tahkoojaplussat 47

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa,

oltiin Leon kanssa kaupungilla lahjaostoksilla, kun on tupareille ja lastenkutsuille menemisiä lähitulevaisuudessa. Ihan mukavaa pyöriä keskustassa tällaisella kelillä. Leo vaan ei oikein jaksaisi enää istua pitkiä aikoja paikallaan.

Ai Riinuska, mä kyllä luin, että on muovit päällä, mut silti jotenkin katsoin, että teillä on osa laatikoista/kaapeista turkooseja :). Sehän on jonkin sortin muotiväri keittiöissä nyt.

Leo syö melko tismalleen samalla tavalla kuin Juska, kellonaikoja myöten. Leo vaan ei syö juurikaan leipää. Mun mielestä Leo syö myös paljon, mutta kaipa nuo tarvitsevat kasvuun materiaalia.

Murmeli, meidän mökki tulee melko kauas, sinne ajaa Treelta 3,5 tuntia.

Vai parisuhdekränää Katallakin... se on aina niin kuluttavaa, etenkin kun me naiset olemme niin kovia märehtimään asioita siihen asti, kunnes ne on selvitetty.

Nyt Leolla on joku hepuli, joten täytyy mennä! Huomiseen tai iltaan!

Perjantaita!
Höh, parisuhdesoppaa. Suhteen hoitaminen on tosiaan helpommin sanottu kuin tehty. Ensimmäinen lapsi ja talonrakennus on varmaan niitä "klassisia" suhteen koetinkiviä. Tsemppiä vaan meille kaikille!

Oi-oi, Stellalla on mökkikin rakenteilla. Me ollaan myös mökki-ihmisiä. Voisin asua kaupungissa kerrostalossa, mutta sitten olisi oma mökki, jonne paeta rauhoittumaan. Mutta kun asuu Helsingissä ja haluaa mökin, jossa on oma ranta, niin mökille tulisi varmasti matkaa tuo 3-4 tuntia. Ai niin ja sitten pitäisi varmaan olla autokin, että pääsee sinne mökille ja ehkä vene, jos mökki on saaressa. Eli jatkan haaveilua...

Olin tänään neuvolassa. Kaikki muuten ok, paitsi hemppa oli vain 100. Jouduin käymään labrassa ottamassa verikokeen uudelleen. Jos oikeasti on noin alhainen, niin pitää vaihtaa johonkin stydimpään rautavalmisteeseen (nyt syön obsidania). Oliko joku syönyt jotain luontaistuotelitkua? Ja argh, paino noussut uudelle kymmenluvulle... 3 kg tullut 4 viikossa. Mutta kaippa sitä saa tullakin, kun lähtöpaino oli kuitenkin normaali tai vähän allekin normaalin. Sf-mitta oli 26.

Sandelle tsemppiä! Toivottavasti et joudu sinne yliaikaistarkastukseen..

Tervehdys,
Sande siis vielä yheskoos. Näin nimittäin viime yönä unta, että olit synnyttämässä ja poika tuli. Ei ole musta ennustajaeukoksi :)

Parisuhdejutut on kyllä ongelmallisia, mutta kyllä niistä selviää, jos halua löytyy. Tsemiä! Toivon mukaan ovat ohimeneviä ilmiöitä.

Hertta, mulla on sitä Krauterblutsaftia ollut kaapissa jo jonkin aikaa (tai jotain sinnepäin) ja oon jopa kolme kertaa pullosta ottanut. Kuukausi sitten oli hb 116, nyt ei mitattu. Maanantaina on sokerirasitustesti, jonka yhteydessä katsotaan sitten hb:kin... epäilen, ettei ainakaan ole noussut. Tuolla luontaislitkulla pitäisi olla aika nopea vaikutus, joten siitä vaan nappailemaan. Pahaa se kyllä on, maistuu raudalta!
Mulla oli neuvolassa sf 24,5, painoa tullut alusta 8 kiloa.

