Syyskuiset 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
neuvolasta soitettiin aamulla puoli yheksän aikoihin. eilen viemässäni labran virtsatestissä ei onneks ollu enää valkuaista :)

tais hälytysarvot nousta kun neuvolan näyte ei ollut aamuvirtsasta, kun olin aamulla käynyt epähuomiossa veskissä..

eilinen meni kyllä ihan paniikissa. itselle keksi suunnilleen kaikki raskausmyrkytyksen oireet, mitä tuosta neuvolan kirjasta kävi ilmi!

riksu 16+6

Minäkin rekisteröin tänään ja eilen Erkin liikkeitä juuri Rizzun kuvaamassa litistyneessä asennossa. Kyllä nämä möyrimiset taitavat nyt olla niitä ekoja hentoja liikkeitä! Mahtavaa! Aikaisin kylä tuntuvat Rizzulla, joka on ensisynnyttäjä, mutta varmasti on yksilöllistä.

Ostettiin sitten ne vaunut (Brio Kombit vm -02) ja hintalaatusuhde täysin kohdillaan, maksettiin niistä 300 euroa ja olen erittäin tyytyväinen kauppaan! Kertakaikkisen hyvässä kunnossa ne olivat. Kaiken huipuksi myyjä asui vain n. kilsan päässä meiltä! Mikä sattuma, ihan kuin vaunut olisivat tulleet syliini...:)

Tulin just kotiin rakenneultrasta ja istuin koneen ääreen kertomaan kuulumisia ystävilleni.
Vauvalla on kaikki hyvin! On se ihme, miten tarkkaa kuvaa ultralla saa. Näkyi selvästi pikkuaivot ja selkäranka ja sydämen syke ja... Pikkuinen painaa n.200g ja on 19cm pitkä. Kaikki ""osat"" on kohdallaan. Ja istukkakin on hyvässä paikassa, kohdun etuseinässä.
Tuntuu, että hymyilemistä ei voi lopettaa :)
Laskettu aika pysyy samana, vaikka ultran mukaan näytti 28.8. Ja jos vanhat merkit pitää paikkansa niin veikkaisin, että vauva syntyy pari päivää lasketun ajan jälkeen. Tyttöni syntyi viikolla 42+2 ja poikani 40+6...
Aurinkoista viikonloppua kaikille!
Maria 18+1

Hei,

Harrastatteko edelleen samoja lajeja mita aikaisemminkin? Esim. aerobic, jumppa.. Kayn edelleen aerobic tunneilla kahdesti-kolmesti viikossa mutta hyppelyja vahan valttelen, jottei pulssi nousisi liian korkealle mutta esim. vatsalihasliikkeet teen kuten ennen.

Perjantai-iltaa kaikille!
Käyn joogassa ja Body Balance tunnilla (joogaa,pilatesta, taijia) 3-4 kertaa viikossa, ja ihan tavallisessa astangajoogassa, vaikka siitä jotkut sanoo, ettei sovi raskaanaoleville. Teen myös vatsalihakset mutta just nyt oon alkanut kiinnittää huomiota etten rehkisi vatsalla liikaa (en oo kuullu mistään ettei pitäisi mutta tuntuu vaan paremalle niin).

Muuten tässä tuntuu olevan sellaiset päivät meneillään että tekisi mieli vaan syödä ja nukkua. Maha tuntuu venyvän silmissä tällä viikolla.. Viime viestissä valittelin outoa vatsan ihottumaa, ja kun jätin johnssonin hajustetun vauvaöljyn pois, ihottuma helpottui. Äitini sattui mainitsemaan että oli ollut samalle tuotteelle allerginen.. Ihme, luulisi ettei sille helposti voi olla.

Ihana kuulla kun monet on kertoneet tuntevansa jo liikeet. Mulla ei kyllä ole vielä tuntunut yhtään..tosin viikkojakin vasta 15+6 ja eka tulossa joten odottelen ihan rauhassa vielä vaikka vähän pidempäänkin.

Gradun kirjoituksen viimeiset ajat on käsillä, ja aika rankkaa kun on vielä työ päälle. Viikonloppukin sujuu kirjoittaessa, hyvää viikonloppua kaikille!!!!

