Syyskuiset 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rizzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka!
Ei ole mulla ainakaan vielä tarvetta liivinsuojille, mutta uusille liiveille kylläkin ;) ei taida nuo yhdet sopivat riittää..
Mulla kyllä kanssa nipistelee alavatsasta silloin tällöin.
Eilen käytiin syömässä illalla ravintolassa ja oli tosi hyvää! Söin lehtipihvin ja ranskalaiset.. ei ollut säästelty taas suolaa.. Hassua, että samaan aikaan siellä oli ainakin 2 raskaana olevaa minun lisäkseni eikä se ollut mikään iso ravintola. Vai kiinnittääkö sitä nyt enemmän huomiota vatsoihin.. :)
Lähdin sitten vielä mieheni seuraksi `oluelle`(minä join jotain karpalomehu-drinksua).
Ihana ilma! Olin jo vähän lenkkeilemässä ulkona ja istuskelin takapihalla auringossa. Hyvät Pääsiäisen jatkot!

Heips!

Täällä on pääsiäinen sujunut levätessä, nimittäin kuumeessa :( Noh on se ihan kivaa, että joskus on aikaa vaan lepäillä kotona.
Mulla on jo kolmatta kertaa tän vuoden puolella flunssa. Aika usein siis. Onko muilla vastaavaa? Miehelle nämä flunssat eivät ole tarttuneet. Taitaa olla jotain puolustuskyvyn heikkenemistä raskauden myötä tai jotain.

Hauskaa pääsiäisen loppua!
Malin 19+5

Jaha, pääsiäis""lomat"" on lusittu. Nyt olis edessä 11 viikkoa töitä ennen kuin tää homma loppuu... Tuntuupa pitkältä ajalta, kun ajattelee eteenpäin. Mutta loppujen lopuksi se menee varmasti nopsaan.

Sai muuten olla viimeinen kerta, kun lähden ""juoppokuskiksi"" niin, että menen niiden kanssa baariin! Ei ollu kivaa, ei. Voin ehkä tulevaisuudessa viedä kaverit baariin, mutta itse en sinne enää lähde, ennen kuin pääsen itsekin viihteelle. Kävi aivan työstä tuo.

Täällä Untamo potkii jo tosi voimakkaasti! Tunsin potkut selvästi jo kädelläkin vatsan läpi, mutta mies ei tietenkään ole koskaan paikalla, kun potkuja tulee. Huomenaamulla olisi rakenneultra. Jostain syystä en osaa yhtään enää jännittää sitä, kun nää potkut ovat konkretisoineet tän raskauden jo niin hyvin. Mutta kivaahan sinne on mennä! Toivottavasti ei löydy mitään poikkeavaa.

Tapasin sunnuntaina yhden ystäväni, jolla oli la 19.9. Hänellä ei ollut masua vielä ollenkaan näkyvissä (toinen lapsi tulossa), kun taas minun masuni pullottaa jo tosi selkeästi. Hän on muutenkin hyvin hoikassa kunnossa, joten oletin, että masu jo näkyisi. Hassua, miten erilaisia olemme!

Mä ihmettelin juuri viikonloppuna, miten terveessä kunnossa olen ollut koko raskauden ajan. Ei siis flunssia, ei mitään. Eilen mulla oli hieman nuhainen olo, silmiä ja nenää kirveli ja päätä särki hieman, mutta sekin meni ohi samana päivänä.

No niin, nyt on taas turistu. Mukavaa viikkoa!

