Syksyn 2009 yrittelijäät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manna78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä taitaa kohta olla kp1...nimittäi taas alkoi ihme ruskee tuhru. Viime kierrossa sama, oletan että toi Clomifen aiheuttaa ne, koska mulla ei ole sellasii ollut koskaan ennen. Pöh ja höh....

PST:n galluppiin....en ole ostellut mitään, mutta, meillä jo yksilapsi kun on, niin niitä pikkuvaatteita on kotona jo odottamassa. Kyllä niin usein niitä hipelöin kaupassa, mutta, en nyt aio ostaa. Vakaa päätös...ehkä. ;)

Mä en henk-koht usko tollasiin että jollain Pepsillä tai kahvin juonnilla ois vaikutusta raskautumiseen...tai ylipäätään millään syömisellä. Sorry, se on mun mielipide. En ole mitään tottumuksiani muuttanut... Mutta, jos joku saa niistä avun, ni tosi hieno homma.

Tämä alkaa kohta jo olla vähän rasittavaa, tuntuu että mun yhden kaverin kanssa kuka myös yrittää toista lasta, ei puhuta enää muuta ku vauvoja. nyt päätettiin, että ei puhuta ennen kuin on jotain puhumista, siis plussa. No, kylhän me naiset tiedetään millasii me ollaan, mut aika paljon on vähennetty.

Tsemppejä kaikille.
Annulee kp32

Rapsu: Toivottavasti hermoloma auttaa ja palaat luoksemme iloisia uutisia mukana!

PST: Myönnän olen ostanut pienen muovikassillisen kaikkea söpöä... "Ajatukselle" olen ostanut. Esikoltakin on tietysti jokaikinen vaatekappale tallessa, joten onhan noita. Kaiken olen säästänyt ihan vain siinä mielessä, että sen kakkosen joskus(??) saisin. Minä en juo oikeastaan lainkaan virvoitusjuomia, mutta parantumaton kahvikissa olen. Käsittääkseni molempien nauttimista kannattaisi ainankin vähentää. Pätee varmaan aika sama ohje kuin raskaana oleville tarkoitettu kaksi kuppia päivässä max(?)

).( Neljäs clomikierto menossa.. Eilen käytiin taas vastaanotolla. Sovittiin, että teen ovistestiä ja ovista tarkkailen. Inssi/kontrolliaika on varattuna jo ensi viikolle. :) Harmi, että olen yhden päivän poissa paikkakunnalta (oletetun ovispäivän), joten voipi olla että sen vuoksi menee tämä kierto vain tarkkaillessa. Toisaalta jos ovisplussaa ei tule ja kontrollissa kuitenkin näkyy rakkula niin saan irroituspiikin matkaan ja inssi sitten kun palaan matkalta. Nyt jännittää kuin käy. Plussaan emme miehen kanssa usko, mutta taas ollaan askeleen lähempänä sitä. Yksi työkeverikin tuli eilen kysymään, että olenko onnellinen kun hymyilen koko ajan, heh. Uutta suuntaa olen nyt myös hakenut elämääni ja pistin hakupaperit ammattikorkeakouluun. Omaan jo kyllä yhden amk-tutkinnon, mutta työn saralla siitä ei ole ollut hirveästi hyötyä ja oppimisen halu on kova.

Raikasta syyspäivää toivotan kaikille :)

Syystervehdys Rakkaat kanssa yrittajat!
PST mukava lueskella sinun kuulumisia myos ja kiitos tuesta :) Ollaan kylla varmaan kumpainenkin menty melkoiset kolhut lapi tassa yrityksen ohella. Joskok pian vihdoin ja viimein onnistaisi. Vaate galluppiin sen verran etta en ole ostanut mitaan viela, vaikka mieli tekisi, mutta ei kykene ennen kuin on maha pystyssa sen verran etta tietaa etta siella on joku tulossa...no jos tassa nyt joku paiva viela onnellisesti plussattaisi niin ehka saatan jotain pienta ostaa.
Annulee sama fiilis kans eraan tyokaverin kanssa etta koko ajan vain ollaan puhuttu vauvoista. Han yrittaa toista ja mina edelleen ensimmaista, mutta nyt emme ole pariin kuukauteen kans koko asiasta juurikaan mainittu ja on jokseenkin rennompi olo siina mielessa. No meilla on kylla toissa niin paljon muuta mietittavaa talla hetkella etta ei tule ihan heti vauvoista puhuttua.

