Syksyn 2009 yrittelijäät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manna78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Dazeer oikein paljon onnea ja jarrusukkia matkaan! :) Ihanaa saada plussia taas ketjuun!

Tuo vyöhyketerapia kiinnostaisi minuakin kovasti, joten kaikki tieto vaan tänne jaettavaksi. Toisaalta meillähän vika on lähinnä miehessä (minun pco onneksi saadaan kuriin clomeilla), joten ei tiedä sitten auttaisko, mutta ainahan kaikkea voi kokeilla ollaan tässä jo sen verran epätoivoisia...

).( Tänään taas kp1. Aamulla ajattelin, että kuolema tulee koski niin kovin. Ihan tuli synnyttäminen mieleen, onneksi särkylääke auttoi aika nopeasti. Lääkärillemmekin soitin ja sain ajan meille varattua ensiviikolle. Inssiä kokeillaan seuraavaksi. Samalla saadaan kontrolli miehen siittiöistä. Jos ovat edelleen huonoja niin ekan inssin jälkeen siirrytään suoraan IVF-hoitoon. Itse jatkan nyt toistaiseksi clomeja ja sitten seuraavaksi otetaan pistoksetkin avuksi. Mutta yritti lääkäri valaa toivoa muistuttamalla, että meillä on jo yksi lapsi, joten onnistuminen voi olla mahdollista jo pelkässä inssissä. Enpä usko!!

Pläääh....ei sitä joskus nuorempana osannut todellakaan kuvitella, että tämä kaikki sattuisi omalle kohdalle...

Päivitin listaan omat tiedot

Yrittelijäät:
Pieni-suuri toivomus, yk 7, (1), 24.8.
Katriina_, yk9(?), (2), (km 05/09, km 07/09), 25.8.
Nelli79, yk13 3.9.
Unelmoija78, kkm 01/09, yk14 (1) 06/09/09
Dazeer83, yk1 (1), 7.9
Boogie74, yk 12 (2), kkm 10/06 & 01/07, 9.9.2009
Annulee yk_monta, (2), 17.9.??
Manna78, yk10, (1), 18.9.
Rapsu-81, yk4, (1), 18.9.
Catriina, yk4, (2), 1.10.
Kisu_mirri, yk10 (2), 7.10.

Taustalla:
MamaLii, yk3, (2), 14.9.
Homegirl80, yk11, (1), (kkm 02/09)
Sari_80, yk5, (1), (kkm 11/08 ja skm 4/09)
Kauris55 yk1

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Lilli-81, +8.2.2009 (yk8)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Chili28 +9.3.2009 (yk5) (Km 02/09)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Sida82 +10.4.2009 (1.iui)
Milan +14.5.2009 (yk9)
Elina +27.9.2009 (yk8)

Kisumirrille iso rutistus taalta!! SE ...keleen tati sinne sitten jalleen loysi tiensa. Nyt potkitaan tati kumoon etta ei tarvi tanne ketjuun enaan tunkea. Tiedan tuon fiiliksen kun laakari sanoo etta helposti se siita sitten onnistuu kun teilla jo yksi on. No niinhan sita meillekin sanottiin etta keskenmenon jalkeen helppo tulla raskaaksi. Teita kunon jo kerran onnistanut niin ei siina kauaa mene. Plussasta on pian vuosi!! Ja yritysta on pian kaksi vuotta takana. Huh nuo laakareiden pian taitaa olla vuosissa eika kuukausissa.
Se on muuten tytot nyt niin etta tama naine paatti kanssa etta tassa kuussa tullaan raskaaksi ja tati ei tanne ole enaan tervetullut!!!Teita taisi muutama jotka olette jo saman paatoksen tehneet joten liityn joukkoon. :) Jos tanne suuntaan niin taalta lahtee semmoinen arhakka amma liikenteeseen etta ei toista!! Koitan tassa suunnitella kovasti ohjelmaa tulevalle kuukaudelle etta ei ole pelkkaa vauvahaaveilua vaan etta myos miehen kanssa vietettaisiin laatu aikaa. Mutta eipas taalla suunnalla sitten sen kummempaa. Paatos on tehty ja siina pysytaan!! ;) (If it only was that easy...mutta eihan sita ikina tieda)

Yrittelijäät:
Nelli79, yk13 3.9.
Unelmoija78, kkm 01/09, yk ziljoona (1) 05/10/09
Dazeer83, yk1 (1), 7.9

Taustalla:
MamaLii, yk3, (2), 14.9.
Kauris55 yk1

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Milan +14.5.2009 (yk9)
Elina +27.9.2009 (yk8)

Nelli79, yk13 3.9.

