Syksyn 2009 yrittelijäät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manna78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Isot onnittelut Dazeer!!!No niin nyt jo toinen plussa pienen ajan sisalla hieno homma :) Ihan pikainen viesti taalta suunnalta ennen viikonlopun viettoon lahtoa. Olemme tosiaan menossa huomenna Muse:n konserttiin etela englantiin ja odottelen malttamattomasti! Sunnuntaille lupauduinkin sitten ylitoihin, mutta raha tarpeen.
Taalla on melkoiset menkka oireet menossa tanaan ja hieman beigea tuhruttelua matkassa mukana joten en todellakaan usko etta plussaa tulee tastakaan kierrosta joten huomenna on tati tulossa joten valmiiksi jo itkettaa :(
Hyvaa viikonloppua naiset ihanaiset!

Unelmoijalle iiiiiso rutistus!! Toivotaan nyt vielä oikein kovasti, että tuhru on vaan tuhrua ja täti jättäisi tulematta! Ja oikein kivaa konserttia, on sulla aikamoinen mies kun tuollaisen yllärin järkkäs, loisto bändikin!

Saitkos Manna miehen kaadettua?! Onko vielä ovisoireita vai onko mennyt jo ohi?

Mulla edelleen nipistelee alavatsaa. Päivällä se oli jo lievempää, mutta nyt taas nippailee. Ja taas ihan uus juttu: nyt on sitten tullut ihan vähän tuhrua alkkareihin :O Kai se on sitten sitä kuuluisaa ovisvuotoa, kerta se on ensimmäinenkin. Oon kyllä ihan ihmeissäni...

Niin ja kuulkaas leidit, luulen, että greippimehujen legenda on ihan totta: tässä kierrossa en ole mehustellut, ja isoja limoja ei ole tullut ollenkaan!

Mutta nyt ei oo sitten mitään hajua että onko ovis mennyt jo vai vielä tulossa ja onko pupuilut hoidettu ajallaan. Vitsi oon niin kauhee stressikasa välillä, aloin miettiä että kauanko ne siittiöt nyt sitten elävät... kun jotkut lähteet sanovat että 1-3 vrk, niin entäs jos ne elää vain sen yhden päivän, eihän sitten jtp-tekniikka ole ollenkaan toimiva! Ähhh, tahdon elämän, mietin ihan liikaa taas!

-Rapsu kp11 ja ovisajan pähkäilyt perjantai-iltana...

Voih Unelmoija, pidetään peukkuja että täti ei tulisikaan ja tuhrut on väärä hälytys... Niin toivon että teillä onnistaisi! Aika ihanat suunnitelmat huomiseksi teillä, nauttikaahan konsertista:)

Rapsukin on siellä epätietoinen oviksen ajakohdasta, onko sulla nyt ollenkaan limaa kun et greippeillyt? Toivotaan että teillä on osunut kohdalleen jos se ovis meni jo. Kyllähän ne gynetkin ohjeistaa vähän erilailla, jtp riittää joidenkin mielestä ihan hyvin. Kaipa siinä on se taustalla että jos siittiöt ei ole hyvälaatuisia niin niitä ei kannata tuhlata joka päivä. Olikos sulla viime kierrossa tähän aikaan ovis ollut? Tunnistan tuon greippimehun tehon, vikat kierrot olen tosin syönyt greippejä ja niistä mehu on tullut.

Sitä piti vielä kertoa että ystävälläni tärppäsi ihan vaan yhdestä ainoasta peiton heiluttelukerrasta yhdessä kierrosta. Hän oli vielä luullut että ovis oli jo ollut. Jotenkin en uskokaan että siihen välttämättä vaaditaan montaa kertaa mutta oikea-aikaistahan sen seksin pitää olla. Ja tässä on niin paljon onnea ja sattumaa mukana lukuisista seksikerroista huolimatta. Ehkäpä sekin voi auttaa jos pystyy unohtamaan tämän yrityksen ja kp:n laskemisen. Mutta en pysty vaan vaikka kuinka yrittäisin. Aina sitä tunnustelee oireita ja väistämättä laskee mikä kp.

Eilen sain miehen kaadettua ja silloin oli tosiaan ne hedelmällisimmät limat. Olin ihan että wow kun näin ne. Eilisestä alkuiltapäivästä tähän iltaan asti on nippaillut erilailla. Veikkaan että nämä on kyllä tänään sen munarakkulan vihlontoja kun munasolu on jo lähtenyt liikkeelle. Ihan samalla lailla lasken tunteja(!) ja analysoin mitä siellä tapahtuu!!

