SYYSKUISET 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!

Täälläkin saattaa olla päiviä, ettei liikkeitä tunnu juuri lainkaan ja välillä riehutaan kunnolla! Hyvä tietää et tuo vaihtelu on normaalia.

Mulla ei toi hemoglobiini nouse millään. Olen nyt yli kuukauden syöny lisärautaa 100 mg/päivä (Obsidan), mutta hemppa oli ihan sama kuin ennenkin (116). Oisko kellään mitään vinkkiä tähän?

Ootteko vielä ehtineet miettimään, kauanko aiotte olla töistä pois? Itsellä suunnitelmissa olla pois 1,5 vuotta ja tämäkin tulee tekemään taloudellisesti tiukkaa. Olisi ihanaa olla 3 v, mutta minkäs teet kun hirmuinen asuntolaina pukkaa päälle...

Sissi 23+5

SYYSKUISET 13
Snoopy 17.5. 14:24
01.9. Maria, 31v, Kolmas lapsi, (P)
02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen,
03.9. Outi, Toinen lapsi,
04.9. Mella 34v, Esikoinen
05.9. Elle, 30v, napero nro 1, K-SKS
06.9. Kaza, 29v, Esikoinen, EKKS
06.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9. Hanne, 29v, Esikoinen, kättäri
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen,
09.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS
09.9. Riksu, 21v, Esikoinen
11.9. Anna, 27v, Esikoinen
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi, SATKS (T)
13.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
13.9. Tepa, 28v, kolmas lapsi, HYS (T)
13.9. Tilli80, 25v, Esikoinen, K-SKS (T)
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS (P)
14.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS
15.9. Eltsu, 22v, esikoinen, SATKS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
15.9. Sissi, 27v, esikoinen, KOS (T)
15.9. tanhu, 23v, Esikoinen
16.9. inana, 22v, Esikoinen
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen,
18.9. Jonna_85, OYS
18.9. Myy, 28v, Esikoinen, PHKS (T)
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen,
20.9. mamma78
20.9. Jenni, 27v, Esikoinen, K-SKS
22.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS
22.9. masi, 25v, Esikoinen
23.9. Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
23.9. Summer-82, Toinen lapsi, EKKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen, (P)
24.9. Hanna, 26, Esikoinen, NKL/KOS
24.9. Johanna, Toinen lapsi, K-SKS
24.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS (T)
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS (T)
26.9. emma, 24v, Esikoinen, LUS
26.9. Tanja, Esikoinen
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi
29.9. maaria 31, Kolmas lapsi

Ollut vähän hiljaista mun kirjoittelulla kun muutettiin v-loppuna uuteen kämppään ja siellä ei ole vielä nettiä :(

Olen nyt rehkinyt varmaankin liikaa kun maha tuntuu sillee ihmeelliseltä. Ja tänään ei oo kauheesti noita liikkeitä tuntunut :(
No, huomenna on neuvola. Toivottavasti kaikki olis hyvin. Nuo lantiossa olevat liitoskivut ovat helvetillisiä välillä.
Yöllä sattui mahaan tai siis siihen mahan kylkeen ihan pirusti. En tiedä mikä oli. Kun yöllä käyn vessassa, niin silloin sattuu siihen mahaan. Sillee viiltäen. Ja aivastelut eivät yhtään paranna sitä, päinvastoin. :(

HIHIIII! Meidän 2,5-vuotias tyttö nukkui viime yönä ekaa kertaa ilman vaippaa, eikä käynyt vahinkoa. Yöllä 1.20 kuului vaan ""pyyhkikää"" ja tyttö istui potallaan :) IHANAA!!!

Eipä tässä muuta. Koitan kirjoitella huomenna neuvolan jälkeen taas! :)

Hei!

Kiva kuulla Hanna, että ultrakuulumisesi ovat hyvät. Onnea tulevan pikku prinsessan johdosta!
Mun neuvolantäti muuten sanoi minulle, (kun siis kyselin kuinka paljon sillä on asiakkainaan sellaisia, joilla on ollut rakenneultrassa jotain häikkää), että tuo kysta on aika yleinen ja hänen kokemuksensa mukaan ne häviää ennen vauvan syntymää. Munuaisissa sama juttu. Eli äläpäs huoli siellä Hanna turhaan etukäteen pikku prinsessasi kohtalosta! Ilmeisesti siis munuaisetkin menevät siis ohi. Jos ei odotusaikana, niin voivat korjaantua lapsen kasvaessa.

