tahkoojaplussat 47

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riinuska

Vieras
Kirppu 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g (esikoinen poika -97)
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g (esikoinen Teemu 12/02)
Suvi 10.2.2007, tyttö 46 cm, 2500 g
Kata 23.2.2007, tyttö 53 cm, 4428 g
Murmeli 23.2.2007, tyttö 51 cm, 3650 g

La:t:
Sandeman 16.4.2007
Kirppu 7.7.2007
Hertta 20.7.2007
Stella 30.7.2007

Aloitimpas uuden ketjun ja jatkan sujuvasti perään.

Mun piti katsoa, kuinka vanha Vili on kun kerroit siitä painosta. Juska oli puolivuotiaana potrat himpun alle 10kg. :) On se ollut aika jötkäle. Onneksi tässä vaiheessa painoa tulee maltillisesti. Taitaa kuitenkin yhä olla +10- käyrällä.
Mimmonen Aniliini sun tukasta tuli? Vastasiko odotuksia? Hauskaa iltaa teille!

Löysitkö Kata reunapehmusteen? Musta se oli hankala virittää sänkyyn kun oli ollut paketissa tiukasti. Meillä se on käytössä vieläkin. Poika kuitenkin potkii ja sätkii unissaan, niin ei tarvitse päätään hakata pinnoihin.

Meilläkin on tarkoituksena ostaa poitsulle pyörään istuin. Ihana päästä pyöräilemään, uskon että Juskakin tykkää istuskella kyydissä.
Mä en pyöräillyt puoliväliraskauden jälkeen kun tuli syksy/talvi.

Harrastin eilen oikein kunnolla. 4h siivosin raksalla, on siinä hommaa. Nyt yläkerta (paitsi kylppäri) siivottu. Alakerrassahan se isompi homma on. Pääsiäisenä ehkä jo muutetaan/asutaan! Pesin ikkunoitakin, iltapimeässä pelotti kun hoipuin aivan keskeneräisillä parvekkeilla jakkaran päällä.

Ihanaa kun Sanden la on jo näin lähellä! Mikäs siellä vointi?

Mä olen jo pihalla kenenkin matkoista, mutta eiköhän parin viikon päästä kaikki ole taas linjoilla. Oli kiva kuulla Suvistakin!

Muakin kiinnostaa, että koskas tahkoojavauvat saavat nimensä? Tai Vanenhan me jo tiedämme, mutta vielä kaksi typyä nimettä. Missä meinaatte viettää ristiäisiä?

Jaahas, taidan mennä lukaisemaan sähköpostit. Aurinkoista viikonlopun jatkoa!

Ja minä taas! V nukkuu, joten pitää käyttää aika hyödyksi..(pitäisi oikeasti nukkua, mutta ei huvita, kostautuu sitten illalla..)

Riinuska, en löytänyt vielä sopivaa reunapehmustetta, pitää ensi viikolla yrittää saada aikaiseksi ostaa, kun Vanessa liikkuu jo aika paljon nukkuessaan, vaikkei vielä kääntyilekään. Ihanaa, että pääsette muuttamaan pian, vaikka itse muuttopuuhat ei aina olekaan niin mukavia, niin varmasti kiva että pääsee pikkuhiljaa raksahommista. Ja aivan upouuteen kotiin vielä.

Tänään taitaa olla meillä aika ilmavaivainen päivä, tyttö ähkii ja kitisee aika paljon. Toivottavasti siis nukkuu pitkään..=) Joskus tulee melkein huono omatunto, kun iloitsee siitä että toinen koisii eikä ole "vaivana"..

TV:tä tulee tuijoteltua aika paljon päivässä, kun pikkuneidin kanssa istuskelee sohvalla, kohta sitä on koukussa kaikkiin mahdollisiin sarjoihin. Laitan nauhalle kaikki ja katson sitten omaan tahtiin imetellessä. Illat varsinkin tulee aika tiiviisti vietettyä sohvalla, kun Vane on tavallisesti enimmäkseen hereillä.

Huomenta!

Ette usko tytöt, meidän vaatehuone on valmis!! JEEE! Eikä ollut kuin kuukauden väsytystaistelu että sain miehen hommaan;-). Nyt mahtuu I-In vaatteet ja muut releet paremmin ja mies haki jopa asekaapin (todellinen sisustusartikkeli) kaupasta että nyt on pyssytkin laillisesti kaapissa! Hyvähyvä! Kaikenlaista projektiahan mulla riittää täällä kotona, valokuviin en ole ehtinyt vielä vilkaistakaan, mietin kyllä löytyiskö jostain sellaisia helppoja taskumallisia kansioita, kun en jaksais ruveta liimaus-operaatioon.

