Syyskuiset 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rizzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei,

Meillä mies on ottanut tehtäväkseen kotityöt, yritän kyllä siivoilla ym. mutta kun tuo mies kerkee melkein aina ennen mua. Sanoo vain minulle, etten saa nyt rasittaa itseeni. Sama pätee kauppareissuihin, mies ei anna minun kantaa kauppa kassejakaan. Mies on muutenkin hyvin paljon mukana odotuksessa=)

Kohta pitää varmaan ostaa ensimmäinen mammapaita ja housut.. alkaa noi omat paidat paljastaa tuota mahaa sen verran=)

Vielä kaksi viikkoa rakenneultran.. miten sitä malttais odotaa että näkee taas pikkuisen=)

Eilen eräs työntekijä näki minut omat vaatteet päällä (työaikana kun on firman vaatteet jotka peittää mahan hienosti) ennen lähtöäni ja huomasin kuinka tämä vilkaisi mahaani kuitenkaan sanomatta mitään. Tänään töihin tullessaan hän hieman hymyili (kyseessä oli siis nainen). Taisi arvata..

Hanna ja pikkuinen 17+5

Terkut lomilta ja aamuisesta neuvolasta! Lomalla tuli nukuttua ja syötyä hyvin, neuvolassakin kaikki kunnossa paitsi valkuaista virtassa. Sain purkin mukaan ja pitää viedä joku päivä uusi näyte, josta selvinnee onko kyseessä virtsis tai hiiva tai jotain muuta. Oireita ei ole kyllä minkäänlaisia. Verenpaineet tavallisen matalahkot eli 109/67 mikä kummiskin terkkarin mukaan on ihan ok. Paino noussut kaikkiaan 6 kg, mistä ei kuitenkaan tullut pienintäkään noottia! Itse vaan oon sitä mieltä, että tahti on ollut hurja! Viimeisen kuukauden aikana viikkovauhti on ollut +650 g/vk. No, onhan tossa vähäliikuntainen ja runsasruokainen viikon lomakin takana eli pistetään ainaskin osa sen piikkiin! Tarttis karsia kuitenkin tota suklaapuolta ja palata taas normaaliin liikuntakuvioon...

Vauvan sydänääniä etsittiin aamulla ainakin 5 min eikä saatu sellaista kunnollista terävää ääntä, sillä pikkuinen häipyi aina jonnekin pakoon! Kyllä äänet kuitenkin kuuluivat, joskin kauempaa. TH epäili istukkani olevan etuseinämässä, mutta tämä varmistuu tiistain rakenneultrassa. Olen tuntenut liikkeitä jo pari viikkoa ja ne voimistuvat koko ajan. Mullakin ne tuntuvat lähestulkoon aina alhaalla vasemmalla ja samassa kohdassa, just nytkin siellä porskutellaan! En huolehtisi vielä jos teillä joillakuilla ei ole tuntunut mitään, kyllä ne alkavat tuntumaan ihan lähipäivinä tai -viikkoina. Liikkeet ovat kyllä konkretisoineet tätä raskautta ja mieli on levollisempi vaikka tietty jännittää rakenneultra ihan vietävästi! Hienoja uutisia teiltä kaikilta, jotka siinä olette jo käyneet.

Meillä tuli mieheni kanssa 7 v. yhdessäoloa täyteen juuri ma 17.4. Kihloissa ollaan oltu v. 2000 lokakuusta ja naimisiinmenoa harkitaan. Kenties mennään maistraatissa ennen vauvan syntymää, mutta sitä ei ole vielä päätetty. Joka tapauksessa vauvalle tulee miehen sukunimi. Ei ois rahaa järkätä isoja bileitä vaikka haluttaisiinkin (taloremppa painaa päälle ja vie rahaa) eli senkin takia taidamme kallistua tuollaisiin pienimuotoisiin maistraattihäihin lähipiirin läsnäollessa. Mun juttuni eivät ole mitkään prinsessahäät kirkkoineen ja kaavoineen eikä mieskään niistä innostu pätkääkään! Kirkkohäitä ei muutenkaan vois järkätä, sillä erosin kirkosta vuoden vaihteessa.

Täällä vilisi jo kolme sellaista nimeä, joita olemme miettineet lapselle! Laura, Ellen ja Sampo ovat kaikki suosikkilistallamme, mutta päätös tehdään vasta vauvan synnyttyä. Pojan yhdeksi nimeksi tulee mieheni ja hänen isänsä toinen nimi, joka on ruotsinkielinen. Ellen on edesmenneen isoäitini nimi ja se tulee ehdottomasti ainakin yhdeksi tytön nimeksi! Minun 15 v. tyttärelläni on omakeksimä nimi, jota on vain 3 kpl Suomessa. Enpä viitti sitä paljastaa kummiskaan... :)

Mukavia odotuspäiviä! Tässähän ollaan jo puolen välin tienoilla itse kukin!