On se niin helppo neuvoa tässä, että älä stressaile turhia, vauvakaan ei siitä pidä, ja samalla syyllistyn samaan. Moni sanoo, että se kuuluu odottavan äidin normaaliin odotukseen murehtia milloin mitäkin. Meille nyt on vain annettu vähän lisämurheita, mutta pakko yrittää vaan kertakaikkiaan nollata pää. Mieheni aikoo kuulemma laittaa mulle ""nettikiellon"", kun käyn jatkuvasti etsimässä mitä ihmellisempää tietoa vaavelin mahdollisesta kohtalosta. :)

Tämä on onnellista aikaa meille kaikille. Nauti nyt vain ilman jännityksiä odotuksestasi. Kyllä asioilla on tapana aina jotenkin järjestyä, uskon ainakin itse niin.

Itse menen vasta kesäkuun loppupuolella sellaiseen seuranta ultraan siitä munuaisesta. Meilläkin muuten luki siinä lääkärin lausunnossa se aavistuksen brachykefaalinen pää juttu. Soittelin vielä perään ja kyselin, että miksi sitä ei oltu sanottu meille paikan päällä, niin kyseessä oli kuulemma ""normaali biologinen variaatio""... Eikä mikään sen kummempi juttu. Onpas tämä odottaminen kyllä erikoista hommaa, tuntuu, että tieto tuskaa lisää ;)

Muutoin tännekin kuuluu hyvää, vaaveli potkuttelee jo niin kovaa, että masu tärähtelee. :) Suloista! Tänään olin katselemassa mammavaatteita Stockalla ja löysinkin pari ihan kohtuu hintaisa kesävaatetta. Kavereilta olenkin saanut lainaan kaiken muun. On ollut tosi kiva, kun ei tarvitse osteskella paljoa, eihän niitä loppujen lopuksi tarvitse kuin ihan vähäksi aikaa.

Vielä silti varmaan täytyisi mennä osteskelemaan hyviä rintaliivejä. On tuo rintavarustus alakanut kasvamaan sellaiseksi, että vanhat rintsikat ei enää riitä... hih! Oikein povipommi siis ollaan jo.

Mukavaa viikonjatkoa ja tulevaa helatorstaita kaikille! Kiva lekotella yksi päivä kotosalla pois töiden hulinasta. :)

Pääsin kerrankin nettiin kun tytär ei ole kotona eli terkkuja 4D-ultrasta, missä kaikki oikein hyvin! Oli upea ja ihmeellinen kokemus nähdä oman tulevan vauvansa kasvot niin selkeästi. Lääkäri teki kaikki tärkeät mittaukset sydämen, munuaisten ym. osalta ja vauva on kehittynyt normaalisti sekä vastasi viikkoja 23+ (mulla tänään rv 23+5). Ultrassa pystyttiin katsomaan jopa hammaskaari ja se, että ei ole suu-kitalakihalkiota eikä synnynnäistä kaihia! Painoksi arvioitiin 500 g, mutta ei mitannut pituutta kun ei ilmeisesti enää oikein onnistu vauvan liikkuessa niin paljon. Meille tulee sitten poika ja siitä saatiin todisteeksi oikein lähikuva vehkeistä!:) Lisäksi saatiin DVD, jota tässä on tänä iltana tullut jo katsottua ihan kiitettävästi suu messingillä!

Aatelkaa, 3-4kk ja meille on kaikilla jo vauvat sylissämme! Hyviä öitä ja vointeja kaikille syysmammoille!

t. Manna66 ja pikku-Erkki

P.S.
Saas nähdä mikä on hemoglobiini huomenna neuvolassa kun olen ottanut nyt pari viikkoa Kräuterblutsaftia, jonka vaihdoin eilen hiukan enemmän rautaa sisältävään Floravitaliin (sama valmistaja). Kerron sit onko tehonnut kun joku ihmetteli ettei hemppa nouse Obsidanilla!

Kävin sitten neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Sain myös kelaan ne paperit, joten täytyy nyt ruveta täyttelemään niitä :)
Hemoglobiini oli 121 kun olen tota rautaa popsinut silloin kun olen muistanut ja verenpainekin oli ok. Painoa on tullu melkee 600g viikossa, mut ei siitä sen enempää sanottu.

