SYYSKUISET 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä :)

Vieras
01.9. Maria, 31v, Kolmas lapsi, (P)
02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen,
03.9. Outi, Toinen lapsi,
04.9. Mella 34v, Esikoinen
05.9. Elle, 30v, napero nro 1, K-SKS
06.9. Kaza, 29v, Esikoinen, EKKS
06.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9. Hanne, 29v, Esikoinen, kättäri
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen,
09.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS
09.9. Riksu, 21v, Esikoinen
11.9. Anna, 27v, Esikoinen
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi, SATKS (T)
13.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
13.9. Tepa, 28v, kolmas lapsi, HYS
13.9. Tilli80, 25v, Esikoinen, K-SKS (T)
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS (P)
14.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS
15.9. Eltsu, 22v, esikoinen, SATKS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
15.9. Sissi, 27v, esikoinen, KOS (T)
15.9. tanhu, 23v, Esikoinen
16.9. inana, 22v, Esikoinen
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen,
18.9. Jonna_85, OYS
18.9. Myy, 28v, Esikoinen, PHKS (T)
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen,
20.9. mamma78
20.9. Jenni, 27v, Esikoinen, K-SKS
22.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS
22.9. masi, 25v, Esikoinen
23.9. Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
23.9. Summer-82, Toinen lapsi, EKKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen, (P)
24.9. Hanna, 26, Esikoinen, NKL/KOS
24.9. Johanna, Toinen lapsi, K-SKS
24.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS (T)
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS (T)
26.9. emma, 24v, Esikoinen, LUS
26.9. Tanja, Esikoinen
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi
29.9. maaria 31, Kolmas lapsi

Jouduin sitten aamulla käymään lääkärissä,ku tuli pari tippaa verta,ja supistelujakin ollut.Vauvalla ei hätää,mutta paikat pehmentyneet.Lepoa vaan.Meni sitten pyöräkin lukkojen taa.No,toivottavasti pikkunen nyt malttaa vielä pysyä masussa. Terv.Summer-82 rv24+5 ps.Kuulin muuten että E-KKS:ssa ihmettelevät kun syntyy paljon keskosia tänä vuonna..outoa..?

Tsemppiä Kukkikselle ja peukkuja pikkutytön kanssa! Toivotaan, että virtaukset on korjaantuneet kuukauden kuluttua normaaleiksi.

Peukutuksia myös Summer -82:lle, ettei pienoinen ihan vielä tulisi maailmaan. Jos vaikka vielä ainaski pari viikkoa kasvaisi kohdussa! Lepää nyt niin paljon kuin vain voit.

Mulla on päivittäin kans ihan hirveesti supistuksia, mutta toistaiseksi ne on olleet kivuttomia. Eilen ja toissapäivänä kävelyllä alkoi kyllä pistämään niin kuin joskus pistää kun on kunto huono tai tulee juostua liian kovaa. Jouduin pysähtymään muutamaksi minuutiksi ja jatkamaan verkkaiseen tahtiin. Pelottaa jos supparit yltyvät kivuliaiksi, mutta vielä ei sellaista ole ollut.

Mä lainasin eilen kirjastosta v. 2004 ilmestyneen kirjan ""Suuri suomalainen vauvakirja"", joka perustuu paljon 2Plus-lehdessä julkaistuihin artikkeleihin. Ihan hyvää asiaa siinä oli ja pongasin sieltä kohdan vauvan liikkeiden seuraamisesta. Kirjan ohjeiden mukaan liikkeitä aletaan seuraamaan rv 33 alkaen ja niitä pitäisi tulla vähintään 10 tunnin aikana. Jos ei tule kymmentä, kuuntele vielä toinen tunti ja laske. Jos senkään aikana ei tule kymmentä liikettä (hikkaa ei lasketa) niin ota yhteys neuvolaan täi äitiyspolille.

Enää 11 kokonaista työpäivää loman alkuun...pikkuhiljaa ne päivät vaan vähenee! Nyt rupean taas raivaamaan työhuonettani inhimillisempään kuntoon. Meinaan saada täällä kaiken kondikseen loman alkuun mennessä, sillä eihän sitä tiedä tulenko enää takaisin 24.7.!

Toivottavasti kukkiksen pikkuinen kasvaa normaalisti ja virtaukset ovat kuukauden päästä kunnossa.