Pieni tarkennus tuohon ah, niin herkkään kohtaani eli painonnousuun! Siis raskauden alusta asti on neuvolan mittausten mukaan kaikkiaan tullut 6 kg painoa ja nyt viimeisen kuukauden aikana 2,6 kg.

Olen normaalioloissa järjetön painontarkkailija ja hypin vaa'alla joka aamu, mutta nyt olen vähän relannut! Lähtöpaino oli 58,5 kg ja tänä aamuna kotivaaka näytti ennen syöntiä ja pukemista 64,5 kg, mutta neuvolassa paino olikin jo 65,6!!!? Ideaalipainoni ei-raskaana on omasta mielestäni 56-57 kg ja siihen alankin pyrkimään kunhan vauva on turvallisesti maailmassa ja imetys käynnissä. Tai mistäs sitä imetyksen onnistumista tietää vielä, sen näkee sitten. Haluaisin kyllä imettää kunnes vauva on n. 7-8 kk, mutta vielä ei voi tietää miten se lähtee käyntiin. Esikoisen kanssa onnisti vain 2 kk.

Mietin usein mitä Tepalle kuuluu, sillä joskus viikkoja sitten hän kertoi täällä vuoto-ongelmista...toivon sydämestäni, että kaikki on kunnossa!

Ompas harmillista kuinka miehesi käyttäytyy Minä! Luulisi kun on jo yksi lapsi olisi ajatukset hieman erilaisia...
Minullakin tulee välillä semmoisia viikkoja et tuntuu aivan mahdottomalta tehtävältä suoriutua päivän töistä. Onneksi minun mieheni ymmärtää tosi pitkälle minua ja sanookin et senkun makaat ypy päällä koko päivän ja annat kaikkien kotitöitten olla kunhan hoidat vaan lapsen ja itselles ruokaa suuhun =) Saatan sit muutoman päivän ihan vaan maata lattialla ja leikkiä pojan kanssa ja sit yks kaks jostain tulee sitä lisä energiaa ja taas jaksaa!!
Voipi olla et tämä kevään ja kesän tulo kans väsyttää...

Meillä onkin tänään sit renkaiden vaihto edessä. Mun pitää mennä kaivamaan ne tuolta varastosta et ovat tossa ulkona valmiina kun mies tulee töistä.
Viimeks kun kesärenkaat vaihdettiin oli mulla aika iso maha (rv 30) ja ähersin ne raivon vallassa (mies ei saanut mitään taaskaan aikaiseksi) kellarista portaat ylös maantasalle. Hiki kyllä valui norona selkää pitkin =)

Lauantaina sit lähdetään sinne tallinnaan yöksi=) Vietetään samalla vuosipäivää kun emme sitä sit seuraavana viikonloppuna kerkiä mitenkään juhlistamaan. 9vuotta tulee täyteen ja olisi kiva pitkästä aikaa sitä jotenkin juhlistaa=) Keksis vaan jotain mukavaa...Pienen lahjan ajattelin miehelle ostaa.

Snoopy 17+4

Kotitöistä... Olemme päättäneet mieheni kanssa hankkia kotiapua viimeistään kun vauva on syntynyt. En aio alkaa stressata viikottaisesta siivoamisesta yms. - elämä on liian lyhyt stressattavaksi tällaisen asian takia.

Ja nykyään kun on käytössä tuo kotitalousvähennys niin siivouspalveluiden ostaminen ei edes ole kovin kallista. Toki kaupassa käymme itse sekä laitamme ruoan, mutta siivoukset meinataan näillä näkymin tilata ulkopuolelta. Mieheni on niin paljon töissä, ettei hänen aikansa kyllä riitä kodin kunnossapitoon. Ja voihan ollakin, että lapsestamme tulee niin rauhallinen, että mulla käy kotona jopa aika pitkäksi ja haluan siivota itse :) ~~~voi noita unelmia~~~ :)

Tuo siivousavun tilaaminen ulkopuoliselta on loistava juttu! Me olemme samoilla linjoilla mieheni kanssa ja kun nykyään tosiaan saa sen vähennyksenkin niin miksi turhaan stressata? Ollaan myös ajateltu tilata apua kun vauva syntyy.

Ei oo täälläkään helppoa just nyt kun mieheni on pitkällä työkomennuksella (marraskuun loppuun asti) ja nähdään vain kerran kuussa. Siivous (en ole mikään rätti-intoilija), kaupassakäynti, ruuanlaitto, pyykkäys, koiranulkoilutus ym. ovat pääsääntöisesti minun vastuullani, mutta onneksi pian 16 v. tytär auttaa ja tekee osuutensa. Muuten en kyllä jaksaisi millään!