Kisumirri toivon etta se inssi tuottaisi tulosta, joten vaikka te ette siella miehenne kanssa siihen viela uskokaan, niin mina pitelen taalla peukkuja teidan puolesta ;) Ihana lukea etta olet positiivisella fiiliksella menossa!
Omaa napaa sen verran etta taalla on nyt kans jotain ihmeen beigea valkovuotoa menossa ja se alkanut melkolailla ahdistamaan. Sori jalleen lima/vuoto kirjoittelut, mutta kun en oikein tieda minne muualle kertoilla. Tuli hieman seksin jalkeen tuossa toissa paivana ja nyt jalleen aamulla hieman vaaleanruskeaa. En tieda onko jokin hormooni muutos/hairio vai vielako menkan jalkeiset rippeet tuhruaa hieman. No katotaan nyt. Mikaan ei ole helppoa koko tassa touhussa etta aivan alkaa veetuttamaan melkolailla. Pitanee kalenteriin merkita tuo ja ottaa sitten laakarin kanssa esille joulukuussa. muuten ihan melko positiiviset fiilikset tassa ovulaatiota odotellessa. Miten muuten teidan muiden parisuhteet ovat kestaneet tata yritysta? Oletteko lahentyneet henkisesti vai onko miehen kanssa ollut erimielisyytta? Meilla on jotenkin tama yritys vetanyt suhteen hieman piippuun ja valilla tuntuu etta mies ei ole enaan edes kiinnostunut. Samaa kylla mies sanoi minusta joten yritamme kovasti asiasta keskustella. Kaipaisi vain hieman sita intohimoa mita joskus on ollut enemmankin...

Unelmoija: Parisuhde oli esikkoa yrittäessä jopa katkolla tovin... Niin paljon lapsen yritys tuloksetta vaikutti parisuhteeseen. Ei varmaan sitten osattu käsitellä asiaa ja puhua tarpeeksi. Tauko teki hyvää ja heti perään lähdettiin yhdessä lomamatkalle joka oli aikoja sitten varattu. Se pelasti suhteemme. Matkasta puolivuotta eteenpäin teimme myös ensimmäisen plussa testin. Kuitenkin luulen, että ilman plussaa ei enää oltais yhdessä ja oltais jossain vaiheessa luovutettu.

Lapsi onneksi lähensi meitä paljon. Nyt ei ole lainkaan ollut samanlaisia fiiliksiä kuin viime kerralla. Ollaan puhuttu paljon enemmän ja käydään kuitenkin yhdessä tätä prosessia läpi (lääkärikäynnit). Kerran asian kokeneena kannustaisinkin vaalimaan suhdetta, puhumaan ja järjestämään joskus kahdenkeskisiä tuokioita ilman lapsen yritystä!

Kiitos Kisu_mirri! Juu tama valilla tuntuu etta meilla ei ole sita yhteista aikaa juuri laisinkaan kun kaikki valilla??tuntuu pyorivan vain tassa vauva yrityksessa. Ollaan oltu miehen kanssa aina todella laheisia ja tastakin valilla yritetty paljon puhua. Joskus vain tuntuu etta olen miehelleni vihainen kun meita ei onnista, tiedan etta ei ole hanen vika, mutta laheisiinsa sita sitten tulee purettua varsinkin kun oma perhe on Suomessa. Tosiaan mies sanoo valilla etta hanella on aivan babymaking machine olo etta aina kun seksia harrastetaan niin se on vain sitten taman takia. Joten pelottaa kamalasti se ajatus etta menettaisimme jopa toisemmekin tassa yrityksen aikana. Itse asiassa tuo pelko on nyt pistanyt sen verran liikkelle etta on ihan pakko yrittaa tosissaan keskittya mieheen enemman ilman etta vauva asiat on siina mukana. En todellakaan halua miestani menettaa enka halua sitakaan etta itse alan valamaan katseita ruohon toiselle puolelle, koska on itellakin valilla semmonen fiilis etta mies ei halua eika ole minusta kiinnostunut naisena. Jotenkin kai taman yli on paastava. Sori tulee nyt melkosesti tata henkista vuodatusta mutta jotenkin selveentaa omia ajatuksia kun saa kirjoitella.
Hyvaa viikonloppua

Hyvaa Sunnuntaita :)
Mites piinaviikkoilijat voivat?
Taalla on taas kierto heittamassa haran pyllya, tuli meinaan jo eilen plussa ovulaatiotikkuun kp15! Hmm...eli juuri kun ajattelet etta kierto on tasaantumassa niin sitten jalleen vaihtuu paivat. No tuleepahan lyhyempi kierto.

