Taas täällä avautumassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuori.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuori.

Vieras
Otetaan nyt vaikka mun viralliseks nimimerkiks tuo " nuori. " niin tiiätte kelle aina sitten puhutte. Joskus kirjoitin monille eri nimimerkeillä niin ehkä tää rauhoittaa vähän tilannetta...

Moni tietääkin jo lyhkäisyydessään mun tarinan: Entinen koulukiusattu, palsta provoilija, palsta avautuja...

Kukaan tuskin tykkää, mutta ne jotka ovat olleet hyviä ihmisiä täällä ovat halunneet auttaa mua. Ne taas jotka ovat olleet pelkkiä vittuilijoita, ovat joko olleet kyllästyneitä minun jatkuvaan avautumiseen, lapsia jotka eivät kykene tajuamaan tilanteen vakavuutta, muuten vain ilkeitä ihmisiä tai sitten niitä minun entisiä kiusaajia jotka ovat tunnistaneet mut ja alkaneet piinaamaan mua täälläkin...

Haluun vaan päivittää mun tilannetta. En haluis jättää niitä ihmisiä epäselvyyteen, jotka on oikeesti/aidosti olleet ehkä huolissaan nuoresta ihmisestä, niinkun täällä on ainakin sanottu ja ovat tahtoneet mulle hyvää ja että mulla jatkossa menis elämässä kaikinpuolin hyvin eteenpäin... En halua jättää heitä epäselvyyteen, että mitäköhän sille 18v tytölle kävi? Kun viimesimmät kirjotukset täällä mitä se teki oli niin negatiivisiä. Käviköhän huonosti vai hyvin? Onkohan se nyt jossain hoitolaitoksessa? Tai vaikkapa kuollut? Tai meneekö sillä ihan hyvin ja se sen takia nyt lopetti tänne palstalle avautumisen? <---- ja tätä jälkimmäistähän mä toivon eniten.

Mullon viimeset 2kk ollu ihan hirveetä helvettiä. Mulla lähti oma koti alta, koska se oli niin järkyttävässä paskassa ja mä en kyenny huoltaa enää sitä. Multa lähti elämänhallinta käsistä. Mä olin niin masentunut etten jaksanu yksinkertasesti enää siivota, monta kertaa mun piti alottaa siivous ja alotinkin, mut seuraavana päivänä se jäi kesken kun tuntu et sitä siivoomista ois siellä niin järkyttävästi ja roskia vaan kerty asuntoon enemmän lisää, lisää, lisää... Niin että minä olin jo hukkunu niihin suurinpiirtein ja sit puhkes vielä vesivahinkokin, joka ei oikeastaan ollut mun syytä. Mä olin pyytänyt mun isää, että se opettais mulle pesukoneen käytön. Niin olen siis 18v ja en osaa käyttää edes pesukonetta, koska mulle ei ole koskaan opetettu ja mun eteen on aina tehty kaikki valmiiks. Oon hemmoteltu, ainut lapsi. Pesin pyykkejä sit aina ammeessa, kunnes se viemäri tukkeutu niistä nukista. Sanoin mun isälle, et voitko tulla kahtoo sitä viemäriä että siinä on joku vikana. Se ei koskaan tullu... Ja mun syyks on aina tullu täysin se, et se vesivahinko ois kokonaan mun vika. Sit se et mulla lähti elämänhallinta käsistä, mulla elämänhallinta pysy itseasias käsissä ihan hyvin n. 1v 6kk, kun olin asunu omillani, se kämppä oli ihan puti puhdas ja joskus siel mun isä ja koirakin kävi kylässä. Mulla oli elämässä toivoa, oli se yks poika josta aattelin että tosta tulee mun poikaystävä ja et hänen kauttaan saisin uudella paikkakunnalla uusia ystäviä/uuden alun muutenkin vaikka paikkakunta oli n. kiinni edellisessä missä mulla oli mennyt ihan päin helvettiä kaikki. Sit et tulisin kokonaan terveeks ja osittain jo parannuinkin, koska mun koko olotila ja mieliala lähti niin hyvin nousuun noista syistä... Mut sit se poika sai kuulla mun menneisyydestä ja kaikki meni palasiksi, alkoi tuhannen vittuilut ja on/off säätäminen meidän välillä ja kaikki meni JÄLLEEN ihan sirpaleiksi !!!!!

Inhottavinta tässä on nyt se, että mun vanhemmat on keksiny.. ETTÄ MINÄ MUKA EN KOSKAAN EES OO YRITTÄNY MITÄÄN!

Mä oon yrittäny helvetti muokata mun elämästä parempaa niin paljon kun ne uskoiskaan..

Sit väittäävät et mä tahdon aina olla sosiaalipummi tai imee heidän rahoja. Mitä vittua! Miten omasta lapsesta kuva voikin olla jo noin sairas/törkee/ja kaikkee paskaa!!! Eniten mitä mä haluaisin ois tässä: terveys, mies, ystäviä, bileet, menot, koulutus, työ, perhe ja kaikki tämmönen normaali, tasapainonen elämä ja toi menneisyys taakse... Niin nää vaan kehtaa viel jauhaa et mä aina kehtaan pummata!!!!!!!!