Kun mies on Suomessa niin hommat tehdään puoliksi eikä siitä tartte sen kummemmin neuvotella. Olen tosi onnekas kun on tuollainen mies, aikaisemmat olivat täysvätyksiä kotitöiden suhteen! Kurjaa Minä :) jos miehesi ei yhtään auta, mutta koitapas jättää hommat tekemättä ja katso mitä tapahtuu! Jos ei auta asiaa niin sitten teet vain sen minkä jaksat ja suljet lopuilta silmät.

Välillä tuntuu siltä että ei olisi pitänyt tehdä tätä toista lasta. Kun miestä ei näytä kiinnostavan. Eipä ole kertaakaan kysellyt että miten voin tai että jaksanko. ei!
Sitä ei näytä kiinnostavan pikkupirpiäisen potkut, ei mitkään. Ei sekään saanko tarpeeksi vitamiinejä, tai no saanhan kun kerran syön multivitaa. Joten eipä enää sitten mitään muuta tarvitsekaan.

Tää on oikeesti aika rasittavaa kun miestä ei koko mun olemassaolo näytä kiinnostavan. Mutta siltikin mun täytyy siivota, tehdä herralle ruokaa ja hoitaa lasta ja koiraa ja tehdä lopputyötä!
Eikä loppujen lopuksi edes syö mun tekemiä ruokia. Pääsiäisenäkin leivoin monia kakkuja/piiraita, niin täytyypä mennä heittämään nekin roskiin kun en itse jaksa niitä kaikkia syödä....

Että tälläistä vuodatusta tällä kertaa!

Ainii, sattuu muuten mahaan ihan pirusti. Koiran kanssa oli tuskaa olla lenkillä :(

Pistääpä oikein vihaksi sun puolesta, Minä :)! Tsemppiä vain. Tuntuu siltä, kuin sulle pitäisi ""tapahtua"" ensin jotain pahaa (mitä en tietenkään toivo) ennen kuin miehesi havahtuisi todellisuuteen. Koeta jaksaa.

Olikos kukaan hankkinut jo vaunuja? Mulla olis kiikarissa nyt yhdet Teutonia Mistralit vm. 2004. Myyjä pyytää niistä 260,- Ainut paha on, etten pääse niitä itse tsekkaamaan, kun ne ovat 400 km:n päässä, mutta hyvä ystäväni, joka sai viime syksynä lapsen, lupasi mennä ne katsomaan ja mahd. ostaa ne mun puolesta. Olispa hieman aikaisin, mutta harvemmin tulee hyviä tarjouksia vastaan! Ja kyllä mä uskon niiden vauvalle kelpaavan ihan hyvin!

Nyt alkoi Everwood, äkkiä telkkarin ääreen!

Toivottavasti minä:) sun miehesi jossain vaiheessa herää. Onhan toki sen lapsen alulle saamiseen tarvittu kuitenkin kaksi ihmistä. Miehet syttyy yleensä vähän hitaammin, joten toivotaan , että jossain vaiheessa helpottaisi..

Eilen kävin rakenneultrassa ja kaikki hyvin. Hyvin on villi kaveri edelleen, tuntuu että tulee mahasta läpi, vaikka onkin pieni kooltaan.. Kätilö epäili ettei syntyessäänkään olisi paljoa yli 3 kg:n ellei sitten tule jotain mega kasvupyrähdystä, mutta ollaan kyllä miehen kanssa molemmat oltu syntyessämme tosi pikkusia, joten tuskin tämäkään mikään elefantti voi olla, kun en makeaakaan juuri syö..(makean syömisestä kuulemma jonkun viisaan mukaan johtuu se, että vauvat on nykyään järjettömän isoja, mutta mene ja tiedä.. taitaa olla nämä yleiset elämäntavat syynä..)

Meille tuli pääsiäisenä 6 vuotta yhdessäoloa täyteen ja kihloissa ollaan oltu 5 vuotta. Olisihan se ihana päästä naimisiin, mutta kun en jaksaiai millään ruveta järkkäämään mitään ja kuitenkin haluaisin mukavat ja vauhdikkaat häät, en tod mitään prinsessa kekkereitä. Siviilivihkimisen ja kunnon jatkot, joissa viini virtaa ja miehet laulaa, voisi yöllä saunoa ja pitää hauskaa yms.. Siirtyy nyt kyllä ainakin siihen asti, että pikkuinen on sen ikäinen, että pärjää hetken ilman äippää.. Ehtiihän tuota.