Taustalla:
MamaLii, yk3, (2), 14.9.
Kauris55 yk1

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Milan +14.5.2009 (yk9)
Elina +27.8.2009 (yk8)
Dazeer83 +3.9.2009 (yk1)

Korjasin itseni tuonne plussanneiden puolelle ja samalla laitoin Elinan plussaus päiväksi 27.8, kun siinä oli 27.9 joka on siis vasta lähitulevaisuudessa.. :)

Nyt pikaisille päiväunille, sitten naama kuntoon ja menoksi.. :)

No mä voin vähän raportoida hiljaisuuden rikkomiseksi...

Mulla tuhruttaminen loppui eilen illalla toistaiseksi, onneksi! Puhuin gynen kanssa puhelimessa eilen ja hän sanoi, että vuoto oli luultavasti ovulaatiovuotoa ja aivan normaalia. Ovulaatiovuoto on kuulemma yleensä punaista ja tuhrut ennen menkkoja ruskeata. Noh, siltikin jäi mietityttämään, kun mulla ei ole koskaan aikaisemmin ovisvuotoa ollut ja nykyään mulla on tuhrut ennen menkkojakin muuttunut punaiseksi... Näillä kuitenkin mennään, nyt kaikki sormet ja peukut ristiin, että vuoto pysyy poissa ainakin tämän viikon! Mieluummin tietty seuraavan vuoden :P

En tiedä sitten miksi ovisvuoto tuli monta päivää ovulaation jälkeen... Niihin hormonimuutoksiinhan se liittyy, kai se sitten näin on uskottava. Toistan saman vanhan ihmettelyni: naisen kroppa on niin monimutkainen ja kummallinen, eihän tässä pysy millään perässä! Nyt kuitenkin jännitän enemmän sitä, että kuukautiset ei ala liian aikaisin, kuin mahdollista raskautta. Jotenkin olen jo luovuttanut tämän kierron osalta...

Anteeksi mun omanapaisuus, ensi kerralla keskityn enemmän teihin ja vähemmän itseeni. Haleja kaikille ihanuuksille <3

-Rapsu, yrittää elää päivä kerrallaan viikon loppuun asti, ilman kp:itä...

Joo tuntuu olevan aina vaan jonkun odottelua, menkat loppuu, ovis tulee, menkat tulee... blaah. Kisu_mirrille kovasti haleja täältäkin tädin paikalle tulemisesti!

Jollain toisella palstalla oli keskustelu aiheesta mikä eniten ärsyttää "odotuksen odottamisessa". Listaanpa nyt ne mitkä minua ärsyttää (varoitus tämä on oma napa-kategoriaa):

1) valeoireet mitä saa kuviteltua ennen menkkoja, pitäisihän se tietää että pms-oireet on ihan samanlaisia ja kaikki liittyy estrogeenitasojen muutoksiin; öklötykset, aineenvaihdunnan kiihtyminen eli nälkä, jano ja vessahätä, vatsan nippailut jne. Ärsyttää että aina menee samaan lankaan, nyt ei pysty edes kuvittelemaan että miltä se tuntuu kun joskus plussa tikkuun tulee.

2) ajan kuluminen. Olin tosi naiivisti laskenut yrityksen alussa että jos heti tärppää niin LA olisi lokakuun puolessa välissä. Siinä tapauksessa olisin nyt jo äitiyslomalla enkä naputtelisi täällä työjuttuja ja välissä elleihin kun työmotivaatio on ihan finaalissa. En tosin edes pysty kuvittelemaan mitä ajan kuluminen merkitsisi jos olisi ollut raskaana ja saanut keskenmenon:( muistaisi kaikki päivämäärät sen tiimoilta. sen kokeneille halit!
Tähän liittyy myös siteiden ostaminen, kyllä ketuttaa niitäkin ostaa kun jos olisin raskaana niin ei tarvitsisi piiittkään aikaan hankkia niitäkään! Ostin yrityksen alussa siteitä sillä ajatuksella että kohta ei enää uusia tarvitse ostaa.

3) tuttavien vauvauutisiin suhtautuminen. Ärsyttää omat fiilikseni kun joku ilmoittaa raskaudesta; aiemmin olin ihan 100% onnellinen heidän puolestaan kun nyt yritän olla mahdollisimman positiivinen mutta aina piru istuu olalla ja miettii kateellisena miksi ei meille. Tämä on tietty tapauskohtaista mutta varsinkin kun vahingoista on aina "kiva" kuulla.