Mitä Annuleelle kuuluu, ootko bongannut oviksen jo?

Manna

Niinpä, ajoituksestahan se kaikki on kiinni. Ja siksi mun pää höyryääkin näiden laskelmien kanssa. Jos mulla olikin vaikka eilen aamulla jo ovis, niin illan pupuilu oli myöhässä ja edellinen kerta oli vajaa kaksi päivää ovista ennen, niin onko ne siellä vielä hengissä vai veivinsä heittäneenä?! Huoh.

Mun kaveri tuli nuorempana kans raskaaksi yhdestä hudista, mutta se oli oikein supervahinko. Raskaus sitten keskeytettiin heti kun kaveri tajusi yleensä edes olevansa raskaana: yhtenä aamuna tuli vaan kuulemma aamukahvit ylös ja alkoi tulinen mietintä, että koskas menkat olikaan viimeks... Noh nämä on näitä Murphyn lakeja, silloin onnistuu kun sitä vähiten toivoo!

Limoista: Eilen mulla oli ihan pientä limailua, vuoto oli sormin koskiessa kirkasta ja venyväistä, mutta tosi niukkaa. Greippikierroissa on tullut sellaiset oikein jättilimat :D Jos nyt ei tärppää (paitsi että sovin kyllä jo että tärppää), niin ensi kierrossa on kyllä mehut taas käytössä. Nyt vuoto on taas sellaista maidonvaaleata, vetistä, ja sitten se tuhru :O Muuten siis ovisoireet on ihan selkeät, mutta noi limojen puuttumiset mietityttää.

Bongaakos kaikki muut täällä kunnollisia ovislimoja?!

Viime kierrossa ovis oli gynen mukaan ollut kp12, eli ehkä sitten päivän-pari myöhemmin kuin nyt. Ihan kiva kun tätijärkytyksen jälkeen pääsee aina suht nopeesti taas tositoimiin :) Limoista vielä tosiaan että viime kierrossa isot limat oli maanantaina ja ovis gynen mukaan keskiviikkona, eli mulla ne tuli siis pari päivää ennen ovista.

Mut hienoo Manna siellä on ovis ja limat bongattu kunnolla ja mies hoideltu! Meinaatko vielä varmistella vai loppuiko tärppipupuilut tähän? Nyt sitten vaan odotellaan... :) Ja yritetään olla ylianalysoimatta :D

No johan tuli omanapaisuutta ja limajuttuja. Sori ;)

Nel tuolta toisesta ketjusta poikkeaa välillä tännekin. Rapsu: Kyllähän se niin on että limojen tarkkailu voi olla aika vaikeaa, jos vaikka joka toinen päivä on pupuiltu, niin limat sekoittuu spermaan. Liimaa kuuluisikin kyllä tulla kolmena päivä ennen ovista, jotta siittiöitä saadaan portille jo hyvissä ajoin. Mutta pakko todeta ettei aina se oikea ajoituskaan auta. Plääh. Nyt taas masennusta tuhrusta, joka 99 varmuudella tarkoittaa että menkat alkaa parin päivän päästä.

Onnea tässä ketjussa plussanneille!

Juu Nel on ihan oikeassa että sperman sekaista limaa on hankala tulkita. Mulla oli sellaista juuri eilen enkä osaa sanoa oliko se kunnolla venyvää kun siinä oli jotain muuta mukana. Nelille peukutuksia ja toivotaan että nähdään odottajissa joskus;)

Se mun fertility kirja sanoi noista limojen määristä että ne limapäivät vähentyy mitä vanhemmaksi nainen tulee; 20v limapäiviä voi olla jopa 7 kun taas yli 30v limat jää usein 3-5 päivään.

Jos sulla Rapsu on nyt sellaista maitomaista/kosteusvoidemaista limaa niin se voi myös tarkoittaa sitä että ne kananmunlimat on vielä tulematta? Tuossa kirjassa oli kolme vaihetta limoille (lähes samat kuvaukset löytyy sieltä vauvahaaveet -palstan tietoiskuviestissä mutta kirjassa oli vielä tarkemmin) 1) sticky eli tosi kiinteää, melkein muovailuvahatyyppistä limaa 2) kosteusvoidemaista, jos koskee emättimen suuta niin sormeen ei jää mitään venyvää vaan sellaista nestemäistä 3) kananmunalima jota voi venyttää peukalon ja etusormen välissä. Näinä päivinä voi muuten olla kuivaa tai ei ainakaan muuta vuotoa.
Uskokaa tai älkää mutta kirjassa on vielä kuvat mukana! Testasin torstaina että sitä parasta limaa tosiaan pystyi venyttämään ja se "hyllyi" sormien välissä jos ymmärrätte...

