SYYSKUISET 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!
Mulla on kanssa ollut syke aika kova, lainasin porukoilta verenpainemittarin ja syke on ollut lähellä 100, vaikka verenpaine on ollut normaalilukemissa.
Onko teille muille tullut nivelkipuja? Mulla on parina aamuna ollut sormet ja varpaat ihan jäykkänä ja kipeänä. Turvotusta ei ole kuitenkaan kauheasti. Kaikenlaisia kummia vaivoja sitä ilmaantuukin ;)
Tänä aamuna mieheni kuuli ekan kerran vauvelin sydämen lyönnit vatsan läpi!
Mies oli ihan ihmeissään :) Helteistä sunnuntaita kaikille ja muistetaanpas juoda paljon! t. myy 29+6

Plops taas pitkästä aikaa:)

Minäki olin neuvolassa keskiviikkona ja käyrien mukaan mentiin, sf-mittaa en enää muista, mutta tasasta viivaa piirsi. Vauvan sydämensyke oli n. 149 ja se oli kuulemma kääntyny pää alaspäin. Tosin nyt vkonloppuna se minusta oli välillä poikittain ja milloin mitenki päin, mutta ehtiihän se siitä vielä pyörähtää... Hemppa oli vain 106, pitäs syyä sitä rautaa, mutta ku mullaki menee rautatabuista vatsa löysälle. Toisaalta ilman niitä se sitten on kovalla:/ Verenpaine oli jotain 108/58.

Kyllä on kuuma! Just kävin suihkussa ja taas olen ihan hikinen. Töitä olis vielä tän kuun loppuun, sitten alkaa lomalomalomaaaaaa:)

Minä olen alkanu koota isyyspakkausta! Olen ostanu siihen jos harsoja ja tuttipullon, kumihanskat, pyykkipoikia ja korvatulpat. Tarkotus ois hankkia vielä ainaki äidinmaidonkorviketta, joku pieni viinaputeli, sisuaski ja joku vauvanhoito-opas... En vain oikein tiiä, missä vaiheessa sen antaisin, ku ei ole mitään erikoisia päiviäkään tulossa. Kai se vain on ojennettava jossain vaiheessa.

Nyt lähen syömään jäätelöä. Heikunkeikun!

Maanantaita!

Ja terveisiä taas neuvolasta. Mulla oli JÄLLEEN uusi täti... No nyt sen kuulemma pitäisi olla saman aika pitkälle tulevaisuuteen. Untamolla oli kaikki OK, lisälyöntejä ei kuulunut. Ja hemoglobiini oli noussut sen ansiosta että jätin ne vatsan sekaisin laittavat rautavalmisteet pois! Se oli nyt 115, yes! Verenpaine oli normaaleissa n. 130/76. Sf-mitta 28, eli hieman keskikäyrän yläpuolella.

Tässä talossa on niin kuuma, ettei saa nukuttua. Ostimme eilen tuulettimen, mutta piti panna se yöllä pois päältä, kun alkoi sit vetää. Aamulla sekä mies että minä niiskutimme. Tänään lähdemme kuitenkin maalle 3 viikoksi, toivottavasti siellä olisi helpompi nukkua.

No nyt takaisin pakkaushommiin!

T. Rizzu & Untamo rv 31+2

Heippa pitkästä aikaa! 5 viikon loma on ohi ja nyt vielä kuukuden päivät töissä ennen äippälomaa. Kaikki on ok, lääkäri oli viikoilla 28+5, jolloin sf-mitta oli 24 eli alakäyrällä. lekurin mukaan siro vauva ainakin vielä tässä vaiheessa =)! Syke oli kuulemma vireä. Ja meikälle tullut painoa jo 11 kg! Vaikea löytää helteillä mitään tarpeeksi viileää, mutta siistiä vaatetta töihin. Äitiyspakkauskin on jo tullut ja siinähän oli vauvalle vaatetta vaikkak uinka paljon! Mutta kiva kuulla, että täällä muillakin on kaikki kunnossa, aika on kulunut hirveen nopeesti! Tässähän aletaan olla aika loppusuoralla jo koko joukko =)!

Sissi 30+3

Moi, huomenna on neuvola. Saas nähdä vaihtuuko jo nyt neuvolan täti kun viimeksi oli sijainen. Tuli muuton takia vaihdettua neuvolaa, muutettiin Tampereelta Jyväskylään. Mielenkiintoista on muuten noiden neuvolakäytäntöjen ero, Tampereella pissanäyte otettiin ja terkka tutki, jkl:ssä näytteeseen kastetaan liuske ja tulkitaan itse tulos. Täällä säästetään nyt kaikesta, esim. minkäänlaista perhevalmennusta ei ole. Vain parin tunnin kätilön kierron sairaalassa. Niin ja hemoglobiinia eivät ottaneet..kai siinäkin säästetään, ettei sitä oteta joka kerta...

