Täällä äiti: joka ei ole imettänyt lapsiaan kuin synnärillä ollessa,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

millis

Vieras
joka aikoo laittaa lapset hoitoon heti kun vanhempainvapaa loppuu ja töitä saan (nuorin nyt puoli vuotias)
ja joka on suurimmaksi osaksi antanut lapsilleen pilttiä omatekemien soseiden sijaan.

Mulla on hyvä kroppa ja kauniit kasvot, mies joka kokkaa siivouksen ja lasten hoidon ohella, vanhempi lapsi vahtii välillä nuorempaa (kun esim meikkaan) ja isoanhempia joille voin välillä viedä lapset hoitoon jos tarve vaatii.

Tykkään mun elämästä =) Onko se väärin ja olenko huono äiti?

mikään noista asioista ei ole sellainen, joka tekee huonon äidin. Kun lapsella on perusturva, rakkautta ja hänen tarpeisiinsa vastataan, niin olkoon meistä jokainen äiti omalla tavallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ite sen parhaiten tiedät, oletko huono äiti! Mutta kun sellasta edes pitää ajatella, onko piikki pökännyt sua sydämeen?

Ei todellakaan ole =) Koska tiedän että rentoutunut äiti on parempi kuin stressaantunut hermoheikko.

mietin ihan samaa kuin edellinen, taidat potea huonoa omatuntoa ja siksi teit avauksen? itse elän eri tavalla kuin sinä, annetaan kaikkien kukkien kukkia.. mutta perustellakseni omaa elämäntapaani (täysimetin 6kk, osaimetän edelleen 1v3kk ikäistä, lapsi ei saanut lehmänmaitoa ennen vuoden ikää, nukumme perhepedissä, olen hoitovapaalla, lapsi ei ole ikinä ollut yökylässä..) sanon sen että itselleni on tärkeää oman lapsen hyvinvointi ja näinä ekoina vuosina luodaan perusta koko loppuelämän psyykelle. ja imetys on tärkeää fyysisenkin kehityksen kannalta, henkisistä avuista puhumattakaan :)

hmm, onko sun elämäs sittenkään niin hyvää, kun tarvitset tukea täältä palstalta? Ja että ylipäätään täytyy tämmöiset asiat kertoa julkisesti. Ehkäpä jokin näistä sinua kuitenkin vaivaa, vaikka et sitä myönnä. Mut ainakin kulissit on kunnossa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Erkki Von Pertti:
En mä susta mutsina tiedä, mutta jos oot synnyttänyt kersas, niin ei sulla oo hyvää kroppaa.

Todellakin on hyvä kroppa ;)
Rinnat eikä sen puoleen mikään muukaan ole repsahtanut. Olen treenannut itseni kuntoon molempien raskauksien jälkeen todella pian.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ite sen parhaiten tiedät, oletko huono äiti! Mutta kun sellasta edes pitää ajatella, onko piikki pökännyt sua sydämeen?

Ei todellakaan ole =) Koska tiedän että rentoutunut äiti on parempi kuin stressaantunut hermoheikko.

No minkäs takia sun pitää sitten epäillä omaa hyvyyttäs?

hmm, onko sun elämäs sittenkään niin hyvää, kun tarvitset tukea täältä palstalta? Ja että ylipäätään täytyy tämmöiset asiat kertoa julkisesti. Ehkäpä jokin näistä sinua kuitenkin vaivaa, vaikka et sitä myönnä. Mut ainakin kulissit on kunnossa ;)

Ei vaan halusin tietää mitä mieltä muut ovat, olen täällä törmännyt niin moneen ketjuun jossa haukutaan äidit jotka valitsevat imettämättömyyden ja joissa ylistetään luomuhörhöilyä ja kestovaippoja (joita ei meillä ole käytetty).

Enhän mä epäile. Kysyin mielipidettä ja yritän luoda keskustelua.

Ei vaan halusin tietää mitä mieltä muut ovat, olen täällä törmännyt niin moneen ketjuun jossa haukutaan äidit jotka valitsevat imettämättömyyden ja joissa ylistetään luomuhörhöilyä ja kestovaippoja (joita ei meillä ole käytetty).

No joo, lisäänpä vielä turhamaisuuden lisäksi ärsyttävyyden. SäKIN kun näytät kuuluvan niihin, että jos imettää ja luomuilee niin on hörhö. Tissienkö takia et viitsinyt imettää?