Mutta sepä siinä on että aina limat ei ole oppikirjamaiset ja jollain tulee vielä oviksen jälkeenkin jonkinlaista nestemäistä ainetta.

Unelmoija, onko sulla mitään uutisia? Pidän peukkuja teille!
Nyt täytyy lähteä ulkoilemaan,,,
Manna kp14

Tuohon lima-asiaan vielä jatkoa. Oon varsinkin nyt synnytyksen jälkeen huomannu selvät kananmunalimat oviksen aikaan. Paitsi siis viime kierrossa, jolloin oviksen aikaan ei ollut mitään limoja.

Tässä kierrossa aloitin greippimehun ja heti samana päivänä alkoi tuntui todella "kostealta". En tiiä menikö keho tuosta greippimehusta sekaisin kun nyt jo tuntuu ovisoireita. Nippailee munasarjoja ja pupuilemaan tekis kovasti mieli. Nyt on siis vasta kp 6. Menkat loppu vasta eilen. Pitää kuitenkin houkutella jo tänä iltana, kaiken varalta, mies petipuuhiin. Eikö siittiöt voi elää naisen sisällä neljäkin päivää? Muistan jotain lukeneeni tuon.

Vielä tarkennukseksi, että otan sitä vehnänalkioöljyä ihan nestemäisenä. Iho tuntuu jo paremmalta ainakin.

On kyllä Dazeer mahtava tärpätä eka yrityskierrosta. Plussasin muistaakseni esikoisen kohdalla kolmannesta yrityskierrosta ja se viime maaliskuulla kesken mennyt raskaus alkoi todella helposti. Tammikuulla vielä imetin meidän neitiä ja pupuiltiin vain pari kertaa koko kuukauden aikana ja ei todellakaan pikkukakkosen yritystarkoituksessa. Mutta niin vaan siitä sitten raskauduin, mutta kesken meni sitten rv:llä 8. Ehkä ei ollut mitään stressiä ja keho toimi jotenkin paremmin kun näissä todellisissa yrityskierroissa. Tiedä häntä.

Unelmoijalle ja miehelle ikimuistoista konsertti-iltaa!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Catriina kp 6

Kiitos limatulkinnoista Nel ja Manna! Oot kyllä Manna ostanut mielenkiintoisen kirjan :D

Totta, limat voi sekoittua spermaan. Muutaman kerran olen kyllä aika varma että olen bongannut juuri ovislimat: sperma valuu pois vähän vetisempänä ja "valkoisempana", mutta ovislimat ovat olleet ihan kirkkaat, todella venyväiset, valuneet pois semmoisena piiitkänä kiinteänä limakökkönä, ja tämä on tapahtunut vain kerran per kierto.

Hmm, mä toivon, että ne toissapäiväiset "pikkulimat" oli ne ovislimat, jotka jäi niukoiksi greipittömyyden takia... kun ovisoireet on muuten olleet niin selkeät! Jos limat olisikin vielä tulematta, niin sitten kaikki muut oireet nollaantuisivat. Nämä pikkulimat olivat juuri tuollaiset "venyvät" sormien välissä, mutta tosiaan hyvin niukat verrattuna edellisten kiertojen jättilimoihin, joita ei kyllä sormien välissä tarttenut venytellä kun valui melkein vessanpönttöön asti, toinen pää vielä kiinni luultavasti kohdunsuussa asti :D VOIHAN LIMAJUTUT! :D

Eilen yöllä näin sellaista unta, että mua painettiin oikealta mahasta ja se sattui kauheasti. Yritin saada painajan lopettamaan, mutta se vaan jatkoi! Olen nähnyt aikaisemminkin tällaisia unia ovisaikaan, ilmeisesti mua ihan oikeastikin sattuu mahaan ja se siirtyy uniin. Ovishan tapahtui/tapahtuu tässä kierrossa juurikin tuolta oikealta puolelta, kaikki nipistelyt olleet sillä puolella ja viime kierrossa gyne sanoi että ovis oli vasemmalla puolella.