Lauantai-huomenta!
Ihanaa, mulla alkoi talviloma ja huomenna suunnataan aamusta lentokentälle ja sieltä nokka kohti etelää...! Eikös täällä ollut pari muutakin matkalle lähtijää?
Minä kävin eilen hammaslääkärissä ja siellä huomattiin yksi reikä ja vähän alkavaa ientulehdusta :( Mutta sehän on kait enemmänkin sääntö kuin poikkeus silloin kun on raskaana, kun nuo ikenet on niin herkkinä. Vesi valui vaan silmistä kun lääkäri paineli ikeniä `piikillä`. Toukokuussa menen sitten paikattavaksi. Viikko sitten kävin suuhygienistillä (hienoja nimikkeitä nykyään =) ) ja mulle tuli siitä fluorista kivoja rakkuloita suuhun eikä ne vieläkään ole parantuneet. Ei ole kyllä ikinä ennen tullut..
Hyviä vointeja kaikille!

Huomenta päivää!
Oi olishan se ihana lähteä jonnekin reissuun, mutta siirtyköön nyt matkahaaveet. Meillä kun on se auton osto edessä, ja kyllä on niin pirun vaikeeta ostaa kun ei meistä kumpikaan tiedä millanen sen auton pitäis olla. Ja mitä merkkiä... Ja kun ystäviltä ja sukulaisilta kysyy neuvoja niin jokaisella on niin erilaiset mielipiteet autoista. Kai me ostetaan joku semmonen nätti, hopeinen farmari =) Ne ainakin miellyttää mun silmää.

Täällä ei ole tietoakaan mistään vauvan liikkeistä..olen muutamia kertoja käynyt selälleen makaamaan ja laittanut käden vatsalle ja yrittänyt tunnustella jotain, mutta ei siellä mitään liikettä tunnut. Tosin tässä on vasta viikot 15+3 menossa =) Että hyvinkin menee vielä kuukausi ennen kuin mitään tuntee. Pientä vatsannipistelyä on nyt ollut muutamina päivinä. Mietin, että voisiko rankka fyysinen työ olla siihen osa syy, vai onko se vain kohdun kasvua. Toivon mukaan tätä viimeistä. Onko muilla pullahtanut jo napa esiin? Mulla ainakin on tässä noin viikon ajan =) Se on hassun nököinen..

Mutta tulipahan taas tekstiä. Kirjoittelemisiin ja mukavaa viikonloppua =))

Hyvää sunnuntaita!

Pian alkaa uusintana se 2. osa siitä Elämä ennen syntymää -ohjelmasta. Mieskin haluaa sen nädä kun ei maanantaina ollut tv:n ääressä

Meillä on myös auton osto edessä, mutta olemme kallistumassa yksityisleasingauton puoleen. Vetailimme esim. vm. 2001-2002 autoja ja niissä on pelkkä lainanlyhennys yhtä paljon kuin jos ottaisi ihka uuden leasingauton, jonka hintaan kuuluu siis vakuutukset, renkaat, huollot jne. Ainoastaan bensat ja pesut pitää maksaa itse. Kallista lystiä kaiken kaikkiaan, mutta kyllä se auto on nyt hankittava. Kuljemme kuitenkin säännöllisin ajoin maalla (400 km:n päässä) ja lapsen kanssa on huomattavasti helpompaa liikkua. Eilen kävimme koeajamassa Skoda Octavian. Siihen olemme päätymässä vahvasti. Tosin moottorissa pitää hieman tinkiä. Olisimme halunneet 2-litraisen, mutta varaa taitaa olla vain 1,6-litraiseen. Hieman se on hitaampi kiihdytyksissä, mutta kun vauhtiin pääsee, on se hyvä matka-ajettava.

Untamo möyrii masussa aina silloin tällöin. Aamulla klo 9 se aloitti jonkinlaisen aamujumpan, kun tunsin tömähtelyä siellä täällä, vaikka minä olisin vielä nukkunut! Eilen se sen sijaan oli kovin hiljainen...

Tänään pitäisi jaksaa siivota. Ens viikolla tulee kovasti vieraita, siinä siis syy.

T. Rizzu + Untamo rv 17+1!

Moi,

olin neuvolassa ja terkkari torui, kun painoni oli noussut jo järkyttävät 6 kg lähtöpainosta! Kuulemma joku 2-3 kg ois ollu sopiva. Olen kyllä syöny ku hevonen, nyt täytyy ruveta kattomaan vähän mitä syö. Paljonko teillä muilla on paino noussu?