Blaah, ja nyt ei edes ole valeoireita! Onneksi tänään on liikuntaa tiedossa ja muutenkin loppuviikko on aktiviteettipainotteinen. Viikonloppuna ajateltiin mennä Habitare-messuille :)

Aurinkoista päivää,
Manna kp18

Rapsulle täältä tsemppejä tietämättömyyden kestämiseen.
Musta noi voisi olla ihan kiinnittymisvuotoakin? Kaipa se voi olla veristä ja tulee oviksen jälkeen. Toivotaan todella että täti ei tule seuraavaan vuoteen kylään bd bd bd ;)

Pikaisesti laitan tämän linkin, kun aiemmin mainitsin siitä jätskin syömisestä:

http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Raskauden-suunnittelu/Yritatko-lasta-Ala-pelkaa-maitorasvaa/

Oviksen hyödyntämiseen tsempitykset ja plussatuulia kaikille siinä kierron vaiheessa oleville. Rapsu, mullakin tuli sun tekstistä mieleen kiinnittymisvuoto... ja Dazeerille paljon onnea odottajien puolelle siirtymisestä! Me tullaan kaikki kohta perässä.

Mä vielä ovista odottelen. Puuhasteltu on jo, mutta uskon, että ovis on vielä muutaman päivän päässä. Yritän tässä kierrossa lisätä liikuntaa. Se on suurin stressinvähennyskeino mulla... ja tosiaan mahdollisiin raskausoireisiin syvennyn vasta selvän plussan jälkeen. :-)))

Catriina kp 11

Juu Annuleenan tavoin, odottelua, talla kertaa sita ovista sitten. Joten eipa ole juurikaan sen kummemin raportoitavaa taalta suunnalta.
Rapsu mina yhdyn kans tuohon etta se vuoto saattaisi olla kiinnittymis vuotoa. Toivotaan parasta ja se tati ei sinne enaan eksy.
Manna hymyillytti nuo sinun kirjoitukset!Tunnistin itseni niin hyvin tuosta. Huh on tama rankkaa tama naisen elama aina valilla.
Juu listaa loytyis vaikka kuinka tuossa odotuksen odottamisen arsyttavyydessa. Yksi mika arsyttaa on se etta en pysty keskittymaan oikein muuhun ja koko elama pyorii taman vauvaprojektin mukaan. Syo sita, juo tata, ota nuo tabletit ennen ovulaatiota ja nama ovulaation jalkeen. Mittaa lampo, pissi tikkuun ja odota...odota...odota ja keraa itsesi kokoon kun menkat alkaa. Itke tyynyyn ja kaanna katseesi kohti seuraavaa ovulaatio. Tsemppaa itsesi taysilla etta tama kierto on SE kierto, mittaa lampo, pissi tikkuun, ota vitamiinit ala stressaa...stressaa stressaamattomuudesta ja odota...odota ja sama rumba jalleen. Ehka tassa kierrossa. Kuinka ihmeen kauan sita jaksaa tata menna lapi. Alkaa kauhistuttamaan tuo kahden vuoden rajapyykki. Yaiks!!Onhan siihen viela aikaa, mutta akkia se menee loppujen lopuksi. Eilen iski semmonen paniikki etta apua mita meidan elamasta tulisi jos sita lasta ei sitten tulekaan. Tiedan etta se ei olisi elaman loppu, mutta kauhea ajatus talla hetkella. Mies sanoi no etta ala ajattele negatiivisesti. No en sinansa ajattele negatiivisesti ja uskon etta kylla meille se pieni joku paiva suodaan.
No niin johan tuli sitten omaa napaa.

Huomenta leidit!
Peukutuksia oviksen saapumiselle sitä odotteleville, Unelmoija, Annulee, Catriina ja oliko muita? Tuntuu siltä että tässä ketjussa suurin osa meistä ainakin ovuloi normaalisti vai olenko käsittänyt väärin? Kun monestihan ongelmaa voi olla juuri siinä. Pitää vaan toivoa että meillä ei sitten mitään muuta pahaa ongelmaa ole kun ei ole tärpännyt.

Catriina mäkin olen ymmärtänyt että vähärasvaiset maitotuotteet on huonosta koska ne ilmeisesti voivat haitata ovista. Miten te muut syötte maitotuotteita? Itse syön aika laidasta laitaan niitä; juustoja harvemmin leivän päällä, jos syön niin täysirasvaisia erikoisjuustoja. Maitoa juon sellaisenaan rasvattomana mutta esim. kahviin mieluummin rasvaisempaa maitoa/kevytmaitoa, jugurttejakin molemmanlaisina eli sekä turkkilaista rasvaista jugurttia että maustamatonta vähemmän rasvaista jugurttia.