Tänään olis neuvolakin ip, ihana ilma on mutta kurkku on ollut kipeä ja nenukki vuotaa, joten tarvinnee kävellä hiljakseen ja pistää pipa päähän ettei mene flunssa korviin.

Mua ärsyttää kun tästä meidän työ/lastenhuoneesta näkyy suoraan naapuritaloyhtiön varastoon ja "jätemaalle", nytkin joku mummo käy kippaamassa puutarhajätettä siihen:-(. Pesevät lisäksi autojaan tuossa meidän oven edessä, vaikka se kai on kaupungin järjestyssäännöissä kiellettyä? Kele.

Tosi surullista, tänä aamuna oli ambulanssi taloyhtiön pihassa, naapurin setää olivat hakemassa, sairastaa verisyöpää ja hemoglobiinit ei oikein pysy hallinnassa:-(. Taitaa olla tätä elämän kiertokulkua, mulle tuli ihan itku näiden mun raskaushormonieni kanssa:-(.

Olo on siis flunssasta huolimatta tosi hyvä, Ilppis "jumii" aina välillä, taitaa olla harjoitussupistuksia, mutta kipeitä ei ole tullut kuin pari. Että varmaankin tässä vielä viikkoja menee vaikka nyt oliskin jo "valmis". Rv siis 37+0 tänään! Ens viikonlopuksi olis vielä tarkoitus mennä K-Suomeen mökille, tarvii varmaan pakata sairaalalaukku varuulta mukaan jos lähtö tulee siellä?

Anyway, johan tuli hyppäyksittäin tarinaa mutta aurinkoista maanantaita kaikille!!

Maanantaita!

Onneksi olkoon Sande vaatekaapista, se on hinoa kun saa lisää tilaa kamoille, ja sitähän ei koskaan ole liikaa!

Meillä oli ihan ok yö, Vanessa nukahti (kiitos kesäajan, hyvä jos vähän siirtyisi myöhemmäksi) vasta kymmeneltä, heräsi syömään puoli yhdeltä ja kolmelta, ja kuudelta heräsi. Laitoin eka kerran omaan pinnikseen joka syötön jälkeen, perhepeti on ollut ihan jees, mutta V nukkuu sen verran levottomasti välillä, että ehkä kumminkin helpompi siirrellä edestakaisin.

Kohta lähdetään kaverille käymään, hän saa lapsen toukokuussa, joten tulee Vanelle seuraa. Tyttö sieltäkin tulossa. Tämä kaveri on vaan ollut niin neuroottinen koko raskausajan, että odotan kauhulla mitä tapahtuu kun lapsi syntyy..

Ihana ilma edelleen, vaunuilemaan siis myöhemmin! Keväällä ja kesällä kaipaan kyllä sellaista asuntoa, johon kuuluisi edes pieni oma piha..meillä kun ei parvekkeellekaan paista aurinko runsaan puuston takia. Eilen oltiin grillaamassa vanhempieni luona, ja oli kyllä kiva istua terassilla!

Neuvolassa kaikki hyvin, painoakaan ei ollut tullut mamalle yhtään lisää! JES, nyt siis yhteensä 12 kg pudotettavaa. Verenpaineet ja asennot ja kaikki ok, joten eipä siellä kauaa turistu kun se terkka on niin mölö. Kysyi taas että onko mitään vaivoja, minä siihen että ei mitään kestämätöntä ja kaikkihan nämä raskauteen liittyy. Ja pianhan nekin kaikkoaa kun I-I päättää tulla ulos...

Mies eilen kyseli että joko on sairaalalaukku pakattu, kai se pitäisi vähitellen varustaa, olisko teillä "must have"-tyyppisiä ehdotuksia? Imetysliivien, äitiyskortin ja muun sälän lisäksi siis.

Onpas täällä hiljaista, taitaa kaikki nauttia kevät-ilmoista ja matkailla ympäriinsä. Mäkin ajattelin mennä pihalle kun sain vähän harrastettua täällä sisällä, jos vaikka laittaisi haravaa vähän hommiin ja putsaisi parit kukkapenkit. Kyykistely muuten on aika nounou, mutta eiköhän sitä saa lapion kanssa jotain tehdyksi. Meidän pihassa kukkii muuten ensimmäinen krookus!! Ja tulppaaneilla on jo kunnon varret! Kesä tulee!

Jeps, lisää sairaalakassi-vinkkejä pliis, korvatulpat mulla on muutenkin aina mukana vieraissa paikoissa:-)).

Aika hiljaista on joo. Ei kyllä tämä töissä kökkiminen kiinnosta yhtään kun niin ihanat ilmat. Toivottavasti jatkuvat viikonloppunakin.