Lämpöjä en ole mittaillut, mutta tänä aamuna on ollut vähän kipeä olo, jonka otaksun johtuvan lämpöjen noususta. Tämäkin tuttua edellisistä kierroista... Enköhän mä ole vakuuttanut ainakin itseni siitä, että ovis oli jo, sanoi limat mitä tahansa :)

Mua kiinnostaa myös Unelmoijan tilanne! Toivottavasti täti on pysynyt poissa!

Mä alan nyt imuroimaan, miehen täti tulossa katsomaan meidän kissoja :) Ihanaa lauantaita kaikille <3

-Rapsu kp12

Catriinalle vielä limoista, helpottava kuulla että sullakin on välillä ollut limattomampaa. Ehkäpä mun ei siis tarvitse tästä niin huolehtia :)

Catriina, voihan se ovis tulla yllättäen vähän aikaisemminkin. Jos pupuiluttaa, niin ehkä kroppa yrittää kertoa jotain... ja vaikka ei kertoiskaan, niin hauskaahan se silti on ;) Olis muuten oikeasti hauska tietää kauanko siittiöt ihan oikeasti elävät naisen sisällä. Lähteistä riippuen haarukka on 1-5 vrk, jossain jopa viikko?! :O

No nyt se imuri käteen!

Iltaa,
Jep kp2 lahti sitten tana aamuna kayntiin, tati tuli kuten odottelinkin eilen, mutta en ole kovin syvalle kuoppaan tassa kierrossa kaivautunut. Muse:n keikka oli aivan mielettoman hyva!!!Tunnelma oli todella mahtava ja oli kylla paras ilta hetkeen, vaikka menkat tulivatkin :) Tama paiva sitten menikin ylitoissa tehtaan puolella joten olen fyysisesti aivan poikki 12h tuli hutkittua hiki hatussa yleensa kun istuskelen koneen aarella, mutta saatiin hommat tehtya ja piti mielen poissa vauva kuumeilusta. Talla hetkella jotenkin niin toivosta luopunut olo etta ei edes oikein jaksa olla edes masentunut. No josko ensi kierrossa sitten. Ja tulihan tassa kuussa tanne muutama plussa joten ei paha.
Lima juttuja tullut...juu taytyy myontaa etta kans tarkkailen, enemmankin se liman puute kun ei muuta. Greippi mehua olen muutaman kierron litkinyt ja nyt ajattelin ottaa sen taas kayttoon. Myos otetaan semmonen kuin preseed kayttoon oviksen aikaan, se on periaatteessa jonkin sortin liukaste, mutta se ei ole spermalle vahinkoa tuottava, vaan painvastoin se edesauttaa simppojen sailymista kauemman ja imitoi niita kanamunalimoja. Oikein paljon hyvaa palautetta netissa siita lukenut. Meilla oli se sen ekan plussan kanssa kaytossa ja samoin greippi mehu. Oli myos tassa kierrossa kaytossa, mutta ei toiminut, ehka ensi kerralla :)
Sori jai nyt hieman oma napaiseksi jutuksi. On vain niin poikki rikki olo. Hyvaa alkavaa viikkoa naiset :)

Unelmoijalle lohdutushaleja :(( Täti se vaan jaksaa aina tunkea kutsumattomana paikalle :(

Mua masentaa älyttömästi... Koko aamun tullut punertavaa vuotoa :(( Mua suoraan sanottuna vituttaa kun ei voi kroppa toimia niin kuin pitäisi. Mikä helvetin aika tää on mitään vuotaa, kp14?! Ovis on ollut ehkä 3 päivää sitten. Oon niin varma että tää menee taas siihen samaan kuin toissa kierrossa: kp14-16 tiputteli ja menkat alkoi kp18, sillon ovis oli vaan pari päivää aiemmin kuin nyt...

Voikohan kyseessä olla joku keltarauhasen kehitysongelma? Ovis tapahtuu mutta keltarauhanen ei jaksa pitää limakalvoa kasassa hetkeäkään. Ovisoireet oli kuitenkin niin selkeät! Tai jos ovista ei tapahtunutkaan, niin ei kierron siltikään pitäisi näin pätkäksi jäädä. Onko mun oikeassa munasarjassa jotain vikaa? Vai mitä hittoa?