Ei olla vielä vaunuja katteltu, vaikka anoppi hengittääkin niskaan. Saatais tuttavalta vähän käytetyt yksiväriset vaunut 200€(halutaan yksiväriset mahd. yksinkertaiset vaunut, miel. mustat. Mieheni on rock-muusikko ja imagoon ei kuulemma sovi mitkään kukertavat kolmipyöräiset..Miehet on totaalioutoja!!), joissa takuu vielä voimassa, mutta anoppi haluaa välttämättä ostaa uudet, jotka maksavat 600€!!! Vaikka meillä ei varsinaisesti olekaan rahasta tiukkaa, niin en ymmärää tuollaista ajattelua. Jos saat hyvää halvemmalla, niin miksi ihmeessä pitää sitä rahaa työntää, muka ""parempaan"" ja kalliimpaan, kun kuitenkin tarvitaan kaukaloa, syöttötuolia yms. Nehän saisi kaikki sillä 600 eurolla, jos ostaisi ne halvemmat vaunut.. Ajattelin pitää kyllä pintani tässä asiassa. Ostakoot sitten vaikka vähän kalliimman turvakaukalon, jos kerran on pakko törsätä.. Ihan kuin siitä lapsesta tulisi onnellisempi kun sillä on kalliit pelit ja rensselit. En ymmärrä!!

Onko kukaan muu, kuin minä innostunut kestovaipoista? Ajattelin ruveta jo pikkuhiljaa tilailemaan, kuorivaippoja yms..

Kyllä se aika rientää. Olen jo yli puolen välin.. ihanaa!!
T. Jennu79 (21+5)

Heipsheips,

onpas minä:) kurjaa, kun miehesi on noin välinpitämätön. Meilläkään ei hirveästi kysellä, että mitenkä minä voin tms, lähinnä mies vain ""kauhistelee"" mun vastailmestynyttä pömppövatsaa:) Tänään lojuttiin sohvalla ja minä tunsin ekan kerran kädellä parit potkasut! Vein miehen käden mahalleni, mutta aika äkkiä se vetäs kätensä pois. En sitten tiiä, pelkääkö se tavallaan sitä ensimmäistä oikeata kontaktia vauvaan, vai mikä on... ihan suht positiivisella mielellä se on kuitenki jaksanu kuunnella mun pajatuksia nimistä ja muista vauva-asioista:) Toin pääsiäislomalta tullessani kotoa vanhoja satukirjojani ja luin sitten yhden eilen ääneen. Mies vain kävi välillä vilkasemassa minua, kun makasin selälläni sängyssä ja tarinoin. se vain hykähteli huvittuneena, hihhih...

No mutta nyt alko lost, pitää mennä!

Tilli80, 19+1

Todella ikävää Minä=) sun miehen käytös. Miten toinen voi olla noin välinpitämätön?

Kolme päivää jo sykäyksittäin vihlonut tavallaan lonkan viereen mahaan=/ kai ne on jotain kasvukipuja? lonkkiakin särkee välillä samoin kuin selkää..

Aamulla kun nousin, en päässyt aluksi nousemaan suoraksi kun maha pisti oudosti vastaan. Kun yritn suositaa selkäni, niin tuntui kuin mahassa jokin olisi vetänyt takaisin kouruun. Noh tovi meni että sain selän suoraksi.

Osaako joku kokeneempi kertoa millaisia supistukset ovat? Itselläni kun ei silleen ole ikinä mitään menkka jullimista ollut. Noita erillaisia tuntemuksia kun on.. kaikkia en edes osaa selittää=/