Mulla oli sunnuntaina taas selkä sairaan kipeä. Nyt on sitten tukivyö hommattu ja ekaa päivää päällä, ihan ookoota tuntuu. Toivottavasti on apua. Myös maha jotenkin väsyy iltapäivään mennessä, on sellainen kova, kivistävä pallo, mutta ei kai mitään supistelua ole? Olen ymmärtänyt, että supparit on sellaisia sykähdyksittäin tulevia ja meneviä?

Ostin myös parit mamma-alkkarit, tosi sexyt (not!). Oon tottunut olemaan aina hyvässä fyysisessä kunnossa, että jotenkin ei tajua, että nyt vaan on enemmän tai vähemmän raihnainen eikä ihan entiseen tahtiin voi touhuta. Illaisin mun lempiasento kyllä on nykyään kyljellään sohvalla mahaa silitellen. Eilen mies otti valokuvan tästä lemppari iltatekemisestäni :).

Kuulin, että yksi kaveri odottaa toista. Olivat kuulemma tähdänneet niin, ettei tarvitsisi laittaa esikoista hoitoon lainkaan, mutta nyt joutuvat laittamaan 2 kk ennen uutta äitiyslomaa. No voi-voi. Kyllä tämä meidän pitkä yritysaika vaan vaikuttaa siihen, että ärsyttää tuollaiset puheet tai sitten se on sitä vanhaa katkeruutta, että niin ne toiset vaan. Muutaman kerran mulla on käynyt mielessä sellainen kateuden häivähdys, kun on huomannut jonkun olevan raskaana (kuten se Tanssi tähtien Vanessa) ja sitten vasta muistanut, ai niinhän mä olen itsekin! Välillä on sellaisia epäuskon tunteita, että olenko se tosiaan minä, joka olen tässä maha pullollaan!

Käytiin muuten katsastamassa ne City Crossit, aika kivat kyllä on. Onko Kata olleet hyvät? Ainoa huono puoli niissä on kait se, ettei ole sitä paljon mainostettua heittoasiaa, mutta haitanneeko?

Jaahas nyt pitäisi varmaan keskittyä oman navan sijasta vähän töihin...

Nauttikaa keväästä pienokaistenne ja mahojenne kanssa!

Pikainen ilmottautuminen. En ole juuri kirjoitellut kun tuntuu, ettei mitään kummempaa ole. Naapurit taas vetää ilmeisesti huonekaluja ympäri kämppää, tietty kun poika nukkuu... Onneksi enää puolitoista viikkoa tarvii niitä kuunnella! Pääsiäisenä olis tarkoitus muuttaa.

Sairaalakassi. Mun tarpeellisimmat oli omat pesuaineet ja korvatulpat. Ei siellä juuri muuta tarvi. Ja omia sukkia kanssa, ne sairaalasukat on karmeita. Mä käytin sairaalan verkkorintsikoita koko ajan, vielä kotonakin. Ei mun tissit olis aluksi imetysliiveihini mahtunutkaan. Käytin myös sairaalan tohveleita ja kylpytakkia. Päiväkirja mulla oli mukana, oli kiva kirjoittaa ylös tuntemuksiaan kun poika nukkui.

Toivottavasti tukivyö auttaa Hertan selkäkipuihin.

Mitämitä ihmettä se Kastehelmi vihjailee tahkoojissa???? Ettei vaan?!

Toivottavasti Keiju ei ole ollut lähellä maanjäristystä Japanissa!

Siinäpä nyt tärkeimmät tällä erää. Aurinkoista päivänjatkoa!

Huomenta!

Tulin nauttimaan aamukahvin ja -suklaan (!) kanssanne..jos typykkä malttaisi torkahtaa hetken sitterissä. Eilen Vanessa valvoi melkein koko päivän, heräsi kuudelta aamulla ja meni nukkumaan puoli yksitoista illalla, ja päivän aikana nukkui vain yhden puolentoista tunnin pätkän ja kolme lyhyttä puolen tunnin pätkää. Tosin päivällä oli ihan rauhassa hereillä itsekseen niin että sain harrastettua kotona imurin ja pölyrätin kanssa. Tänään voisi nukkua vähän enemmän..

Mun oli tarkoitus mennä käymään Hulluille päiville, mutta en taida jaksaa. Oon menossa V:n kanssa kaverille kylään puolilta päivin ja nyt aamulla tuntuu vähän rasittavalta mennä sinne väen paljouteen. Tuskinpa siellä nyt mitään niin välttämätöntä on. Vaatteitakaan ei jaksa sovitella ruuhkassa.