Olin jo soittamassa gynelle, mutta kai mä nyt yritän vaan katsella että mihin tää menee... Hemmetin hemmetti :(

Rapsu, pyörii pohjamudissa ja on taas vähän aikaa varma, että vauvahaaveet ei toteudu ikinä :(

Hupsan, muutaman päivän olen poissa ja täällä tullut plussa. Onnea Dazeer ;)

Rapsu, ehkä sun pitäs vaan soittaa sille gynelle...sittenhän se mahdollisesti selkiäisi. On toi kyllä aika lyhyt kierto jos 18 päivää.... Nyt puhelin käteen ja soittoa.!!!!

Meillä löyty sitten vihdoin se ovis viime pe. La täsmäisku jäi tekemättä kun tuli sellanen oikee megariita.....joten, kattoo sitten saatiinko jotain aikaiseksi. Taas siis odottelua, varmaan ainakin tollaset 2 viikkoa...voi tylsää...

Mulle tulee välillä sellanen paniikki. Et apua, en mä ehkä ihan oikeesti haluakaan toista lasta, et tää on hyvä näin. Et sit menee taas kaikki sekasin ja joutuu valvomaan jnejnejne....et tää on hyvä kun poika on nyt neljä ja asiat sujuu jo sillai suht kivasti...sit taas kun näen kaverin joka on raskaana (tai pyörin täällä...) ni tulee sellanen olo et joopas, kyllä se toinen on hyvä tulla...onhan siitä hirmusesti seuraa sitten isoveljellekin. Puh,ajatukset välillä kyllä pyörii ihan miten sattuu.... Mul oli ton esikoisen jälkeen tosi pitkään sellanen että en halua lapsia enempää ja suutuin jopa, jos mies alkoi puhumaan että koska alettaisiin yrittää seuraavaa.... jotenkinse mieli sitten muuttui....ja kai sitä nyt tässä sitten ollan yrittämässä :)

Annulee, ajatukset joskus vähän sekaisin kp22

Ekaks Unelmoijalle lohdutushalit tädin vierailun takia. Toivon, että täti tulevassa kierrossa sitten eksyisi muualle eikä tulisi sinun vauvahaaveitasi pilaamaan.

Rapsu, soita ehdottomasti gynelle. Alle 20 päivän kierto on rkyllä iittävä syy ja asiantuntijan kanssa keskustellessa paha mielikin paranee. Halit myös sinne!

Annulee, meillä on tyttö 1 v ja 8 kk ja ehdottomasti haluan hänelle sisaruksen vaikka itsellä ikää on jo reilusti 30+ v. Jos ei tämän vuoden puolella raskautuminen onnistu, oon valmis menemään hoitoihin. Selitin tuota asiaa jo miehellekin. Selvää mielipidettä hän ei oikein sanonut asiaan, mutta sen tiedän, että hänkin kovasti haluaa meille pikkukakkosen ja jos mahdollista vielä sen kolmannenkin. :-))) Mua ei enää hirvitä ne yövalvomiset vaikka esikoinen heräs vielä reilut 1 v yösyömään viisikin kertaa yössä. Kun hän oli 1 v ja 2 kk, jätin vain vähitellen rintaruokinnan pois. Ehkä viikon ajan hän olisi vielä halunnut yösyödä, mutta sen jälkeen nukkuminen on sujunut todella mallikkaasti eikä ole heräillyt yöllä juuri ollenkaan.

Me aloitettiin tämän kierron kylvötyöt lauantai-iltana ja jtp-taktiikalla oisi tarkoitus mennä nyt ainakin tämä viikko.

Ootko Dazeer jo tehnyt varmistustestin?

Nyt syömään.

Mukavaa ja aurinkoista maanantaina!

Catriina kp 9

Maanantaihuomenta!

Tai päivähän nyt jo on... Unelmoijalle temppihalit täältäkin. Onneksi oli muuten kiva viikonloppu miehen kanssa. Tiedän tunteen että on vähän "ihan sama" meininki kun menkat alkaa. Mulla on myös parissa kierrossa ollut tilanne että ei ole edes jaksanut olla masentunut siitä. Jotenkin hanskat nurkkaa -fiilis. Onneksi se taas tavallisesti kehittyy positiiviseksi kun ovis lähestyy. Teilläkin on hyvät apukeinot tässä kierrossa!