Oikeestaan tulee fiilis, että no entä sitten? Miten sun ulkonäkö siihen liittyy imetätkö sä ja miten tää kaikki liittyy siihen, tekeekö sun mies ruokaa?

Mä en tajua, että joku ei imetä. Se ei ole järkevä valinta, ainakaan vapaaehtoisesti.

Rehellisesti sanottuna vaikutat aika turhamaiselta tyypiltä. Ja perusteluna se, etten ymmärrä mitä sun toimintatapoihin äitinä liittyy kaunis kroppa ja kasvot?

Se että tällä palstalla tuntuu olevan valloillaan käsitys että turhamainen ja itseensä panostava äiti on huono äiti. Koska minäkin olen tehnyt paljon töitä ulkonäköni eteen, enkä kuitekaan koe sen olevan mun lapsilta pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Erkki Von Pertti:
En mä susta mutsina tiedä, mutta jos oot synnyttänyt kersas, niin ei sulla oo hyvää kroppaa.

Todellakin on hyvä kroppa ;)
Rinnat eikä sen puoleen mikään muukaan ole repsahtanut. Olen treenannut itseni kuntoon molempien raskauksien jälkeen todella pian.

Ääää -väärä vastaus.

Tyypillinen naisten virhe: olen treenannut kroppani.

Ei kuule miehiä kiinnosta, onko se huipputimmi, timmi, vai ihanan muodokas, kunhan normaalipainon pienemmälle puolelle menee.

Sen sijaan synnyttäneen naisen rönttönen on sellainen, että et kuule enää oo timmissä kunnossa. Mies ei tuossa tilanteessa muuta niin toivokaan, kun että pääsis viel kerran liukkailla ajelee kunnon nuorikkoo....(ja sitä varten on firman juhlat ja uudet assarit -nam!)

Enhän mä epäile. Kysyin mielipidettä ja yritän luoda keskustelua.

ei kai se sinusta huonoa äitiä tee. mä olen sun vastakohta, imetin esikoista 10kk, tätä kakkosta imetän vieläkin 1v3kk. Hoitoon vien kun esikoinen sen 3v. Ruuat laitan itse. Mummolassa on isompi ollut kaksi kertaa yötä, esikoinen kerran. Itselle vapaa aikaa on päikkäriajat ja illat. Kroppa näyttää just siltä että olen lapsia saanut, painoa ei jäänyt,mutta arpia kyllä, eikä kai tuo naamakaan mikään kummonen kukka ole. Mutta että nämäkö asiat määrittävät, olenko hyvä äiti vai en? mielestäni eivät todellakaan,ne ovat vain yksi osa kokonaisuutta.
Ja olen kovin tyytyväinen elämääni näin :)

No joo, lisäänpä vielä turhamaisuuden lisäksi ärsyttävyyden. SäKIN kun näytät kuuluvan niihin, että jos imettää ja luomuilee niin on hörhö. Tissienkö takia et viitsinyt imettää?

No juuripa niiden takia, koska mun rinnat olivat luomuna aivan loistavat niin en halunnut mennä pilaamaan niitä. Jos taas mun rinnat olisivat olleet jo valmiiksi piloilla tai muuten rumat niin olisin imettänyt ja teettänyt imetyksen loputtua uudet.

Rehellisesti sanottuna vaikutat aika turhamaiselta tyypiltä. Ja perusteluna se, etten ymmärrä mitä sun toimintatapoihin äitinä liittyy kaunis kroppa ja kasvot?

Se että tällä palstalla tuntuu olevan valloillaan käsitys että turhamainen ja itseensä panostava äiti on huono äiti. Koska minäkin olen tehnyt paljon töitä ulkonäköni eteen, enkä kuitekaan koe sen olevan mun lapsilta pois.

Se imetyksen poisjättäminen ilman syytä on huono valinta vauvan kannalta. Se, että panostaa itseensä, ei saisi tarkoittaa sitä, että se on lapselta pois.

No juuripa niiden takia, koska mun rinnat olivat luomuna aivan loistavat niin en halunnut mennä pilaamaan niitä. Jos taas mun rinnat olisivat olleet jo valmiiksi piloilla tai muuten rumat niin olisin imettänyt ja teettänyt imetyksen loputtua uudet.

:( surullista että joku on näin pinnallinen. siis oikeesti. tissit ja oma ulkonäkö menee vauvan edelle.
ap, ne tissit on sulla sitä varten, että niillä imetetään vauvaa, ei koristuksena miehiä varten.

Yhteistyössä