Hertta, mä olen ollut älyttömän tyytyväinen City Crosseihin, aivan ihanat työntää ja sopivan kompaktit kooltaan. Heittoaisa-asiasta ajattelin ostaessa, että sitä mitä ei ole niin ei kaipaakaan, muut asiat on minusta tärkeämpiä, kuten juuri esim. vaunujen koko ja ulkonäkö. Kaverini osti Emmaljungan Duo Edget tuon aisan takia juuri, ja ne on ihan jättiläiskokoiset, en tykkää itse.

Mitkä ovat Riinuskan mainitsemat verkkorintsikat? Mulla ei Naikkarilla ainakaan tarjottu sellaisia! Olis varmaan olleet ihan hyvät! Sen sijaan verkkoalkkareita pöllin himaankin parit, ajattelin et saa sit leikkaushaava hengittää paremmin. Sukkia en käyttänyt ollenkaan, kun mulla oli sellaiset lämpimät karvatohvelit mukana.

Sattui muuten "huvittava" juttu sairaalassa vikana yönä. Meidän huone oli rakennuksen kulmassa ja se pysyi lämpimänä vain sähköpatterin avulla. No sitten ennen viimeistä yötä varmaan siivoojan moppi tms. oli painanut katkaisijan kiinni huomaamattamme. Ihmettelin siinä sitten yön mittaan, että onpas viileää kun nenä huurussa (vähän liioittelua..=)) käperryin vauvan kanssa peiton alle..no aamulla hoitajakin kommentoi, että miten täällä on näin jäätävää, ja sanoi tarkastaneensa yön mittaan että vauva oli sentään lämpimänä peiton alla. Huomattiin sitten päivemmällä että patteri oli ihan kylmä. Oli tosi kiva nousta aamulla vaippaa vaihtamaan..

Mitä Kastis vihjailee? Pitää mennä katsomaan! Olis muuten taas aika tulla livävahvistuksia Tahkoojista, paikkoja olisi jaossa!

Ja vielä tuosta sairaalakassista Sandelle, mulla oli mukana vaikka mitä, mutta oikeasti ei siellä tarvitse juuri mitään. Yhtä pokkaria luin aina välillä.

Jaahas, sitten aamuohjelmien pariin...=) =)

Kata, ne verkkorintsikat on samanlaista ainetta kuin ne alushousutkin. Meillä sairaalassa käytettiin niitä ja niihin sisälle rintoja lämmittämään puolikas semmoisesta kertakäyttö suojasta. Semmoinen, missä toinen puoli on muovia ja toinen imevää ainetta. Ne oli tosi hyvät, rinnat oli aina lämpimät joten maitoa herui hyvin. Ja jos fuskasi, suoja imi itseensä.

Terveiset Hullareilta!

Huhhuh. Jalkoja särkee ja pitäisi varmaan ottaa päikyt. Lähdin tuossa kympin jälkeen Tapiolaan ja tulin kahden jälkeen, kiertelin itsekseni ja kaverin kanssa ihan riittävästi ja saldona oli pari bodya Ilppikselle, parit lelut ja iskälle kraka+villapaita. Itselleni en ostanut mitään, jos ei rintaliivin suojia lasketa. Ja ne ei olleet alessa, kas kummaa! Jaa no ostinhan mää suklaatia ja ilmakuivattua kinkkua ja hiukkasen meloonia että pääsee vähän herkuttelemaan illalla:-). Mutta siis Tapiolassa oli ihan hillitty meno verrattuna keskustaan, paitsi tietty lastenosastolla...MIKSI äidit ei jätä niitä vaunuja himaan??? Paljon kätevämpiä oli kaikki rattaat ja kantoliinat! Siis kun on VARMASTI ryysis niin sitten vielä parkataan 4 vaunua rinnakkain?? Juuh onhan sen vaunun päälle mukava keräillä tavaraa...mutta siis oikeasti?

Mulla supisteli ja vihloi yöllä niin etten saanut nukuttua, krooh. Taidan nyt ottaa ne päikkärit etten ole ihan zombie illalla...

Heippa! Ihania ilmoja piisaa, ei malta olla laisinkaan sisällä. Justiinsa haravoin pihaa, kun Vili nukkuu vaunuissa, mutta välipalan nälkä ajoi mut sisälle.