T. Rizzu rv 19+3

Äitiyspolilla olin aamulla ja verenpaine oli 146/102!!!!!! ja pulssikin oli huimat 120!!!
Sitten lääkäri kattoi ultralla ja teki sisätutkimuksen ja sen jälkeen mittas uudestaan, lukemix tuli 131/84 eli ihan normaalit. eli verenpainelääkitys olisi aivan turha, kun korkeat lukemat johtuvat pääasiassa jännittämisestä. Menen kesäkuun alussa kummiskin uudestaan äitipolille kontrollikäynnille.
Oli se taas kiva kattella pikkuista. Lääkäri meinas, että on vilkas kaveri, kun koko ajan liikkui, välillä köllötteli selällään ja hetken päästä olikin mahallaan, jalat masun alla ja peppu pystyssä :)

Potkuja tunnen hyvin vähän, koska istukka on kohdun etuseinässä ja suojaa aika hyvin vauvan liikkeiltä. Istukka on tällä hetkellä suurempi kuin vauva, joka oli mulle aivan uutta tietoa. Aiemmissa raskauksissa istukka on ollut takaseinässä ja potkuja tuntui huomattavasti useammin.

Me ollaan oltu yli 12 vuotta yhdessä. Kihloihin mentiin, kun oltiin seurusteltu 8 kuukautta ja elokuussa vietetään 8-vuotishääpäivää :)

Maria 20+5

Täällä voidaan hyvin...potkuja vaan kaipailen, kun toissynnyttäjän pitäisi pikkuhiljaa alkaa jo tuntea jotain. Toisaalta uskon, että istukka voi taas olla etuseinässä kun mitään ei tunnu, niin oli esikoisellakin...mutta ultraviikolla alkoi tuntua. Minulla ultra on viikon päästä perjantaina.

Huomenna neuvola. Varsinainen neuvola olikin viimeksi viikolla 8 että ihan kivaa mennä :) Ja muutto lähestyy tässä myös. Esikoinen oppi pääsiäisenä konttaamaan, ihanaa katseltavaa. Onneksi tulee toinen vauva, kun tämä on jo äidin iso poika kohta ;)

Kesä 17+1, olisikohan, kun en enää pysy mukana ollenkaan...

Mites pääsiäinen meni?

Mä leivoin 2 päivänä rahkapiirakkaa, mustikkapiirakkaa ja mokkaruutuja :)

Pikkupirpiäinen riehuu kovin jo vatsassa ja todella kovia potkuja tulee.
Esikoisen kans ollaan oltu lätäkkökävelyllä, eli tyttö on kävellyt lätäköissä ja se on sitten niin hauskaa että :)

Vuokra-asuntoa ollaan etsimässä, kolmiota siis. Kun 1.6 pitää olla tämä meidän kämppä tyhjä että ostajat voivat muuttaa tänne. Huomenna siis kirjoittamaan kauppakirjaa ja tilaamaan talopakettia :)
Lopputyötä yritän tässä jossain välissä tehdä kun mies on töissä pitkää päivää. 16 tuntia. Kun työkaveri on sairaslomalla. Joten kaikki hommat kasautuu mulle :(

Kuulin juuri pääsiäisenä että yks hyvä kaveri odottaa kans vauvaa. La hänellä on 2,5 viikkoa mun jälkeen :) Ei olis ikinä uskonut että heille tulee nyt jo vaavi :) Mutta on se ihanaa!

Huomenna mennään tytön kanssa perhekerhoon aamulla. Kun rupeaa tytsy tylsistymään äiskän kans kotona olemiseen ja haluaa leikkiä lasten kans. Saas nähdä millainen se kerho sitten on. Toivottavasti mun yks kaverikin tulis mukaan, hänellä on puolvuotias poika.

Mulla on jotenkin tylsää täällä kotona kun täällä täytyy olla 24h/vrk. Nyt lauantaina olis yhdessä baarissa hyvä esiintyjä, joten haluaisin mennä kaverin kanssa sinne. Toivottavasti kaveri sit pääsee lähtemään. Jos ei, olen todella nyyh :(

Hyviä vointeja!
Minä :) ja pikku pirpiäinen 19+0

Nyt on munkin pikku sintti ruvennu potkimaan tuolla mahassa niin et äitikin sen huomaa... monesti illalla nukkumaan mennessä tuntuu sellasia pieniä töytäisyjä :) Aivan ihanaa. Tuntuu olevan iltavirkku kaveri koska noita liikkeitä tuntuu aina iltaisin enemmän.