Sit kuulemma oon muka jo keksiny mun terveydelliset ongelmat. Et oon leikilläni tehny itestäni sairaan. Et se kiusaaminen ei ois voinu vaikuttaa mun mielenterveyteen mitenkään tai epätasapaino elämässä puhkasta muitakin sairauksia, valitettavasti ne on vaan sellasii ettei ulospäin näy paitsi mun hiustenlähtö ja päänahan oireilu... Silti minä vaan leikin, leikin ja kuulemma leikin sairasta ja keksin, keksin, keksin että olen sairas. Nytkin oon sanonu et mun päänahka oireilee kun joutuu kauheesti hermoilee... Kutiaa, kirvelee, tuntuis kun sinne vuotais jotain rasvaa... Ja nää ilmeisesti pitää ihan normaalina juttuna vaan sitäkin että 18v. tyttö kaljuuntuu. :) :) :)

Miten tollasii vanhempii jaksaa enää kukaan...

Ja sitten ne sanoo, et ne on yrittäny paljon mun eteen. Kun sain asua tuossa lähellä omassa kämpässäkin ja ne kustanti tosi paljon. Joo, no en kiellä sitä etteivätkö ois yrittäneet mut siihempä se jääkin niistä on vaan ollu taloudellista apua ja ne on taloudellisesti ollu hyviä vanhempia... Muuten ei. Mut sit niillä on hirvee halu kahlita mut ikuisiks ajoiks tänne paikkakunnalle niiden kanssa, ne koko ajan vaan jauhaa täällä elämisestä ja siitä että MUN EI PITÄIS VAAN VÄLITTÄÄ JOS MUA HUORITELLAAN TAI KUKAAN EI MUSTA TYKKÄÄ TAI ETTÄ MUA ON KIUSATTU TÄÄLLÄ, eikä esimerkiks vaihtoehtosesti muuttaa pois ja alottaa parempi elämä jossain muualla... Onko tossa mitään järkee? Nää kuvittelee, et se huorittelu on vaan jotain lasten viatonta leikkiä. Ei kannata ottaa niin kovin vakavasti ja jopa nauraa sille. Ja käskee mun pysyä vaan täällä. Okei, miten tyhmä ihminen voi olla? Siis ajatellaampa nyt maalaisjärjellä jos jossain pikkupaikkakunnalla sulla on huoran leima, niin eiks se pysy siellä ainiaan...? vielä 40-vuotiaanakin muistetaan, ainiin toi oli se kevytkenkänen nainen. Eikä muuten lähikaupunkiinkaan muutto auta paljon mitään, pitäis oikeesti lähtee kauemmas... Mut nämä kun eivät vaan tällästä faktaa tajua vaan jauhavat täällä pysymisestä ja onnettoman elämän luomisesta !!!!!

Haluuko ne mun elämään jotain draamaa, vai mitä, kun mulla koko ajan pitäis mennä paskasti, olla paha olla, enkä sais näköjään tulla muualla kauempana todennäkösesti onnelliseks ja parantaa elämänlaatua?

Sit mä monta kertaa oon sillon aiemmin kans kertonu niille et, tarviin apua. Ala-ikäsenä siis. En saanu, se evättiin. Pelättiin sosiaalitoimen toimia tai ties mitä paskaa, mun piti vaan kärsiä ja jatkaa niin... Nyt tilanne on sit tää ja mulla ois varmaan pitäny kotiolotkin olla jo pienestä pitäen IHAN ERILLAISET, jotta mun tilanne vois olla jokin muu myös... Näähän vanhemmat ei tietenkään ite nää meidän kasvatuksessa ja kodissa mitään vikaa. Aina vaan, hyvä hyvä me. Mut entä kun lapsi joutuu kasvaa vuosi kaudet sen riitelyn ja epätasapainon keskellä? Arvatkaa mitä mulle on siihen sanottu? Unoha. Vanhoja juttuja.

Hyi vittu miten noi on tollasia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja nyt kun oon 18v ne haluaa lyödä muhun kaikki tuet kylmän viileesti poikki. Niiden tukee oisin tarvinnu et pääsisin jaloilleni. Vaikka tietäävät että mua on kiusattu ja kaiken. Niin kaikki tuki vaan naps pois, sulle tuli 18v mittariin.

Nyt ollaan menos täällä sit sossuun ja näille ammattipuolille selvittää näitä asioita et mitkä on mun mahdollisuudet... Mut mitäpä jos ne sannoo, et sun on pakko mennä vaan täällä kouluun tai töihin? ja ei auta mua muuttaa täältä tai kotoo pois. Eikä nuo porukatkaan enää ole halukkaita auttamaan... Isä vaan sano ettei ne noin voi tehdä, tai sit pelkään et ne laittaa mut jo pakkohoitoon ja tsädääääm mun elämä oli jo 18-vuotiaana siinä sitten. En saanu ees vielä kokeilla, lähtiskö mulla elämä todennäkösesti rullaamaan jossain kauempana paremmin, koska se on kuulemma isän mielestä hirveä riski!

Jokatapauksessa. Oisin jossain vaiheessa katkassu porukoihin välit, nyt se käy vaan vähän aikasemmin kun mennään tuonne sossuun hakee minulle se elatusapu, en halua niitä enää omaan elämääni pilaamaan yhtään mitään tai jos saisin joskus lapsia, niin myöskään niiden elämään. Aika tyynen viileesti ne kuitenkin suhtautuu tuohon etten minä halua enää olla niiden kanssa tekemisissä. Siinä näkyy sekin et paljon mä oon niille noin henkisesti merkinny ja sit se en tiedä ottavatko edes tosissaan vai vaan ajattelevatko että tuo on jotain teini paska uhoamista.. Pitäs tietää että oon tosissaan. Empä oo isovanhempienikaan jotka mua pienenä hakkas, nii ollu enää 5 vuoteen tekemisis kun en oo halunnu. Kai se jotain todistaa että se mitä sanon, niin tarkotan kans yleensä sitä? ja minä en puhu paskaa, vaan mulla on luonnetta nostaa kytkintä ja heivata kaikki paska elämästäni.