Summer-82, toivon että pikkuisesi pysyisi matkassa mukana loppuun asti!

Meitä on siis ainakin 3 joille on mainittu mahdollisuus ennenaikaisesta synnytyksestä vai?

Soitin tuossa neuvolaan ja taas kerran mieli vaan parani=) Ekaa kertaa tämän raskauden aikana virtsa näytteeni oli ollut PUHDAS! taisi lääkärin pelottelu ennenaikaisuudesta pelotella pöpön pois=)
Kysyin myös mitä tarkoittaa kun Bruno sanoi vauvan pään olevan hyvin alhaalla ja se on kuulemma hyvä asia=) eli kun on ollut kauan RT:ssa niin pää pääsee jotenkin alemmaksi jolloin pikkuisella on enemmän tilaa.
Sitten kysyin vielä tuosta häpyluun kohdalla olevasta polttavan tyylisestä kivusta (vähän kuin pikkarien kuminauha puristaisi, muttei kuitenkaan purista). tämä todennäköisesti johtuu juuri siitä kun vauva on niin alhaalla ja häpyluu ja liitokset yms jotenkin venyy=) eli sekin on normaalia.
Ajattelin vain kertoa jos joku muu sattuu pohtimaan noita.

Sitten otetaan vastaan vinkkejä pinnasängyn ostoon!
-Umpi vai pinna päätyinen?
-Laskettava reuna vai ei?
-ym.

Ovathan noi aika paljon kiinni siitä mistä itse sattuu pitämään.. perjantaina mies käy kamunsa kanssa ostamassa meille pinniksen (mitäköhän siitäkin tulee?) kun pääsevät autolla liikenteeseen. Pitäis siis osata sanoa etukäteen merkki ja malli.. alustavasti olen miettinyt Brio Basic-pinnistä, mutta se Brio Moon jotain on kans kiva, mutta aika kallis..

Pinniksestä: ostettiin omamme jo rv:lla 7 tai jotain :) sillä olin haaveillut Stokke Sleepista ja onnistuttiin löytämään lähes käyttämätön aika edullisesti. Eli vauva-aikana siitä saa ihan pyöreän, joten pikkunen ei tunne oloaan orvoksi liian isossa sängyssä. Lapsen kasvaessa myös sänkyyn saa lisää tilaa liitospalikoiden avulla. Lisäksi sänkyä on helppo kuljettaa huoneesta toiseen.

Markkinoilla on paljon ihania sänkyjä, mutta omaan päätökseeni vaikutti sängyn erilainen muoto sekä sen siirrettävyys huoneesta toiseen.

Meillä on pinniksessä laskettava laita ja ikinä ei olla käytetty...muutoman kerran oon kokeillu mut tosi huono systeemi kun on se pinnissuojakin siinä edessä jne...

Toivotaan kukkis et vauva silti kasvaa ja hänen annetaan olla kohdussa mahdollisimman pitkään.

Jospa summer siellä ei sit kummiskaan mitään enempää tapahtuis...Mulla supisteli 15min välein puolesta välistä raskautta ja kohdunkaula oli lyhentynyt ja pehmeä jo viikolla 23. Lepoa vaan suosittelivat! Niin ja todellakin vaavi syntyi sit ihan ajallaan. Voi toi kohdunkaula jopa aueta kans , mut e ise välttämättä enteile ennenaikaista synnytystä. Otat ihan rennosti ja lepäilet paljon.

Jos ei ois rahasta kiinni niin Stokken olisin halunnut minäkin. On uutena muistaakseni yli 200 euroa. Ostettiin Ikean pinnis kun törmäsin siihen ihan vahingossa n. 3 viikkoa sitten ja hintakin oli vaan 49 e. En tiedä millainen on käytössä, mutta aluks vois nukuttaa vauvaa vaununkopassa, jonka aattelin nostaa pinnasängyn sisään niin ei pikkuinen tunne oloaan orvoksi ja turvattomaksi!

Heipsis.

Floravitalia ostin eilen pullollisen. Hieman ihmetyttää, kun eihän siinä oo kuin kolmasosa rautaa verrattuna rautatabletteihin. Imeytyykö se siitä sitten niin paljon paremmin, että se riittää. Jääpi nähtäväksi seuraavaan neuvolakertaan kun taas pistetään. Mulla on hemppa otettu joka kerta. Pistää, mutta en valita.