Fern rv 17 + 1

Heippa pitkästä aikaa!

Pääsiäisestä on selvitty, viikko sitten oli rakenneultra ja kaikki oli pääsääntöisesti ok. Istukka se vaan olla jollottelee tuolla kohdunsuun päällä, joten kontrollikäynnille joudun vk 28. Muuten kaikki ollut ok, vointi hyvä ainoastaan närästys ollut vaivana pari päivää...siis näin pääsiäisherkkujen jälkeen:)

Nimiasioista. Tyttölapselle Fanni/Fanny on aika korkealla meidän listalla. Muita mahdollisia ovat mm. Eevi. Pojalle on ainakin yhdeksi nimeksi tulossa Valtteri. Kummit olemme jo valinneet, mutta kysymme heidän suostumustaan sitten vähän myöhempänä..

Ja sitten niistä seurusteluajoista vielä...taidan nyt sitten vetää ennätyksiä sinne ""ikäloppu"" päähän. Olemme seurustelleet 14 vuotta, joista naimisissa '03 lähtien. Sopuisasti olemme olleet enkä ole kertaakaan epäröinyt etteikö hän olisi se minun prinssini. Nyt vihdoin tulossa kauan tilauksessa ollut napero ja ihan täpinöissämme täällä odotellaan :)

Pikkuhiljaa pitäisi tehdä vaunuhankintoja ym. joten seikkailen aika paljon netissä myyntipalstoilla jos sattuisi vaikka löytöjä tulemaan eteen...Hyvää kevään jatkoa kaikille, voikaa paksusti ja olkaa onnellisia!! Elle.

Heips,

meillä on nimivaihtoehtoina mielessä tytölle siiri, alisa, lotta, tiina, elli, pikka, iiris ja pojalle lassi. Minusta tytölle on helpompi keksiä nimi ku pojalle...kuten huomaatte:)

Meillä tuli seurustelua täyteen 5 vuotta helmikuussa. Yhessä ollaan asuttu viime syyskuusta lähtien, eikä olla vielä ees kihloissa. Naimisiin mennään varmaan sitten, kun on varaa (ja mies kosii;)).

Mulla on maha pullahtanu viime päivinä kunnolla ulos. Nyt se näkyy jo villapaitojenki läpi:) Ja pikkutirppana pyörii aina välillä jonku verran!

Tilli80, 18+6

Huomenta

Just jonotin varmaan puoli tuntia kättärille haikaranpesän ilmoittautumiseen mutta pääsin vihdoin läpi ja nyt meillä on paikka siellä. IHANAA!
Täällä voidaan hyvin. Pääsiäinen meni Köpiksessä, nautittiin kevätsäästä ja syötiin hyvin.

Yhdessäolosta sen verran että me ollaan seurusteltu 7 vuotta ja viime kesänä mentiin naimisiin eli kohta vuosi aviossa. Ja niiiiin rakastunut olen...

Heippa kaikille!

Täällä pääsiäinen vietettiin mahataudissa. Esikoinen sairastui ensin ja oksensi melkein vuorokauden putkeen. Oli aika kamalan näköistä kun pieni itki ja oksensi ja sit rupesin minäkin itkemään, mies joutu hoitamaan paikallaan pitämisen. Alkoi toi tauti vielä keskellä yötä niin ei nukuttu ollenkaan ensimmäiseen vuorokauteen. Pikkunen on vielä 10kk eikä ymmärrä miksi teki kipeää ja olis kovasti halunu vaan koko ajan juoda ja itku tuli kun annettiin vain pieni huikka kerralla. Kyllä toi on sydäntä raastavaa kun pieni kipeä eikä voi yhtään tehdä mitään...=(
Sit rupesin minä oksentamaan kun poika tervehtyi. Olipas kiva kokea toikin puoli raskaana. Koskaan kun en ole oksentanut raskaana. Viimeks mahatauti oli joskus 10vuotta sitten et oli aika kamala kokemus minullekkin.