Mut empä ois koskaan uskonu. Minä 18-vuotiaana;

Täysin yksin.

Ja kiva kun ne just arvuuttelee, et mitä jos oltais tuettu sua, eikä sulla ois lähteny menee kauempanakaan hyvin...

En oo esimerkiks pystyny noille puhuu siitä mun pelosta että mitä jos ne kiusaajat seurais. Tai siitä, että kun menin sanomaan yhdelle "ystävälle" minne aion muuttaa ja se juoruu varmaan siitä kaikille ja sit se on kaikkien, niiden kiusaajienkin korvissa...

Vaikka mun alunperin piti lähtee niin, etten KERRO KELLEKKÄÄN MITÄÄN enää elämästäni. Eikä kukaan saa tietää enää mun uutta asuinpaikkaa tai yhtään mitään mun elämästä. Että siinäpähän oppiivat ja miettivät, kun ei oo enää mitä pyörittää ja minä rupean elämään onnellista/hyvää/turvallista elämää ja jätän tän kaiken paskan taakse ja vielä ehkä tervehdynkin.

Mitä nyt jos sit ois käyny niin...

Et nuo mun pahimmat pelot käy toteen. Ihan sen takii, et oon avautunu täällä ja joku on voinu lukee niistä mun muuttoaikeista, joku väärä ihminen siis... tai sitten se että menin kertoo tälle "ystävälle" , koska tarvitsin jonkun jolle puhua ja musta tuntu et haluun sillon täältä mahdollisimman nopeesti vaan pois kun meni sen jätkänkin kanssa kaikki päin persettä..

MÄ OON TAAS PILANNU ITE IHAN KAIKEN.

En ois voinu olla täysin varma tai huoleton et mulla menee siellä uudella paikkakunnalla kaikki hyvin. Jos nää kiusaajat tietää täällä minne mä oon menny ja niillä on kaikki avaimet taas alkaa pistämään mun elämää vaan ihan halutessaan paskaksi...

Oisin joutunut koko ajan vähän "pelkäämään" sitä. Ja pelkäänkin, pelkään myös kaikkia festareita tai muita tilaisuuksia, ihmisten muuttoja ja kaikkea missä voi törmätä näihin ihmisiin ja mun menneisyys tulla ilmi... Kun niitä ihmisiä on 40, jotka sen mun menneisyyden voi tuoda ilmi, ei vaan 2.

Musta tuntuu että mun elämä on jo 18-vuotiaana ohi ja minä oon pilannu ihan kaiken. :( Tää on aika surullinen kohtalo.

Sit en kyl taas toisaalta tajuu et miks just minä... Miten mua toisaalta vois syyttää et oon pilannu kaiken? Jos minä vaan tarvitsin ystävää jolle avautua ja toivoin et siihen voi luottaa?? tai sit nää palsta sekoilut... Kai mun pitäis antaa itelleni armoo ja ymmärtää oma tilanteenikin...

En minä tiedä. Kaikki tuntuu vaan olevan ohi. Enkä ikinä saavuta mun haaveita, jotka jollekin on ihan vitun arki päivää:

- MIES

- PERHE

- TERVEYS

- YSTÄVÄT

- JUHLAT

- OMAT MUUT MENOT

- KOULUTUS

- TYÖ

- MENNEISYYS JA KIUSAAMISPASKA TAAKSE!

[QUOTE="vieras";28915873]Mitä uutta tässä päivityksessä muka oli? Ei mitään. Edelleen menee surkeasti, koska sua ei edelleenkään kiinosta hakea apua vaan mielummin pyörittelet päässäs jotain ikivanhoja asioita.[/QUOTE]

No nyt me kai ollaan menossa hakemaan sitä apuu tämän paikkakunnan sossusta koska mun vanhemmat ei haluu enää tukee ja auttaa mua, kun emmä saanu sitä sieltä Oulusta minne olisin tahtonut muuttaa..

Mut mä pelkään vaan, et ne sanoo siellä sossussa näin:

Sun pitää mennä täällä kouluun tai töihin ja sit jos en haluu täällä enää tehdä semmosta, niin mä jään ikuisiks ajoiks märehtimään vanhempien nurkkiin kun mulla ei oo enää mahdollisuuksia päästä pois! tai sit se minne muutan niin laitokseen pakkohoitoon..

Ilman

Et mä sain koskaan käyttää sitä mahdollisuutta läpi, et oisin saanu viel kokeilla kauempana muualla saanko mä uuden alun elämääni. Koska onhan se nyt helvetti paljon todennäkösempää kun 20km päässä siitä paikkakunnasta missä sua on kiusattu!

Ja uutta tossa postauksessa oli esimerkiks se et millaseks mun vanhempien suhtautuminen on muuttunu muhun. Minä oon vaan pelkkä paska, joka ei haluu kun pelkkää paskaa näköjään.. Suomeks sanottuna.

-.-

:(

Ja emmä sanois noita asioita ikivanhaks. Jos niistä on vasta muutama vuos aikaa, eikä ikivanhaa oo se et nyt toi mun päänahankin sairaus, on alkanu oireilee vaan pahemmin kun mul on kauheesti henkistä ahdistusta ja hermoiluu...