Meilläkin olis kesällä pinnasängyn hankintaa. Mies oli ensin sitä mieltä, että meidän lapselle ostetaan pelkkä matkasänky! Hei haloo, mä vastasin sille. Kai se tyytyy nyt kohtaloonsa, että oikea pinnasänky sen olla pitää. Me oltais haluttu kans Stokken Sleepi vaan ei taida olla semmoiseen varaa. Ja toisaalta sitä ei saa tummapuisena. Ainoa, mitä mun tietojen mukaan saa tummapuisena, on Brio. Basic-mallia ajateltiin. On aika iättömän näköinen. Ehkä se pinnapäätyinen on helpompi, jos sitoo kiinni sen pehmustereunan, ja toisaalta näkee läpi joka puolelta. Esim. meillä tullaan kurkkimaan ovelta juuri sen päädyn läpi, että nukkuuko vauva vai ei.

Mullakin on enää alle 20 työpäivää, yes! Ja ensi viikon alussa saan vihdoin viedä ne Kelan paperit, kun pitää odottaa sitä viimeisintä palkkakuittia, jossa näkyy maksetut lomakorvaukset. Se mun mielestä korottaa ihan kivasti sitä päivärahan määrää.

Tänään pitäisi vielä lähteä autokaupoille. Harmi kun ne on yleensä vain kuuteen tai seitsemään asti auki, pitää melkein lähteä töistä aiemmin jos meinaa viikolla ehtiä. Lauantait on sit kaikki varattuja koko kesän.

No niin, nyt taas töiden kimppuun vielä hetkiseksi!

T. Rizzu + Unski rv 26+4

Me ostettiin esikoiselle Virosta pinnasänky. Siinä on 3 irrotettavaa pinnaa. Joten nyt kun tyttö kasvoi isommaksi, niin opetimme miten saa pinnat pois ja vaivatta se kävi sitten. Todella kätevä sellainen. Mutta en ole täällä Suomessa vastaavaan törmännyt.

Meidän esikiselle saatiin tutuilta tosi vanha pinnasänky. Alussa nukutettiin siinä sängyssä pahvilaatikossa. Siinä sängyssä saa valita pohja alahalla tai ylähällä. Taso ylös ja laatikko siihen. Tämä systeemi on hyvä jos vaavi leikataan niin kuin minulla tehtiin.

Sitt kun lapsi vanhenee niin pohja alas ja lapsi pysyy sängyssä.

Tyttömme(6kk) oli niin vilkas että se siirrettiin jatkettavaan sänkyyn joka oli nurkassa ja meidän sänky toisella puolella. Pinnojen pehmusteetkaan eivät auttanut vaan hän oli jalat ja kädet pinnojen välissä joka yö monta kertaa ja huusi ihan hirveesti.

Nyt ajateltiin pitää vauva-aika vaavi pinnasängyssä ja ostaa matkasänky tälle sitten heti kun alkaa kääntyilemään. Näyttäisi ultrissa että samanlainen vipeltäjä on tulossa.

Pinnasängyistä vielä. Tässä Ikean sängyssä on myös kaksi pohjan korkeutta ja toisessa päädyssä pinnat, toisessa umpinainen pääty. Ihan perusmalli.

Rizzu ihmetteli Floravitalia ja ilmeisesti se sitten imeytyy joillakin paremmin kuin tabut. Mun hemppani on pysynyt sillä kunnossa, mutta se selviää ainoastaan kokeilemalla.

Toivotaan, että Rizzun perhe löytää hyvän auton. Meille tulee nyt sitten kunnon perheauto eli Toyota Avensis farmari. Mies osti sellaisen ulkomailta kun on siellä tällä hetkellä vakituisesti töissä. Auto on viime vuoden mallia ja maksoi huomattavasti vähemmän kuin Suomessa vastaava. Tämä ilo tästä ulkomaan keikasta siis saatiin jos siitä nyt jotain positiivista pitää löytää! :)