Siirille voisin sanoa, että vatsalihasliikkeet olen jättänyt jo selvästi vähemmälle ja jos teen, niin hyvin pieniä liikkeiltään. Neuvolatäti on kyllä kahdella viimeisellä kerralla kehunut vatsalihaksiani, että ne kuulemma oikein tuntee, miten ne pitävät kohtua ryhdissä. Eilen juuri tuttavani (3 lapsen äiti) ihmetteli, että miten mun vatsa voi olla noin pieni, vaikka olen jo puolessa välissä ja olen itsekin noin pieni (lähtöpaino 50 kg). En tiedä onko syynä juuri hyvät vatsalihakset, mutta töissäkin olen pystynyt vatsan tosiaan vielä salaamaan työkavereilta.
Liikuntaa olen harrastanut vielä täysin, mutta nyt kun tuli viikot 20 täyteen, niin olen päättänyt olla ankarampi sykeseurannassa, etten päästäisi yli 160 sykkeen. Viime viikollakin tuli käytyä pacetunnilla, juostua, hiihdettyä ja pyöräiltyä. Eilen oltiin miehen kanssa spinningissä ja suunnistuksen ajattelin aloittaa ensi viikolla, vaikka kilpailemaan en tänä kesänä pääsekkään. Eli täysillä liikutaan vielä, mutta pitää muistuttaa, että tätä olen tehnyt vuosia ennen raskauttakin.
Olikohan se Rizzu, joka valitti mahakipuja sokeroimattomista karkeista? Itse olen nyt kahdesti saanut vatsani aivan kipeäksi niistä. Määrä oli kyllä ehdottamasti suurempi kuin 5 kpl (eli puoli pussia sokerittomia salmiakkeja tai vajaa askillinen jotain pastilleja), niin olin täysin kaksin kerroin sängyssä illalla eikä meinannut millään helpottaa. Vielä yhdellä kertaa en asiaa uskonut, mutta toisella kertaa oli sitten jo pakko myöntää, että niistä se johtui.
Eilen oltiin mieheni kanssa rakenneultrassa ja meillä pikku kaveri teki selvästi vaikutuksen mieheeni juuri liikkuvuudellaan. Hyvä kun kätilö sai mittauksia tehtyä, kun toinen sätki ja pyöri kohdussa kuin mikäkin vipperä.
Me ollaan mieheni kanssa 10 vuotta sitten alettu seurustelemaan, vaikka oli siinä kyllä parin vuoden taukokin välissä. Yhdessä ollaan asuttu pari vuotta ja naimisiin mentiin viime heinäkuussa.

nim. 20 + 4

Moi!

Me ostettiin vaunut jo jokin aika sitten. Ostettiin uutena Hercules Razor 4 -yhdistelmät. Niihin ostettiin erimerkkinen (Emma) pehmeä kantokassi (myyjän suosituksesta, kun hintaa epäröimme). Näin uusien yhdistelmien hinnaksi tuli 350 €. Kuosi on musta-harmaa ja renkaat ovat isot ja leveät, jotka kulkee hyvin sohjossakin sitten syksyllä ja talvella. Vaunut ovat mielestäni aika ""miehekkäät"", niin tuo isäkin kehtaa niitä sit työnnellä ;)!

Joku kyseli painonnoususta. No mäkin säikähdin kun olin lihonu jo 6 kg (lähtöpaino 53 kg) ja ennen olen voinu syödä mitä vaan lihomatta. Neuvolatäti sanoi et hoikilla tulee usein painoa enemmän kuin valmiiksi pyöreillä. Se on ihan luonnonlakikin, imetyksen käynnistymiseenkin tarvitaan rasvaa. 3 tuttavaani olivat lihoneet raskauden aikana kukin 18-25 kg (eli yli ""suositusten"") ja kaikki ovat ylikiloista nopeasti päässeet, joten ei harmitella turhia tuota painonnousua! Vointeja!

Sissi 19+1

P.S. Miten olette aatelleet vappua viettää raskautuneina?

Meidän ei ollut tarkoistus hankkia mitään, ennen rakenneultraa, mutta.. tiistaina vaunujen katselu kierroksella yhdet tarttui mukaan. oikeestaan olimme katselemassa juuri niitä ja ne sopivat hyvin meidän käyttöön. Kyseessä siis Brio kombi 2006 kovalla kopalla, pehmeetä mietimme pitkään jolloin olisi pitänyt ottaa nova, mutta saahan noita lämpöpusseja ostettua erikseenkin. Otimme myös teleskooppi varrella ja heittoaisalla. Kuosi on tumman sininen jossa hieman luonnon valkoista. Mukana tuli sadesuoja, hyttys-suoja, pyörän suojat sekä vaunu lelu. Olihan tuo aika kallis posaus, ajateltiin, että noi sitten toivonmukaan menee vielä seuraavallakin jos semmoinen saadaan. Mutta toivotaan nyt että kaikki menee tämän ensimmäisenkin kanssa hyvin loppuun asti.

Naapurilta saimme hoitopöydän, tädiltä itkuhälyttimen, pinnasängyn reunasuojuksen.. alkaa siis olemaan jo pikkuisen tavaraa valmiina.

Itsellänkikin lähtöpaino oli 53kg kieppeillä.. kaverini ovat sanoneet, että minun täytyisi lihota hieman raskauden aikana jotta olisi rasvakerros jota kuluttaa imettäessä (kuulemma jotta jaksaisi). En vain osaa lihottaa itseeni=/ kai tässä raskauden aikana onnistun saamaan kuitenkin edes jonkin verran ylimääräistä. nyt siis tullut 2kk aikana 1.5kg.

Vappuna mennään varmaan hyvissä ajoin käymään kiertämässä torilla, laitetaan kotiin serpenttiiniä ja palloja=)

Ihanaa kun viikonloppu häämöttää.