Ihan vaan sen takii...

Et miten mun elämä tulee menee tulevaisuudessa!

Jos mä vaan voisin nii toivosin et voisin nukkuu tän painajaisen pois ja sit ois kaikki hyvin ja elämä tasapainossa ja mitään ei ois ikinä tapahtunutkaan ja oisin vapaa tekemään mitä ikinä haluankaan.. Niin ei taida koskaan vaan käydä.!

Tule päivittämään sun kuulumisia sitten kun asiat ovat oikeasti muuttuneet eli olet hakenut sitä apua tai muuttanut Ouluun tai mitä nyt ikinä. Ei me jakseta enää jankata sun kanssa samasta asiasta ja kuunnella samoja valituksia. Sitten voidaan taas keskustella kun olet oikeasti muuttanut asioita.

1.Vanhempien velvollisuus ei ole elättää 18- vuotiasta täysi-ikäistä mukulaansa joka ei halua opiskella eikä mennä töihin.
2. Sossu ei elätä 18- vuotiasta nuorta joka ei halua opiskella eikä mennä töihin vaan velvoittaa nuoren joko opiskelemaan,menemään työkokeiluun tai töihin.Jos kieltäydyt,rahaa ei heru.

Nämä kaksi asiaa on tänäpäivänä faktat joihin joko sopeudut tai et.

[QUOTE="akka";28915962]1.Vanhempien velvollisuus ei ole elättää 18- vuotiasta täysi-ikäistä mukulaansa joka ei halua opiskella eikä mennä töihin.
2. Sossu ei elätä 18- vuotiasta nuorta joka ei halua opiskella eikä mennä töihin vaan velvoittaa nuoren joko opiskelemaan,menemään työkokeiluun tai töihin.Jos kieltäydyt,rahaa ei heru.

Nämä kaksi asiaa on tänäpäivänä faktat joihin joko sopeudut tai et.[/QUOTE]

Tai sitten se kolmas vaihtoehto, ap:n katsotaan olevan niin sairas, että hän tarvitsee laitoshoitoa. Mutta ap:lle kun ei kelpaa mikään muu kuin se, että sossu hankkii hänelle asunnon Oulusta ja maksaa sen ja muunkin elämisen, ilman, että hänen itsensä täytyy tehdä mitään minkään asian eteen.

[QUOTE="vieras";28915953]Tule päivittämään sun kuulumisia sitten kun asiat ovat oikeasti muuttuneet eli olet hakenut sitä apua tai muuttanut Ouluun tai mitä nyt ikinä. Ei me jakseta enää jankata sun kanssa samasta asiasta ja kuunnella samoja valituksia. Sitten voidaan taas keskustella kun olet oikeasti muuttanut asioita.[/QUOTE]

Mua vaan kiinostaa, että mitä mä teen jos oon pilannu elämäni sillä että kirjottelin tänne joka päivä ja kirjottelen ja sit et menin luottaa " ystävään " joka juoruu kaikki mun asiat niille kiusaajille... ?

Mitä, mitä, mitä sitten enää.....?

Mua vituttaa kun mä oon koittanu peruskoulun jälkeen tehdä kaiken niin oikein. Niin silti, silti. Joku tuntuu vetävän mua koko ajan paskaan. Tiukasti ja kovasti.

[QUOTE="vieras";28915977]Tai sitten se kolmas vaihtoehto, ap:n katsotaan olevan niin sairas, että hän tarvitsee laitoshoitoa. Mutta ap:lle kun ei kelpaa mikään muu kuin se, että sossu hankkii hänelle asunnon Oulusta ja maksaa sen ja muunkin elämisen, ilman, että hänen itsensä täytyy tehdä mitään minkään asian eteen.[/QUOTE]

Aivan,tosiaankin,on olemassa tuo kolmaskin vaihtoehto.Ei kai ne vanhemmatkaan ikuisuutta jaksa.

Mua vaan kiinostaa, että mitä mä teen jos oon pilannu elämäni sillä että kirjottelin tänne joka päivä ja kirjottelen ja sit et menin luottaa " ystävään " joka juoruu kaikki mun asiat niille kiusaajille... ?

Mitä, mitä, mitä sitten enää.....?

Mua vituttaa kun mä oon koittanu peruskoulun jälkeen tehdä kaiken niin oikein. Niin silti, silti. Joku tuntuu vetävän mua koko ajan paskaan. Tiukasti ja kovasti.

Sä haet sitä apua, jonka avulla pääset eroon noista vainoharhaisista asioista ja opit, että kukaan ei ole pilannut elämäänsä palstaviesteillä.

Eihän siitä muuten montaa viikkoa ole kun täällä niin vakuuttelit, että et sä enää pelkää, että kiusaaajat tulee pilaamaan sun elämän. Valhetta sekin siis oli.

[QUOTE="vieras";28915977]Tai sitten se kolmas vaihtoehto, ap:n katsotaan olevan niin sairas, että hän tarvitsee laitoshoitoa. Mutta ap:lle kun ei kelpaa mikään muu kuin se, että sossu hankkii hänelle asunnon Oulusta ja maksaa sen ja muunkin elämisen, ilman, että hänen itsensä täytyy tehdä mitään minkään asian eteen.[/QUOTE]

Mun eka suunitelma oli, että mä saisin itteni kokonaan terveeks ja vasta sen jälkeen koulu, työ, ihmissuhteet ja kaikki muu normaali..