Pitää vielä muutama homma hoitaa ja sitten pistää tältä viikolta pillit pussiin. Viikonloppuna on luvassa pihatöitä, muutama lavallinen laattoja ja muurikiviä odottelee asennusta. Kivaa! Ja jos virittelisi pihakalusteet ja grillinkin, kun aurinkoa on luvattu. Mitäs muilla vkl:ksi suunnitteilla?

Ai niin, kiitokset lapsikuvista :) Kiva keittiö Riinuskalla!

Huomenta,

Viime yönä jo ajattelin että nyt tulee lähtö. Nukkumisesta ei tullut mitään, maha oli kovana (ja kovempana) pallona koko ajana, särki ja vihloi ja AUTS. Joskus neljän jälkeen helpotti sen verran että sain nukuttuakin jokusen tunnin. Ei siis tullut Ilppis vielä:-(. Edelleen on kyllä vatsa kova ja vihloo, mutta ei ole tullut sellaisia kestämättömiä suppareita joista kuulemma ei voi erehtyä? Oliskin huimaa synnyttää perjantai 13.päivä???

Äidin kanssa juttelin eilen ja kuulemma häneltä on aina (4 krt) puhkaistu kalvot joten jos geenit on samanlaisia niin eipä taida multakaan ekana vedet mennä. Mutta aika romuna täällä odottelen, tänään piti nähdä kamua kaupungilla mutta totesin että oma soffa ja suklaalevy ja kirja on houkuttelevampi vaihtoehto, onneksi nämä loppuraskauden ajat ja vaivat on ymmärrettäviä eikä ystäväni pahasti närkästynyt.

Hih, mun sf-mitta oli eilen 34,5:-) pikkuisen on Hertalla vielä kirittävää:-)). Mulla kun on tullut painoa 13 kg niin neuvolassa sanoivat että tosi maltillisesti ja hyvin ja pitäisi olla helppo poistaa kun normisti on hoikka ruumiinrakenne. Tiedä sitten, tällä suklaalevytahdilla...

Moikka! Kumma juttu, mutta ilmeisesti parisuhdekärttyily on tarttuvaa. Riitelin miehen kanssa eilen, tosin en kovin vakavasti, mutta siitä jäi nyt joku typerä alakulo päälle. Ei huvittaisi tasan mikään.

Sandemanilla alkaa olla jo tukalat paikat! Toivottavasti se on merkki siitä, että pian alkaa tapahtua.

Mulla on ihme kyllä hemppa pysynyt hyvänä, on vieläkin yli 130. Painoa on tullut jotain 6 kiloa eli aika samalla tavalla kuin Leosta.

Tänään pitäisi jaksaa mennä Zen Cafen keikalle. En tiedä, mitä siitä tulee, kun alkavat soittaa vasta n. 23.30, ja nykyään mä olen unessa jo kymmenen jälkeen. Täytyy yrittää nostattaa fiilistä alkoholittomalla siiderillä ;).

Musta mökkiprojekti on ihan jees juttu, mutta jos olisi ollut vapaus valita, niin se olisi rakennettu lähemmäs. Tuo seutu mihin se tulee, on kuitenkin miehen suvun maita, joten se on hänelle erittäin tunnelatautunut paikka. Mökki tulee tosi rauhalliselle ja kauniille paikalle ja se tulee varmasti olemaan lapsille (ainakin pieninä) ihan taivas, kun pääsee tonkimaan, uimaan, soutelemaan yms. ja isovanhemmat ovat ihan lähellä. Enköhän minäkin sinne sopeudu, vaikka en mikään 100 % mökki-ihminen olekaan.

Jahas, kai sitä täytyy raahautua ruuanlaittoon kunnon äiteen tavoin... vaikka ei jaksais.

Heipsansaa.

Sandelle tsemppiä, toivottavasti pääsisit pikapuolin tositoimiin. Ja me kuulemaan taas ihania synnytyskertomusta.