Unelmoija,

mitäs täällä, täällä nyt vaan odotellaan. Nännit on kipeytyneet, lämpöjä en oo päässy mittailemaan (ei olla kotona nyt), eli niistä en voi päätellä mitään. Limat on loppu, eli hyvin tod. näk. onnistuttiin oikeina päivinä harrastamaan lapsentekoa. :) mutta mikä on lopputulos, sen tietää sit taas vasta lokakuun alussa.. siihen tuntuu olevan ikuisuus. Kiertopäivähän mulla on nyt 30, eli kymmenen päivää siihen kun odottelen menkkoja alkavaksi (mikäli kierto haluais olla tasainen 40 niinkuin 2 viimeisintä kiertoa on ollut). Huh huh, eli tätä odottelua tää on nyt vaan.

Parisuhteeseen kommentoin sillä lailla, että vaikka meilläkin on yli vuosi siitä kun ehkäisy lensi roskiin, niin ei silti olla vielä "heitetty toivoa" eli ei tää tilanne oo vielä vaikuttanu meidän parisuhteeseen. Seksiä on aika normaalisti muulloinkin kuin vain parhaina päivinä ja jaksetaan yhä panostaa toisiimme mm. käymällä ulkona syömäs ja nyt suunnitellaan taas uutta ulkomaanmatkaa loppuvuodeksi. Eli yritetään kyllä kaikin puolin huoltaa suhdetta, kävi tän lapsiasian kans miten kävi. Ollaan kyllä puhuttu siitäkin, että mitä jos meille ei lapsia koskaan suoda. Toisiamme ei kuitenkaan koskaan jätetä, se on luvattu. Eli se on hyvä lähtökohta, nyt vaan täytyy tehdä töitä sen eteen, että rakkaus säilyy!!!

Nyt jatkan ihanien opintojen parissa.. puuh. Mainiota alkavaa viikkoa kaikille! <3

PST, kp 30

..niin ja tottakai normaalissa arjessa huomioidaan toista, ei vaan pelkästään matkoilla yms. ;) eli älkää ymmärtäkö väärin.. koko ajan ja aina kun mahdollista, huomioidaan toisiamme parhaalla mahdollisella tavalla. Toivottavasti se riittää <3

Täälläkin alkaa jännailyt pikkuhiljaa. Pari edellistä kiertoa on ollut 29 päiväisiä, ja tuo aika täyttyy viikon päästä maanantaina. Heti kun tähän tuoliin nyt istui ja kuulosteli noita oireita niin alkoi alavatsassa tuntua oudolta, mutta nyt ajatukset muihin asioihin. Mun oma mieli saa varmaan noita oireita helposti aikaan.

PST:lle plussatuulia ja kaikille ovistelijoille sekä muillekin ihanaa syksyn jatkoa!

Catriina kp 21

Meillä ei tämä lapsenteko niin hirveästi ole vaikuttanut parisuhteeseen... Siihen varmaan myös vaikuttaa se, että kun yksi lapsi jo on. Häntäkin "teimme" puolitoista vuotta, mutta en muista että silloinkaan se parisuhteeseen sinänsä olis vaikuttanut, surullisia vaan oltiin silloin tilanteesta. Ja surullisia tietty nyttekin ollaa ja tässä alkaa jo sellanen olo tulla, että tuleekohan sitä toista koskaan. nyt siis taas kp2. Mutta, ei semaailma sitten siihen kaadu. Vaikka tuntuu myös tosi pahalta esikoisen puolesta, että hän ei sitä sisarusta ikinä saisi....