Mut mun vanhemmatkin kun mietti et miten kauan siinä menee sit et mä saisin itteni kokonaan terveeks! ja mä sanoin etten tiiä, koska eihän sitä voi oikeasti tietää, mutta uskon että mulla on siihen mahdollisuus kerta ne luontaishoidot on auttanu jo osittain..

Mut ei kelpaa kun ei. Ja lääkäreillä, siis normilääkäreillä mä oon juossu kyl kans aikani aluks ja ne sano et ei voida auttaa, et noi on sellasii vaivoja joiden kanssa sun pitää oppii elämään. Niin en todellakaan menettäny mitään siinä et kokeilin muitakin hoitoja ja olen osittain parantunut ja saanut niistä apua! Mutta tavotteena kun ois täysi terveys. Musta on vaan hirveen vaikeeta/hankalaa yrittää mennä tämmösenä, millanen nyt oon, niin mihkään kouluun tai töihin tai ruveta rakentaa ihmissuhteita...

Mä just kerroin eilen noille, mitä haluaisin tulevaisuudessa työkseni tehdä. Eli mulla on oikeasti sellasia haaveita, mun haaveet ei oo se et joku TOINEN elättää minut koko loppu iän. Vaan mä haluun elämääni kaikkee sitä normaalii: työssä käymistä, tasapainosen perheen, ihanan miehen, lapsia... Tällästä kaikkee ihanaa. Emmä haluis pummata nytkään ja toivosin vaan, et oisin nyt jo tosi hyvin omilla jaloillani ja varmasti olisin, jos mulla ei ois koskaan tällästä paskaa elämässä ollu ja pystysin katkoo mun välit tosta vaan noihin tollasiin porukoihin ja tulee toimeen täysin omillaan...

Ja en ymmärrä, miks mun pitäis lähtee kokeilee jo nyt laitoshoitoo?

Jos minä en oo saanu kokeilla läpi vielä sitä mahdollisuutta että saisinko alotettua uuden paremman elämän jossain paljon kauempana...

Eikö se oo hyvin todennäköstä näin, että saisin, koska siellä ei oo enää nää tilanteet ja ihmiset päällä, mitä mulla täällä on...

En ihmettele enää jos vanhemmilla on loppuneet voimat ja tahto kustantaa sun surkutteluas.

Jos et pysty omaa asuntoa pitämään puhtaana, kunnossa ym niin kuinka se onnistuisi toisella paikkakunnalla? yritän nyt uskoa että varmasti vanhempasi tietävät paremmin nämä jutut ja niitä suosittelen kuuntelemaan.

Se pakkohoito ei olis lainkaan paha juttu. Jotain tuettua asumista? :) Ja henkisen puolen ongelmiin on haettava apua tai käy niinkuin sulle on käynyt.. eikä ne asiat muuksi muutu millään miehellä. Hetkessä se mieskin tajuaisi tilanteen ja taitaisit olla melko raskas riippakivi tällä hetkellä parisuhteeseen. :( siinä särkisit vain lisää itseäsi ja alkaisit jauhamaan miten miehet ovat sikoja kun eivät hulluja ymmärrä jne..

Hoitoa sinä tyttörukka tarvitset. Jos et muuten, niin mietipä miltä tuntuis olla ihan kalju sitten lopulta? ;) oijoi mitä autuutta.. sillä ei muuten sääliä saa taikka tukia, jos niin ressukka satut luulemaan. Haukkuja tulet saamaan lisää vaan. - muuta käytöstäsi, jos huorittelua tulee oikeasti enempikin muuten.. ei joka äijään tarvi olla haarat levällään kohti..

Sanon pahasti, mutta joskus se voi auttaa. Oikeasti..

Muuten.. minä olen kalju. Eikä ole miestäkään. On kiusattu koulussa ihan tarpeeksi mutta se ei ole kellekään tekosyy ruveta pistää ranttaliks kaikkea!!

Jos minä en oo saanu kokeilla läpi vielä sitä mahdollisuutta että saisinko alotettua uuden paremman elämän jossain paljon kauempana...

Eikö se oo hyvin todennäköstä näin, että saisin, koska siellä ei oo enää nää tilanteet ja ihmiset päällä, mitä mulla täällä on...

No ei todellakaan ole. Se on erittäin, erittäin epätodennäköistä, koska suurimmat ongelmat on sun pään sisässä.

Ja totta kai sulla on mahdollisuus yrittää sitä uutta elämää! Siitä vaan! Ei kukaan sitä kiellä. Ongelma on se, että sun pitäisi ihan itse sitä yrittää. Sun pitäisi ihan itse hankkia asunto ja elanto Oulusta. Sä saat sen ihan rauhassa tehdä, mutta kun ei se kelpaa vaan sossun pitäisi tehdä se sun puolesta.

[QUOTE="vieras";28916002]Sä haet sitä apua, jonka avulla pääset eroon noista vainoharhaisista asioista ja opit, että kukaan ei ole pilannut elämäänsä palstaviesteillä.

Eihän siitä muuten montaa viikkoa ole kun täällä niin vakuuttelit, että et sä enää pelkää, että kiusaaajat tulee pilaamaan sun elämän. Valhetta sekin siis oli.[/QUOTE]

Vaikee selittää..

