Alkuperäinen kirjoittaja R86:
Tosin huolestuttaa tää työtilanne. Pohjois-Karjala emni Lapin ja Kainuun ohi ja täällä on nyt prosentuaalisesti korkein työttömyys. Toki ollaan valmiita muuttamaan, mutta tietotekniikan insinöörejä ei varsinaisesti revitä kouluista töihin

Huolestuttaa... mutta jos saisi edes jotakin töitä, jollei oman alan.
Miten muuten te ja teidän miehenne? Oletteko oman alan töissä vai teettekö jotain ihan muuta? Oletteko tyytyväisiä nykyisiin töihinne vai haluisitteko vaihtaa paikkaa?
Meillä on siitä hyvä tilanne, että mies on yrittäjä ja hänellä on töitä, joista todella pitää. Ainoa huono puoli, että tuossa koneensuunnittelussa nyt tahtoo vain olla sitten talouden mukaan menevä tilanne..ja voi olla rakennemuutos tulossa..jos ei ehkä tässä taantumassa/lamassa, niin tulevaisuudessa. Mutta aikoopi tuosta vähän eri hommiin pikkuhiljaa mennä..tai siis oman alan hommiin, mutta tavallansa eri suuntautuneisuutta..eri laitteiden suunnittelua siis suomennettuna

Minä taas saan nakilla työpaikan, koska sairaanhoitajaksi opiskelen.
Luulen, että joudutte ehkä tuonne Helsingin tienoille lähtemään, jos töitä ei tule. Tai johonkin muualle vähän isompaan kaupunkiin..ehkä Tampere, Oulu jne..jos ei Helsinkiin tahdo. Mulla ainakin on useampi ystävä, joka harkitsee/on lähtenyt kotipaikkakunnalta aika kauaskin. Joskus vaan alalla ei ole todellisia mahdollisuuksia työskennellä sieläl, missä ehkä haluaisi asua..ja jos ala on tosiaan hyvä ja kiinnostava ja siihen on istuttu kauan koulun penkillä..niin ei varmaan monia kiinnosta tehdä sitä ns. huonompaa hommaa sitten.
Itse olisin valmis muuttamaan miehen perässä sitten muualle, jos näin joskus pitäisi tehdä. Yhdessähän sitä perhettä pystyssä pidetään =)
Ja työasioista, että monelle on tärkeää saada edes jotain työtä tosiaankin. Pelkästään työttömänä olo on erittäin kurjaa ja passivoivaa, varsinkin pitemmällä aikavälillä. Mulla ystävä otti vastaan vähän alempia hommia, eli sihteerijuttuja, vaikka onkin parempi koulutus. Ja sanoi, että on kuitenki tosi mukava jotain tehdä. Ite huomasin, että hällä ainakin meni parisuhde paljon huonommin, kun hän oli työttömänä. Ei viihtynyt ollenkaan ja turhautti sekin, että kun just valmistu surkeimpaan tilanteeseen hänen alallaan. Ja joskushan voi sitä ns. huonompaa paikkaa pitkin kivuta parempaan paikkaan firman sisälläkin! =)
Meillä ei muuten tuohon autoon mahdu ollenkaan sitten lapsi. Tai mahtuisi, jos ei olisi koiria. Eli farkkuun pitää vaihtaa.
(Terrorisoimpa palstaa nyt oikeen urakalla, kun olen linjoilla

)