Nyt lähden tästä kampaajalle värjäämään hiukset kesäväriin kun tuo tumma/punainen on vähän jo haalistunut :(

Vointeja kaikille! :)

Heipskukkuu!

Pian saa lähteä kotiin töistä, kivaa kun tuo helatorstai niin saa ylimääräisen vapaapäivän.

Ihania kuulumisia oli ultrista Hannalla ja Mannalla. Etenkin tuo 4D kiinnostais myös mua, vaikka showta se meille vain olisi, kun norm. ultrissa on kaiken todettu olevan OK. Vielä olis pari viikkoa aikaa mennä... Olitteko te, Manna, yksityisellä vai julkisella (en muista), ja jos yksityisellä, niin missä ja paljonko maksoi?

Mun Untamo pitää kans välillä lepo- ja kasvupäiviä, mutta ihan tän viikon aikana aktiivisuus on kyllä lisääntynyt ja potkut voimistuneet. Koko maha venyy ja paukkuu, kun masussa on jotku ""jamit"" menossa;) Kätilöystäväni sanoikin, että rv n. 24-33 ovat sikiön vilkkainta aikaa. Sen jälkeen alkaa tulla ahdasta...

Mullahan on kans tuo hemppa aika alhaalla. Retaferia otan nyt joka toinen päivä yhden, joka toinen päivä kaksi tablettia (á 100 mg). Jos ei se enää auta, pitää harkita kans noitten litkujen juomista, jos ne imeytyis paremmin. Noh, kesä tulee, pitäis syödä paljon tummia vihanneksia! Tuore pinaatti ja nokkonenhan olis hyviä.

Meillä olis edelleen hurja pintaremonttivauhti päällä. Saimme siis makuuhuoneen valmiiksi viime viikonloppuna, seuraavaksi olis vuorossa työhuone. Sen tyhjentäminen vain on aika homma, siellä kun on meidän kaikki isot kirjahyllyt ja seinästä seinään ulottuva työpöytä. Ja kaikki ne kirjat! Mutta kun se parketti on jo ostettuna (ja odottaa paketeissa sängyn alla), on se tehtävä ennen kuin vauva tulee. Josko huomenna jaksais alkaa tyhjentää niitä hyllyjä jonnekin nurkkaan...

Tällaisin keskiviikkoturinoin Rizzu 24+4

Neuvolassa käytiin aamulla ja hemppa oli 118 eli ei tartte ottaa Floravitalia kuin esim. joka toinen päivä. Erkin syke oli taas aika korkea eli 150 ja vilistikin niin pirusti siellä masussa. Tosiaan kuten Rizzu sanoi, taitaa olla vilkkain liikuntakausi alkamassa tuolla alakerrassa ja sisuskalut koetuksella! :)

Me käytiin yksityisellä Femedassa Helsingin keskustassa Kalevankadulla. Käsittääkseni 4D:ssä voi käydä milloin vain eikä siihen ole estettä esim. viikoilla 30. Voin olla väärässäkin, mutta Prisma-dokkarissa oli muistaakseni kuvaa rv 32 tai 34-ikäisestä vauvasta. Itselle jäi maksettavaksi n. 141 euroa, tarkka hinta tais olla 140,90.

Nyt on riennettävä eli hyvää Helatorstaita ja vapaita! Itse palaan töihin vasta ma 29.5. rouvashenkilönä! :)

Heippa taas pitkästä aikaa kaikille!

Oltiin eilen sairaalassa kattomassa kavereitten päivän ikäistä vauvelia. Pikkuinen oli tosi suloinen, ihanan punainen ja kurttuinen :) Tuskin maltan odottaa, että saan oman käärön syliini...

Tänään on äitiysavustus, 140e, tullu tilille. Nopeaa toimintaa, kun vasta viime viikon keskiviikkona vein paperit Kelalle. Eli en ottanut äitiyspakkausta niinkuin suurin osa Syyskuulaisista, koska meillä on vauvalle vaatteita todella paljon kahden lapsen jäljiltä :)

Täällä on kaikki mennyt hyvin. Vauva potkii paljon, maha kasvaa kohisten ja olo on mitä parhain, lukuunottamatta yöllisiä suonenvetoja...
Niistä olen ""kärsinyt"" aiemmissakin raskauksissa, mutta nämähän ovat vain pieniä vaivoja...