Täälläkin on eräänlaiset hullut päivät, nimittäin naapurissa paloi kauppakeskuksessa joku sähköpääkeskus tms. ja noki- ja savuvaurioiden takia Sportiassa KAIKKI tavarat -60%. Ostin itselleni tuulipuvun, lenkkarit ja uikkarit, Vilille verkkapuvun sekä uimahousut ja pyöräilykypärän. Lisäksi sitten julmetun kasan Brion leluja sekä Dublo-legoja. Kaikki lelut on visusti jemmassa tulevia synttäreitä ja jouluja varten, rahaa paloi aika lailla, mutta säästöä tuli vielä enemmän. Kyllä ihminen on hullu ja ahne, kun halvalla saa!!! Äiti osti Vilille synttärilahjaksi polkutraktorin peräkärryineen, herttinen, oikea hinta oli satkun, ikuna maalimassa Vili ei olisi saanut niin kallista lelua muutoin. Ruokakaupasta hamstrasin tuttelia ja piltttejä sekä vaippoja yllinkyllin.
Meidän koti haisee nyt hieman savulle, lähinnä ne ostamani vaatteet, joten pyykkikone saa hommia.

Mulla oli sairaalakassissa vaikka mitä "tarpeellista", mutta en tarvinnut juuri mitään. Pesuaineetkin oli pesuhuoneessa valmiina, käytin kuitenkin omia. Lehtiä ja kirja mulla oli mukana ja niitä välillä tavailin ennen kuin Vili syntyi, kun olin sairaalassa muutaman päivän ennen synnytystä.
Sande, kunhan neuvolakortin ja kameran muistat, niin hyvä on. =) Ja tietysti suklaata, mutta sitä saatat saada vierailijoilta.
Tässä kuitenkin linkki, jos haluat tarkastella, mitä "kannattaa" ottaa mukaan. http://www.huvitutti.net/arki/synnytys/tietopistesynnkass.html

Mäkään en ole muuten kuullut/nähnyt verkkorinstikoita, mutta eipä mulla ollut tarvistkaan, kun mulla maidonnousu oli mitä oli. Sen sijaan ne verkkoalkkarit oli "kivat". :)

Hyvä juttu Hertta, että tukivyöstä on apua, mäkin koin sen todella tarpeelliseksi. Ainakin silloin huomasi sen tuovan aika lailla helpotusta, kun sen joskus unohti päältään. Kyllä taas seuraavana päivänä muisti laittaa, kun kivut yltyivät käyttämättömyyden takia.

Hyrr, Kata, teillä on ollut kylmät oltavat sairaalassa.

Mutta nyt on sen sijaan niin lämmin, että painelen takaisin ulos. Kuuluillaan! :))

Hih, nauratti, kun lukaisin tuon sairaalakassi-linkin sisällön vasta äsken, kehotetaan ottamaan videokameralle jalusta mukaan! Taitaa olla mallit hieman pienentyneet seitsemässä vuodessa, näkyy olleen alkuperäinen lista vuodelta -00. Heh. Öitä!

Haipakkaa pitänyt kun ystäväni oli Suomessa poikkeemassa neljä päivää, joista kaksi ehdittiin oleen tiivisti yhdessä kun kotiuduin lapin reissulta. Reissu oli loistava ja Ilonan kans matkaaminen meni paremmin kuin hyvin.

Just sain pakattua ja kolmen aikaan lähden Saksan reissuun :) Hirvittää jättää Ilona. Ei olla oltu kuin yksi yö erossa ja nyt tulee viisi päivää. Onneks on isänsä hellässä hoidossa.

En nyt ehdi edes lukemaan viestejänne, Sandemanille tsemppiä viime metreille ja liekö Murmeli jo vaavi kainalossa. Hyvää vointia kaikille. Auf wiedersehen!

Hellou ystävät, ilmoittaudun – ainakin pikaisesti! Reissusta palattu ma-ti-yönä. Ja mihin ihanaan kevääseen saatiin palata, AIVAN huippua! Krookukset kukkivat jo meidänkin seinustalla.

Matka oli vaiherikas; me viruttiin pari päivää noroviruksen kurimuksessa alkulomasta. Herttinen mikä tauti! Onneksi oli L:lla vain ripulina ja meillä vanhemmilla ikään kuin vuorotellen, joten saatiin lapsikin hoidettua. Kaameeta. Vei voimat ja ruokahalun moneksi päiväksi. Säät eivät olleet ihan parhaat mahdolliset, monena päivänä oli tuulista ja siksi kylmää. Ei sentään satanut. Mutta kaikesta huolimatta reissu oli tosi piristävä, ihania maisemia ja Lotta aivan parasta mahdollista matkaseuraa. L oli tosiaan aivan tohkeissaan koko loman, hihkui ja nauroi, kun oli niin paljon uutta katseltavaa. Sai myös valtavasti ihmisten huomiota, josta nautti sydämensä kyllyydestä. Olin vuokrannut Patapum-kantorepun (hiukan skeptisenä), mutta Lotta viihtyi siinä aivan huippuhyvin! Loistava systeemi, suosittelen. Jopa nukahti reppuun, joten ilmeisesti asento on tosi hyvä. Näin lonkkalapsen äitinä tuo sammakkoasento kyllä vakuuttaakin ja reppua on hyvä kantaa. Sen kanssa retkeiltiin ja pidettiin osan aikaa lennollakin, kun siihen parhaiten rauhoittui. Ostin repun sitten omaksi, kun on muitakin reissuja tulossa.

