Sydäntä särkee lapsen puolesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veromoda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

veromoda

Vieras
Vaikka tytär on jo 18 vuotias niin kyllä on niin huono olo hänen vuokseen. seurustellu liki 2 vuotta 20 vuotiaan pojan kans ja poikakin ollut meille kun oma. Perjantaina sitten pari kuukautta kestäneiden ongelmien vuoksi päättivät lopettaa suhteen. Pojallekin joku toinen tyttö soitellut kuukauden päivät ja poika väitti vaan kivenkovaan että ovat vain kavereita. Eilen tyttö sai sitten tietää että poika on pitänyt vilunkipeliä seläntakana tän toisen tytön kanssa.

Ja että ilmeisesti tämä toinen tyttö ei ole ollut kolmannesta osapuolesta ollenkaan tietonen, eli poika ei ole kertonut että on kihloissa toisen kanssa. Nyt tyttö on sitä mieltä että tän toisenkin tytön täytyy saada tietää että poika on tällästä tehnyt. Mitä mieltä??

Sitä mieltä, että tän siun tytön ei miusta pitäisi enää sekaantua ja kertoa "totuuksia" tälle uudelle tyttöystävälle vaikka mieli tekis varmasti julistaa koko maailmalle tää vääryys. Parempi ettei sekaannu...pää pystyyn uutta elämää kohti.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Sitä mieltä, että tän siun tytön ei miusta pitäisi enää sekaantua ja kertoa "totuuksia" tälle uudelle tyttöystävälle vaikka mieli tekis varmasti julistaa koko maailmalle tää vääryys. Parempi ettei sekaannu...pää pystyyn uutta elämää kohti.

näinhän se on. ei kannata "alentua" selitteleen mitään pas... exästä. Ei se tyttösi ja pojan suhde siitä palaudu

Tässä on vielä sellanen hauskuus että poika vielä eilisen päivän soitteli tytölleni ja oli sitä mieltä että tekivät liian hätäsen päätöksen eron suhteen. voiko kukaan pitää peliä kahden kans samaan aikaan ja toisen kanssa vielä suunnitella tulevaisuutta koko ajan??!! Eikö tämäkin ole väärin sitä kolmatta osapuolta kohtaan? Häntäkin on sitten periaatteessa petetty.

Jos poika on pettäväistä ja muutenkin häilyväistä sorttia, niin jokanaisen velvollisuus toisia naisia kohtaan on kertoa asiasta. Se mitä uusi typy päättää tiedolla tehdä on hänen ongelmansa, mutta tämä ikuinen "parempi hoitaa omat asiansa vaan" -meininki johtaa viime kädessä siihen, että ihmiset saa maata sairaskohtauksen uhrina kadulla ja "fiksut" kävelee ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Jos poika on pettäväistä ja muutenkin häilyväistä sorttia, niin jokanaisen velvollisuus toisia naisia kohtaan on kertoa asiasta. Se mitä uusi typy päättää tiedolla tehdä on hänen ongelmansa, mutta tämä ikuinen "parempi hoitaa omat asiansa vaan" -meininki johtaa viime kädessä siihen, että ihmiset saa maata sairaskohtauksen uhrina kadulla ja "fiksut" kävelee ohi.

Pojasta kun ei todellakaan uskoisi että tälläiseen on kykeneväinen, on ujo ja kiltti. Heikko itsetunto kenties saattaa teettää vaikka mitä? Halutaan sitä rakkautta monelta itsetunnon pönkittämiseksi. Itse olen kans sitä mieltä että tän tytön (joka on vasta 17) kuuluu saada tietää, mutta kun en hirveesti haluisi neuvojani ja ohjeita tytölle tyrkyttää. No, saa itse päättää kertooko vai eikö. Uskomatonta että poika vielä viimeseen asti kielsi suhteensa toiseen, vaikka asiat kertoivat ihan toista...

Alkuperäinen kirjoittaja helmeilevä urpo:
taitaisin omalla kohdalla pitää "isällisen" puhuttelun kossille :whistle:

Samat sanat...mutta nolaisin vaan tytön sillä. Oli poika sanonut että ei kehtaa enää ikinä vanhemiesi eteen tulla, just nyt ei kyllä tarviikaan.:)

No, kyllä minäkin olen sillä kannalla että 17-veen kuuluu saada tietää. Tuskin on vielä valmis aikuisten peleihin. Alaikäinenhän tuo on. Mutta kostomentaliteetti kannattaisi nyt unohtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
No, kyllä minäkin olen sillä kannalla että 17-veen kuuluu saada tietää. Tuskin on vielä valmis aikuisten peleihin. Alaikäinenhän tuo on. Mutta kostomentaliteetti kannattaisi nyt unohtaa.

Näinhän se tosiaan on. Vaikea vaan käsittää että joku voi käyttäytyä tollalailla, suunnitella toisen kans vaikka mitä ja sitten toisen kans pelehtiä...huhuh!

Alkuperäinen kirjoittaja veromoda:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:

Näinhän se tosiaan on. Vaikea vaan käsittää että joku voi käyttäytyä tollalailla, suunnitella toisen kans vaikka mitä ja sitten toisen kans pelehtiä...huhuh!