Koska toisaalta en pelkää. Kun oon keskustellu teidän kanssa, mun päähän on iskoistunu se, et, se on nii älytön ajatus et ne kaikki seurais mua sinne perässä minne muutankaan ja haluis alkaa tuhoamaan mun elämää..

Et emmä usko et kaikki tulee. Siinä ei oo mitään järkee. Mut entä jos muutamakin riittää? Muutama ihminen joka löytää mut sieltä, lyöttäytyy taas jotenkin mun elämään ja alottaa helvetin kertomalla et toi on tämmönen ja tommonen ja huora ja tosi halveksittu ja sit mun elämä menee sielläkin pilalle...

Ei tunnu kivalle miettiä sitä. Et kun ihmisii muuttaa ympäri suomee tai käy isoissa tapahtumissa kuten festarit, jossa ne voi tavata uusia ihmisiä, et jollakin tavalla... aivan sama millä, niin mun menneisyys vielä tulee mun eteen ja kaikki hyvä tuhoutuu, jos mä oon saanu elämääni hyvää taas aikaan.

Ei tunnu kivalta pelätä sitä. Että sun piti mennä luottaa johonkin ihmiseen, siis siihen kaveriin, joka ei ollukkaan sit luottamuksen arvonen ja kertoo mun olinpaikat ja kaiken niille kiusaajille! Ei tunnu kivalta miettiä sitä, että mikä on niiden suhtautuminen, nauraavatkohan ne varmaan, haukkuvatko mua ringissä ja mitä niiden kiusaajien aivoissa rupee raksuttamaankaan... että ei hitto! pitäsköhän ihan uhalla muuttaa sinne ja alkaa tuhoomaan taas sen elämää kun oli nii hauskaa nähdä miten ihmisraunioks se meni täälläkin! :D

Koska pari tollasta tosi sairasta tyyppiä siinäkin porukassa liikkuu...

Mun olo ois paljon rauhallisempi, jos oisin pitäny taas KAIIIIKEN paskan sisälläni, enkä ikinä ees pyrkiny luottaa kehenkään tai avautumaan kellekkään "kaverille".. odottaen ja luottaen siihen et se ymmärtäis niin hyvin, että ois levittelemättä niitä minun asioita

Tää on hirmu raskasta.

Ja sit se et miten se tulee mun viaks, niin siten et mulle sanotaan " no mitäs tulit ite kertoo meille asioistas. ei oo meidän vika.. " Niin, eli minä joudun taas ite ottamaan kaiken vastuun siitä et mä luotin johonkin ja mun luottamus petettiin. Se on ihan mun vika...

Oon muutaman sun kirjotuksen lukenu ja on päivän selvää, että sä tarvit hoitoa. Mielenterveysongelmiin kannattaa hakea apua, koska muuten menee vaan pahemmaksi sun tilanne. Soitat vaikka oman kuntas mielenterveystoimistoon ja kerrot tilanteestas.
Sun kannattaa miettiä nuita omilleen muuttamisia sun muita vasta sitte, ku oot kuntoutunu tarpeeksi ja aikustunu. Tällä hetkellä kuulostat sen verran epävakaalta ihmiselta ja elämänhallinta on ihan hukassa, että tekisit itelles vaan hallaa sillä omilleen muuttamisella... :/

Mulla on ollu itelläki rankka lapsuus ja nuoruus, mutta onneksi se on kaikki jo takana. Sain ajoissa apua masennukseen, enkä oo syöny lääkkeitä 7 vuoteen. :)

[QUOTE="vieras";28916044]En ihmettele enää jos vanhemmilla on loppuneet voimat ja tahto kustantaa sun surkutteluas.

Jos et pysty omaa asuntoa pitämään puhtaana, kunnossa ym niin kuinka se onnistuisi toisella paikkakunnalla? yritän nyt uskoa että varmasti vanhempasi tietävät paremmin nämä jutut ja niitä suosittelen kuuntelemaan.

Se pakkohoito ei olis lainkaan paha juttu. Jotain tuettua asumista? :) Ja henkisen puolen ongelmiin on haettava apua tai käy niinkuin sulle on käynyt.. eikä ne asiat muuksi muutu millään miehellä. Hetkessä se mieskin tajuaisi tilanteen ja taitaisit olla melko raskas riippakivi tällä hetkellä parisuhteeseen. :( siinä särkisit vain lisää itseäsi ja alkaisit jauhamaan miten miehet ovat sikoja kun eivät hulluja ymmärrä jne..

Hoitoa sinä tyttörukka tarvitset. Jos et muuten, niin mietipä miltä tuntuis olla ihan kalju sitten lopulta? ;) oijoi mitä autuutta.. sillä ei muuten sääliä saa taikka tukia, jos niin ressukka satut luulemaan. Haukkuja tulet saamaan lisää vaan. - muuta käytöstäsi, jos huorittelua tulee oikeasti enempikin muuten.. ei joka äijään tarvi olla haarat levällään kohti..

Sanon pahasti, mutta joskus se voi auttaa. Oikeasti..

Muuten.. minä olen kalju. Eikä ole miestäkään. On kiusattu koulussa ihan tarpeeksi mutta se ei ole kellekään tekosyy ruveta pistää ranttaliks kaikkea!![/QUOTE]

Mut entäpä jos en oo ollu haarat levällään ees mihinkään suuntaan...

Vaan mua alettiin jo pienempien asioiden takii kiusaamaan huoraksi.