Nyt aloitellaan kotona pienimuotoista remppaa, kun vaihdetaan huoneita ja vähän maalataan jne.

Meinasin ehkä tungeksia galniksille iltasella. Ilman Lottaa. ;-) Mä mietin joskus vaunujen kanssa ruuhkabussissa, että ovatko töistäpalaajat aivan nyreissään, kun sinne tungeksin ja Sanden aatokset vahvistivat, että saattavat ollakin… No, joskus on vain pakko kulkea ruuhkassakin - ei toki galniksilla sentään. Sande, ootko siis hankkinut liinan tai rintarepun?

Pikaisesti luin kuulumisia ja kommentoin, mitä muistan. Aniliini, Lotta on vielä kaukalossa, mutta pitää varmaan siirtää kuukauden parin sisällä istuimeen. Ei olla vielä hankittu, mutta tod. näk. ostetaan Graco Cosmic, jos sopii autoon.

Samun jumpat kuulostivat hyviltä! Lisää onnistumisen elämyksiä.

Mullakaan ei ole korvatulppien lisäksi sairaalakassiin lisättävää.

Ai niin, piti kommentoida Hertan juttua raskautuneista, että täsmälleen samoja aatoksia itsellä – edelleen, kaiken jälkeen. Jotenkin omituisella tavalla viiltää, kun kuulee noista varttiraskautujista ja silloin, jos joku kovaan ääneen valittelee vaivojaan. (Toisaalta, koskaan ei voi muiden elämästä tietää, mitä kauheuksia ovat joutuneet kokemaan!) Mutta sitä kun olisi itse seisonut vaikka päällään 9 kuukautta, jos olisi saanut pitää lapsen/raskautua. Mutta samaa on kertonut pitkään lapsettomuudesta kärsinyt ja hoidoilla lapsen saanut tuttuni. Kyllä ne kokemukset jättää jäljet, ei voi mitään. Tai sitten olen katkera akka.

Riinuskalla muutto häämöttää! Huippua.

Nyt tarttee mennä. Palailen taas. Sandelle erityishyviä vointeja viime metreille! Mun ystävällähän on samana päivänä la, joten jännättävää riittää.

Huomenta,

Taas tarttis mennä mutta kommentoinpa vielä paria juttua.

Joo, Nekku saatiin rintareppu mun veljeltä ja naapurista olisi tulossa kantoliinakin lainaan:-) Ettei tartte hulliksille mennä ryysäämään:-). Ja juu täytyyhän sitä joskus ruuhka-aikaankin vaunujen kanssa liikkua, en toki sitä tarkoita, mutta onhan se nyt vähän liioittelua että JOKA paikkaan pitäisi niiden kanssa väkisin tunkea. Vähän sama kun Hesarissa on ollut keskustelua siitä pitäisikö pikkulasten kanssa mennä teatteriin ja sitten pilata muiden kulttuurielämys kun lapsi ei viihdykkään...! Nojoo, tämä on taas niin herkkä aihe että kommentteja tulee puoleen ja toiseen. Ehkäpä mä olen vielä niin "lapseton" etten ymmärrä pitää lapseni puolta??

Lapsettomuudesta ja yrittämisestä: juuri viikonloppuna miehen veli ja kaverinsa puhuivat ruokapöydässä siitä kuinka kauan tutut parit on yrittäneet saada lasta. Piti sitten valistaa vähän biologiasta (ovulaatio, ajoitus etc) siinä oli kahdella poikamiehelle vähän sulateltavaa. Mä kanssa tuohdun helposti tästä aiheesta, on sen niin syvällä ja niin paljon satuttanut.

Josko vielä saisi sen tuotoksen syliinsä, on ollut hiljakseen pari päivää kun mama on ravannut kaupoilla. Olo muuten ihan ok, kivuttomia suppareita tulee tasaiseen mutta muuten ei mitään. Mies taas eilen kysyi että miltä tuntuu, milloin tulee? MISTÄ MÄ SEN TIEDÄN?? Kuulemma mun vaan pitäis tietää koska mun kropasta se tulee....great.

Nojoo, lähden tästä selloon treffailemaan toista mamaa ja kirjastoon. Aurinkoista päivää kaikille!

Heissan,
olen käynyt jutut lukemassa ja pari kertaa alkanut kirjoittelemaankin, mutta aina on joku keskeytys tullut ja homma jäänut vaiheeseen. Jospa tässä olisi nyt sen verrran rauhallista, että ehdin viestiä napsuttelemaan.