Aurinkoista (toivottavasti) viikonloppua,
Maria 26+1

Ai kuinka ihania terveisiä 4D ultrasta! Mitä maksoi?
Olen kans miettinyt sitä.
Olen syönyt Retafer-rautatabletteja ja muuten ne on sopinu oikein hyvin, mut ilmavaivoja niist on tullut :(
Ens viikolla neuvolassa näkee sit Hb:n, jos ne voi vaiks jättää välillä pois. En tiedä mikä on käytäntö.
Vointi muuten ollut suht hyvä, välillä vihloo nivusista ja häntäluun seutu särkee. Kuuluu kai asiaan. Ens viikolla pitäis palata töihin opintovapaan jälkeen ja mun työ on raskaanpuoleista vuorotyötä... saa nähdä tuleeko siitä mitään! Kuukausi pitäis jaksaa ennen kesälomaa.
Oletteko muut jakselleet hyvin töissä?

Terquin Malin ja piipero 25+2

Heips pitkästä aikaa:)

Oon ollu viime aikoina vähän laiska kirjotteleen, mutta nytpä ilmottelen itestäni! Hyvin on menny aika, pikkunen kasvaa ja potkii minkä kerkiää. Mulla on ehkä pikkiriikkisen alkanu väsymys helpottaa, se varmaan johtu alhasesta hemoglobiinista (111). Aloin syyä retaferiä. Josko se siitä. Johtuukohan mullaki ilmavaivat noista tabuista...?

Mulla on tuntunu pientä epämiellyttävää vihlontaa alapäässä nyt parina päivänä aina välillä. Minä kai olen hiukkasen tyhymä, mutta ku puhutaan nivusista, niin en ole oikein varma, missä ne tarkalleen on... onko ne siinä, missä jalka alkaa ja ylempi vartalo loppuu? Jos on, niin ehkä sitten tuo mun vihlonta on ollu ainaki melkein nivusissa;) Torstaina se tuntu oikealla ja tänään vasemmalla puolella.

Mutta kohta alkaa vaarallinen tehtävä ja siinä välissä on saunaki! Hauskaa perjantai-iltaa kaikille:)

Tilli80 ja mölliäinen 24+2

Tilli80, kyllä nivuset on juurikin siinä mihin kuvailit. Jumppaohjaajat käyttävät myös termiä lonkankoukistajat (siis mun mielestä on sama asia...korjatkaa jos väärässä)

Kävin tänään hypistelemässä vaunuja Jyväskylässä. En tiennyt kun kaksi myymälää, toisessa Emmaljungaa ja toisessa Brioa. Olisin mielelläni verrannut Teutoniat ja Gesslinetkin...Voisin avata pienen Gallupin vaunuista, kun itselleni tuo vertailu tuntuu olevan ihan vaan siltä pohjalta että mikä on kiva väri, hih! Pehmeään kassiin olen jo päätynyt kun joudutaan kanniskelemaan rappusissa ja jotenkin muutenkin tuntuu olevan enemmän mun juttu.

Minkä merkkiset ajattelit? Mitkä ottasit jos ei olisi rahakysymys? Heittoaisa? Ilmakumipyörä vai ontelo(kova)kumi? Mitä ominaisuuksia arvostat?

Meillä on jo vaunut ollut kohta vuoden verran esikoisen käytössä ja todella tyytyväinen olen niiihin. En vaihtais!

- Kova koppa ( tilava talvella kun on toppavaatteet ja makuupussit jne...Poika meni siihen vielä 75cm)

-Täyskumi pyörät ( ei puhkee vaikka mitä tekisit )

-Ei heittoaisaa ( en katsonut tarpeelliseksi, talvella pystyi viiman suojaamaan harsolla ja kesällä poika olikin niin iso et pieni viima tai auringon paiste ei haittaa. Eihän sitä pysty tuntia kävelemään niin päin et tuulee/ paistaa aurinko suoraan koppaan)

-Merkki oli Dorjan baby centeristä ovh n. 600€ ( vertailin brion ja emmaljungan kanssa niin mielestäni paras näistä)

-Aisa taittuu ( kuten varmaan monessakin merkissä) osat tässä ovat metallia, joten eivät voi katketa kovilla talvipakkasillakaan, jota saattaa tapahtua muovisille osille.

-Kuomun saa vetoketjulla kiinni selkänojaan.