Rapsu mäkin varmaan soittaisin gynelle, ainakin kun näen että milloin mahdollinen kp1 on. Rasittavaa tuollainen! Mutta siihen pitäisi olla apuja saatavilla niin toivotaan että niillä saadaan korjattua tilannetta.

Annuleelle peukutetaan että kylvöt ovat olleet oikea-aikaiset ja Catriinalle ovistärppiä!

Hyvää viikon jatkoa yrittelijäät,
Manna kp 16

Mukavaa alkanutta viikkoa jokaiselle leidille.

Varmistustesti tuli tehtyä ja tällä kertaa plussa-viiva oli yhtä tumma kuin kontrolliviivakin. Aiemminhan se oli selkeä, mutta toki kontrolliviivaa vaaleampi. Eli minun plussani voitanee merkitä listaan 3.9.2009.

Neuvolan sivuilla kävin juuri ja koska siellä ei lukenut esim. millä rv:lla olisi otettava yhteyttä soitin heti. Siellä vastasi mukavan kuuloinen nainen ja sovittiin enmmäinen aika tämän kuun loppuun, jolloin olisi rv.8 täynnä, mikäli kaikki etenee toivotulla tavalla. Silloin selviää onko tuolla vatsassa ketään vai ei (tuulimuna tai kohdunulkoinen). Riskit on siis tiedossa, mutta en ala niitä turhaan murehtimaan, koska ajan kanssa homma selvinnee. Kysyin myös samalla, että jos tulee vuotoja tai jotain muuta keskenmenoon vastaavaa ennen varattua aikaa, niin miten sitten toimitaan. Mukava nainen neuvoi ystävällisesti tähänkin ohjeet ja tokaisi, että on hyvä olla realistisella mielellä liikkeellä, mutta automaattisesti ei kannata odottaa pahinta.

Viime perjantaina (päivä plussan jälkeen) sattui hauska juttu miehen kanssa kaupassa. Siiderihyllyn ohi kävellessäni sanoin hakevani saunajuomaa itselleni. Siihen mieheni tokaisi, että "No miksi sä täältä ostaisit, kun meillä on häistä jäljellä vielä juomisia parikin salkullista?". En voinut kuin nauraa, että pääsikö joku unohtumaan. :) Koska alkoholitonta siideriä meillä ei ole ja tilanne näyttäisi nyt vaativan sellaisen.. Hassu ukko.

Oireita ei pahemmin ole vieläkään. Ainoana tuo alavatsan jomotus ja välillä melko kipeätkin vihlaisut molemmin puolin. On lienee normaalia ja kuuluu asiaan, kun kohtu siellä valmistelee itseään. Väsyttää hieman normaalia enemmän myös. Mutta muuten olo on sellainen, että tässä on useamman kerran unohtanut kokonaan, että ollaan plussan mukaan raskaana.

Tsemppiä kaikille,
Dazeer83 + Itiö rv.4+5

PS: Mieheni antoi eilen tämän hetkiselle plussallemme työnimeksi Itiö.. :)

Danzeer: Meillä ei ainakaan ensimmäisellä neuvolakäynnillä tehty mitään mikä varmistaisi on kohdussa ketään - siellä vaan juteltiin ja otettiin pissakoe ja punnitus. Sen sijaan kävin kyllä rvkolla7 yksityisellä varhaisultrassa toteamassa että raskaus oli lähtenyt etenemään - tämä siis mulla slloin kolme vuotta sitten esikoista odottaessa.