Tuo unelmoija mitä sanoit siitä että elämä pyörii tämän asian ympärillä kaikessa mitä tekee ja ajattelee on NIIN totta! Tämä ruoka-asia liittyy myös siihen kun optimoi syömisellään eri kierron vaiheita. Meilläkin on vitamiini- ja öljyvarastoissa enemmän tuotteita kun vuosi sitten. Vitsi kun vaan pystyisi unohtamaan kp:t. Ja haleja sinne ajatustesi kanssa, minä uskon ja toivon että te saatte oman vauvan lähiaikoina!

Mitenkäs Rapsun vuoto on kehittynyt, toivottavasti on tyssännyt?

Manna (taidan lopettaa kp-kirjoittamisen tänne, kyllähän jännäilypäivistäkin näkee, itsellä viikon kuluttua tätipäivä lähestyy...)

Joopa joo, vuoto alkoi uudestaan aamulla, menkkakramppien saattelemana. Voi morjes. Mikä sen hienompaa kuin menkat kahden viikon välein... enää on gynen turha sanoa, että tämä on normaalia. Että mä en sitten varmaan ainakaan ovuloi normaalisti, jossain hormoneissa on pakko olla vikaa. No ehkäpä ensi kuussa menisi taas paremmin, ei voi kuin luottaa siihen. Jätin taas soittopyynnön gynelle, katsotaan mitä sanoo...

Unelmoija kiteytti täysin myös sen, mitä mun elämässä ja päässä pyörii! Voi kun kaikki saataisiin jo se palkinto tälle kaikelle pettymykselle ja odotukselle :/

En ehdi taaskaan kirjoitella enempää, mutta palataan asiaan...

Rapsu

Hui nyt onkin sitten jo torstai. Taas toissa huuuuh mika rumba ja sitten viela palohalytin iskee paalle etta nyt sitten sitakin enemman jaljessa (perhana viela alkoi soimaan ruoka tunnilla) No mutta ei nyt kuitenkaan niiiiiiiin kiire etteiko tanne ehtis kuulumisia lukeen ja pikasesti kirjotteleen. Jotain henkireikaa pitaa olla tassakin tyopaivassa jalleen.
Rapsu iso rutistus!Nyt akkia sen gynen kimppuun etta saat ajan varattua. Ei todellakaan ole normaalia menkkoja kahen viikon valein. Toivottavasti saat pian ajan ja selvyyden tuohon tilanteeseen. Voimia sinulle!!!Koita jaksaa vaikka ei helppoa aina olekaan.
Manna mina taidan kans jattaa nyt ainakin hetkeksi nuo kp;t pois, muka pois mielesta myos...fat chance of that happening LOL. Hmm joskos sita hakisi illalla ison ja rasvaisen jatskipurkin jalkkariksi :) Ovulaatio...olettaisin etta ovuloin normaalisti, mutta en nyt ole laisinkaan varma koko asiasta. Menkat on nyt vihdoin tasaantunut etta yhelta puolelta ovuloidessa on kp30 ja toiselta puolelta 31kp joten tama kierto pitaisi olla 30paivaa pitka. Elikka toden nakosesti kun nain kuvittelen asian menevan, niin varmasti on sitten jotain muuta XD Tama kierto on varmaan viimenen tuon koneen kanssa. Olen nyt pian puolivuotta sita kayttanyt ja tiedan suurin piirtein milloin on peak fertility joten taman kierron jalkeen taidan pitaa paussin siita. Alkaa tuo tikkuun pissiminen ottaa hermoo kainken taman muun voodoon kanssa. Joskos sita kehittelis tosiaan jonkin sortin hedelmoittymis tanssin josko se auttaisi kun muu ei tunnu auttavan. Mitas muuta sita keksis tahan ovulaatioin odotuksen iloksi. En kylla ikina oisi arvannut etta tama oisi nainkin hankalaa. Mutta niinhan ne sanovat etta everything happens for a reason. En kylla tieda mika tahan on syy etta nain joutuu karsimaan, mutta ehka se selviaa. Who knows!!
Catriina toivottavasti saitte oviksen hyodynnettya!!

Odottaa.... viikko on oviksesta eikä ainakaan nyt minkäänsorttista raskautumisoiretta.... Sit tuli vielä miehentyöpaikalta huonoja uutisia, joutuvat lomautetuksi....jotenkin alkaa tulla sellanen olo että kaikki paska niskaan eikä koskaan mitään hyvää.... Enpä usko tässäkään kuussa tärpänneen... ja enkä tiedä kuinka kauan sitten jaksan yrittää...ehkä vielä 1-2 kk ja sitte se saa olla. Puh...toivottavasti viikonloppu piristäisi mieltä.