Otin nyt myöhäisemmän ajan kun aamu kasi, kun viimeksi saatiin niin pienet sykelukemat, kun vauva taisi olla vielä unessa. Tai sitten tosiaan, Snoopy, syke saattoi olla minunkin. Mulla on alhainen verenpaine ollut aina ja sitä kautta aika korkea syke.

Kiva nyt kun saatiin netti toimimaan uudessa kodissa, pääsee kuulolle useammin.

Keskiyön terkkuja!

Tänään alkoi neljäs eli vika kesälomaviikko ja ensi maanantaina olen varmaan tähän aikaan jo syvässä unessa väsyttävän työpäivän jälkeen! Pienen pientä paniikkia pukkaa kun ajattelee töihin paluuta, huoh. Ois kait sittenkin pitänyt ottaa loma vaikka viikkoa myöhemmin niin ei ois tarttenu olla töissä enää kuin reilu viikko ennen äippälomaa, joka alkaa 10.8. No, turha murehtia etukäteen, ehkäpä 2,5 vk töissä kuluu siivillä ja ehdin jopa kyllästyä sitten äitiyslomalla!

Odottelen kuumeisesti äitiyspakkausta eikä mitään vaan kuulu! Osalle meistähän se on jo tullut muttei ilmeisesti kenellekään pääkaupunkiseudulla asuvalle? Veikkaan saavani pakkauksen vasta elokuun puolella kun ilmeisesti täällä pääkaupunkiseudulla käsittelyajat ovat pidemmät kuin muualla. Kai sitä vielä 4-5 vk ennen laskettua aikaa ehtii niitä vaatteita pestä ja laittaa kaikki kamat valmiiksi - näin ainakin toivon. Välillä vaan tulee hätäinen olo ja mietin mitä jos en jaksakaan tehdä enää yhtään mitään viimeisen kuukauden aikana?!? Olenko kenties ottanut liiankin rauhallisesti kun valmiina ei ole kuin sänky, vaunut ja hoitopöytä ja vain muutama hassu vaatekappale hankittu? Lienee turhaa hermoilua, mutta ilmiselvästi maalisuora häämöttää kun tällaisia mietin. :)

Olo on ollut hyvä helteistä huolimatta. Unet ovat katkonaisia kun etsin hyvää asentoa ja juoksen 2-3 kertaa yössä veskissä, mutta olosuhteisiin nähden vointi on oikein hyvä! Täytyy opetella nukkumaan niitä päikkäreitä ja näin teinkin tänään kun heräsin jo kasin jälkeen naapurissa jylläävän kaivinkoneen meluun, grrrr...saakeli kun tässä naapurustossa on ollut taloja rakenteilla jo varmaan kolme vuotta putkeen ja toissaviikolla tuli tieto, että viimeinenkin lähistön tontti on myyty ja rakentaminen alkaa ensi kuussa. Sitten loppuu onneks tila eikä tartte kuunnella sitä paalutusta ja kalketta enää! Oon normaalistikin niin huono nukkumaan, että pistää vihaksi herätä aamuisin klo 7.00 työmaan ääniin. Tiedän ettei ne talot äänettömästi nouse, mutta kun tulpat korvissakaan ei saa nukuttua niin siinä ei enää ymmärrys ja kärsivällisyys riitä meikäläisellä.

Rannalla olen käynyt jopa kuusi kertaa lomani aikana, mutta ei siinä auringon paahteessa lojuminen ja vääntelehtiminen tunnu hyvältä kun kyljellään makaaminen tai istuminen haarat levällään ovat ainoat asennot joissa voi olla! Uinnin jälkeen on ok, mutta hyvin pian alkaa taas ahdistaa. Pitää siis pysyttäytyä enimmäkseen varjossa jos mielii vielä rantsuun. Niin ja pää on ihan pakko suojata ja kitata juotavaa koko ajan tai muuten ei mistään tuu mitään!

Mulla on torstaina neuvola ja palailen vaikka sitten taas kertomaan kuulumisia!

Rentoja kesäpäiviä toivottelee

Manna66 rv 31+4 ja pikku-Erkki (tai siis rv 31+5 kun ollaan jo tiistain puolella!)