Kiitos kaikille tsemppauksista! Nyt on jotenkin niin outo olo kun on oikestaan eka kerta kun menkat tuli ja oli sellanen etta aivan sama fiilis. Ei ole oikein masennuskaan vaan semmonen etta en yksinkertaisesti jaksa enaan tata rumbaa. Kuten Manna totesi niin ihan hanskat tiskiin fiilis. En halua lopettaa yrittamista, mutta en halua enaan jatkaa yrittamista. En nae enaan sita valoa siella tunnelin paassa ainakaan nyt muutamaan kuukauteen. En usko etta tulee plussaa ilman hoitoja. Silti ei ole itku fiilis. Tuntuu etta nyt on niin monet kyyneleet taman asian eteen itketty etta on ihan kuiva olo. Sori taitaa olla melkosen synkkaa?? tekstia, mutta en oikein tieda minne tata purkaa. Vaikea selittaa, toivottavasti ymmarratte edes jotain mun ihme hopinasta :)
Rapsu halaus sinulle. Tuo on kylla tosi kamala tilanne etta tulee vuotoja siella taalla ja kierto tosiaan vain tuntuu lyhentyvan. Nyt ihmeessa gynelle aika niin toivottavasti saatte tilanteeseen selvyytta. Ja ehka myos helpottaa tosiaan jos saa laakarin kanssa jutella asioista.
Manna missas vaiheessa kiertoa olet menossa, joko on ovulaatio ollut? Hieman nyt hukassa missa kukin menee. Catriina, toivottaavsti tuottaa kylvot tuloksen :) Me kans miehen kanssa sovittiin etta nyt mennaan koko tama kuukausi jtp taktiikalla niin hyvin kun kyetaan. Juteltiin viikonloppuna meidan seksi elamasta ja miten se on nykyaan aikalailla vain vauvatouhuihin liittyvaa vaikka ihanaa silloin onkin niin nyt pitaa kylla ottaa itsesta sen verran kiinni etta panostaa mieheen enemman ja unohtaa koko taman huuhailun hetkeksi sen minka pystyy.

Hei kaikille IHANILLE yrittelijöille! Pysyttelin poissa monta päivää sen hirveän perjantain jälkeen kun saimme ne tulokset miehen puolelta ja nyt vasta alkaa olla henkisesti niin kasassa että pystyi tulla tänne lukemaan teidän kuulumisia. Ihanaa että on plussiakin tullut välillä :)

Unelmoijalle erityiset ajatukset, tiedän ton tunteen kun on siinä vaiheessa että on jo luovuttanut osaksi toivonsa :(

Meillä ei ole mitään uutta tilanteeseen, lääkäri saatiin vasta parin viikon päähän ja kyllähän se tosi paljon pelottaa kuulla kylmää faktaa sitten siellä. Ovulaatio on tiedossa loppuviikosta mutta jotenkin on niin luovuttanut tämän vauvahaaveilun suhteen että en jaksa ajatella koko asiaa.

Halusin vaan tulla sanomaan teille kaikille että helpottaa edes vähäsen omaa tuskaista oloa kun tietää että muut ajattelevat positiivisesti kun itse on todella pohjalla. Kiitos kaunis ja palailen sitten lääkärin jälkeen kertomaan kuulumisia.

Terppa kaikille!

Puolen yön paikkeilla on hyvä jämähää koneelle:)
Tulin vain kertomaan, että tämä kierto meni niinkuin luulinkin, sekaisin kilpirauhaslääkistyksestä, jäi 24 päivään. Kävin hyväuskoisena kuitenkin ostamassa tulevaisuutta varten lisää foolihappoa, jospa prolaktiini arvot olisivat jo korjaantuneet seuraavaa tärppiä varten. Muuten kyllä alan uskoa että toimintasuunnitelma on se, että siirrytään yksityiselle tutkimuksiin ens vuoden alkupuolella, jollei siksees ala tapahtua.

Juu, voi se ajoitus mennä niinkin naftille, kun kävi yhdelle hyvälle tuttavalleni. Saivat ensin km kun oli kohdun ulkopuolinen. Sen jälkeen meni 14 kk ennen kuin julkisiin tutkimuksiin, kun ei mitään kuulunu ei näkyny tuntunu. No miehen tutkimukset ok, ja sitten ennen jtk vähän kivuliaammaksi luvattua tutkimusta joka piti tehdä vielä menkkojen aikana, kävikin niin että
menkkoja odotettin ja odotettiin ja lopulta oli pakko soittaa sairaalaan, että en nyt halua mitenkään vältellä tätä tutkimusta, mutta täti uupuu. Ja ultrasta sitten löytyikin vauvan alku. Aika nafti ajoitus tuokin, ja tietty rankka startti, kun ei km jälkeen tapahdu vuoteen mitään. Eli kaikki on mahdollista - jos tarussa niin todessakin.

Tsemppiä!Palaillaan taas!

Mitä muuten tarkoitetaan clomeilla? (Se oli Annuleen tekstissä).

Vielä palaan.
Mulla oli alunperin aika vyöhyketerapiaankin jo varattuna, kun yks kamukin tuli raskaaksi kun aloitti 10kk jälkeen vyöhyketerapia käynnit. Peruutin sen kumminkin, kun aattelin kattoo tän kuurin seuraukset ensin läpi. Jos joku on perehtynyt vyöhyketerapiaan, niin valoittakaa. Mä kun en yleensä uskon mihinkään horoskooppia vahvempaan, pahuksenmoinen realismi kun on luonteen kohdalle kolahtanut...mutta...