Tosiaan, kp2, eli myttyyn meni taasen. Nyt jo mietin et aloitanko clomit taas...vai mitä. Kolme kiertoa niitä olen nyt syönyt, mul on yhden kierron verran niitä jemmassa, et kai mä ne sitten napsin...

Hyvää alkavaa viikkoa, mulla meneekin alkuviikko koton kipeen lapsen kanssa ja nyt tuntuu et omakin nenä alkaaa tukkeutua, et meneeköhän lopppuviikko sitten kotona oman flunssan kanssa....huh.

Annulee kp2 (ois niin ihana kun tohon nimimerkin loppuun sais kiertopäivien sijasta laittaa rv...)

Oikein kaunista sunnuntai-iltaa neidit!

Halitukset Annuleelle, pitikö sen tädin sinnekin eksyä. Pidätellään niin ettei muille jännäilijöille saavu. Tuntuu tosiaan että nyt on kaikenlaista flunssaa liikkeellä, ikävä jos sekin valtaa teidän kodin.
Catriinaa saakin peukuttaa viikon päästä oikein kunnolla, toivottavasti täällä on sitten hyviä uutisia luettavana:)
Unelmoijalle toivon taas ovistärppiä, hyvä jos kierto lyhenee mutta kaikki samalla toimii moitteettomasti. Omasta mielestä ainakin on kiva jos ovis osuu viikonloppuun niin on vähän rentoutuneempi ja sitten on aikaa toisilleen. Milloin unelmoija kuulet siitä työpaikasta jotain?
Toivottavasti Kisu-mirrin ovis osuu eri aikaan kun matka ja pääsette tuloksekkaaseen inssiin! Millä perusteella inssi tehdään, onko siinä hyvät onnistumismahkut jos miehessä on vikaa?
PST:lle suuret tsempitykset jännäilyyn, olisipa nyt teidän vuoro! Onneksi sun kierrot on kuitenkin pysyneet säännöllisinä viime aikoina, se varmaan vähentää stressiä hieman. Ylipitkät tai muuten epäsäännölliset kierrot on kyllä ihan syvältä.

Gallupia oli vaatteiden ostelusta; en ole itse uskaltanut ostaa mitään. Mua ahdistaisi jos törmään vauvanvaatteisiin vaatekomerossa ja täti on saapunut taas kerran paikalle. Olisin varmaan heittänyt tavarat roskiinkin jo. Kyllä mä kaupoissa, etenkin matkoilla, hiplailen kaikkea ihanaa mutta periaatepäätös pitää ja ostan varmasti vasta kun! eka ultra ja vaaran viikot on ohi. En tiedä olenko pessimisti mutta se ajatus siitä että vauvaa ei tule ja tavaroita olisi on vaan kestämätön.

Meillä kaikilla tuntuu sitten olevan parisuhteet melko hyvässä kunnossa (mitä tässä jamassa nyt voisi olla). Oma parisuhde ei ole kovinkaan paljon muuttunut, paitsi sen seksin suhteen, se on laskelmoivampaa. Harmi mutta kun ei niitä vauvoja muuten tule. Siitä saadaan miehen kanssa matsia kun hän, ihan kun unelmoijan mies, kokee olevansa vauvantekokone. Nyt on tosin taas vapaaehtoisesti lupautunut jp peittojen heilutteluun ensi viikolta alkaen.

Muuten meidän arki on samaa kun ennenkin, harrastetaan ja haaveillaan matkoista, tavataan kavereita. Yritetään nauttia elämästä. Olen ehkä itse vähän varovaisempi tapaamaan raskaana olevia kavereita kun ei vaan jaksa kuunnella niitä juttuja. Tuntuu että mies ei todellakaan ajattele tätä joka päivä, niinkuin minä alitajunnassa. Varasimme loppuvuodeksi matkankin niin on jotain mitä odottaa, se auttaa ihan hirveästi kun voi unelmoida ja laskea päiviä johonkin muuhunkin kun seuraaviin menkkoihin...

Täällä on täti siis keräilemässä kamppeitaan ja tämä on sitä positiivisinta aikaa kun odottelee ovista reilu viikon päähän!

Mitä Nellille muuten kuuluu?

