Taas näistä uusperheasioista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää-ää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mää-ää

Vieras
Eli onko teillä uusperheläiset lapsilla erilaisia lähtökohtia perheen varakkuudessa? Eli siis kaikki lapsethan ovat yhtä tärkeitä, niin , niin.
Mutta jos aikaisemmin synnytetyt lapset ovat köyhemmästä liitosta ja suvusta, niin että se ihan näkyy kodissa ja tekemisessä ja puheessa. Nyt uusi mieheni paljastui melko varakkaan perheen lapseksi, en sitä silloin heti osannut aavistaa.
Me suunnittelemme yhteistä lasta ja asiat on hyvinmeidän perheessä.

Haluan lasteni olevan tekemisissä oman sukunsa kanssa ja mieheni perhe ei leiki mitään mummo/vaaripuolia, koska en niin halua. Lapseni saavat joululahjat omilta bio mummoiltaan ja mieheni perhe muistaa vähän jotenkin.

Mut jos nyt meitä lykästää ja saamme yhteisenlapsen, niin voin kuvitella mitä se tulee site saamaan isovanhemmiltaan. He ovat aika paljon ostaneet ja laittaneet omille lapsilleen, jotenmieheni on saanut huomattavaasti enemmän kuin minä tuota materiaa. Omien lasteni kanssa materia ei ole kaikkein tärkein, heidän sukunsa muistaa muuten, mikä on minun mielestä myös arvokasta. Mut kuitenkin.

No en saanut tästä mitään selkeää asiaa, joten pitää kai yrittää ostaa itse omille lapsille, etteivät koe kateutta, mikäli tämä mahdollinen uusi saa sitten näennäisesti materiaa enemmän.....
Ja vois olla suurempiakin huolia, kyllä.
 
Meillä kaikki lapset saa saman verran eli mummot sun muut ostaa jokaiselle lahjan. ei ole erikseen "sun perheen lapset ja mun perheen lapset" vaan on meidän perheen lapset :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pidä huoli tasavertaisuudesta omat lapsehihan ovat saman arvoisia aina ,riipumatta ketä isä on.esim hekin saavat jotain aina kun vauva

No höpöhöpö, ei mitään AINA tarvitse ostaa kaikille lapsille jos yhdelle ostaa. Mulla on 4 lasta ja jos joka kerta kun yhdelle jotain ostan niin pitäisi neljälle ostaa niin vararikossahan mä olisin. Tietenkään ei mitään niin pidä tehdä että sen pienimmäisen lellii piloille toisten lasten katsellessa vieressä mutta kyllä ne isommat ovat varmaan aikoinaan saaneet myöskin osansa materiasta. Mun mielestä on aivan hölmöä jos lapset opetetaan siihen että kaikki saavat joka kerta jotain jos toisellekkin ostetaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Meillä kaikki lapset saa saman verran eli mummot sun muut ostaa jokaiselle lahjan. ei ole erikseen "sun perheen lapset ja mun perheen lapset" vaan on meidän perheen lapset :)

Mut jos on uusperhe ja esim. sun aiemmasta liitosta olevat lapset saavat omalta mummiltaan lahjat niin ostaako mummi tosiaan myös sun uudelle lapselle lahjan jonka olet saanut uuden miehen kanssa?? Ei meillä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Meillä kaikki lapset saa saman verran eli mummot sun muut ostaa jokaiselle lahjan. ei ole erikseen "sun perheen lapset ja mun perheen lapset" vaan on meidän perheen lapset :)

Mut jos on uusperhe ja esim. sun aiemmasta liitosta olevat lapset saavat omalta mummiltaan lahjat niin ostaako mummi tosiaan myös sun uudelle lapselle lahjan jonka olet saanut uuden miehen kanssa?? Ei meillä..

No meillä ei mun lapsi ole missään tekemisissä isänsä suvun kanssa. mutta jos miehen lapset kotonaan saa jotain äitinsä suvulta ei se kuulu meille. ne tavarat ovat heillä ja meillä on jokaisella saman verran saatua tavaraa esim kun lapset on meillä joulun niin jokainen saa yhtä monta pakettia
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Meillä kaikki lapset saa saman verran eli mummot sun muut ostaa jokaiselle lahjan. ei ole erikseen "sun perheen lapset ja mun perheen lapset" vaan on meidän perheen lapset :)

Mut jos on uusperhe ja esim. sun aiemmasta liitosta olevat lapset saavat omalta mummiltaan lahjat niin ostaako mummi tosiaan myös sun uudelle lapselle lahjan jonka olet saanut uuden miehen kanssa?? Ei meillä..

