suuttuisitko, jos siskosi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mia

Vieras
ei kertoisi sinulle menevänsä naimisiin ja ihan muutaman kuukauden kuluttua? Siskoni on kertonut äidilleni jo kauan sitten. Äitini kyllä kertoi minulle, mutta sanoi, että se on suuri salaisuus, joten en ole asiasta puhunut siskollekaan.

Olin yksi ilta siskollani käymässä ja tuleva sulhanen oli teillä tietymättömillä. Kerroin tästä äidillinen, että ko. mies ei ollut kotona kun kävin ja oli kuulemma "hukassa". Sisko oli aika hermostunut. En ilkeillyt enkä mitään, vain kerroin äidilleni, että sisko oli yksin ja käytiin.

Tänä aamuna siskoltani tuli viesti ettei tarvitse enää soitella, kun juoruan hänen asiat. Pisti siis välit poikki, kun kerroin äidilleni tämän. Mitä te ajattelette tällaisesta ja siitä, ettei kerro menevänsä naimisiin?

 
Jopas on teillä suhde :D Me juorutaan kaikki aina kaikki asiat miten sattuu, mutta ei ole kukaan hermostunut. Enkä mä usko, että oisin suuttunut jos sisko haluaisi tommosta pitää salassa. Joku syy siihen on, että niin tekisi ja se on hänen oma asiansa. Ehkä just siksi ei kertonut kun sä juoruilet ;)
 
No tuo naimisiinmeno ja siitä kertominen on hänen yksityinen asiansa.Kertoo tai on kertomatta.
En kyllä olisi tuosta sulhasen poissa olosta maininnut kuin että ei ollut kotona kun kävin.
Jos omilla teillään en siitä olisi sanonut mitään.
 
Siis kumpiko sulle on ongelma? Se ettet tiedä mitä siskosi tekee vai pitäiskö ennenmmin olla huolissaan siitä minkälaisen hulttion kanssa se on naimisiin menossa?
Ei meidänkään perheessä juoruta toisten asioita keskenään vaan jokainen kertoo kun haluaa / jos haluaa ja kenelle haluaa.
Jotkut asiat tietää vain vanhemmat, jotkun vain sisko ja jotkut vain veli.
 
Palstan ikuisen ja yleispätevän ohjeen mukaan laittaisin välit poikki siskoon, äitiin, omiin lapsiin ja heittäisin mieheni pihalle. Lähettäisin vielä siskon miesystävälle, sille sialle (jonka syyllisyyttä mihinkään ei ole todistettu) törkeitä tekstareita.
 
Olipas sekava juttu.En mä sitä pahalla katsois jos ei heti kertois mulle naimisiinmenosta muutaman kuukauden sisällä.Ideana varmaan olisi tehdä yllätys asiasta sitten..Tuo jälkimmäinen asia sitten (mitä ymmärsin) niin ehkä sisko nyt sattui vain purkamaan oman hetkellisen ärsytyksensä suhun.Jos äiti oli käynyt siskollesi jotain sitten huolestuneena puhisemaan tai vastaavaa..En tiedä..Näillä tiedoilla on aika vaikea sanoa mitään mihinkään..
 
En suuttuisi, häät on jokaisen oma asia, toden näköisesti olisit kuitenkin kutsun saanut kyseisiin kinkereihin... Ja tota "äidille kertomista" en ole koskaan ymmärtänyt, minkä takia pitää kaikki kertoa jos meidän äiti tietäisi puoliakaan meidän lasten asiosta ni se raukka olisi ollut haudassa vuosia sitten! On asioita mistä puhutaan ja on asioita mitkä jätetään meidän sisarusten asioiksi...Kaikkia asioita ei tarvitse lärpätellä!
 
Itse asiassa minulle on aivan sama kertooko vai ei. Minusta se on vain jokseenkin outoa että asia pitää salata ylipäätään keneltäkään. Eikö naimisiin menon pitäisi olla hieno asia, jota ei tarvitse salailla??

Ajattelin vain, että jos noin herkkänahkainen on, niin ehkä on parempi, ettei olekaan kanssani väleissä. Hänellä on läheisriippuvuus ja se vaikuttaa hänen elämään. Ehkä tuo herkkänahkaisuus johtuu siitä :(

Puhumme toki perheen kesken asioistamme. En vain ymmärtää, että tuollaisesta suuttuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sari:
En suuttuisi, häät on jokaisen oma asia, toden näköisesti olisit kuitenkin kutsun saanut kyseisiin kinkereihin... Ja tota "äidille kertomista" en ole koskaan ymmärtänyt, minkä takia pitää kaikki kertoa jos meidän äiti tietäisi puoliakaan meidän lasten asiosta ni se raukka olisi ollut haudassa vuosia sitten! On asioita mistä puhutaan ja on asioita mitkä jätetään meidän sisarusten asioiksi...Kaikkia asioita ei tarvitse lärpätellä!

Minulla ja äidilläni on tapana puhua asioista. Voin puhua hänelle ihan niinkuin parhaalle ystävälleni. Toivon, että oman lapseni kanssa välit ovat yhtä avoimet.