Ja se miks oisin onnistunu kauempana pitää kämpän kunnossa, niin en tiedä. Mut vaikuttavia tekijöitä ois voinu olla just uus ympäristö, nää tilanteet ja ihmiset ei oo enää mun elämäs, sit mulla ois varaa ollu ostaa huonekaluja kun viimeks mulla ei ollu siellä kun patja, tietokone, telkkari ja jakkara ja jotain astioita koska ei tuo isä ollu oikeen kiinostunu tekemään mulle sitä paikkaa viihtysämmäks... Ei sitä oikeesti kiinnosta, sillä jää moni asia levälleen. Sit se vuokranantaja ois voinu säänöllisesti myös käydä katsastamassa asunnon, mikä ois auttanu pitää mua kurissa siinä ettei se mee enää samanlaiseen kuntoon. Opettelisin käyttämään sitä pesukonetta. Liimaisin oveen lapun et ei ilmaisjakelua, joten ei pääse tulee hirveesti niitä kaikkia lehtiäkään sinne...

Ja ennen kaikkea. Sanoin, että otan vastuun ITSE kaikesta. Jos jotain on tullakseen. Et tehdään kirjallinen sopimus siitäkin. Ei mun vanhemmille kelvannu.

Oikeesti niissä mun vanhemmissa ei oo paljon puolustamista kun ne ei osaa muuta kun tuputtaa rahaa... ja toisekseen, laitos ei oo vielä mun paikka... Mä en oo saanu käyttää kaikkia keinoja, kokeilla esim. et saanko ennemmin yli 200km päässä uuden alun elämääni todennäkösemmin, kun vain 20km päässä jossa kiusaajat käy edelleen opiskelee samalla paikkakunnalla ja ovat töissä ja elävät nyt itte...

Ja tiiän et mun pitäis rauhottua, niin toi päänahan seborreakin rauhottuis...

Kun kirvelee, kutiaa, sattuu... Se pahenee aina jos joutuu hermoilee hirveesti :/

Mut kui voit yrittää tälläsessä tilanteessa pysyä mahdollisimman tasapainosena? Mä oon yrittänykkin ja välillä se onnistuu, mut sit tulee porukoiden kanssa taas joku hirvee yhteenotto ja tappelu, et todella vaikeaa...

[QUOTE="vieras";28916111]Miksi sä et hae sitä apua? Miksi? Miksi? Miksi?[/QUOTE]

Kyllä sitä ollaankin nyt hakemassa. Mutta mua pelottaa, että nekään ei ymmärrä mua ja mä jään ikuisiks ajoiks tänne...

[QUOTE="nainen";28916119]Oon muutaman sun kirjotuksen lukenu ja on päivän selvää, että sä tarvit hoitoa. Mielenterveysongelmiin kannattaa hakea apua, koska muuten menee vaan pahemmaksi sun tilanne. Soitat vaikka oman kuntas mielenterveystoimistoon ja kerrot tilanteestas.
Sun kannattaa miettiä nuita omilleen muuttamisia sun muita vasta sitte, ku oot kuntoutunu tarpeeksi ja aikustunu. Tällä hetkellä kuulostat sen verran epävakaalta ihmiselta ja elämänhallinta on ihan hukassa, että tekisit itelles vaan hallaa sillä omilleen muuttamisella... :/

Mulla on ollu itelläki rankka lapsuus ja nuoruus, mutta onneksi se on kaikki jo takana. Sain ajoissa apua masennukseen, enkä oo syöny lääkkeitä 7 vuoteen. :)[/QUOTE]

Aikuistunu? No kyllä mun pitäs tarpeeks aikuinen siihen omilleen lähtöön olla jos oon 18 ja olenkin.. Mut tuosta elämänhallinnasta, luisumisesta ja pahasta olosta oon ihan samaa mieltä :/

Itkettää ja vituttaa vaan et miks just minä ja vaikka ois tullu paskaa, niin miksei sitä ois voinu ees tulla vähän vähemmän et mie oisin vielä selvinny siitä suht helposti.. * huokaisee *

Ja kiva kun ne just arvuuttelee, et mitä jos oltais tuettu sua, eikä sulla ois lähteny menee kauempanakaan hyvin...

En oo esimerkiks pystyny noille puhuu siitä mun pelosta että mitä jos ne kiusaajat seurais. Tai siitä, että kun menin sanomaan yhdelle "ystävälle" minne aion muuttaa ja se juoruu varmaan siitä kaikille ja sit se on kaikkien, niiden kiusaajienkin korvissa...

Vaikka mun alunperin piti lähtee niin, etten KERRO KELLEKKÄÄN MITÄÄN enää elämästäni. Eikä kukaan saa tietää enää mun uutta asuinpaikkaa tai yhtään mitään mun elämästä. Että siinäpähän oppiivat ja miettivät, kun ei oo enää mitä pyörittää ja minä rupean elämään onnellista/hyvää/turvallista elämää ja jätän tän kaiken paskan taakse ja vielä ehkä tervehdynkin.

Mitä nyt jos sit ois käyny niin...

Et nuo mun pahimmat pelot käy toteen. Ihan sen takii, et oon avautunu täällä ja joku on voinu lukee niistä mun muuttoaikeista, joku väärä ihminen siis... tai sitten se että menin kertoo tälle "ystävälle" , koska tarvitsin jonkun jolle puhua ja musta tuntu et haluun sillon täältä mahdollisimman nopeesti vaan pois kun meni sen jätkänkin kanssa kaikki päin persettä..