Edellisessä raskaudessa en ollu kertaakaan kipeä ja kaikki sitä ihmettelikin miten voin olla ainoa joka selvis kaikista flunssista ja muista vaikka normaalisti sairastan ainakin pari kertaa vuodessa flunssan. Enkä ole ollut kipeenä synnytyksen jälkeenkään. Sit sitä varmaan taas rupeaa sairastelemaan kun palaa töihin ja lapset laittaa tarhaan.

Meillä rakenneultraan vielä pari viikkoa. Pitäisi yrittää saada joku hoitaja esikoiselle niin päästäisiin miehen kanssa yhdessä pikku kaveria katsomaan. Huonoon aikaan vaan toi ultra kun kasilta aamulla, kaikki on töissä. Eiköhän sitä jotain keksi...

Snoopy 17+3

heippa!milloin olette tunteneet liikkeitä päivittäin?itsellä rv 18 ja en tunne liikkeitä,välillä jotain pientä,mut ei päivittäin...Mulla toinen raskaus ja silloin näillä viikoilla jo tunsin liikkeet.Mietin vaan että onhan pikkuisella kaikki ok....

Taitaa olla aika yksilöllistä tuo liikkeiden tunteminen... Itse aloin tunte nyt selvästi ennen pyhiä ja muutamana viimeisenä päivänä on tuntunut joka päivä. Tälläkin hetkellä tuntuu pientä pykimää ♥

Terveiset rekenneultrasta! Kaikki oli OK. Mulle sattui taas harjoittelija, joka tosin painoi aika kovaa mun mahaa, sit kun osaavampi kätilö alkoi ultrata, oli ote jo rennompi. Saatiin noin 5 kuvaa, yhdessä Untamo pitää suutaan auki aivan kuin se olis nauranu meidän vitseille! Hoitsujen mielestä se oli aika väkäleuka, joten siitä saattaa tulla itsepäinen... ;)

Ylläri oli se, että istukka olikin etuseinässä, kun olen liikkeet tuntenut jo 3 viikkoa. Mutta olenkin sanonut, että tunnen liikkeet aina vasemmalla puolella. Istukka taitaa siis olla juuri navan oikealla puolella. Se ei kuitenkaan ollut mitenkään lähellä kohdunsuuta, eli ihan hyvässä paikassa näyttää olevan. Kasvattaakos se mahaa enemmän? Mullahan se jo lupaavasti pullistaa.

Mutta nyt syömään. Jutskaan sit taas lisää kun töiltäni ehdin!

T. Rizzu & Untamo rv 19+4 (ja tänään on 19.4., hauska yhteensattuma!)

Heips!
Mulla tuntuu liikkeet monesti silloin kun rauhoitun syömään tai menen pitkälleen. Tai ainakin luulen että ne on iitä liikkeitä.. :) Musta kun tuntuu, että aloin tuntea niitä tosi aikaisin, semmoista jännää `nykimistä`alavatsassa. Minulla se istukka on kuulemma takana, joten kait se vaikuttaa myös siihen kuinka helposti niitä tuntee? Myös monesti kun olen herännyt aamuyöstä, niin tunnen melskaamista ;)
Meillä oli tuossa juuri palaveri ja menin hakemaan ruokalasta teetä. Kiva kun yksi meidän päällikkö kailotti siellä ruokalassa, että nythän se näkyy jo pyöristyneen ja hymyili siellä... Kaikki jonossa kääntyivät katsomaan... Vaikka kyllä melkein kaikki meidän töissä varmaan jo tietää suunnilleen...
Näin viime yönä taas vauva-unen! Pitelin tyttö-vauvaa sylissä ja se hymyili mulle. Se oli jo heti tosi omatoiminen ja lähti konttaamaan ;) ja lopulta se olikin kissanpentu, jota me mieheni kanssa kasvatettiin! Meillä on itsellämme kissa, joten kait se hyppäsi sitten uneen mukaan heti =D
Hauskaa päivänjatkoa!