Heippa!

Hanna kyseli supistuksista, eli maha menee aivan kovaksi hetken ajaksi, mutta näillä viikoilla supistukset eivät satu. Kyllä ne ""oikeat"" supistukset sitten loppuvaiheessa tunnistaa :)

Painonnoususta: Itsellä mennyt lähtöpainosta reilu 4 kiloa alaspäin, joka on ihan normaalia, kun on korkeampi lähtöpaino. Aiemmissakin raskauksissa paino on ensin pudonnut n.5 kiloa ja sitten tullut n.6-8 kiloa lisää koko raskausaikana.

Viikonloppuna aiotaan mennä kauppoihin kattelemaan vaunuja ja vähän vertailemaan hintoja. Muutamia käytettyjä vaunuja olis ""kiikarissa"", mutta en tiedä onko niissä hinnat ihan kohdallaan...

Vappua vietetään ihan rauhallisesti ""lasten ehdoilla"" eli aamupäivällä kaupunkiin pörräilemään ja hakemaan lapsille ilmapallot ja jos ilma on hyvä niin jätskitötteröt pitää myös ostaa, vaikka maksavatkin hunajaa :) Simat ja munkit pitää itse tehdä, nam :)

Ootteko aatellu ottaa vauvalle vakuutuksen ennen syntymää? Mä kävin viime viikolla täyttämässä laput Fenniassa ja tässä odotellaan päätöstä, pitäis tulla ihan lähipäivinä.
Meillä on kaikki vakuutukset Fenniassa, mutta on vähän epävarma olo siitä, että myöntävätkö vauvalle vakuutuksen johtuen tosiaan lähtöpainostani ja hieman korkeista verenpainelukemista. Ei auta kuin odotella ...

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!
Maria 21+1

Mulla pikkupirpiäinen potkii jo niin paljon ja lujaa että maha liikkuu. Aamulla olin sängyllä pitkälläni ja maha pomppi siihen malliin että :)

Mulla on rakenneultra tiistaina ja nauvola torstaina :)

Vappua emme ole vielä miettineet sen enempää. Mut munkkeja tehdään ja simaa. Ja sitten popsitaan niitä koko päivän. Ja vapputorillakin pitäisi mennä käymään, jos ei tuo äijä ole kaatamassa puita mein tontilta. Mutta siltikin mennään lapsen kans johonkin :) Ja tietty koristellaan kämppä serpenttiinillä ja palloilla :)

Meidän ei tarvitse hankkia mitään tulokkaalle, koska on jo kaikkea. Esikoiselle täytyy hankkia uus jatkettava sänky.

Kohta täytyy ruveta pakkaamaan kun täytyy olla poissa tästä kämpästä 1.6, mutta toista asuntoa ei vielä ole :( Eikä kolmioita täälläpäin paljoa ole. En tiedä mitä sit tekis. Pitää varmaan muuttaa sitten kaksioon ja sitten kun kolmioita vapautuu, ni vaihtaa siihen sitten. Vaikeeta!!!

Hauskaa kevätpäivää kaikille! :)

Huomaa että on hiljainen päivä töissä kun täälä viihdyn näin=) mies toi jätskin mulle=)

Niin ajateltiin mennä pohjolaan kyselemään, sielä muutkin vakuutukset, paitsi koiran jonka ajateltiin siirtää kans pohjolaan. Samat ajatukset kuin Marialla, saadaankohan me vakuutus ennen syntymää kun minulla on halkio.. olis ihanaa saada varsinkin jos lapsella on halkio kun se voi aiheuttaa useita korvatulehduksia ym.. mutta kokeilemallahan sen saa tietää.

Hyvää perjantaita! Olis taas viikonloppu edessä!

Mun keskittymiskyky töissä on jo miinuksen puolella, kun odotan innokkaasti iltapäivää. Ystäväni ja hänen miehensä menevät katsomaan niitä vm. 2004 Teutonia Mistraleja minun puolestani ja ostavatkin ne meille, jos ne ovat priima-kunnossa. Sain eilen niistä s-postilla kuvia ja näyttivät ainakin tosi hyväkuntoisilta. Ovatpa sitten valmiiksi vanhempieni luona odottamassa, kun seuraavan kerran menen sinne päin. Tai sitten isäni tuo ne meille parin viikon päästä.

Miehellä on tänään viimeinen työpäivä vanhassa työpaikassa. Ensi maanantai onkin varmaan jännä, kun pitää mennä uuteen ja outoon paikkaan!