Ihanaa sunnuntain jatkoa,
Manna

Kiva kuulla, että ei muilla ole parisuhteet kärsineet "lapsenteosta". Manna olet oikeassa, ei miehet tätä niin paljon kuin me naiset. Se ajatus lapsesta vaan takoo kokoajan takaraivossa. Tai siis minulla tällä hetkellä enemmänkin se LAPSETTOMUUS. Tuntuu pahalta taas myöntää kuuluvansa siihen lapsettomien joukkoon.

Annulee: Meillä on vähän sama tilanne-yksi lapsi on jo. Häntä teimme vähän vajaa kaksivuotta, joten tämä on jo kertaalleen käyty läpi. Osaa nyt toisella kertaa suhtautua asiaan vähän eri tavalla. Surullistahan se tietysti on jos ei toistakaan lasta kuulu.

Inssi tehdään lähinnä vain siksi, että saadaan vertailua miehen sperman laatuun. Vain 5% siittiöistä oli normaaleja, joten onnistumisen mahkut on pienet! Samalla siis katsotaan laatu, jos ei ole parantunut yhtään toista inssiä on kait aika turha kokeilla. Toisaalta inssissähän tavara viedään jo puoleen väliin matkaa oikealla ajoituksella, joten parantaa se vähän mahkuja normaaliin tilaan verrattuna. Muistaakseni
onnistumisprosentti on jotain 10-20%, mutta meidän tapauksessa pienempi heikon siemennesteen laadun vuoksi. Tilastollisesti emme siis tule lasta saamaan inssin avulla.

Aurinkoista syyspäivää kaikille!

Nyt töiden pariin...

No niin ja sitten on jalleen uusi viikko alkanut. Meilla oli miehen kanssa loppujen lopuksi aivan todella ihana viikonloppu ja tiedan etta tuolla kirjoittelin peloistani, mutta olemme jo aikaisemmin miehen kanssa keskustelleet etta mita jos emme saa lapsia niin siihen tulokseen on tultu etta emme toisiamme jata vaan sitten kehitellaan uusia suunnitelmia. Enimmakseen on tuohon seksi elamaan vaikuttanut tama yrittaminen, mutta muuten kylla suunnittelemme myos tulevaa ja isompi talo oisi haaveissa. Kiitos Manna kysymasta, tyotilanne edelleen samassa tilanteessa. Viimeinen hakupaiva oli perjantaina joten nyt sitten odotellaan etta josko/koska oisi haastattelu. En tieda onko muita taalta firman sisalta hakenut paikkaa.
Annulee halaus ja voimia tadin vierailun ajaksi!Ja pikaista paranemista, toivottavasti ei flunssa pahene.
Manna kiva lukea etta siella ollaan positiivisella mielella menossa. Sitahan se onkin tosiaan ennen tuota ovista. Mulla jotenkin tuo ovis nyt tassa kierrossa tosiaan yllatti ihan nurkan takaa kun tuli 3paivaa etuajassa, etta en edes miettinyt sita saapuvaksi, joten ei ole siina mielessa siitakaan tullut stressia. Nyt jatkellaan viela jonkin aikaa peittojen heiluttelua. Meilla on talla viikolla tulossa tayteen 11v siita kun tavattiin joten jonkin sortin romanttista menoa oisi tarkoitus kehittaa.
Kisu_mirri, olet varmaan jo maininnutkin, mutta koskas teilla on se inssi edessa?

Hei kaikille!
Tulin pitkästä aikaa käymään täällä palstalla ja täytyy myöntää että tauko teki jollain tavalla hyvää, olen saanut vähän ajatuksia pois vauvahaaveista vaikka etukäteen se tuntui mahdottomalta ajatukselta.

Yli viikko sitten oli ovis ja ensimmäistä kertaa kuukausiin en tikuttanut enkä stressanut, johtuu ainoastaan siitä miehen huonosta spermatuloksesta. Jotenkin oli vaan niin vahvasti sellainen olo että turhaa tässä yrittää ja pitelee jalkoja seinällä jos käytännössä on mahdotonta luomuna raskautua.