Nekulla ja perheellä ollut kurja tsäkä lomalla, kun tuon taudin saitte. Onneksi tauti on nyt selätetty. Hyvin nuo pikkuihmiset kulkee lomalla mukana. Vaikka ihmiset kommentoivatkin pienten lasten raahaamista lomakohteissa mukana, niin kyllähän ne lapsetkin osaa nauttia, kun mennään lapsen ehdoilla.

Hulluille päiville himottaisi lähteä, mutta se ryysis ahdistaa niin vietävästi ja tuo masu painaa, joten jätänpä väliin. Masu painaa nyt jo niin paljon, että työasento on milloin mitäkin. Välilä kökötän tuolin reunalla ja joskus melkein makaan näppiksen päällä. Työkaveritkin kommentoivat, että toiset ne lähtee synnyttämään tuon kokoisella mahalla. Kiva, kiva! Ei paljon mieltä ylennä. Nukkuessakin on jo pidettävä tyynyä jalkojen välissä ja työmatkat kaahailen penkin reunalta ajellen. Eilen väänsin itkua, kun tätä masua joutuu (vaikka pitäisi kai sanoa kuitenkin, että saa) vielä kantamaan yli kolme kuukautta. Tulee varman joku turboisobeibi.
Neuvolassä täti kertoili, että nyt oli eräs äiti synnyttänyt 5,6 kg vauvan ja mami yhtenä kappaleena ja hyvissä voimissa. Huhhuijaa!

Aniliini saanut tehtyä hyviä hankintoja ja Vilille on tulossa hienot menopelit :)

Toi sairaalakassihan on just kuten edellä kirjoitettu. Kaikkea mahdollista pakkaa mukaan, vaikka vaan murto-osan tarvitsee. Niinhän se taitaa muillakin reissuilla mennä :)

Mun hyvällä ystävällä on tänään käynnistys. La oli reilut kaksi viikkoa sitten ja mamma on ollut ihan tuskaisena pari viikkoa. Tuossa vaiheessa sekin aika tuntuu ikuisuudelta.

Onnittelut muuten Sandelle siitä vaatehuoneprojektin valmistumisesta. Meillä on khh edelleen vaiheessa. Toisaalta kannatti viitkastellakin siinä, koska saan työkaverilta edullisesti kirenan ovet ja kaapin sisuskalut tosi edullisesti. Tänään tilasin sitten loput kaapit ja valmista pitäisi tulla parin viikon päästä. Jes!
Nekullakin alkaa remppahommat. Oliko se niin, että Lotalla ei vielä ollut omaa huonetta ja nyt sitten remppaatte sen?

Tulkaahan muutkin (ketkä ei reissua) linjoille! Taitaa tuo sää houkutella kaikki ulkoilemaan :)

Mua hymyilyttää nuo Julian kommentit Murmelista :) Tyttöhän on jo yli kk:n ikäinen, hih.

Se olis sitten idols ilta tänään. Veikkaan, että Kristiina tippuu, muut?

Tein tänään muuttoilmoituksen. Eka virallinen päivä olis ensi viikon perjantai uudessa kodissa! Mies on kyllä sitä mieltä, että jo ke-to yöksi mennään, mutta saapa nähdä.
Tänään pitää mennä harrastamaan sinne ja lauantaina koko päiväksi.

Symppaan ihan täpöllä Nekun noroviruskokemusta! Se oli ihan kauheaa. Meillä vielä pojalta tuli molemmista päistä ja miehen kanssa sairastuttiin ihan samaan aikaan. Hyih, vieläkin puistattaa. Viikko meni taudista toipumiseen.

Aniliini on tosiaan tehnyt halvalla kelpo hankintoja. Niin se on, että toisen epäonni on toisen onni.

Anteeksi Kirppu kun mua nauratti sun maha. Tai nuo sun kuvailut esim autolla ajosta. Voisittekin laittaa niitä masukuvia! Sande varsinkin kun H- hetki on ihan justiinsa!

Sairaalaskassista vielä. Onhan sairaalassa toki pesuaineet, mutta musta oli ihanaa kun oli omia tuoksuja mukana. Ja inhoan niitä perus sebamedejä, niitä joutuu töissä haistella ihan kiitettävästi :)

just... "toisen epäonni on toisen onni" Tarkoitus oli kirjoittaa että toisen epäonni on JOSKUS toisen onni. Vois varmaan joskus oikolukea ennen kun lähettää raapustuksensa.

Vaikkaisin myös Kristiinaa tippumaan idolsista. Tästä aiheesta ei muuten ole täällä kovinkaan keskusteltu. Mua tympii se Ari, just sellaisia keskenkasvuisen pojanklopin kommentteja. Laulaa kyllä hyvin, mutta asenteensa takia joutaisi tippua pois. Mia ois saanut mun mielestä jatkaa, samoin Kristiankin.