Epävarmuudesta kertoo :( Mutta ymmärrän kyllä miltä tuntuu, itsellä jatkuva huoli 16-veen asioista ja ihmissuhteista! Kun nää on niin lapsellisia jotenkin, mutta silti ikää on!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No hyvä että tyttösi pääsi jo nyt eroon tuollaisesta heikosta miehestä ettei mennyt vaikka 25v:ksi?

Tätä tolkotin kans tytölle koko päivän, hyvä että puutteet paljastu nyt eikä sitten kun on jo yhteinen koti ja vaikka lapsikin, ja tää koti asia kun oli jo niin lähellä!!!!

Tyttö vaan pelkää nyt ettei voi ikinä enää luottaa miehiin ja sanoinkin ettei saa liian sinisilmänen olla ikinä ja hyvä että tytön intuitio pelasi tällä kertaa.

Mie kertoisin sille 3 osapuolelle,ihan vain ottaisin yhteyttä ja kertoisin hei olen ollut olemassa ja sillä vain otin yhteyttä että sinä tiedät että me olimme yhdessä kun poika piti peliä kanssasi.

Hyvä vaan, että erosivat, ettei myöhemmin tarvii lähteä vieraisiin. Noi teinisuhteet kun joka tapauksessa 90 % todennäköisyydellä jossain vaiheessa kariutuu.

Alkuperäinen kirjoittaja veromoda:

Pojasta kun ei todellakaan uskoisi että tälläiseen on kykeneväinen, on ujo ja kiltti. Heikko itsetunto kenties saattaa teettää vaikka mitä? Halutaan sitä rakkautta monelta itsetunnon pönkittämiseksi. Itse olen kans sitä mieltä että tän tytön (joka on vasta 17) kuuluu saada tietää, mutta kun en hirveesti haluisi neuvojani ja ohjeita tytölle tyrkyttää. No, saa itse päättää kertooko vai eikö. Uskomatonta että poika vielä viimeseen asti kielsi suhteensa toiseen, vaikka asiat kertoivat ihan toista...

Nykyisin ollaan käsittämättömän arkoja ottamaan kantaa toisten asioihin. Eli peruskäsitys tuntuu olevan, että toinen menee rikki kuullessaan jonkun muun mielipiteen omista asioistaan. Jos näin tosiaan on, niin sitten pitää harjoitella, niin ettei ole niin epävarma, että ei ymmärrä ettei toisen mielipidettä kuulukaan semmoisenaan ottaa. Vaikka miten tyrkyttäisit, totta kai tytär itse päättää mitä tekee. Tämmöinen liikavarovaisuus vie suoraan siihen, ettei osata ollenkaan keskustella - asia on aina joko liian turhanaikainen tai liian herkkä.

Mun mielestä pointti ei ole edes tän toisen tytön oikeus saada tietää, vaan ihmisten yleinen velvollisuus jakaa eteenpäin tärkeää informaatiota. Eli vaikka toinen tyttö olisi käyttäytynyt jotenkin törkeästi ja sikäli menettänyt oikeutensa tulla ystävyydellä kohdelluksi, niin silti pitää kertoa, kertojan itsensä tähden.

Ujouden ja kiltteyden ei pidä antaa hämätä - kyllä siellä alla jokaisella asuu Minäitse. Jos poika ei arkuuttaan ole tottunut pitämään omia tarpeitaan esillä, sitä nälkäisempi se minäitse on, ja sitä enemmän se riehaantuu saadessaan yllättäen kuninkaallista huomiota. Kaikenlaisia itsekeskeisiä hirmuja on kuoriutunut nuoruudessaan ujoista ja kilteistä ihmisistä.

Niinhän se vielä menee, että ihmisellä täytyy rehellisyyteen kyetäkseen olla joko suuri totuudenrakkaus tai suuri sielu tai hyvä itsetunto. Jos nämä puuttuvat, mikään ei estä valehtelemasta loputtomiin omia etuja varjellakseen. Häpeän väisteleminen on silloin tärkeä taito, ja raivokas kieltäminen takaa-ajetun tunteineen on aina siedettävämpi olo kuin häpeään nöyrtyminen.

Auts. Mutta sellaistahan se on se nuoruus :(

Anna tyttären itse päättää mitä tekee. Ehdottomasti. Älä sekaannu, kuuntele vain, esittele näkökantoja jos kysyy, mutta älä käskeä äläkä kiellä! Missään tapauksessa älä neuvo suuntaan tai toiseen!

(Itse vain olen huomannut että vanhempien puuttuminen tällaisiin asioihin kostautuu ennemmin tai myöhemmin.)

Peesi tähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Peesi tähän.

No mutta miksi se sitten on parempi?

Koska pahimmillaan "sekaantuja" saa itse kärsiä kateellisen ja katkeran ämmän maineesta. Eli jos tuossa tilanteessa menee jotain laukomaan sille kolmannelle osapuolelle, on syytä varautua siihen, että joutuukin itse kaikelaisen juoruilun ja panettelun kohteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Koska pahimmillaan "sekaantuja" saa itse kärsiä kateellisen ja katkeran ämmän maineesta. Eli jos tuossa tilanteessa menee jotain laukomaan sille kolmannelle osapuolelle, on syytä varautua siihen, että joutuukin itse kaikelaisen juoruilun ja panettelun kohteeksi.

Jaa no tommosta en kyllä osannu ajatella. Kait siinä voi perää olla joissain piireissä.

Yhteistyössä