Sissi 16+4

Hei pitkästä aikaa
Vähän on sekava olo, kun en oikein tiedä onko kaikki hyvin.
Lauantai aamuna heräsin klo 05 kun oli niin kauhea pissihätä. Menin vessaa ja lorahti kunnolla verta.
Veren tulo tyrehtyi sitten aika äkkiä, mutta paniikki kerkesi käydä päälle oikein kunnolla.
Yritin soittaa ä-polille, no klo 10 sain sieltä kiinni hoitajan, kertoi että jos veren tulo on tyrehtynyt ja ei satu minnekkään niin ei ole syytä huolehtia, mutta en tiedä.....
Täällä jumalan selän takana neuvolakin on vain tiistaisin ja torstaisin eli huomenna pääsen soittamaan neuvolaan jos vaikka ne vaivautuis kuuntelemaan sydänääniä tai jotain.... pää on ihan pökkeröllä...

Nyt kun on tasottunut toi erittäin huono-olo niin olen painossa tasoissa lähtöpainoni kanssa.

Odottelen huomista päivää, varmaan kaikki kunnossa, turhaan hätäilen...
teija 16+4

Tepalle.. toivon sydämestäni että kaikki on hyvin mutta eiköhän...

Painosta sen verran että lisää on alusta tullut 1,9kg. Rv nyt siis 17+0. Neuvolassa sanottiin että ihan oikeilla ""linjoilla"" mennnään.
Ensi viikolla on rakenneultra.... ei jaksais odottaa.
Sitten pääsiäiseksi lähdetäänkin Kööpenhaminaan rentoutumaan. Toivottavasti sieltä sais nätimpiä äitiysvaatteita kun täältä Suomesta.

Ihan tuohon painoon on pakko kommentoida, ettei kenenkään kannata ottaa siitä pultteja. On törkeää neuvolassa huomautella siitä, koska erittäin monella tehtävissä ei ole juuri mitään, on siis syöty terveellisesti ja ruokahalu on hyvä. Minulla tuli viime raskaudessa 25kg, mutta oma neuvolatätini kommentoi vain ""se tulee mitä tulee"". Nyt paino laski pari kiloa ja heti oltiin huolissaan, etten syö kylliksi ja imetys pitää lopettaa. Koskaan ei ole hyvä...ei kannata välittää, jos voi olla välittämättä. Ja imetyksen myötä karisee paljon, jos turvotusta on, niin se putoaa myös nopeasti. Ja lopun voi laihduttaa, kun imetys on loppunut. Ón hyvä, että on vähän rasvaa, kun sitä menee maitoon niin paljon ja ensimmäiseen pariin viikkoon ei jaksa laittaa juuri ruokia synnytyksen jälkeen. Imetys on saatava hyvin käyntiin alussa, muuten usko loppuu ja moni lakkaa opettelemasta sitä hommaa...

Meillä on kait edessä muutto, mutta vähän epävarmaa on vielä. Tällä hetkellä kolmihenkinen perheemme elelee mukavsti 45neliön asuntoa, mutta kait esikoiselle ja vauvalle olisi yksi huone tarpeen. Muutto voi tulla jo ensi kuussa, asunto on kiikarissa ja sitä meille tarjottu. Pikainen päätös illalla pitäisi tehdä. No, vielähän tässä jaksaa muuttaa. ja sitten vaihtuu neuvola, täti ja lääkäri, ja nyt kun asumme synnytssairaalan vieressä niin kohta tosiaankaan enää emme...ei pääse enää kävellen synnyttämään :( Se ulkona kävely helpotti kauheasti noita synnytyskipuja, kyllä suosittelen muillekin, jos mahdollista, edes sairaalan pihalla!

Minä en ole saanut vielä mitään ultrakutsuja, täti on varmaan unohtanut lähettää paperit (taas!) sairaalaan, mutta odottelen vielä puoliväliin viikkoa. Viimeksi oli viikolla 18+... Jotenkin niin oireeton olo, mitä nyt laiskottaisi vähän :) Vaikka muuttoonhan se pitää nyt panostaa, ruveta jo pesemään noita liesituulettimia valmiiksi...

Kesä rv15

Heippa!