Moikka,
mulla on välillä päiviä jolloin en tunne liikkeitä ollenkaan mutta sitten taas tuntuu ihan selkeästi. Ei kuitenkaan montaa kertaa päivässä. Hassua kun mäkin näin unta että vauva on kissanpentu:)
Nyt vasta mulle alkaa todella valaistua, että olen saamassa lapsen. Siis koko ajanhan sitä ajattelee raskaana ollessaan mutta kuitenkin itse huomaan todella sisäistäväni ajatuksen aika hitaasti. En tiedä olisiko erilaista, jos olisi ollut pitkä yritys takana ja lasta olisi todella suunniteltu.
Tälläisiä tänään mielessä:)
Nelli 18+4

pientä möykkäämistä tälläkin suunnalla. Juurikin tässä sohvalla istuessanni kannettava sylissä tuli kummallista pulputusta ja laitoin käden siihen kohdalle niin johan pomppas! Taisi öppis laittaa kunnon potkun että nyt nukkumaan :)

Onko teillä ollut alavatsakipuiluja? Mulla välillä sellaisia menkkakipujen kaltaisia. Kuuluu varmaan asiaan?!?

Ensi viikolla rakenneultra, kiva nähdä kuka masussa möykkää. Mieskin odottaa kovasti. Kaivoi jostain laatikosta stetoskoopinkin jos vaikka kuulisi sydänääniä :)

Kassu 18+6

Huomenta=)
Eilen sitten varmistuin, että ne pienet töytäisyt masussa on potkuja tmv=) istuessa tai maatessa ne tuntee jo niin selkeesti. Eilen illalla laitoin käden masun päälle ja tunsin sen päällepäin, miskin tnsi yhden kerran=) Onhan ne vielä niin hentoja, että vaikee tuntea päällepäin, mutta kuitenki tuntee=)

Neuvolassa oltiin tiistaina. Kaikki arvot olivat ok, pienen sykkeeksi saatiin 145 ja painoni on noussut ekasta neuvolareissusta 1.5 kg siis yhteis painon nousu ajalla 17.2.-18.4. Neuvola tädin mukaan painon nousuni on oikein hillittyä. tietääkö joku paljonko suunnilleen painon tulisi olla noussut ja missä vaiheessa.

semmoista näin aamusta. nyt aamu teen kimppuun ja matkalle töihin.

Huomenia vain,

Käsittääkseni se 500 g per viikko on jo ihan maksimi tahti. kuukausi sitten kun kävin niin olin saanut kerättyä 700 g per viikkoa. tosin syy löytyi edellisestä päivästä, jolloin kaverimme kanssa kävimme helsingissä. ja kun ostettavaa ei niinkään löytynyt niin kiersimme kahviloita. viikko sitten kun kävin, niin olikin enää 110 g tullut lisää viikossa, joten se tasoitti tuon hurjan alkulukeman. Ei siis tullut saarnaa tällä kertaa. Ilmeisesti tuo vastaa sitä vauvasta johtuvaa kasvua. kyllä mulla sitä painoa kuitenkin on siitä alkulähtötilanteesta tähän päivään tullut jo 3kiloa. Mutta enpä jaksa niitä surra. sitten tehdään töitä niiden poissaamiseksi jos eivät muuten lähde.