Kiitos vaan Riinuska, tuopa se avittaa tässä masutraumassa, kun siellä vaan naureskelet :) Teillä on mutto siis viikon päästä. Kunhan me laitetaan masukuvia, niin laitapa vaihtariksi sitten kuvia uudesta kodosta. Mulla ei muuten taida juurikaan olla masusta (eikä aikaisemmistakaan) kovinkana montaa kuvaa. En muutenkaan tykkää olla linssiluteena vaan hilpasen mielummin sivummalle, jos joku yrittää zoomailla.

Mä taidan lähteä tästä kotiin. Tulee miinustunteja, mutta mitäs tuosta. Meillä on aina torstaisin koko perheen harrastuspäivä eli moppia vaan heiluttelemaan. Aamukammassa on enää 14 piikkiä ja ensi viikon olen lomalla :D

Heips!
Ihan tuo Julia... :) Minäkään en ole ehtinyt kaikkia kirjoituksia lukea, mutta "listaa" täytyy sen verran lukea, että uudet syntyneet saa tietoonsa.

Vielä se Sandeman vaan sinnittelee yhdessä kasassa! Oireet kyllä kuulostavat lupaavalta, että etteköhän te ennen pääsiäistä ole pienokaisenne maailmaan saattaneet. Ihanaa saada taas uusi tahkoojavauva!

Ainakin Murmeli kyseli ristiäisistä. Ne on ensi viikonloppuna ja nimi on ollut valmiina jo pitkään. Sitä en kuitenkaan nyt ainakaan vielä paljasta... :)

Muuten ei mitään ihmeitä. Tytteli nukkuu vaunuissa ulkona ja äiti pääsi surffailemaan nettiin. Olin tuossa itsekin ulkona pitkän aikaa, joten nyt voi vähän olla sisätiloissakin, vaikka ilmat on kyllä olleet mitä mahtavimmat. Tosin nythän on luvattu viilenevää, mutta toivottavasti ei nyt ainakaan mitään takatalvea ole luvassa. Ajatella, että kohta on kesä. Plussauksestakin tulee pian vuosi täyteen. Miten aika voi kulua niin nopeasti??

Mutta, nyt taitaa neito kutsua... Hyvää viikonloppua!

Heips! Pikaisesti taas ulkoilujen välissä tänne..

Nekulle tervetuliaistoivotukset! :) Kökköä, että tauti iski, mutta onneksi lomasta jäi kuitenkin positiiviset fiilikset kaikesta huolimatta. Kiva, että Lottakin nautti!

Riinuska, mun mielestä te justiinsa vasta aloititte rakennusurakan ja nyt pääsette jo muuttamaan! Hinoa, hinoa!!

Kirpulle voimia masun kantamiseen, kolotukset ja tuskainen olo ei ole kivaa, vaikka iso vatsa itsessään onkin.

Joo, kuvia pikapikaa!!

Täsmälleen samat mietteet raskausuutisista. Ehkä ei enää ihan niin kovasti kolahda, mutta raskausaikana vielä tunteet oli pinnassa asian suhteen. Nykyisin mä saan tipan linssiini TOSI helposti lukiessani/kuullessani lapsettomuudesta. Eilenkin kuulin runoilija Heli Laaksosen haastattelun (45 minuuttia) toisella korvalla ja hän siinä pohti, että onko lapseton nainen jotenkin "vähempiarvoinen" naisena yms. niin mä heti jouduin puremaan hammasta ja nieleskelemään, vaikken kokonaan juttua kuullutkaan. Enkä kyllä edes tiedä onko hän tahattomasti vai omasta tahdostaan lapseton, vai puhuiko edes omasta kokemuksestaan vaiko asiasta ylipäätään..?

IdolsG: Mä luulen, että Kristiina putoaa, mutta jotenkin toivon, että Arin vuoro on tipahtaa tänään, on jotenkin pistänyt ärsyttämään jätkän kommentit muakin. Toisaalta voi olla, että lehdistö on pistänyt omia mausteitaan turpaanvetoasioisssa yms., mutta käytös tuomaristoa kohtaan ja muusikoiden julkinen haukkuminen ei tee hepusta ihan täydellistä Idolia. Anna voittakoon! =))

Kääk, naapurin lapset metelöi etupihalla, toiv. Vili ei herää päikkäreiltä takapihalla.. Olisi kiva syödä rauhassa. Toisaalta, tein kyllä ruuaksi jauheliha-kasviskeittoa, joten en tarvitse kuin toisen käden! :)))