Moikka!
Huh, kun täällä töissä on kuuma! Tai ehkä mulla on vaan tuskan hiki... :/ alkaa jotenkin riittää tämä työnteko. Onneksi ei ole enää kuin 3 viikkoa ja sitten pääsee pois!
Mulla siirtyikin neuvola ensi tiistaiksi ja pääsen sitten samalla lääkäriin ja ne ottaa multa ne verikokeet sen perinnöllisen laskimotukos-mahdollisuuden takia.
Me myytiin asunto! Apu-va.. se vapautuu 20.9 ja saamme asua siinä siihen saakka, mullahan on vaan se laskettu aika 18.9, joten pientä ohjelmaa pukkaa siihen samaan syssyyn :D
Nyt täytyy etsiä oikein urakalla uutta kotia kesän aikana. Jos ei löydy, niin mennään vuokralle ja etsitään siitä käsin ihan rauhassa. Nyt on kyllä hyvää aikaa kesällä tehdä kotona inventaaria ja saa pakkailla rauhassa kamoja pikkuhiljaa kasaan!
Pikkuinen on potkinut pari päivää ihan vinhasti masussa!
Ja mulla on ollut kanssa niitä liitoskipuja vai mitä ne nyt on..
Kävelylenkillä yksi päivä alkoi pistää tuonne alapäähän aika kipeästi.
Mutta nyt takaisin hommiin. Viikon jatkoja!

Onpas hiljaista täällä palstalla... Sen sijaan masussa ei! Unski möyri illalla tosi villisti kun soitin sille sitä soittorasiaa. Mieskin piti kättä masun päällä ja sanoi vähän väliä: ""oho"". Aamuyöstä valvoin klo 5:stä yli 6:een kun TAAS möyrittiin ja potkittiin ja kaikkea mahdollista. Eli vilkasta on.

Floravital näyttää toimivan ainakin mun vatsaa rauhoittavasti! Heti kun jätin rautatabletit pois, ripuli loppui. Toivottavasti se litku siis myös imeytyy.

Saimme tätä autosotkua eteenpäin. Mehän ostettiin harmiksemme auto, josta selvisikin, että mittaria on väännelty reippaasti taaksepäin. Viikon päästä viikonloppuna palautamme auton myyjälle ja hän välittömästi sille, jolta auton oli itse ostanut. Rahat takas, kiitos! Ja jo tänään menemme katsomaan yhtä Passattia, mikäli uskallamme enää yksityiseltä autoa ostaa...

Mutta aurinkoista ja mukavaa viikonloppua kaikille! Meillä onkin huomenna vuorossa häät, ensimmäiset kesän neljistä...

T. Rizzu & Unski rv 26+6

Hiljaisuus voi johtua hyvästä kelistä kun vihdoinkin näyttää siltä, että kesä tulee! Ainakin täältä työhuoneen ikkunasta Espoosta.

Meilläkin on masussa älyttömän vilkasta erityisesti iltaisin ja se on pelkästään ihanaa! Tänään on jumppa tosin alkanut jo ennen viittä aamulla kun koira herätti. Sillä oli maha sekaisin ja eiku ulos ja äkkiä! Tällaisissa tilanteissa olen ikionnellinen, että asutaan omakotitalossa ja koiralla on suurehko aitaus pihassa. Siistinä otuksena se syöksyikin tarpeilleen aitauksen nurkkaan, puskien tuntumaan. Vauvan liikkeet ovat selvästi myös vahvistuneet ja tuntuu, että tuolla alhaalla heitellään voltteja ihan miten päin vaan.

Mä luin tänä aamuna Floravital-pullon kyljestä, että se 20 ml vastaa yli 100% päivittäisesta raudantarpeesta eli kyllä se on oikein tujua kamaa!

Hyvää viikonloppua syysmammoille!

t. Manna66 rv 26+1 ja Erkki-poitsu

Eipä täällä mitään ihmeellistä ole...Supistuksia tulee ja välillä särkee menkkamaisestikkin joka ei ole hyvä! Selkää polttelee hetkittäin. Sain varattua lääkärin ens viikon lopulle.

Meidän pieni vauva täyttää kohta vuoden ja tässä ollaan sit ihan herkkinä kaikelle. Joka välissä pitää vähän itkeä tirauttaa ja muistot nousee pintaan.

Hyvää viikonloppua kaikille mammoille!

