Mulla nyt jää varmaan osaan vielä vastaamatta, jatkan lisää jos jotain unohtuu
Meillä kotityöt menee niin, tai ainakin ite ajattelen (kuten mieskin), että se joka tuo vähemmän pöytään leipää..tekee enemmän kotitöitä. Eli suomennettuna meillä mies tuo enemmän rahaa talouteen (ja se myös käytetään yhteisesti), niin minä teen sitten enemmän kotitöitä. Tilanne olisi sitten päinvastion, jos minä toisin enemmän sitä rahnaa. Lisäksi ite oon muutenkin aika aktiivinen, eli sillä välin ku aamulla tippuu kahvi, niin tyhjennän vaikka tiskikoneen jne. Oon vähän smemonen, et teen ohimennen paljon asioita. Tykkään siis ihan siivoomisesta. Lisäksi varsinkin tavallisena arkena tykkään siivota isllee, että oon yksin kotona..eli mies on pois alta ja sit ku hän tulee kotiin, niin meidän ei tartte yhteistä laatu-aikaa käyttää johonki siivoomiseen, vaan voidaan tehdä kahdestaan mitä sitten halutaan. Mies on kyllä hyvä siivoomaan ja tekee ite ihan oma-alotteisesti jotain, jos tarttee. Ja ennen tiskaili astioitakin jne, nytei enää tartte sentääs. Mut meillä on ihan yhteisymmärryksessä tämä asia

Kahden entisen kans oli näissä ongelmia ja olinki jo päättäny, etten ota mitään mammanpoikaa huollettavaksi, jos kummatki tuo saman verran kekoon rahaa jne.
Tervetuloa, Greta :flower:
Minä oon samaa mieltä, kuten joku tossa saniokin mutten nyt löydä millään..eli mielestäni ei voi ns. salaa jättää pillereitä syömättä tai myöhästellä niiden kans. Oon aika tarkka noissa ja otan aina joka aamu samaan kloaikaan ne. Kuuluu aamurutiiniin =)
Adama, mikä tuo puhallettava rengas siis on? :ashamed:
R86, hyvin oon pärjännyt. En ole kertaakaan sairastellut uudessa kodissa -vieläkään! tämä on jo suorastaan ihme.
Mulla on tässä menny superkrapulassa olo, vaikka tuparit oli kyllä mainiot. Mutta voin sanoa, että ei huvita juoda enää seuraavaan sataan vuoteen. Taidan pysyä sokerittoman limpparin linjalla jne

Tosissaan aattelin, et voisin ite toimia kuskinakin, jos tarpeen. En juoda kyllä jaksa..meni ihan puhti
Joku kans puhu viiden vuoden ikäerosta. Ite oon tämmönen vidien vuoden ikäeron lapsi ja voin sanoa, että vallan mainiosti meni. Veljeni oli jo iso, että osas jo yksin leikkiä ja tällee pihalla kavereiden kans. Ja sitten otti minut oikeen lämpimästi vastaan, oikeen ympäri kyliä oli kertomassa, että on pikkusisko

Ja tosiaan yhdessä me leikittiin, aika pitkään. Joten on aina ollut sellainen ns. suojelusenkeli, jos näin voi ajatella.
Noista oviksista, niin ite en taida tunnistaa niitä. En oo koskaan niitä ajatellut sen kummemmin ja niin pois päin. Oon varmaan joskus tuntenut vähän nipistelyä vatsassa, mutta kun entisellä ruokavaliolla muutenkin tunsin tämän tästä nipistelyjä
Kamala vauvakuume täällä kans. Meillä ei vissiin ihan mahdottoman lapsiystävällinen koti ole, kun on kovasti nurkkia ja vaikka mitä pieniä tavaroita alatasoilla. Huomasin, kun kävi tuttavan lapsi meillä kylässä..sehän oli koko ajan joku tavara kädessä ja oli niin pieni, että tykkäs eri toten heittää lattialle kaikkea :saint: Ei tosin onneksi noita meidän tavaroita. Yritystä kyllä oli B) Joten tuli huomattua, että tosiaan pitää rukata sitten tätä meidänkin kotia. Ennen meillä oli lapsuudenkodissa sellaisia koiria, ihan kuin pikkulapsia, että piti tavaroita nostaa korkeammalle. Näiden meidän koirien kans nyt sitä ongelmaa ei ole, koska ne eivät varastele tuollaisia tavaroita..mutta siis pitää taas ilmeisesti ruveta koristeita ja muita vähän sumplimaan uudestaan..kun joskus ehkä se lapsikin on =)
Minäki oon miettinyt vaunuasioita. MItäs mieltä te kokeneemmat olette? Onko yhdistelmä parempi kuin sellainen, johon vaihtelee sen? En osaa tarkemmin sanoa. Mutta vaikkapa Briolla olisi sellaisia, että voi vaunukopan myöhemmin vaihtaa silleen, että ostaa rataskopan (käsittääkseni). Eli onko tämmöinen kevyempi, ainakin jonkun verran, ja kätevämpi? Ei huvittaisi liikaa kuljetella roinia. Toki se on kiinni vaunun ohjattavuudestakin jne. Sitten entä ne kolmirattaat? Itseä kiinnostaisi ne, mutta en tiedä onko ne yhtä hyviä kunnon kävelylenkeillä ja lumessa? Tarkoitan siis hyviä kolmirattaita, esim. ne gessleinit tms. kiinnostaisivat. En tiedä sitten. Tuo brion yks ratasmalli ois kiva, ku se on jotenkin niin pelkistetty ja keveän näköinen. Mutta voi olla, että en sitä valitse vaan jotain emmaljungaa tai gessleiniä. Oon vähän sitä mieltä, että en halua pihistellä tässä vaunu/ratas-asioissa..tuun hulluksi niiden kaa muuten

Sit oon miettiny, et kannattaisko ostaa erikseen matkarattaat vai ei. Toisaalta jos ne on tosi huonot, niin siinä tulee vaan pahalle tuulelle

Oon siis sellainen ihminen, että teknisten vempaimien on parempi toimia, tai hermostun
Eipä tässä nyt muuta..pitää vielä lukea, kun oli niin paljon juttuja tullut sillä välin, että jotain varmaan unohdinkin.
-metsis