Painosta oli puhetta: Mulle on tullu lähdöstä (tammi-helmikuusta) ehkä 3 kiloa lisää, mutta mulla olikin lähtöpainoa 72! (Ja pituutta on 172, eli normaalipainon ylärajoilla.) Olo on siis vielä aika keveä. Mutta nyt on töissäkin tulleet nekin onnittelemaan, joille en ole kertonut. Mammahousut kyllä korostaa vatsan seutua entisestään. Ja siihen päälle vielä tiukka paita...

Tänään/huomenna pitäis mennä kevättakkiostoksille. Yritin jo etsiä sellaista, jossa olisi masulle edes hiukan tilaa, mutta kovin slimmejä tuntuivat olevan. Haloselta löysin sitten yhden ehkä OK:n. Pitää vielä pyytää miehen mielipide, vaikka sen mielestä kaikki väljemmät ovat telttoja. Missäköhän napapaidoissa se kuvittelee mun tarkenevan kulkea?!? Mun ""rotsi""-mallinen nahkatakki ei menny enää lantiolta kiinni. Ensi kevääseen siis sen kanssa.

Mutta nyt syömään!

T. Rizzu 19+6 (JEE, huomenna puoliväli!)

Taas on aika mennyt kun täällä viimeksi olen pyörähtänyt! =/

Paljon on teillä kuulumisia, yritin tuossa vähän edellisiä tekstejä lueskella. Vauvan nimistä oli jossain vaiheessa puhetta..me ei olla miehen kanssa mietitty, mutta jotenkin tuntuis että tytön nimi on helmpompi päättää ja keksiä kuin pojan. Mutta ollaan kyllä aika poikafiiliksillä täällä että voip tulla tenka poo... Ellen nimestä tykkään ja Juuliaakin mietin. Mut noi on sellaset mitkä ihan äkkiseltään tulee mieleen.

Meillä ens viikolla rakenneultra =) Ei jännitä ollenkaan (ainakaan vielä). Painoa oli tullut viime neuvolassa 200g lähtöpainosta, eli painoin nyt 57,8. Masu on vähän pyöristynyt, mutta ei näy muille. Tututkaan ei oo sanonut että olis kasvanut. Mies kyllä on eri mieltä =) Vatsanympärys on 78cm, kasvanut on..en kyllä tiiä mitä lähtölukemat oli. Mä oon kyllä sen mallinen että peppu on leveä ja vatsa hyvin kaponen :( Ootteko muut mitannu vatsanympäryksiä?? Siitä jostain navan alapuolelta mistä on paksuinkohta?

Meillä mies ollut ihan tasapaksusti mukana tässä raskaushommassa. Tosi huolehtivainen ainakin on! Mutta mulla onkin mennyt tosi hyvin tää raskaus kaikin puolin..

Liikkeitä täällä ei vielä tunneta, mutta ei varmaan kauaa mee. Tosin jotain ilmakuplia on tuolla alamasussa, mutta en osaa täysin paikantaa missä ne tuntuvat. Voi olla hyvin suolistossakin.

Vapusta..mä oon ainakin töissä. Mut täytyy kattoo jos vappupäivänä menis sitten työpäivän jälkeen jonnekin syömään tahi jotain jos hyvä ilma. Saas nähdä. Mutta taitaa tullla piiiiiitkästä aika vappu ilman kännejä ja krapulaa =))) Ha ha haa!

Mutta eiköhän siinä kuulumisia! Kerroinko jo aiemmin, että ostettiin se auto =) Farmari tietty. Mutta eipä muuta. Täällä mennään rv 18+2..

Eipä taas ole pitkään aikaan tullu kirjoitettua.... Rakenneultrakin oli jo, kaikki hyvin. Vaavi potkii kovasti ja mahakin on jo kivasti pyöristynyt eli kaikki hyvin tällä suunnalla. Työpaikan pomon kanssa vähän hankaluuksia, saa nähdä miten käy työapaikan.
Aurinkoista viikonloppua kaikille :)

Tepa 20 + 1

Täällä on tullut niitä supistuksia jo pari viikkoa. Vatsa kovettuu ja joutuu hetkeks ehkä pysähtyäkin...yleensä iltaisin sänkyyn mennessä tulee useampi peräkkäin. Näin oli tossa ekassa raskaudessa kans.

Meillähän on vaunut jo valmiina. Ovat Dorjan merkkiset ja ruskea, beige, musta väritys. Maksoivat muistaakseni jotain 600€. Joudutaan varmaan kummiskin ne jossain vaiheessa myymään ja ostamaan kaksosten rattaat. Täytyy vähän miettiä...