Tänään oli lääkäri jossa käytiin läpi noi mun verikoetulokset ja miehen analyysi, mulla oli kaikki arvot normaaleita. Lääkäri ei ollut erikoislääkäri vaan sellainen joka kirjoittaa lähetteen eteenpäin keskussairaalaan tarkempiin tutkimuksiin. Hän ei osannut juurikaan sanoa lisää miehen analyysista mitä emme jo netistä ollut lukeneet. Hänkin vaan totesi että siittiöt kasautuu yhteen ja siksi ei pääse "perille" ja tämä johtunee niistä vasta-aineista mitä miehellä on spermassa.

Eli nyt se on sitten vaan odottelua tarkempiin tutkimuksiin ja mahdollisiin hoitojonoihin, ennen joulua pitäisi päästä ensimmäiselle käynnille. Nyt on jotenkin helpottunut olo että asia etenee ainakin jotenkin. Lääkäri oli muutenkin tosi positiivinen, sanoi että ikä ei vielä ole ongelma ja että nykyään hoidot ovat jo niin kehittyneitä että moni sen oman nyytin kotiin saa. Toivottavasti me kaikki :)

Sen mä haluaisin kaikille ilman mitään paineen lisäämistä sanoa on että jos mahdollista niin menkää tutkimuksiin viimeistään siinä vuoden tienoilla, se helpottaa jo sitä omaa stressiäkin ettei kaikkea paineita tarvitse kantaa itse ja surra vaan miehen kanssa isoa asiaa. Mä olen ainakin tosi iloinen että menimme tutkittavaksi koska se että jotain "vikaa" löytyy niin jotenkin helpottaa tätä matkaa, ainakin tietää mitä korjata :)

Luen ajatuksella kaikkien kirjoituksia ja tulen käymään huomenissa uudelleen täällä, voimia vauvahaaveisin ihan jokaiselle... Me kaikki tarvitaan sitä paljon, kp1:n lähellä erityisesti :)

Manna, kiva oli lukea kuulumisiasi. Hyvä, että täti jo siellä pakkailee kamppeitaan ja ensi viikolla pääsette uudelle kierrokselle. :-)))

Unelmoijalle vielä paljon peukutuksia uuden työnpaikan saantiin!

Kisu_mirri, uskon vakaasti, että toisenkin lapsen saatte ja pian. Positiivisella mielellä eteenpäin.

Mulla on puolesta päivästä saakka ollut alaselkä kipeä ja aamupäivällä tuli muutama tippa ruskeaa tuhrua pikkuhousunsuojaan. Oli pakko panna varulta side, kun tuntui että menkat alkaa just kivuista päätellen. Eipä tullut siteeseen sitten yhtään mitään. Ensi viikolla viimestään näkee mikä on tilanne.

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille!

Catriina kp 22

Katriina_, yk9(?), (2), (km 05/09, km 07/09), 25.8.
Nelli79, yk13 3.9.
Unelmoija78, kkm 01/09, yk ziljoona (1) 05/10/09
Boogie74, yk 12 (2), kkm 10/06 & 01/07, 9.9.2009
Catriina, yk4, (2), 1.10.
Pieni-suuri toivomus, yk ? (monta), 2.10.
Kisu_mirri, yk10 (2), 7.10.
Manna78, yk11, (1), 8-11.10.
Annulee yk11, (2), 20.10.

Taustalla:
Rapsu-81, yk5, (1)
MamaLii, yk3, (2), 14.9.
Homegirl80, yk11, (1), (kkm 02/09)
Sari_80, yk5, (1), (kkm 11/08 ja skm 4/09)
Kauris55 yk1

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Lilli-81, +8.2.2009 (yk8)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Chili28 +9.3.2009 (yk5) (Km 02/09)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Sida82 +10.4.2009 (1.iui)
Milan +14.5.2009 (yk9)
Elina +27.8.2009 (yk8)
Dazeer83 +3.9.2009 (yk1)

Kiitti Annulee meidän ketjun nostosta. Onpa täällä hiljaista. Kaikki on varmaan nauttivat näistä mahtavista syyspäivistä.

Omaan tilanteeseen pikku päivitys. Äsken vessassa käydessä valkkarin seassa oli taas muutama veriviiru. Ne näytti ihan punaisilta ohuenohuilta langanpätkiltä. Totisesti toivon, että tämä johtuis kiinnittymisestä, mutta pidän samalla jalat maassa.