Luin tuossa tekstin että stressaantuessaan ihminen kehittää elimistöönsä aineita jotka myös vauva sitten saa osakseen. Eli pitäisi kai jättää huolet muille, mutta minkäs teet. Koeviikkoa pukkaa päälle ja töissä kiirettä. Ei se vaan vähennä stressiä vaikka ajattelisi että uusitaan kokeet sitten keväällä jos ei nyt mene kerrasta läpi. Toukokuun puolivälin jälkeen alkaakin sitten loma koulusta joten illat jää vapaaksi. Maltan tuskin odottaa.

hyvää päivän jatketta kaikille!

jipii..mun lapsesta tuleekin ihan hirveä, kun mulla on ihan kauhee stressi koko ajan. Mies ei auta mua missään. Sitä ei koko vauva näytä kiinnostavan.
Miten muiden miehet? Auttelevatko he kotitöissä yms?
Mulla on lisäks lopputyö joka pitäis sada valmiiks ens kuun puolessavälissä, mutta huonolta näyttää :(

Tuntuu etten jaksa enää. En jaksa hoitaa kotia ja lasta ja tehdä kaikkea mitä pitäisi :(

Hei vaan,
Kannattaa meidän ""lapsellisten"" muistaa, ettei kukaan tai mikään väsytä meitä, vaan itse ylitämme oman jaksamisemme rajat. Itselläniokin opinnot kesken, mutta saavat nyt ollakin kun näitä vauvoja tässä on.

Mieheni on kyllä ihan enkeli, kaikkea tekee mitä minäkin ja on innokkaampi siivoamaankin. Jos en itse jotain jaksa niin jätän nyt kylmästi tekemättä, sen olen oppinut. Ei maailma kaatua tiskivuoreen tai pölyhiukkaseen.

Meillä ultra ensi perjantaina. Vaaveron sydänäänet kuuluivat eilen neuvolassa hienosti!

Kesä 17+3

Huomenta kaikille!

Luulen vihdoinkin tunteneeni jotain pieniä liikkeitä, jo on aikakin! Minäkin mietin tuota stressiasiaa, kun töissä on vaikea olla stressaamattakaan.... Onneksi kesän pitäisi olla sitten hiljaista aikaa ja voi ottaa toivon mukaan ihan lunkisti.
Nelli, minullakin tulee vieläkin välillä epätodellinen olo tästä raskaudesta, koska tämä ei ollut suunniteltu juttu. Vaikka sitä onkin onnellinen, välillä asian lopullisuus suorastaan hirvittää ja vastuu pelottaa.... Kai se kuuluu siihen äidiksi kasvamiseen.
Noita menkkakivun tapaisia on mullakin ollut koko raskauden ajan, välillä enemmän, välillä vähemmän, kuulemma ihan normaalia.
Minua ja miestä on raskaus kyllä lähentänyt ja mies onneksi hoivaa ja huolehtii (enemmän kuin ennen). Nyt sitten vaihdettiin autokin jo farmariin, että vaunut mahtuu kyytiin, ja taas tuli lisää velkaa ropisemalla... Minua huolettaa taloudelliset asiat, en teidä voinko jäädä hoitovapaalle, miten sillä kotihoidontuella kukaan voi tulla toimeen pk-seudulla? Toisaalta 1-vuotiaan laittaminen hoitoonkin tuntuu pahalta...
Minä :), saisitko miehesi mukaan neuvolareissulle? Siellä neuvolatädille puhuminen tuosta jaksamisesta voisi avata miehesikin silmiä. Itse otin siellä puheeksi alkuraskauden tolkuttoman väsymyksen, kun mies oli mukana ja sen jälkeen mies rupesi ymmärtämään mua ihan eri tavalla! Tsemppiä!

Sissi 19+0 (jihaa puoliväli lähestyy...)