Eteenpäin sanoi mummo lumessa.

Juttelin äsken gynen kanssa. Huomasi, että olen hädissäni, ja olisi sen takia pyytänyt vastaanotolle. Vähän aikaa juteltuamme hän kuitenkin päätyi siihen, että mun pitää nyt vaan rauhoittua ja jättää koko homma vähäksi aikaa taka-alalle ja keskittyä johonkin ihan muuhun. Lyhyet kierrot eivät ole kuulemma mitenkään hälyttäviä, varsinkin kun elokuussa on tehty gynen tarkastus ja kaikki on ollut hyvin. Nyt pitää 2-3 kuukautta katsella ihan rauhassa miten kierto tasaantuu ja ottaa tarvittaessa taas yhteyttä. Mies sanoi eilen samaa: meillä on vielä kaikki aika jäljellä eikä mikään kiire, että psyyke voi vaikuttaa kiertoonkin ja on huomannut, että minäkin olen jotenkin muuttunut. Stressistähän se migreenikin laukeaa, miksi ei sekottaisi hormonejakin?

Nyt mun pitäisi vakuuttaa vielä itseni tästä kaikesta. Miten ajatella jotain muuta kuin mitä haluaa? Ja miten varmistaa itsellensä, että kaikki johtuu omasta yli-innokkuudesta ja liiallisesta vauvakuumeesta? Kuka lupaisi minulle, että saadaan vauva ennemmin tai myöhemmin, ei tarvitse siis stressata? Kuinka kukaan pystyy antaa luonnon hoitaa asiat ja odotella vuoden, tulee jos on tullakseen -ajattelulla? Ja miten olla tarkkailematta itseään ja limojaan, vastustaa greippimehujen kiusausta ja lämpömittarin kutsua ja olla kyttäämättä kalenterin kanssa tärppipäiviä, seuraavan vuodon ajankohtaa ja seksipäiviä?

Varsinkin, kun koko ajan olen ollut sitä mieltä, ettei stressi voi estää raskautumista. Ainakaan stressi siitä, että haluaa vauvan N-Y-T, että ajattelee liikaa asiaa ja laskee päiviä ja masentuu tuhruvuodoista. Vielä en sitä usko: ahdistaa, kun ajattelenkin seuraavaa liian lyhyttä kiertoa ja punaista tuhruvuotoa ja mahdollisuutta, että vauvaa ei tule. Keväällä ja kesän alussa mulla oli ihan oikeata stressiä häiden, työkiireiden ja työmatkojen vuoksi, onko tämä nyt jotenkin erilaista henkistä painetta?

Mutta kuitenkin, mun on nyt pakko yrittää uskoa niiden yhteys. Mun elämässä ei ole tapahtunut mitään muuta uutta kuin tämä yritys, ja kierto sekosi samalla hetkellä kuin päätös ehkäisyn poisjättämisestä tehtiin.

Ehkäpä yritän nyt vieroittaa itseni hetkeksi täältä palstalta ja ajatella "jotain muuta". Kyllähän se niin on, että jos raskautumisen mahdollisuus on, niin ainut, mitä sen hyväksi voi tehdä, on harrastaa seksiä ilman ehkäisyä oikeaan aikaan. Ja oikea ajoitus varmistetaan sillä, että nauttii miehestään ja harrastaa sitä seksiä tasaisin väliajoin.

Toivotan siis teille kaikille hirmuisesti plussaonnea <3 Olette aivan ihania ja mahtavia ja toivon teille kaikille vain parasta. En huijaa itseäni: enköhän tule tänne silti joskus vilkuilemaan teidän plussien toivossa ja päivittämään tilannettani. Mutta nyt psyykkaan itseäni vähemmän vauvakuumeiseksi. Elämä on kuitenkin hyvin järjestyksessä muilta osin, yritän nauttia siitä hetken. Tavataan viimeistään odottelijoiden puolella :))

-Rapsu, siirtyy taustalle tippa linssissä ja sekaisin tuntein

Nelli79, yk13 3.9.