Painosta: Edellisessä raskaudessa minulle kerkesi rv 22 mennessä tulemaan 3.4kg ja sen jälkeen niitä rupesikin kertymään oikein urakalla. loppujen lopuksi tuli vajaat 17kiloa ja se oli neuvolatädin mielestä liikaa. No melkein kaikki kilot sain pois.
Nyt on rv16 menossa ja kiloja on tippunut se 2kiloo. Eipä ollut neuvolatäti tästäkään tyytyväinen. Kyllä niitä kiloja kerkiää tulemaan sit myöhemmin ihan tarpeeksi.

Toivottavasti tepa kaikki on kunnossa!!!Varmasti tuollainen säikäyttää tässä vaiheessa.

Täälläkin toivon, että Tepalla on kaikki hyvin.

Oltiin tuossa lauantaina ulkona syömässa ja tilasin pihvin KYPSÄNÄ. Saatuani pihvin, halkaisin sen ja kysyin vielä siskoltani, että olisko se hänestä raaka kun minusta se näytti toiselta puolelta hieman vaaleen punaiselta. Siskostani se oli aivan kypsää joten eikun syömään. Pihvin toinen pääty olikin MEDIUM, en syönyt aitä, mutta hieman säikäytti. Neuvola täti laitto lähetteen labraan jossa äsken kävin, varmistetaan ettei siitä tullut tuota toksoplasmoosia. Vaikka todennäköisyys on pieni, niin haluan plata varman päälle, enkä hermoilla.

Haemme kanssa isompaa asuntoa. Nykyään 48.5m2 asunto jossa minun ja mieheni lisäksi asustaa myös koira, 2 marsua, iso kani, hamsteri ja akvaario. Heh, taidamme olla aika eläin rakasta porukkaa?

Kiloja on tainnut tulla 2? neuvolan mukaan kilo enemmän kuin koti vaa'alla ku siellä ei miinusteta talvivaatteita. Neuvola täti on ollut kuitenkin tyytyväinen lihoomiseeni, lähtöpanon mukaan olin alipainoinen.

Autoa emme aio ostaa ainakaan vielä, ei olisi varaa ja julkisilla pääsee hyvin. Pidemmät matkat kuten mieheni vanhemmille, n. 1.5h ajomatka ajateltiin suorittaa vuokratulla autolla.

Kai siinä oli taas oleellisimmat=)

Ahkerasti oon ketjua lueskellut, nyt taas pitkästä aikaa omia kuulumisia! Rv 15, kaikki hyvin, paitsi että eilisestä asti oon karmeessa räkätaudissa.. Kuumetta, päänsärkyä ja kurkkuun koskee.. Ei muuta ku sohvailua ja saikkua. Ja paljon nestettä.
Painoa on tullu n. puol kg, terkkari sano että hyvä tahti. Maha on kyllä turvonnu niin ettei kohta kellään oo epäilystä että ootanko vai enkö..
Kovasti odotan ensimmäisiä liikkeitä. Pientä muljahtelua ja kuplintaa välillä oon ollu tuntevinani.
Sateista päivänjatkoa!

Siis, häh, nyt mä putosin kyydistä. Eikö naudanliha pihviä saa syödä mediumina? Kyllä mä oon ainakin hyvällä ruokahalulla vetänyt eikä tullut mieleenkään mikään toksoplasmoosi! auts.

Rizzo ja Manna66 tai puhua aiemmin sykkyräasennosta, josta tulikin mieleeni, nukutteko te vatsallaan? Kai sitä ""saa"" nukkua vatsallaan niin pitkään kun pystyy?

Entä muuten nuo sykkyräasennot, mulla kun masu ei oo kovinkaan iso, niin pitääkö tuntea huonoa omaa tuntoa jos istuu esim. sohvalla polvet sylissä ja masu jää sykkyrään tai kun kurottautuu alas solmimaan kengännauhoja niin pitääkö jotenkin varoa ettei mee masu kurtulle? Mietin vaan että ei kai siitä mitään haittaakaan ole jos varsinaisesti vauvamasua ei vielä ole...sellaista kovaa, tuota normi läskiä tuossa kyllä vararenkaan muodossa on :)

Kassu 16+4

Iltaa kaikille!
Tänään oli hieman huono päivä, kun eilisestä asti on ollut lieviä virtsarakon tulehdus oireita. Iltapäivällä maha tuli ihan kipeäksi ja pääsin sitten nopealla varoitusajalla mehiläiseen. Lääkäri veikkaili samaa, ja ultrattiin samalla vatsakivun vuoksi. Vauvan alku voi mainiosti mutta istukka onkin kuulemma alhaalla eli kohdunsuun päällä. Eli jos ei nouse itsestään, mitä yleensä tapahtuu, niin sitten vauva syntyy sektiolla. Kivut oli ehkä vaan venymiskipuja tai sitten ylihuomenna selviää onko virtsarakon tulehdus. Ihmeen kauan kestää..