Hei taas, pitkästä aikaa!
Meillä on varattuna 4D-ultra tämän vkon torstaille, rv 24. Muistaakseni ajanvarauksessa mulle sanottiin, ainakin Hgin Femedassa, että se tehdään vkoilla 21-30? Joka tapauksessa, odotamme sitä tosi paljon!! Menemme sinne esikoisen odotuksen huumassa, eli ei ole syytä odottaa mitään ikävää - haluamme vain nähdä pikkuisen & saada lisää tietoa tulokkaasta;) Hinnaksi sanottiin 200€ josta jää n. 140€ kelan korvauksen jälkeen.
Mulla oli 3 vkoa sitten hemoglobiini vielä reilusti päälle 130 mutta viime vkolla oli tippunut 118, joten neuvolasta suositeltiin rautatabletteja, muistaakseni Obsidan-merkkistä. Samaan aikaan on alkanut iltaisin närästys, tai oletan sen olevan 'mietoa' närästystä, sellainen pala kurkussa koko ajan ja tunne että kohta tulee jotain ylös...? Muilla vastaavaa oiretta? Voisiko johtua rautatableteista? No, anyways, ilmankos oli vähän väsynyt olo.. tosin tässä on ollut muutto ja työmatkoja, joten kyllä väsymykselle on ihan riittävästi muitakin syitä!!
Meillä on nyt hommattuna vaunut (Emmaljungat, käytettynä), pinnasänky (vielä paketissa) ja hoitotaso sekä joitain vaatteita, mitä olen itse talven mittaan kutonut ja tuonut työmatkoilta;) Huomasin juuri yksi ilta, että tähän mennessä hommatut vaatteet ovat aika pinkkejä ja tyttömäisiä, mutta tasapainottavatpahan sopivasti poikamaista äitiyspakkausta jos sattuisi olemaan tyttö tulossa... (mikä onkin isän veikkaus; torstaina tiedetään - toivottavasti!)

Meilläkin on torstaina 4D femadassa=) Halutaan että munuaiset ym. katsotaan kunnolla kun viime lääkärin mittaukset olivat tyyliin ""munuaiset ovat kooltaan noin 7-10mm""..

Me ostimme uutena Brio kombi vaunut. Valitsimme teleskooppi varrella ja heittoaisalla, Ilmakumi pyörillä (pumpattavat), mukaan tuli sadesuoja, hyttyssuoja, hoitolaukku, pyöräsuojat sekä vaunu lelu=)

Muista varusteista: saimme naapurilta ilmaiseksi hoitopöydän. Tädiltäni ollaan saatu 3 pussillista vaatteista ym. on kierrellyt kirppiksillä, sekä turvakaukalon (ostetaan silti kai uusi?)

Hei taas!

Hannalle lohdutukseksi, että Femedasta saatiin ihan mustaa valkoisella-lausunto sikiön voinnista. Munuaisaltaiden AP-mitaksi kirjattiin normaali eli alle 7 mm. Päämitta eli BPD oli 57 mm, AC 185 mm (veikkaan tätä vartalonympärykseksi) ja FL 40 mm, josta mulla ei tietoa mikä on. Oisko reisiluun pituus?

Tarvikegallupiin eli Brio Kombi-vaunut ostettiin jo maaliskuun lopulla käytettyinä, Ikeasta löytyi pinnasänky alehintaan ja vaatteita on vain muutama kpl. Seuraavat hankinnat ois vuodevaatteet, hoitopöytä, vauvanvaatteille jonkinlainen pieni hyllystö tai kaappi sekä turvakaukalo. Pikkuhiljaa niitä on alettava tässä keräämään. Ystävättäreni lupasi 12 v. tyttärensä vanhan Chiccon babysitterin ja ilomielin otamme sen vastaan vaikkei oliskaan viimeisintä trendimallia.

Olen ihan hukassa noiden KELA-paprujen kanssa tai sitten en oo vain perehtynyt niihin tarkemmin...oletteko hakeneet samalla myös vanhempainrahaa koko kaudelta vai miten? Entä kohta 2, missä sanotaan, että kumpikin vanhempi täyttää hakijana oman lomakkeensa?? Luulin, että riittää jos äiti täyttää ja allekirjoittaa lomakkeen. Täytynee soittaa KELAan jos menee liian vaikeaksi.

Nyt kurnii taas nälkä, jotenka suuntaan tästä kauppaan!

Heips

Manna66, me käytiin avomiehen kans tänään kelassa ihan paikanpäällä viemässä ne laput, ku olin kans vähän ulalla. Joo, isän on haettava erikseen omalla samanlaisella paperilla isyysrahaa.