Taustalla:
Rapsu-81, yk5, (1)
MamaLii, yk3, (2), 14.9.
Kauris55 yk1

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Milan +14.5.2009 (yk9)
Elina +27.8.2009 (yk8)
Dazeer83 +3.9.2009 (yk1)

Hyvaa sunnuntaita naiset ihanaiset!!
Rapsu halaus sinulle jalleen. Toivottavasti palailet pian listalle kirjoittelemaan kuulumisia mieluummin plussa uutisten kera. Tiedan tuon tunteen kun tarvii ottaa hieman taukoa asiasta ja koittaa koota ajatuksensa. Meilla kans ei ole elama mitenkaan muuten muuttunut koko taman vauva touhailun aikana joten melkosen epatoivoistahan tama on. Toivottavasti sinun kierrot pian tasaantuu.
Annulee sinulle myos halaus ja voimia sinulle ja miehellesi. On niin todella vaikea painia pelkastaan tuon vauvakuumeilun kanssa ja sitten viela saada pahoja uutisia tyopaikalta. Ajatukset ovat kanssanne ja toivon etta pian saatte hyvia uutisia!
Mites taalla on muilla mennyt viikonloppu? Hmm...nyt tuntuu hieman pahalta naita omia uutisia kirjoitella kun Annuleella oli niin pahat uutiset etta mies lomautetaan...anteeksi, toivottavasti et pahastu. En ole siis viela mitaan uutta tyota saanut, mutta perjantaina tuli toissa eras tyopaikka meidan ilmoitustaululle joka oisi taydellinen minulle, elikka paasisin urallani melkolailla eteenpain jos taman tyon saisin. Huuh, nyt jannittaa ja koko lauantai on mennyt miettiessa mita laittaa hakemukseen ja miten korjailla CV etta oisi mahdollisimman hyva. On vain niin ihana etta on ollut muutakin ajateltavaa kuin tama vauva touhu. Joten paatin siis hakea tata tyopaikkaa ja toivottavasti saan sen. Kysyin taman hetkiselta pomoltani etta mita han oli mielta kannattaisiko minun hakea ja han sanoi etta ehdottomasti. Pelottaa vain etta mitas jos en sita saakaan. no jos en niin olenpas ainakin yrittanyt :) Nyt on ekaa kertaa semmoinen fiilis etta ehka tama on se syy miksi me emme ole viela pystyneet meidan pienta kaaroa saamaan. Ehka minun on tarkoitus saada tama tyopaikka. Ja jos ne menkat tassa kuussa tulevat, mutta olen tuon tyopaikan saanut niin ei haittaa talla kertaa. On kylla outo fiilis mutta yritysta jatketaan kuitenkin kympilla. Ja nyt tasta lahtee sitten tama meidan yritys heilutella peittoja joka toinen paiva ja nauttia toisistamme ilman paineita...
Hyvaa Sunnuntaita kaikille

Rapsulle haleja. Varmaan tuntuu vaikealta ajatella muita asioita, mutta....pikkuhiljaa :)

Unelmoija, en tietenkään pahastu jos haet uutta työpaikkaa/saat sen :) Sillai se miehen työuutinen ei ole niin paha, vaikka oikeesti taloudellisesti onkin, että ei olla ainuita perheitä tällä hetkellä Suomen maassa missä on lomautuksia ja työttömyyttä. Hän on pidempään jo halunnut vaihtaa työpaikkaa joten ehkä tämä on nyt ponnistusalusta siihen, toivotaan. Saisi vaan aika pian tulla se uusi paikka.

Mulla odottelua...odottelua...menkkojen pitäs alkaa loppuviikosta, todennäköisesti, tarkkaa päivää en oikeen tiiä. Mut, mitään oireita ei ole, ei turvotusta, ei pahaaoloa ei mitään...ei mitään...joten....

Annulee jatkaa odottelua

Haleja Rapsulle täältä! Toivon että pystyt relaamaan parin kierron verran ja olemaan analysoimatta tuntemuksiasi sekä ajatuksia tästä vauva-asiasta.Tiedän, tiedän, ihan älyttömän vaikeaa. Toivottavasti palailet jossain vaiheessa syksyä takaisin.
Olen kanssa ollut samaan mieltä siitä ettei stressi vaikuttaisi mutta mistä sitä tietää. Se on uskomatonta kun on se tunne että heti mulle nyt vauva. Lopulta kun joskus on raskaana niin ei se sitten varmaan enää tunnukaan niin pitkältä ajalta.

Tosi hienoa tuo Unelmoijan uusi työpaikka, pidetään nyt vaan peukkuja että sen saisit! Se voikin olla ihan hyvä breikki ajatuksille tästä vauva-asiasta. Pysyykö työpaikka fyysisesti ihan samana, eli tehtävät vaan vaihtuvat?

Annuleelle tsempit odotteluun ja miehen työpaikan lomautuksista. Toivottavasti tämä olisi hyvä käänne uuteen työpaikkaan!