Että sellaista. Jos jollain kokemusta tuollaisesta istukan sijainnista niin kertokaa!!

Mekin joudutaan etsimään isompi asunto..mutta ajattelin aloittaa sen prosessin ensi kuussa.
Muuten, oliko se minä:), joka oli kuullut valitusta kolmen kilon painonnoususta. Sehän nyt on aivan normaalia kuulemma!

Itse ainakin elän ihan normaalia elämää. Nukun mahallani ja istun krympyssä. Tuskin siitä nyt mitään haittaa on kun tuo kohtu kuitenkin suojaa sitä lasta, eikä se kohtu mitenkään krymppyyn mene vaikka istuisit ihan solmussa! :)

Ekassa raskaudessa muistaakseni nukuin mahallani ihan viimeisille viikoille asti. Joten nou hätä :)

hmm...eipä ole minullekkaan tullut mieleen et ei saa syödä medium pihviä. Eipä siitä kyllä sanottu neuvolassa mitään, joten en ala hermoilee!

Ekassa raskaudessa en pystynyt yhtään nukkumaan mahalleen kun tissit oli niin arat ja nyt tässä raskaudessa mahalleen nukkuminen jäi tuossa rv 12 paikkeilla kun toi maha pompahti esille. Tuntuu vaan ikävältä mennä mahalleen. Mytyssä minäkin istun ja kyllä sen sitten huomaa kun pitää suoristautua. Ainakin minulla toi maha siitä ilmoittaa ties minkämoisilla nipistyksillä ja repimisillä.

Esikoinen on ollut nyt kolme päivää niin hirveän kiukkunen että! Rupeaa jo kyllästyttämään minuakin kun ei oo missään hyvä! Sit vielä kauhea huitominen ja potkiminen ja vääntäminen käy sylissä niin ei tunnu hyvältä mahassa. Mitään en keksi mikä voisi olla?! Ei näytä että hampaita olisi tulossa lisää eikä ole mielestäni kipeäkään...Oiskohan sitten vaan jotain rajojen hakemista? uhmaa? omaa tahtoa? 9kk ja vähän päälle on nyt ikää.

Täytyy mennä laittamaan kahvia että pysyis hereillä..*haukotus* niin kauan kunnes pikkumies nukahtaa.

Minäkään en ole mistään toksoplasmoosista jaksanut lihan suhteen varoa. Teinhän itsekin muutama viikko sitten paahtopaistia, jossa liha on siis ihan punaista sisältä. Oli se kuitenkin uunissa 1½ tuntia. Mun neuvolan papereissa sanotaan, että ihan raakaa lihaa pitäisi välttää, esim. tartar-pihvejä tai lihapullataikinan maistamista.

Mulla on tänään tosi jännä päivä! Tapaan 1. kertaa saksalaisen kirjeystäväni, jonka kanssa olen kirjoitellut jo 15 vuotta! (Siis olemme kirjoitelleeet englanniksi.) Koskaan aiemmin emme ole tavanneet, mutta nyt hän päätti tulla Suomeen lomalle ystävänsä kanssa! Menen heitä vastaan lentokentälle ja roudaan sitten tämän päivän ja huomisen heitä pitkin kaupunkia. Loppuviikosta he vuokraavat auton ja lähtevät rundille jonnekin Itä-Suomeen. Mielenkiintoista! Säät eivät tosin voisi olla huonommat. Lossakkoa riittää. Noh, kehotin heitä ottamaan mukaan vedenpitävät kengät. Huomenna raahaan heidät varmaankin hetkiseksi Hulluille Päiville. Saas nähdä, mitä siitä sanovat ;)

Takaisin vauva-asioihin: minä en nuku vatsallani. Opettelin siitä pois useita vuosia sitten, kun ostin terveystyynyn. Sen reuna yksinkertaisesti ""kuristaa"", jos kääntyy vatsalleen. Sen avulla kyllä niskakivut vähenivät huomattavasti, niskahan on aikamoisessa lukossa, kun nukkuu vatsallaan. Nukahdan aina kyljelleni mutta herään joka aamu selältäni! Nyt pitäisi varmaan alkaa kiinnittää huomiota selän ryhtiin ja alkaa vahvistaa selkälihaksia. Mulla on alaselkä aika notkolla ja pelkään, kuinka notkolle se vielä meneekään raskauden edetessä. Lauantaina menen sinne Tallinnaan ostamaan sen tukivyön! Saattaa olla vielä liian iso, mutta onpahan sitten valmiina.

