olla vaikea purkaa.

Älä välitä jos joku sanoo et kasvatus mennyt pieleen tms. Mä olin aikoinaan myös sijoitettuna hetken. Mun vanhemmat tasan yritti kaikkensa mun eteen, mut mä olin sekopää. Nyt siitä jo vuosia ja olen ihan kunnon ihminen :) Kyllä ne asiat järjestyy!
Tsemppiä teille!

Yhteistyössä