Me meinattiin hakea vanhempainrahaa sitten myöhemmin, ku tiietään, kumpi sitä hakee ja sitä rataa, mutta se piti kuitenki mun ruksata siihen, että haen sitä. se tätsy mutisi jotain, että voi olla, ettei kone sitä paperia ees hyväksyis, jos siinä ei ois täytettynä mitään kohtaa siitä vanhempainrahasta. Mutta ei hätää, jälkikäteen voi ilmottaa muutoksesta, jos vanhemmat haluavatki jakaa vanhempainrahakauden erilailla tms.

Niin ja isä voi hakea isyysrahaa vasta kun vauva on syntynyt, ei ennemmin. Äidin täyttämiin papereihin pitää laittaa kummankin allekirjoitus (en muista miksi, enkä tiedä, pitääkö isänkin täyttämiin sitten aikanaan äidin allekirjoittaa).

Siellä kelalla ne kaikki asiat selvis, eli jos vain mahollista, niin kannattaa mennä sinne täyttään niitä, niin ei tuu ainakaan lisäselvityspyyntöjä:)

Tilli80 ja sintti 24+5

Paperit on lähetetty kelaan jo kohta kaksi viikkoa sitten eikä kuulu mitään! Tylsää. Kauankohan meneee vielä???
Kaveri asuu Tampereella ja siellä meni vähän vajaa 3kk! Kauheen pitkä aika.

apua, kuullostaa kamalalta tuo Kela lomakkeet. Saan neuvolasta ne huomenna, joten ans kattoo tajuaako tää taas mitään. Mä oon superHUONO kaikkien tollasten lomakkeiden ja liitteiden kanssa. Onneksi henkilöstöassarimmekin lupasi katsoa niitä ja toimittaa palkanlaskentaan...
Saas nähdä koska päätös tulee, kun asun nyt Tampereella ja heinäkuussa on muutto toiseen kaupunkiin...

Täällä oli äsken sellaiset tanssit vatsassa ettei tosikaan. On koko päivän pikkuinen möykännyt että huomenna varmaan on hiljainen päivä. Hassuinta oli että tyyppi oli hissukseen lauantaina koko päivän, illalla kun olimme 80-v juhlissa ja pelimanni laittoi haitarin soimaan päräytti kultaisen nuoruuden, niin johan alkoi heppu liikkumaan. Pelottavan outo musiikkimaku tai sitten vaan protestoi kun unia häirittiin. hih!

Jätin paperit kelaan 17.5. ja päätös äitiyspakkauksesta tuli 22.5. itse pakkaus tuli postiin 26.5.
Äitiysraha- ja vanhempainrahapäätös tuli 29.5.
Tämä tällaisella pienessä kaupungissa, jos hermostuttaa kannattaa kysäistä kelasta missä sun paperit on menossa.

Moi,

huh, onneks mun hb on vihdoinki edes vähän noussu, oli nyt 123 ku pitkään oli 116 eikä noussu millään. Mäkin kiinnitin huomiota tuohon, mihin musiikkiin vauva reagoi. Perjantaina oli koko päivän hiljaa, mut sit illalla ku katottii telkkarista Lordin konserttia (volyymi aika lujalla) johan alkoi möykkäämään ja möykkäs pitkälle iltayöhön! Lieneekö perinyt isänsä hevimusiikkimaun... =)
Mä lähetin Kelan paprut ilman isän allekirjoitusta, en tullu aatelleeks et se ois pitäny olla (ei olla naimisissa). Kelalta ei oo vielä kuulunu mitään, kävin niiden verkkopalvelussa kattomassa ja siellä oli et ""asiakirja saapunut"".

Vointeja kaikille!

24+5

Ei tosiaan ollu ihan helpoimmasta päästä nuo Kelan laput, itekin jouduin soitteleen sinne kun oma ymmärrys loppu kesken :)

Mä oon kans avoliitossa mut otin silti myös mieheltä allekirjotuksen tohon lappuun, kai se avopuolisokin lasketaan puolisoks? Se miehen allekirjotus tarvitaan sen takia et ne siellä Kelalla tietää et olemme yhdessä sopineet vanhempainrahakauden käyttämisestä (sen takia se piti ohjeiden mukaan laittaa)

Niin ja kiitti Tilli80 noista selvennyksistä, just mietin et meniköhän jotain pieleen sittenkin kun ehdin jo paperit lähettää mut näyttäis olevan ihan oikein täytetyt.