No nyt valmistautumaan siihen vieraitten tuloon!

T. Rizzu rv 17+3

Eilen oli rakenneultra ja kaikki näytti niin hyvältä että. Pikkunen nyrkkeili ja potki minkä ehti...=0

Me halusimme tietää sukupuolen ja 90% varmuudella lääkäri
sanoi sen olevan tyttö. Tietenkin pitää suhtautua pienellä varauksella noihin sukupuoliasioihin, kun kerta on niitäkin juttuja kuultu että synnytyssalissa sieltä onkin putkahtanut ihan muuta kuin odotettu...

Olen kuitenkin itse nähnyt kolmesti unta että kyseessä on tyttö. Ihan sama se loppujen lopuksi on mutta kun suku on toistaiseksi täynnä vain poikia, niin olisi se tyttökin tervetullut.

Olo on mitä mainioin, yövessajuoksut ovat vähentyneet ja saan nukuttua tosi hyvin. Olen ihmetellyt myös kuinka tunnollisesti syön tervellisesti. 2 lämmintä ateriaa päivässä, välipalat ja iltapala. Ennen söin suurinpiirtein miten sattuu...

T.Frisse 16+6

Terveiset Azoreilta! Oltiin viime viikko lomalla siellä ja meidän pikku kaveri sai kyllä sellaista kyytiä siellä vaellusreiteillä, että välillä hieman itseäkin hirvitti. Toivottavasti neuvolan ohjeet, että liikunnan keston pituudella ja voimakkuudella ei ole vielä merkitystä tässä vaiheessa, pitävät paikkansa. Pisimmät vaellukset olivat 20 kilsaa pitkiä ja korkeimmat kipuamiset 600 metrin korkeuteen, joten syke oli välillä aika huikea ja päiväretki vedettiin aina yhden suklaapatukan voimin. Azorit ei ole mikään lapsiperheiden paikka, mutta muuten lomakohteena aktiiviselle lomalle erittäin hyvä ja suositeltava!!

Onko täällä syyskuulaisissa muuten muita kestävyyskuntoilun ystäviä eli maratoonareita tai pitkien matkojen hiihtäjiä? Olisi kiva kuulla teidän nykyisestä kuntoiluharjoittelusta.

Rakenneultra olisi 20.4., jolloin viikkoja olisi silloin 20+3.

Terv. rv 18+1

Nyt on enää turha piilotella raskautta,kun masu on ihan pöppöllään,vaikka noita ylimääräisiäkin on vyötäröllä:) Eilenkin eräs vanha työkaveri sanoi,et on katellu et oon kivasti pyöristyny..Ei esikoisesta huomannu,ku varmaan tuossa 20rv:n paremmalla puolella.Harmittaa kyllä ettei meillä pääse rakenneultraan.Jotenkin sitä on enemmän nyt huolissaan,kun tutulle kävi niin huonosti:'( Pientä mylläämistä on ollu jo n.2vkoa,mutta vielä oottelen kunnon potkuja.Väsymyskin on jo onneksi tipotiessään,niin jaksaa paremmin esikoisen kanssa.27pvä on vasta neuvola..onneksi viimeeksi sain kuulla ekan kerran pikkuisen sydänäänet.Dokumentinkin katsoin ihan mielen kiinnosta,että tietää mistä jää paitsi..En nimelttäin koskaan voi synnyttää,vaan aina leikkaavat.Johtunee olemattomasta pituudestani,mistä johtuen vaavi ei mahdu syntymään.No,mutta mukavaa odotusta kaikille,ja voikaa hyvin! -Summer-82,rv 15+4-

Tosta pihvijutusta vielä... mä oon käsittäny niin et pihviä ei pitäis syödä mediumina, neuvolan ohjeiden mukaanhan ei sais syödä raakaa lihaa ollenkaan ja jos pihvi on medium niin sehän on sisältä kuitenkin puoliraaka. Yleensähän kaikki pöpöt tuhoutuu vasta kun liha on ihan läpikypsää, näin oon ainakin käsittäny?