01.9. Maria, 31v, Kolmas lapsi,
02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen,
03.9. Outi, Toinen lapsi,
04.9 Mella 34v, Esikoinen
05.9. Elle, 30v, napero nro 1, K-SKS
06.9. Kaza, 29v, Esikoinen, EKKS
07.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9. Hanne, 29v, Esikoinen, kättäri
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen,
09.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS
09.9. Riksu, 21v, Esikoinen
11.9. Anna, 27v, Esikoinen
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi, SATKS
13.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
13.9. Tepa, 28v, kolmas lapsi, HYS
13.9. Tilli80, 25v, Esikoinen, K-SKS
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS
14.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS
15.9. Eltsu, 22v, esikoinen, SATKS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
15.9. Sissi, 27v, esikoinen, KOS
15.9. tanhu, 23v, Esikoinen
16.9. inana, 22v, Esikoinen
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen,
18.9. Jonna_85, OYS
18.9. Myy, 28v, Esikoinen, PHKS
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen,
20.9. mamma78
20.9. Jenni, 27v, Esikoinen, K-SKS
22.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS
22.9. masi, 25v, Esikoinen
23.9. Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
23.9. Summer-82, Toinen lapsi, EKKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen,
24.9. Hanna, 26, Esikoinen, NKL/KOS
24.9. Johanna, Toinen lapsi, K-SKS
25.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS
26.9. emma, 24v, Esikoinen, LUS
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi

Ensimmäisen raskauden ajan olin todella stressaantunut,ja huonotuulinen.Lapseni on kuitenkin oikea ilopilleri.Nyt toisen raskauden kohdalla en mieti mielialojani,että kuinka vaikuttaa sikiöön,tosin stressiäkään ei ole tms.Tämän raskauden kohdalla mies ei ollenkaan ollut iloinen kun ilmoitin raskaudesta.Erokin oli kai lähellä..Nyt hän jopa lukee vauva-lehtiä,ja joka pvä puhuu vauvasta.Ehkä aika auttoi,kun annoin hänen kaikessa rauhassa sulatella uutista.Itse käyn töissä,ja hän on esikoisen kanssa kotona.Enemmän minun pitäisi osallistua kotitöihin,kun mies hoitaa pääasiassa siivoukset..Vkon päästä pääsis taas neuvolaan..ei malttais oottaa!Ei tuo minunkaan masunasukki hirveesti liiku,ku vertaa esikoiseen.Johtuu kai etus.istukasta,ku viim.oli takas.ja hirmu napakat potkut tuntu jo tosi varhain..

Heips vaan. Taisin syödä aamupäivällä liian monta (5 kpl?) sokerittomia karkkeja, kun nyt on masu TOSI kipeä. Siellä kuplii ja kiertää ihan hirveesti, joskaan mitään (edes ilmaa) ei tule ulos - vielä. Mutta mahtaa Untamo ihmetellä, että mikäs meteli nyt alkoi...

Meillä mies on kyllä innostunut vauvasta, lukee silloin tällöin kirjaa/lehtiäkin, mutta koska minä toimin aikamoisena ""papattajana"", hermostuu hän välillä: ""Eikö me voitais puhua MISTÄÄN muusta välillä?"" Niinpä niin.

Mulla on töissä tosi isoja keskittymisvaikeuksia. Koko aika menee vain vauvan ajattelemiseen tai netissä roikkumiseen. Viime päivät oon ettiny ostaa & myy -palstoilta sekä esim. huuto.netistä vähänkäytettyjä vaunuja. Kyllähän niitä sieltä löytyykin, vaan en ole vielä kauppoja mennyt tekemään.

Lauantaina tulee puoliväli täyteen mullakin (tai siis jos lasketaan vauvan tod. ikä, se olisi vasta, kun rv 21 on täynnä). Mutta aika pitkä aika meillä on vielä edessä... Ja silti se synnytyskin pelottelee jo takaraivossa. En tiedä, olisko aiheellista mennä pelkopolille. Mutta miten pelätä jotain, josta ei oo kokemusta? Ehkäpä juuri siksi. Kaikki uusi ja tuntematon pelottaa.

No niin, nyt olisi päiväkahvin aika!
T.
Rizzu rv 19+5!