Sama juttu täällä että odottelua, mutta en kyllä odota tältä kierrolta mitään. Täti sieltä taas tulee. Mulla on nyt vähän sellainen hälläväliä fiilis tästä vauva-asiasta enkä jotenkin jaksa joka kierto analysoida fiiliksiäni kun ei mitään tapahdu kuitenkaan. Ajattelinkin tehdä vapaaehtoiset "Rapsut" ja vieroittaa itseni tästä että päivittäin käyn täällä. Sen sijaan tulen kyllä piipahtamaan ehkä viikoittain. Katsotaan... nyt on paljon kaikkia rapujuhlia yms. joissa en myöskään jaksa tästä stressata JOS olenkin raskaan kun ei tunnu mitään tapahtuvan. Ensi kierrossa on gynen aika ja sitten olen taas vähän viisaampi omasta oviksestani.

Katsotaan kauan jaksan olla palstalta pois;)

Ihanaa viikon jatkoa yrittelijöille!
Manna

Hyvaa alkanutta viikkoa naiset :)
Annulee toivottavasti miehesi pian loytaa sen uuden mahdollisen unelma tyon!Joskushan sita juuri tarvitaankin tuota "pohjamutaa" etta sitten pinkasee sielta uuteen nousuun ja vaihtaa toita. On niin helppo asettua siihen samaan vanhaan tyohon ja vaikka ei niin onnellinen oisikaan niin sinne sita jaa. Pidan peukkuja etta teilla tulisi pian tuplasti hyvia uutisia :)
Manna mulla kans on tuo hallavalia fiilis menossa. Mita ihmetta sita oireita ettiin kun ei kuitenkaan mitaan tapahdu fiilis taalla myos!Joten ymmarran hyvin etta haluat myos ottaa hieman erataukoa taalta palstalta. Hui nytkos kaikki katoavat :(
No niin tanaan sitten pistin tyohakemukseni pomon poydalle, joten nyt on sitten vain odoteltava. Viimeinen hakupaiva on perjantaina. On siis samalla tyopaikalla, mutta oisi melkoisen mukava ylennys!!Joten talla kertaa odottelenkin sitten ihan jotain muuta, mika on todella virkistavaa vaihtelua.
Hyvaa alkanutta viikkoa kaikille ja toivottavasti taalta viela loytyy seuraa ja te taustailijat saatte hieman rauhaa ja omat tunteet selviteltya joten tavataan viimeistaan odottajien puolella mahdollisimman pian. Halaus

Ekaks Unelmoijalle paljon peukutuksia uuden työpaikan suhteen ja Annuleelle ja miehelle positiivisia ajatuksia! Olen Unelmoijan kanssa samaa mieltä, että varmasti miehellesi löytyy vielä mielenkiintoisempi työ ja uusi nousu voi alkaa. :-)

Rapsu ja Manna, ymmärrän ihan täysillä ajatuksenne pikkaisen paussin pitämisestä tältä palstalsta. Mulla tämä palstailu on kyllä lisännyt stressiä ja pitkittänyt kiertoja, joten minä käyn täällä vielä, mutta aikaisempaa harvemmin. Pitää löytää muitakin ajatuksia ja kiinnekohtia nyt. Liikuntaa on lisännyt tähän kiertoon ja en stressaa syömisistä.

Eilisiltana tuntui kipua oikean munasarjan kohdalla ja touhuiltiinkin vielä aamuyön tunteina. Vielä huomenna ja torstaina ainakin varmistuspeitonheilutukset ja sitten eteenpäin stressittömällä linjalla.

Aurinkoista ja stressivapaata viikkoa kaikille!

Catriina kp 15

Unelmoijalle kovasti peukutuksia työpaikan saamiseen. Toivotaan että olet se valittu! Olisi varmaan melko mukava piristysruiske.

Catriinalle taasen oviksen ajoitustsempitykset :) toivotaan että teillä nyt onnistaisi ja kyytiläinen pysyy loppuun asti matkassa!

Mulla alkoi tänään kp1... ei edes ota suuremmin päähän. Hämmästyttää vaan kun todella lyhyeksi jäi kierto=23 pv! Ovis oli kp 12, tunsin sen hyvin ja näin testeilläkin. Luteaaliaika olisi kai 11-12 päivää eli eikö sekin ole riittävä vaikka kierto on noin lyhyt. Olen kyllä ihan sekaisin kun näin lyhyttä kiertoa ei ole ollut vuoteen. Ehkä se vyöhyketerapia voi lyhentää kiertoa, muuta en keksi.

Nämä tiedot piti vaan päivittä ja nyt häivyn taas, peukutan teille kaikille;)

Nelli79, yk13 3.9.
Manna78, yk11, (1), 8-11.10.