Fern & Duracell 23 + 1

Heips!

Kiitos Tilli80 KELA-selvennyksistä! Neuvolassa sanottiinkin (ja luin myös Kelan opuksesta) että isyysrahaa haetaan jälkikäteen. Soitin Kelaan äsken ja lomakkeessa pitäisi tosiaan olla molempien allekirjoitus, koska sillä haetaan myös lapsilisää. Laitoin rastin kohtaan Vanhempainraha koko kaudelta. Voihan sitä sitten tarvittaessa muuttaa.

Joku voivotteli suonenvetoja ja täällä on sama ongelma! Nyt on mennyt monta yötä ilman, mutta välillä pomppaan kivusta pystyyn kun vetää niin perkuleesti. Lisäksi mulla puutuu kankut riippuen kummalla kyljellä nukun!?! Jossain vaiheessa Tekayn sivuilla oli jonkun äidin ratkaisu suonenvetoihin eli täytyypä käydä siellä kaivamassa vastausta ellei jollakulla täällä ole hyviä vinkkejä?

Piitsu, sulla alkanee rv 25 kun meet 4D:hen, eikö vain? Kattelin tota meidän listaa ja siinä sun LA on 15.9. ja mulla kun LA on 14.9. niin nyt on viikkoja kasassa 24+5 ja torstaina 25.

Heips pitkästä aikaa! Tietokoneongelmia on ollut sekä kotona että töissä, mutta eiköhän nyt oo taas kaikki OK.

Joku kyseli suonenvedosta. Kokeilepa ottaa magnesium-tabletteja! Mulla toimii ainaki kramppeihin (ja sydämen lisäsyönteihin) tosi hyvin. Pirkka-merkkiset on K-kaupassa tosi edullisiakin. Mulla on kans ollu kramppeja/suonenvetoa jaloissa ja olen tabletin ottanut ehkä joka toinen päivä, niin ne on pysyny kurissa.

Mä aion odotella niitten KELAn paperien kanssa kesäkuun 10. päivään, kun saan viimeisen palkkakuitin, jossa on lomakorvaukset ym. mukana. Haen päivärahaa sillä perusteella. Verokorttikin pitää muuttaa sitten vielä sen mukaan. Toivottavasti sen voi toimittaa Kelalle hieman myöhemminkin.

Meillä sattui tosi ikävä (ja verenpainetta nostattava!) tapaus meidän ""uuden"" auton kanssa. Olimme alusta asti hieman epäileväisiä sen suhteen, sillä auto oli tuotu Ruotsista. Mieheni soitti Ruotsiin autokatsastukseen ja sai selville, että sitä auton mittaria on väännetty taaksepäin n. 100 000 - 150 000 km! Melkein puolet siis lisää! (Itse asiassa koko mittaristo on vaihdettu, sillä digitaalista mittaria ei tuossa mallissa kuulemma pysty vääntämään taaksepäin.) Nyt puramme kaupan. Myyjä tietty oli näreissään, hän ei asiasta tiennyt, mutta neuvoimme häntä reklamoimaan edelleen sille, jolta oli itse aikanaan auton ostanut (viime syksynä). Nyt on ainakin mustaa valkoisella siitä asiasta. Eli olemme pian taas jälleen ilman autoa, ja kaikki kesän riennot ovat ovella! Ehkä löydämme uuden kotteron jostakin, emme tosin samaan hintaan...

Mutta takaisin masuasioihin: täällä kaikki on OK, tosin mun tekee mieli jäätelöä KOKO ajan! Masussa potkitaan aina kovasti, kun menen maate, päivisin sen sijaan on hieman hiljaisempaa, vaikka yksittäisiä potkuja tulee silloinkin. Nyt on alkanut tuntua hieman myös muunlaiset liikkeet, esim. jos vauva ehkä kääntää kylkeä. Vesi jotenkin ""loiskuu"" mahassa eri tavalla.

No joo, jatketaanpas töitä! Ihana ilma täällä Helsingissä, mutta aivastuksia tulee taas tiuhaan...

T. Rizzu + Untamo 25+3

Myös supistuksia tulee joinakin päivinä. Lenkillä ollessa tuli yksi päivä monta, sen jälkeen meni taas pari päivää, ettei niitä tullut ollenkaan.