Clomeilla tarkoitan clomifenejä eli noita pillereitä joiden sitten pitäisi auttaa raskautumiseen. Katoppa vaikka hakusanalla clomifen ni löydät tarkan sepustuksen :)

Mun kaveri on höyrähtänyt tohon vyöhyketerapiaan ja käy aika usein ja on kans kertonut et sen pitäs auttaa kans jollain tavalla et tulis herkemmin raskaaksi, mut, enpä tiä.Mä en niihin niin kauheesti usko...

Tääl on nyt piinapäiviä edessä niin monta että huh, ei jaksa ees aatella...

Annulee kp23/32-36??

Mä olen aikoinaan käynyt vyöheketerapiassa ihan muista syistä ja myös huvin vuoksi kun työpaikkamme hieroja sitä välillä teki. Mutta siis vyöhyketerapiaa voi tehdä myös itse itselleen. Minulla on aiheesta kirja, missä näytetään mitä pisteitä jalkapohjasta (tai käsistä) tulisi hieroa mihinkin vaivaan. Itse sain aikoinaan esikoisen alulle siinä kierrossa kun olin jaksanut pisteitä jalkapohjasta käsitellä joka ilta. Nyt kyllä yritystä toisen lapsen osalta kauemmin.... en ole niin säännöllisesti hieronut. On sillä kuulemma ainakin rentouttava, stressiä poistava vaikutus, jos ei muuta.

Huomenta,
Nellille ensin suuren suuret halaukset! Hienoa että aika on jo auttanut asian käsittelyssä hieman. Nyt vain toivotaan että lääkärillä on positiivisia uutisia ja pääsette taas eteenpäin. Minä ainakin luotan kovasti siihen että te saatte oman vauvan lähiaikoina.

Boogie, haittaako se lääkitys ovista vai onko sen sivuvaikutukset vain siinä kierron sekoittamisessa? Foolihaposta ei varmaan mitään haittaakaan ole, kaikki aseet käyttöön!

Vyöhyketerapiasta; unohdin raportoida että kävin itse kokeilemassa sitä. Aivan taivaallinen olo siitä tulee ainakin päiväksi pariksi. Niitähän on kahdenlaisia, moderni ja perinteinen vt. Olin modernissa jossa hoidetaan kehoa eri puolilta kun tuo perinteinen on jalkapohjiin keskittynyttä. Teho perustuu akupisteiden paineluun ja samalla keho käydään hieronnan omaisesti läpi eli jumiutuneet hartiat tykkäsi! En pidä ihan tavallisesta kovakouraisesta hieronnasta niin toi tuntui taivaalliselta.
Vyöhyketerapeutti pystyy kyllä painelemaan niitäkin pisteitä jotka vaikuttaa kohtuun rentouttavasti eli kyllä siinä jotain perää on tämän vauva-asian tiimoiltakin. Kerroin terapeutille meidän yrityksestä. Mulla tuli käynnin jälkeen (olin ehkä viikko menkoista, kp8 tai9) ekat ovislimat ja tosiaan tuntui siltä että halujen puolesta olis ollut ovis;)

Kuulemma siinä pitäisi käydä esim. 3-5 kerran kuurina tai sitten vaikka kuukauden välein. Mä mietin sitä milloin kannattaisi käydä, mihin kierron aikaan, ja päädyin että siinä kp8-10 on mulle optimi jos ovis on kp12-13. Se niinkun valmistelee kehoa ovikseen. Onhan se kallista (1,5h n. 45-65e täällä pks) eikä mun kukkaro sitä kauaa kestä;) ajattelin kuitenkin seuraavassakin kierrossa käydä. Kiva kun silloin on se gynekin ja sinne saa varmaan vajaa 100e menemään...

).(unelmoija kyseli niin pitää raportoida eli meillä ovis oli vajaa viikko sitten. to-pe aikana ja ehkä osuttiin oikeaan tai sitten oltiin myöhässä täsmäiskun kanssa. Ei siis kovin suuria toiveita tässä kierrossa. Ei ehkä siksikään tunnu "piinaviikoilta" nämä reilu viikko mitä on jäljellä.

Ihanaa päivää!
Manna kp 17

Yhteistyössä