Taustalla:
Rapsu-81, yk5, (1)
MamaLii, yk3, (2), 14.9.
Kauris55 yk1

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Milan +14.5.2009 (yk9)
Elina +27.8.2009 (yk8)
Dazeer83 +3.9.2009 (yk1)

Nelli79, yk13 3.9.
Pieni-suuri toivomus, yk ? (monta), 2.10.
Manna78, yk11, (1), 8-11.10.

Taustalla:
Rapsu-81, yk5, (1)
MamaLii, yk3, (2), 14.9.
Kauris55 yk1

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Milan +14.5.2009 (yk9)
Elina +27.8.2009 (yk8)
Dazeer83 +3.9.2009 (yk1)

Hei kaikki piiiiiiiitkästä aikaa!!!

Ihan ensiksi onnea Dazeer <3 aivan mahtava upea fantastinen juttu!!! Näinkin on siis mahdollista tapahtua, että ensimmäinen yrityskerta tuottaa sen kaivatun tuloksen <3 Halauksia onnentoivotuksineen sinne!!! :)

Rapsu, voimia sinne "hermolomalle" :) <3 odotan jo, että palaat taas takaisin meidän luokse <3

Unelmoija, olen liikuttuneena lukenut kirjoituksiasi keskenmenosta ja tästä koko yritys-prosessista. Useat ajatukset ovat aivan samoja kuin itsellänikin! Tsemppiä sinne ja nyt plussaa kehiin, eiks vaan! ;) <3

Annulee, mikä on tilanne?? PLUSSAA SINNE!!! Täällä jännäilen mukana :)!

Manna, voi peeeeeeeeeeeeee kun se täti taas sinne marssi :( ja vielä tollasta outoilua, että kierto heittäytyy tavallista lyhyemmäksi. Kyllä tää on sellasta sekoilua tää yrittely.. onneks sulla on kuitenkin hyvä mieli (?) ja uuteen kiertoon taas voimalla ja tarmolla :)

Catriina, siellä on siis touhuiltu vauva-ajatukset mielessä ihan samoina aikoina kuin täälläkin päässä :D Me jännäillään aikas lailla samaan aikaan.. hui!!! Kun menis taas nopeasti tämä aika..

Ja tästä päästäänkin taas omaan napaan, eli tosiaan täyttä härdelliä työ/opiskeluasioiden suhteen ollut nyt, siksi hiljaiseloa oon täältä palstalta vietelly. Ovulaatio on joko jo ollut tai ihan just tulossa, tänään aamulla lämmöt oli vielä normaalit. Mahtavia limoja (sori..) oon bongaillu, eli seksiä on meidän torpassa harrastettu lapsukainen haaveissa. Aika näyttää, aika näyttää.. 2.10. ajattelin nyt sitten testata, sinänsä paska päivä, kun on perjantai ja viikonloppu tulossa, mutta.. katotaan nyt :) Vihdoin ja viimein sain siis listankin päivitettyä. Huh.

Meille ei oikeastaan sen ihmeempiä kuulu, normaalia arkea ollaan elelty ja tosiaan viikonloppuna jo aloitettiin nää puhkumiset ja ainakin tänään vielä varmistellaan.. ehkä jopa torstainakin vielä. huh sanon minä :D

Voisin heittää galluppia taas kehiin, että saadaan juttu luistaan, eli ootteko te muut ratkennu vielä osteleen MITÄÄN/JOTAIN lapseen liittyvää? Itse myönnän, pakko, että muutaman vaatekappaleen oon ostanu jo. Ajatuksella "annetaan sit lahjaksi muille, jos itsellä ei koskaan oo käyttöä". Alennusmyynneistä bongattuja ihanuuksia ei aina vain VOI ohittaa! Eli täällä on jo pari bodya, potkuhousut ja sukkia jemmassa. Voi voi.. noh, eihän sitä tiedä. Eihän sitä tiedä.

Sellanen asia vielä, että mua on alkanu mietityttämään tässä viime päivinä, että voiko Coca colalla/Pepsillä olla vaikutusta raskautumiseen?????? Juon nimenomaan niitä aika lailla kiitettävästi. Olen kyllä vähentänyt nyt viimeisen kuukauden aikana aika minimiin, mutta silti lähes joka päivä juon 1-2 lasillista. Että mitäs luulette/oletteko kuulleet, voiko tuolla olla merkitystä ylipäätään tän lapsiasian kanssa? Kun siitä kahvistakin on niin ristiriitaisia väitteitä.. sitä en onneksi (?) edes osaa juoda. Voi jee..

Näihin ajatuksiin, näihin tunnelmiin,
rakkaudella,

PST

Yhteistyössä