Miksi äideille ei voi kertoa asioitaan ihan niinkuin jollekin muulle? Toki kaikki äidit eivät ole samanlaisia. Esim. minun anopille ei voisi ikinä puhua, kun ei ymmärrä oikein nuoria.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
Alkuperäinen kirjoittaja Sari:
En suuttuisi, häät on jokaisen oma asia, toden näköisesti olisit kuitenkin kutsun saanut kyseisiin kinkereihin... Ja tota "äidille kertomista" en ole koskaan ymmärtänyt, minkä takia pitää kaikki kertoa jos meidän äiti tietäisi puoliakaan meidän lasten asiosta ni se raukka olisi ollut haudassa vuosia sitten! On asioita mistä puhutaan ja on asioita mitkä jätetään meidän sisarusten asioiksi...Kaikkia asioita ei tarvitse lärpätellä!

Minulla ja äidilläni on tapana puhua asioista. Voin puhua hänelle ihan niinkuin parhaalle ystävälleni. Toivon, että oman lapseni kanssa välit ovat yhtä avoimet.

Miksi äideille ei voi kertoa asioitaan ihan niinkuin jollekin muulle? Toki kaikki äidit eivät ole samanlaisia. Esim. minun anopille ei voisi ikinä puhua, kun ei ymmärrä oikein nuoria.


Sinä puhut äitisi kanssa,mutta puhuuko siskosi asioistaan äitinne kanssa.
Et siis kertonut henkilökohtaisesta omasta vaan siskosi.
 
Tuollaiset jutut saisivat ajattelemaan, että ei ole kovin läheiset välit. Minulla on vain veli, mutta en osaisi kuvitella että hän ei kertoisi minulle niin isoa asiaa kuin naimisiin menoa.

Mutta
-äitisi teki typerästi kun kertoi asiasta ennen siskoasi, olis voinut antaa hänen ihan itse kertoa naimisiin menostaan
-sinunkaan ei olisi ehkä tarvinut välttämättä sanoa siitä siskollasi käynnistä muuta kuin että kävit ja jos äiti olisi miehestä erikseen kysynyt jotain olisi voinut sanoa ettei ollut juuri kotona silloin
-siskosi olisi voinut kertoa niistä häistä kyllä sinulle jos kerran oli jo tiedossa, mutta ehkä hän ei halunnut vielä kertoa yleisesti asiasta ja äidille kertoi järjestelyjen takia tms.

Sisko ei halunnut varmaan äitisi tietävän mahdollisista ongelmista miehensä kanssa, varmaan on kyseessä heidän välisensä asia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
Alkuperäinen kirjoittaja Sari:
En suuttuisi, häät on jokaisen oma asia, toden näköisesti olisit kuitenkin kutsun saanut kyseisiin kinkereihin... Ja tota "äidille kertomista" en ole koskaan ymmärtänyt, minkä takia pitää kaikki kertoa jos meidän äiti tietäisi puoliakaan meidän lasten asiosta ni se raukka olisi ollut haudassa vuosia sitten! On asioita mistä puhutaan ja on asioita mitkä jätetään meidän sisarusten asioiksi...Kaikkia asioita ei tarvitse lärpätellä!

Minulla ja äidilläni on tapana puhua asioista. Voin puhua hänelle ihan niinkuin parhaalle ystävälleni. Toivon, että oman lapseni kanssa välit ovat yhtä avoimet.

Miksi äideille ei voi kertoa asioitaan ihan niinkuin jollekin muulle? Toki kaikki äidit eivät ole samanlaisia. Esim. minun anopille ei voisi ikinä puhua, kun ei ymmärrä oikein nuoria.


Sinä puhut äitisi kanssa,mutta puhuuko siskosi asioistaan äitinne kanssa.
Et siis kertonut henkilökohtaisesta omasta vaan siskosi.


Kyllä puhuu siskonikin. Mutta hän suuttuu aina ja jatkuvasti kaikesta. Pistänyt välit poikki äitiinikin jo kymmeniä kertoja. Minulle suuttui nyt ensimmäisen kerran ja pakko sanoa, etten pysty pitämään asiaan niin suurena, että välit pitää katkaista.

Ehkä ongelma on siinä, että tuleva siippa on työtön ja aika lailla viinaan menevä. Me sukulaiset emme ole oikein hyppineet riemuen kattoon, koska rahallisestikin joudumme siskoa tukemaan. Hän siis elättää ko. miestä (mies ei jostain syystä saa työkkäriä). Mutta olemme olleet erossa asiasta.

Kai kaikki asiat sisko ottaa sitten hyökkäyksenä häntä vastaan. Vaikka oikeasti vain tahtoisimme hänelle hyvää ja että ei antaisi kaikkien miesten käyttää hyväkseen.

Tällä tulevalla miehellä on paljon ulosottoja, joten ihmettelen miksi kosi siskoani näin lyhyen tuttavuuden jälkeen...

 

Yhteistyössä