Snoopy rv 24+5

Heips!Hetken jo kerkesinkin luulla,et meiän ketju ois hävinny,mut löytyihän se lopulta.Nyt on huomattavasti parempi olla,kun jäi sairaslomalle.Suppareita ei oo,ku jos teen pitemmän lenkin koirienkaa.Toivottavasti tuo kohdun tilannekin on ok.Vauva ainakin on meno päällä,mikä on huojentavaa.Onneksi on lääkärineuvola 29 pvä,niin tutkivat sitten uudestaan tilanteen.Sokerirasitukseenkin joudun kun on toi painoind.31,3..Mukavaa hellepvää kaikille!Terv.Summer-82 rv 25+3

Heips äitylikaverit!

Onpas taas vierähtänyt ennen kuin tänne ehdin.
Sairaslomalle olen minäkin jäänyt, selkä ei kestänyt työn tekoa ja iskias-kivut yltyivät. Nyt vointi ihan hyvä, kunhan muistan huilailla ja välttää siivous urakoita (eilinen yhden ikkunan pesu oli liikaa).
Olen miettinyt myös sitä Brion pinnistä, tummaa puuta. Taitaa olla se basic. Sopis meidän kalusteisiin makuuhuoneessa.
Huomenna neuvola, saa nähdä mitä siellä, kun vasta pari viikkoa sitten olin viimeksi. Yrittävätköhän hyvittää sitä että puoleen väliin ei ollut kuin kaksi kertaa neuvola ;)
Nyt täytyy rientää pyykkiä ripustamaan ja uimaan.

Malin ja masuvauva 27+5

Huomenna se on mullakin lääkärineuvola ja toivon että kaikki on hyvin.
Enää neljä viikkoa töitä ja siitäkin kaksi vain, niin tulee seuraaja. Sitten opetan nopeesti sille hommat ja laiskottelen lopun ajasta.heh
Sitten ihanaaaa kesäloma ja heti perään äippäloma. Kyllä kelpaa!

Hanne ja Masukki 27+4

Terveiset taas Espoon suunnalta;) Nyt alkaa kyllä masu olla sellaista koko luokkaa, että ei sitä enää 'lihomiseksi' tai pariksi kiloksi sanoisi... Katsokaas, kun on ollut jo valmiiksi aikamoinen lähtöpaino, niin raskauden erottuminen ei ole ollut niin selvää..
Me ollaan saatu nyt muuton jälkeistä kaaosta setvittyä ja asuntoa siihen kuntoon, että voi kutsua ihmisiä kylään! Tässä on ollut työreissua, yms. vaikka mitä tekosyytä, miksi ei olla jaksettu laitella paikkoja..
Tänään mies kokosi (ja kirosi) pinnasänkyä kun tulin töistä kotiin.. oli kuulema huonot ohjeet, jne.jne. mutta kaunis ja hyvä lopputulos tuli joka tapauksessa vaikka tekijän hermoja ilmeisesti koeteltiin. Hommattiin Brion Moon pinnasänky uutena.
Nyt kun viimeiset 'rojut' saa vauvan huoneesta myytyä/järjesteltyä, niin sitten voi miettiä sen laittamista enemmän;)
Ihanaa aikaa!! Kaikkea tuntee ja tapahtuu joka päivä;)!!! Jaksaisi ja muistaisi vaan nauttia näistä hetkistä!
Ensi maanantaista sokerirasitustestiä tosin en niin hirveästi odota, mutta eiköhän siitäkin selvitä!!
Tsemppiä kaikille!

Terkut lääkärineuvolasta!
Painoa oli viime kertaan tullut 800g mikä oli siis loistojuttu. Yhteensä nyt 7kg. Olin ihan varma että on tullut kauheesti kun on noilla grilliherkuilla tullut mässäiltyä.
Paineet kunnossa ja sf mitta oli 23cm.
Lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi paikkojen olevan kunnossa. Se teki vähän kipeetä kun mulla on kohtu kalleellaan mutta siitäkin selvittiin.
Syke oli pikkusella 140 paikkeilla. Masukki vaan suuttui kovasti kun lääkäri ropeloi ja rupesi kauheesti potkimaan. Hyvä hyvä, puolusta vaan asemiasi!

Terkuin
Hanne ja Masukki, rv 27+5

Kesäisiä tervehdyksiä kaikille!