MÄ OON TAAS PILANNU ITE IHAN KAIKEN.

En ois voinu olla täysin varma tai huoleton et mulla menee siellä uudella paikkakunnalla kaikki hyvin. Jos nää kiusaajat tietää täällä minne mä oon menny ja niillä on kaikki avaimet taas alkaa pistämään mun elämää vaan ihan halutessaan paskaksi...

Oisin joutunut koko ajan vähän "pelkäämään" sitä. Ja pelkäänkin, pelkään myös kaikkia festareita tai muita tilaisuuksia, ihmisten muuttoja ja kaikkea missä voi törmätä näihin ihmisiin ja mun menneisyys tulla ilmi... Kun niitä ihmisiä on 40, jotka sen mun menneisyyden voi tuoda ilmi, ei vaan 2.

Musta tuntuu että mun elämä on jo 18-vuotiaana ohi ja minä oon pilannu ihan kaiken. :( Tää on aika surullinen kohtalo.

Sit en kyl taas toisaalta tajuu et miks just minä... Miten mua toisaalta vois syyttää et oon pilannu kaiken? Jos minä vaan tarvitsin ystävää jolle avautua ja toivoin et siihen voi luottaa?? tai sit nää palsta sekoilut... Kai mun pitäis antaa itelleni armoo ja ymmärtää oma tilanteenikin...

En minä tiedä. Kaikki tuntuu vaan olevan ohi. Enkä ikinä saavuta mun haaveita, jotka jollekin on ihan vitun arki päivää:

- MIES

- PERHE

- TERVEYS

- YSTÄVÄT

- JUHLAT

- OMAT MUUT MENOT

- KOULUTUS

- TYÖ

- MENNEISYYS JA KIUSAAMISPASKA TAAKSE!

Sun listassa on ihan väärä järjestys. Pitäisi olla:

- TERVEYS
- koulutus
- työ
- ystävät
- kaikesta muusta voit huolehtia sitten myöhemmin. Sun ei tarvitse vielä 18- vuotiaana tuskailla miehen ja perheen saamisesta, mietit sitä sitten 15- vuoden päästä.
Mene kouluun jonnekkin toiselle paikkakunnalle. Sitäkautta saat varmasti ystäviä. Opiskelut suoritettuasi työpaikan ja sitäkautta ystäviä. Ja kun elämä alkaa olla mallillaan huomaat ja tajuat, että itseasiassa sä et olis sä, ilman niitä kiusaamisia menneisyydessä. Menneisyys ei jää ikinä taakse, eikä unohdu, mutta sen kanssa on oltava sinut ja opittava elämään. Sitten, kun sulla on muuta tekemistä kuin märehtiä joka päivä kaikkea sitä, mitä sulla ei ole ja mikä meni vikaan, niin sä et enää edes muista, mitä kaikkea sulla ei ole :)

Vaikuttaa siltä, että kaikki se paska on sun pääsi sisällä etkä pääse siitä eroon, vaikka muuttaisit maapallon toiselle puolelle. Pääsi ja sen sisältö seuraa aina mukanasi. Joten hae apua, ei sulla oikein muuta vaihtoehtoa ole. Ei kukaan normaalijärkinen mieskään ala vakavaan suhteeseen naisen kanssa, jonka pää on sekaisin kuin seinäkello.

Aikuistunu? No kyllä mun pitäs tarpeeks aikuinen siihen omilleen lähtöön olla jos oon 18 ja olenkin.. Mut tuosta elämänhallinnasta, luisumisesta ja pahasta olosta oon ihan samaa mieltä :/

Itkettää ja vituttaa vaan et miks just minä ja vaikka ois tullu paskaa, niin miksei sitä ois voinu ees tulla vähän vähemmän et mie oisin vielä selvinny siitä suht helposti.. * huokaisee *

Voi rakas ei se ikä kerro mitään aikuistumisesta. Ikävä kyllä moni on vielä parikymppisenä ja jopa kolmikymppisenä kaukana aikuistumisesta. Aikuistuminen on sitä, että ottaa vastuun omasta elämästä ja lakkaa syyttelemästä muita. Aikuistuminen on sitä, että on kypsä tekemään omat päätökset. Aikuistuminen on sitä, että pystyy huolehtimaan itsestään ja asunnostaan. Pystyy elättämään itsensä.

Sä et ole lähelläkään aikuista ja siitä kertoo aika paljon sekin, että sä käytät päiväsi todistelemalla meille, täysin tuntemattomille ihmisille, miten sun vanhemmat on paskoja ja sun isovanhemmat on paskoja ja sun kiusaajat on paskoja. Aikuinen ihminen ymmärtäisi, että sillä ei ole mitään helvetin väliä mitä me tiedetään tai ajatellaan sun tilanteesta. Aikuinen ihminen myös ymmärtäisi, että se ei auta sun tilannetta mitenkään, että todistelet kuinka paskaa sun elämäsi on ollut. Aikuinen ihminen ymmärtäisi, että menneisyyden sijaan pitäisi keskittyä tulevaisuuteen. Aikuinen ihminen ymmärtäisi, että tulevaisuudessakin pitää tehdä asioita mitä ei halua (kuten jäädä vielä hetkeksi kotipaikkakunnalle tai mennä laitoshoitoon tai mennä töihin jne), mutta se vaan pitää hyväksyä ja ymmärtää, että niiden avulla asiat muuttuu lopulta paremmaksi.

Sä et ole mikään aikuinen.

Yhteistyössä