Meillä ei ole mökkiä. Appivanhempien mökillä päästään käymään melkeinpä milloin vaan halutaan. Se on sopivan matkankin päässä vain 45 min suuntaansa. Ihana paikka. Teemukin jo kovasti on kysellyt milloin päästään taas uimaan. Joka vuotiseksi traditioksi on muodostunut Teemun raivarit järvelle sekä vanhemmille siitä ettei vesi ole tarpeeksi lämmintä vielä toukokuussa...sitä odotellessa :)

Parisuhde kiemuroita. Riinuska tsemppiä, yrittäkää keksiä toisillenne aikaa. Taisitte vieraantua toisistanne raksa projektin aikana.
Voi vitsit mä en saa edelleenkään sähköpostia auki ja en nää niitä Riinuskan Talon kuviakaan..nyyh.

Aniliinille onnittelut siitä että olet saanut pudotettua painoa noinkin hienosti. Hyvä juttu!

Nyt mä lähden harrastelemaan :)

Nonni, täällä lattiat harrastettu ja pannari uunissa.

Unohdin taas eilen puolet kommentoitavista asioista. Aniliinia munkin piti onnitella painon tippumisesta! Hinoa, paljon sä oikein meinaat vielä pudottaa?

Juskan syömissotkuista. Pojalla on päällään semmoinen muovinen "takki", selästä laitetaan kiinni (suosittelen lämpimästi) ja vielä ruokalappu. Molemmat ovat tarpeen, etteivät vaatteet ole aina vaihdon tarpeessa. Niiden lisäksi ei oikeastaan sotkeennu kuin pöytä ja jos jotain tippuu lattialle, koira hoitelee sen.

Voi että jos nämä parisuhdeongelmat alkaa tarttua näin netin välityksellä! Kunhan nyt vaan Sande ei saa tartuntaa, ettette sitten synnärillä riitele :)
Me vähän eilen avattiin solmuja juttelemalla. Helpotti ainakin vähän. Sitten sitä luvataan sitä ja tätä, mutta toivottavasti nyt tehdään niin kuin on luvattukkin. Harmi kun ne miehet ei edelleenkään ole ajatustenlukijoita vaan asiat täytyy selvittää rautalangasta vääntäen. Jotenkin vaan välillä tuntuu, että miten toinen ei tajua, mutta ehkä me naiset vaan ollaan vaikealukuisia?

Mua nauratti Teemun raivarit järvelle, heh. En mä laittanut Mariska kuin yhden kuvan Juskasta ja siinä näkyi siivu meidän keittiötä. Tuut sitten livenä joskus kattomaan? Asutkin niin lähellä.

Mä en ole mökki- ihmisiä. On siellä olo ihan ok, mutta 2 yötä alkaa olla ihan maksimi mulle. Miehen suvun mökki on vajaan puolen tunnin ajomatkan päässä. Siellä on sähköt, mutta juomavedet pitää tuoda (kaivosta ei tule juomakelpoista vettä) ja ulkohuussi toki. Ranta pitäisi ruopata, mä en ainakaan melkein uimataidottomana tykkää kahlailla kun kaiken maailman kaislat ja kalat (pelkään niitä...) touhuaa jaloissa! Pienenä olin aina mun ukin mökillä saaressa, ihana paikka. Voi, muistan ne saunaneteisen tuoksut ja ulko- oven narahduksen, niisk.

Keiju, kissankuvat käy oikein hyvin. Mä olen yleensäkkin eläinihminen, kaikki käy :) Aivan suloisia pikkuisia!
Se maanantai on sillai huono päivä kun mies on töissä niin yöksi jääminen ei oikein onnistu. Mutta katsotaan lähempänä, haluaisin nähdä teitä kaikkia!

Taidan lähteä tuijottamaan pannaria, joko valmistuisi... Alottaakos seuraava uuden ketjun?!