Tilasimmen brion moonin pinnasängyn ja tänään se tulee suoraan kotiovelle, pääsee kokoamaan. Itselläni vauva on liikkunut aika hiljaa viimeiset päivät, eli kunnon sarjoja ei ole tullut, hieman huoli painaa mutta ens viikolla olisi jo lääkärineuvola, joten jos sinne malttaisi odottaa. Potki kyllä muutama päivä tos lujaa ja koko ajan, mutta nyt hiljaista :(
liekkö väsynyt sitten.. Mitä kaikkea lääkäri tutki kun olitte neuvolassa?Itse ajattelin painita nuista supistuksista, jotka ovat välillä aika kipeitä. Myös sellainen polttava tunne mahanyläosassa ja kyljissä ihmetyttää,närästystä?onko muilla samnalaista ollut?

sitten,mikä auttaisi suonenvetoon?olen nimittäin kokeillut kohta kaikkea mahdollista eikä mikään tunnu tepsivän.(jalat koholleen,magnesium,lämpö..etc)Tahtoo vaanm käydä niin kipeää kun menee ramppin koko jalka, sitten saa seuraavan päivän nilkuttaa.. :(

mutta muuten on mennyt hyvin, kun vaan tuo vauveliini virkistyisi tuosta enemmän.:)

Tervehdys täältäkin! Itselläni oli viime viikolla myös kaksi tosi hiljaista potkupäivää ja kyllä siinä hieman huoli kasvaa. Tilanne on kuitenkin palautunut jälleen normaaliksi ja välillä täytyy siirtyä kauemmaksi pöydästä, jottei toinen potkisi pöydän reunaa.
Siinä keväisessä Prisman dokumentissahan oli siitä, miten mm. äidin stressi vaikuttaa sikiöön vasta jälkikäteen eli kun äidin stressi alkaa helpottamaan (mm. syke laskee), niin negat. vaikutus sikiöön tulee vasta sen jälkeen. Itse olen huomannut vastaavan vaikutuksen mm. kuntoilessani. Jos tulee vedettyä hieman rankempi ja pitkäkestoisempi kuntoilu tai töissä tulee välillä stressattua, niin sitten voi olla pari päivää vatsassa hiljaisempaa. Oletteko muut huomanneet samaa?

rv. 28 + 1

Lääkäri teki saman tutkimuksen kuin silloin ekalla kerralla.Mittasi sf mitan ja teki sisätutkimuksen. Kysyi onko ollut runsaasti valkovuotoa? Jos olisi ollut niin olisi tehnyt tutkimuksen sen kamalan rautajutun avulla.Nyt riitti pelkät sormet.

Helteistä tiistaita!

Minäkin olen parin päivän leposaikulla kun alkoi ristiselkä ja hartiat kipeytymään. Huono yhtälö tuo istumatyö ja raskaus! Onneksi on enää tän viikon loppu ja ensi viikko töitä ja sitten pääsee neljän viikon kaivatulle kesälomalle!

Mulle tulee myös kovasti supistuksia kun lähden lenkille koiran kanssa. Sitä nyt ei voi enää reippailuksi kutsua kun kävelen tosi rauhallisesti, mutta silti niitä suppareita tulee. Pari kertaa ihan lievästi kivuliaitakin, mutta melkein pelkästään kivuttomia onneksi. Lepo kyllä auttaa ja olenkin päättänyt ottaa huomattavasti rauhallisemmin tästä lähtien. Teen kevyttä mammajoogaa ja punttitreeniä, mutta koiralenkit saavat luvan lyhentyä. Pitää muistaa kuunnella tuntemuksiaan ja ajatella vauvan parasta!

Mella, huomasin viikonloppuna saman ilmiön vauvan liikkumattomuudesta eli lauantaina oli vieraita ja illalla rehkin pihalla, joten vauva oli kovin hiljaa lauantai-illasta sunnuntai-iltaan. Sitten eilen se melskasi senkin edestä ja tänäänkin on liikkunut hyvin. Vauva myös vaihtelee asentoa ja silloin eivät aina liikkeet tunnu niin voimakkaana.´

On tää silti niin ihanaa aikaa kun kesäkin on alkanut ja juhannus on jo ens viikolla! Nautinnollisia päiviä kaikille!

t. Manna66 rv 26+4 ja Erkki