Mikä on PST:n tilanne?

Catriina kp 25/kp 24-32

Ja pian on taas sitten viikonloppu :) Kiitos tosiaan Annulee ketjun nostosta. TAitavat itse kukin odotella sita sun tata. TAalla on menny aika toissa pahkaillessa kun on melkoista selkaan puukotusta ja kieroilua menossa taalla talla hetkella etta siita on tullut melkolailla stressattua tama viikko. No onpahan ollut muutakin ajattelemista oviksen jalkeisille viikoille.
Catriina pitelen niiiiiiin kovasti peukkuja bd sinulle etta se oisi sita kiinnittymis vuotoa, vaikuttaa melko lupaavalta. Mikas sinulla oli kierto viime kuussa? Kamala kun se kierto heitteleen niin ei oikein tieda koska "kunnolla" jannaileen.
Taalla ei ole sen kummempaa tapahtunut viime kirjoittelun jalkeen. Edelleen peittoja heilutellaan joka toinen paiva ainakin ensi viikon puoleen valiin, ja mika ettei hieman pidempaankin ;) Aurinko paistellut niin on jotenkin paljon mukavampi olo nain muutenkin.

Omjpas ollut hiljaista...

Päivitin oman testauspäiväni. Inssi tehty keskiviikkona ja tänään aloitin lugestronit loppukiertoa tukemaan. Lääkäri antoi ohjeen tehdä raskaustestin 9. päivä, jos ei vuoto ole alkanut itsestään sitä ennen. Lugestronihan siis estää mitä luultavammin vuodon alkamisen vaikka raskaana en olisikaan. Nyt jännittää..ja vielä kaksi viikkoa piinailua edessä! Yritän nyt olla tämän kaksi viikkoa ajattelematta koko asiaa ja palaan sitten kertomaan uutiset...

Syysplussia odotellessa.. :)

Nelli79, yk13 3.9.
Kisu_mirri, yk10 (2), 9.10.

Taustalla:
Rapsu-81, yk5, (1)
MamaLii, yk3, (2), 14.9.
Kauris55 yk1

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Milan +14.5.2009 (yk9)
Elina +27.8.2009 (yk8)
Dazeer83 +3.9.2009 (yk1)

Isot peukutukset kisu-mirrille että inssi olisi onnistunut! Matka ei sitten sotkenut inssiä, hyvä niin. Jännittää puolestasi:)

Catriinallakin jännä viikonloppu tulossa kun maanantai voi antaa osviittaa sinun plussauksesta, bd bd!

Unelmoijan meininki kuulostaa aika rennolta, toivottavasti tuottaa nyt tulosta. Ikävä että teillä on töissä huonoa henkeä ja paskan puhumista ilmassa. Se on ikävää ja olen aiemmista työpaikoista huomannut että jossakin sitä vaan esiintyy enemmän kun muissa työyhteisöissä. Valitettavasti naiset on usein (osa)syynä siihen. :(

Nellin uutisia oli kiva (tässä huonossa tilanteessa siis kiva kuulla kuulumisiasi, ymmärrät varmaan) lukea, ihanaa että homma etenee teilläkin. Toivotaan että kutsu jatkotutkimuksiin tulisi pian. Erikoislääkäri osaa varmaan vaan sanoa ne ratkaisevat asiat ja sinne toivottavasti pääsette pian. Oletko netistä löytänyt tietoa mitä hoitoa teille ensin ehkä kokeillaan?

Mullekin pienet tauot tällä palstalla tekee tosi hyvää. Ovis lähestyy kaiketi, ma-ti sen pitäisi olla. Mulla vaan kolme tikkua jäljellä ja ajattelin käyttää ne la-su-ma. Mun jännäilypäivät on listalla jotenkin pielessä mutta korjaan niitä joskus. Ja ensi viikolla on mun gynekäynti, sekin on ihanaa.