Tätä just tarkoitin, et lapsista on tosi selkeää, kun muummit ostaa ne lahjat. Sitte miehen perhe on täti/setä, jotka muistaa vähä pienemmin. Eli saavat tavallaan ylimääräisenä nämä muistamiset.
Mutta lasteni biomummi ei todellakaan tule muistamaan mun uuden miehen lasta.
Elikkä ajattelin tässä sitä, että miten teilä lapset kokevat, että jos vaikka biomummitkin ovat hyvin erilailla varakkaita, ,toisella materiaa, toisella hyvää tahtoa esim. Kuinka pienet vertailee, kun ei haluis pahaa mieltä kellekään. Yritän aina opettaa, että välittäminen on tärkeintä, mut toimiiko se aina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Meillä kaikki lapset saa saman verran eli mummot sun muut ostaa jokaiselle lahjan. ei ole erikseen "sun perheen lapset ja mun perheen lapset" vaan on meidän perheen lapset :)

Mut jos on uusperhe ja esim. sun aiemmasta liitosta olevat lapset saavat omalta mummiltaan lahjat niin ostaako mummi tosiaan myös sun uudelle lapselle lahjan jonka olet saanut uuden miehen kanssa?? Ei meillä..

No meillä ei mun lapsi ole missään tekemisissä isänsä suvun kanssa. mutta jos miehen lapset kotonaan saa jotain äitinsä suvulta ei se kuulu meille. ne tavarat ovat heillä ja meillä on jokaisella saman verran saatua tavaraa esim kun lapset on meillä joulun niin jokainen saa yhtä monta pakettia

Eli ollaan kotona tasavertaisia saamisen suhteen, uusi mieheni kyllä ostaa lahjat minunkin lapsille, ja sitten jokainen mummulassaan sakoon mitä saa.
Tää ois aika loogista.
 
Meillä isovanhemmat ostaa vain "omilleen" lahjat.
Mieheni on varakas ja ostaa kalliita lahjoja omille lapsillee ja minun lapsille mitä toivon,,eli yleensä aika vaatimatonta muihin verrattuna.
Mieheni antaa lapsilleni miehen mallin sekä yhteistä tekemistä ja se on mielestäni tärkeintä.
 
Meillä on normi työläisperheestä eka liiton suku ja toisen ökyrikas. No nää vähemmän varakkaat ostaa enemmän esim. vaatteita ja lahjoja ja aina kyselee et tarviiko lapset jotaki siis mun äiti kaikkia lapsia ja ex:n puolelta sen lapsille ja aina huomioivat synttärit ja joulut ja nimpparit ja muutenki. Varsinki mun äiti vaikka on määräaikasta pätkää tekevä työläinen.

Uuden miehen suku on tosi rikasta, niillä on niin paljon mammonaa ettei oo tosi. Mutta mutta ovat myös ä-l-y-t-t-ö-m-ä-n pihejä tjtn jos on joku juhla niin tulee joku ropo tilille ehkä 50? lapselle (sille oman suvun jälkeläiselle siis) että osta jotaki. No onhan seki rahaa ja kiva juttu mut on vähän :/ joo olo. Enkä tarkota et ne olis jotaki velkaa tai tarvis ostaa jotaki mutta tulee mieleen mun mummon sanonta et: Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostaankaan.
 
meillä mun uuden miehen sukulaiset ostaa sekä mun lapsille että meidän yhteisille esim. joululahjat...musta se on jotenkin noloa, ja olenkin monta kertaa sanonu, ettei tartte ostaa, mut haluavat muistaa...ja enemminkin köyhiä ovat...
Tasavertaisina lapsia meillä muutenkin pidetään, mut ei tosiaankaan niin, että jos yksi saa jotain, niin muut kolme saa myös! Kukin saa vuorollaan ja esim. vaatteita tarpeen mukaan. Mut oon kyllä sanonu viueraille esim. kun tulevat uutta vauvaa kattomaan, että ei tartte tuoda muille mitään (no ei tietysti vauvallekaan TARTTE!), eihän meille vähävaraiset kaverit kohta uskaltais tulla ollenkaan, jos koko joukkue pitää alkaa lahjomaan ;) Tai synttäreille, lahja sille, jonak juhlat on...yms.
 

Yhteistyössä