Täällä on kans tuolla alapäässä välillä niin kamala paineentunne et ei meinaa vessassa käynnistä tulla mitään. On ilmeisesti todella löysässä kunnossa noi lantiopohjalihakset vieläkin edellisestä synnytyksestä. Nyt on jo tullut lantion muljahteleminen ja naksuminen kuvioon mukaan! Viimeks siitä kärsin vasta ihan viimeisillä viikoilla. Tuntuu kuin luut muljahtelis pois paikoiltaan ja takaisin. Mieskin tunnusteli lantiotani kun käveltiin ja sanoi et hänkin tunsi sen käteensä. Se tuntuu tuossa ristiselän alapuolella... Täällä ei siis jumpata...hyvä kun pystyy kävelemään 700m kaupalle ja takaisin =(

Mahaa olen mittailut jo =) Ennen esikoista vyötärön ympärys oli 78cm ja rv 33 mittasin viimeisen kerran ja oli 111cm
Et kyllä se kasvaa paljon! Nyt ennen tätä raskautta mahan ympärys taisi olla jotain 90cm tietämillä...juuh hieman oli jäänyt tuota vararavintoa mahan päälle ( ei lähtenytkään imetyksellä pois) Nyt mittanauha näyttää 106cm eli samankokoinen maha oli esikoisen aikana rv 26 =) On jo hyvänkokoinen rantapallo ;)

Minä soitin esikoiselle mahaan joka ilta soittorasiaa ja edelleenkin se sama sävel saa hänet rauhoittumaan. Kannattaa kyllä lukea ja soittaa musiikkia mahalleen=D Meillä mies huutelee mahaan et ""pappa här"" ja sit tulee pitkät sepustukset ruotsia jota en ymmärrä vieläkään niin hyvin kuin haluaisin.

Mä pidin esikoisen aikana raskausajan päiväkirjaa eli aina silloin tällöin kirjoittelin omista tuntemuksista ja laitoin mahan ympäryksiä ja on siellä jopa isipapankin mahan ympärys merkattu! Sit siellä on kuvia ultrista (valokopioita) ja mahasta kuvia...ja sit sinne on isäkin kirjoitellut jotain ruotsiksi aina välillä.
Rupesin sit tälle toiselle pitämään samanlaista päiväkirjaa, mut tietokoneelle. Nyt hieman harmittaa kun olis se niin kiva et olis omalla käsialalla kirjoittettu pieni kirja. Täytyy käydä etsimässä melkein samanlainen pieni kirjanen ja ruveta kopioimaan koneelta jutut siihen. On se niin ihana muisto sit myöhemmin. Nytkin mielenkiinnolla aina lueskelen mitä olen ajatellut näillä viikoilla ekan kanssa jne...

Jaahas...nyt täytyy lähteä pakkaamaan tavaroita muksulle niin päästään lähtemään heti kun mies tulee töistä. Viedään se mummille yökylään kun huomen aamulla on meillä se lähtö tallinnaan!

Snoopy 17+5

Kuten monella muullakin syyskuisista minullakin on ensi vkolla rakenneultra ja neuvola. Odotan kyllä tosi paljon maanantaista ultraa - toivottavasti kaikki olisi hyvin!!!
Muutamme toukokuussa puolessa välissä uuteen asuntoon ja ikävä kyllä samaan syssyyn vaihtuu sitten äitiysneuvolakin;( Varmasti on ihan kiva paikka ja palvelu, mutta tämä nykyinen on ollut todella mieleen niin ei sille voi mitään että vähän harmittaa...
Mekin katsellaan vaunuja, sekä uusia että käytettyjä. Lähinnä netissä surffailua vielä, ei olla ehditty kauppoihin. Kertokaa ihmeessä millaisiin valintoihin olette päätyneet: merkki, kova vai pehmeä koppa, jne.
Aurinkoista viikonloppua kaikille!!!

Vaunukaupat tuli! Eli merkkimme on siis Teutonia Mistral Kombi: eli rattaat, joista saa vaunun kun päälle laitetaan pehmeä kantokoppa. Mukaan tuli myös rattaisiin kuuluva turvakaari ja jalkapeite. Myös sadesuoja ja hyttysverkko ja hoitolaukku tulivat kaupan päälle. Rattaiden istuinpehmusteen voi kääntää, toisella puolella on ""kesäkuosi"" toisella puolella ""talvikuosi"". Vaunut tulivat ilmakumirenkailla ja niissä on heittoaisa jne.

Maksoimme näistä 260 euroa, eli mielestäni verrattain edulliset. Monet muut ovat pyytäneet samoista yli 300. Nyt vain harmittaa kun en pääse niitä hiplaamaan! Olen siis varsin tyytyväinen (ainakin vielä, kun en ole niitä nähnytkään!)

Mutta nyt toivotan mukavaa viikonloppua! Huomenna pitäisi mennä kevättakkiostoksille... Minkähänlaisen teltan löydän päälleni? ;)

Rizzu 19+6