Tuo mitä kisu-mirri nosti esiin, lapsettomuudesta, jäin miettimään sitä että milloin sitä voi kutsua itseään lapsettomaksi? Sitten kun on yritystä takana vuosi vai silloin kun on todettu joku vika jommassa kummassa? Mä olen käyttänyt lapsettomuus sanaa kerran, sille vyöhyketerapeutille selittäessäni tilannetta. Jotenkin se aiheuttaa ihmisissä sellaisen reaktion, sitä alkaa määrittelemään itsekin mielessä että miten teidän lapsettomuus on todettu. Mitä mieltä olette? Kyllähän sitä voi sanoa että meillä on pitkään yritystä takana jne. mutta missä se raja meneekään. Ei tällä ole suurta merkitystä mutta välillä tulee mietittyä syntyjä syviä ;)

Manna

Nelli79, yk13 3.9.
MamaLii, yk5, (2), 20.10.

Taustalla:
Rapsu-81, yk5, (1)
Kauris55 yk1

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Milan +14.5.2009 (yk9)
Elina +27.8.2009 (yk8)
Dazeer83 +3.9.2009 (yk1)

Moi vaan kaikille. Täällä sitä taas ollaan. Oli tossa aika vaikee jakso elämässä, ei siitä sen enempää. Nyt taas yritys päällä!
Edellinen kierto venähti viikkoa pidemmäksi kuin yleensä, ovis oli viikon myöhässä. Tänään on kp 6. Ovista odottelen ensi viikonlopulle, paitsi jos on taas myöhässä. Jännäpäivä asettunee tuonne 20.10. paikkeille. Nyt sais kyllä tärpätä, on tässä jo aikaa turhaantunut kaikkeen.
En ole vielä kaikkia teidän viestejä ehtinyt lukemaan, Dazeerin plussan jälkeen ei ole kukaan ilmeisesti plussannut. Tsempit vaan kaikille, lueskelen tuolta vanhat jutut ja palaan sitten kommentoimaan.

MamaLii *nousee tuhkasta kuin feenikslintu*

Nelli79, yk13 3.9.
MamaLii, yk5, (2), 20.10.
Pieni-suuri toivomus, yk monta, ???

Taustalla:
Rapsu-81, yk5, (1)
Kauris55 yk1

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Milan +14.5.2009 (yk9)
Elina +27.8.2009 (yk8)
Dazeer83 +3.9.2009 (yk1)

Menkat yllättivät tänään aivan täysin. Nyt on niin rikki revitty olo, etten kykene sanomaan mitään muuta kuin että näitä palasia keräillään vielä pitkään.. palaan, kunhan olen toipunut.

Voikaahan hyvin!

PST, kp 1

PST, voi ei! Uskomaton tuo täti! Tsempitykset jatkoon!

Kisu_mirrille lähettelen erityisen voimakkaan plussapuhurin! Toivottavasti lokakuun tuo sen plussan.

Oma tilanne ennallaan.Valkkaria tulee ja pieniä menkkatuntemuksia on. Saas nähdä miten tässä nyt käy. Väsyttää myös paljon, mutta laitan sen kyllä flunssanpoikasen piikkiin. Ääni on painuksissa ja tukkoisuutta on.

Ihanaa viikonloppua kaikille! Ensi viikolla alkaa jo lokakuu ja kohta on jo joulukin!

Catriina kp 27

Täällä yksi uusi tulokas, pitkään olen palstaa lueskellut mutta en ole saanut kirjoitettua. Toivottavasti mukaan mahtunee :)
Tarina on seuraavanlainen: Tällä hetkellä menossa KP 41 / ??. Kiertoni pituudesta minulla ei ole siis mitään aavistusta. Tammikuussa -09 lopetin pillerit ja sitten kuukautiset olivatkin poissa helmikuusta alkaen pitkään. Toukokuussa gynekologi diagnosoi kuukautisten puuttumisen syyksi laihuuden, joten alkoi sitten kesällä lihotuskuuri. Pillerithän lopetin tarkoituksena raskautua tietenkin. No, menkkoja sitten on odoteltu ja 17.8 ne alkoivat vihdoin painon noustua. Mutta nyt niitä ei taas kuulu.. Testi tietenkin negatiivinen. Jotenkin itseä turhauttaa se, että kauan tähän yritykseen menee kun tuo kierto on nyt sitten noin sekaisin. Ikää on juuri täytettynä 24 vuotta, mies 25. Yhdessä on oltu pitkään, nuoresta asti ja nyt naimisiin menty ja perheenlisäys kova haave.

Yhteistyössä