tahkoojaplussat 47

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikaiset pääsiäistoivotukset koko poppoolle! =)

Meillä on nyt Vili kipeänä, eilen illalla nousi kuume, räkä lentää ja ääni on käheänä. Oli koko eilisen päivän melkoinen känkkäränkkä, oltiin mun opiskelukamun (terkkuja!;) luona kyläilemässä ja kun palattiin kotiin, oli ilta ja yö melkoista huutoa ja kitinää. Panadol hieman helpotti oloaan. Voihan vee, mihin väliin tauti iski, unikoulua 6 yötä takana, eikä tulosta. Yösyöttö on pois, mutta huuto sen kun jatkuu. Viime yönä annoin vettä moneen otteeseen, kun lapsi-parka on kuumeinen. Toivottavasti helpottaa pikapikaa..

Nekulle sympatiat valvomiseen. Montako hammasta Lotalla on? Vilillä jo kahdeksan.

Hertta, koittakaahan kestää remppaääniä!

Palailen paremmalla ajalla, lääkärineuvolaan lähtö on kohta, saa samalla katsastettua korvat ja kurkun.

Iloista pääsiäistä!

Nopsasti ilmottaudun, ei liikettä suuntaan eikä toiseen. Ainoastaan viime yön valvotti hikalla ja sitten vielä kääntyilyllä, klo 2-4 luin soffalla kirjaa, krooh.
Tänään shoppailin niitä pimennysverhoja kun heitin miehen töihin ja sain auton käyttöön.

Mutta oikein ihanaa pääsiäistä kaikille, en taida nyt viikonloppuna käydä täällä, joten älkääpä hermostuko, tuskin tästä mihinkään synnyttämään ollaan silti lähdössä. Syökääpä ahkerasti munia ja mämmiä!!

Heippa! Onpas täällä ollut hiljaista.

Voi Aniliini, harmillista tosiaan, että Vili sairastui nyt. Ei muuta kuin yrittäkää jaksaa taas!

Mä olen siivonnut tällä viikolla NIIN paljon, että tulen kohta ihan hulluksi. Atooppinen iho naukuu armoa, kumihanskoista huolimatta, kun olen niin uutterasti jynssännyt paikkoja. Nyt kämppä alkaa näyttää sen verran hyvältä, että enpä tiedä, raaskiiko tätä myydäkään ;).

Leo on ollut tänään herttaisella tuulella. Kömpii vähän väliä syliin halimaan. Käytiin kaupungilla ostamassa satsi vaatteita (mm. välikausihaalari), joten poika pärjää kevään nyt mainiosti. Ehkä jotkut kengät pitää vielä hankkia. Ostinpa sitten vaavillekin jotain pientä, kun löytyi alennuksesta tyttökudetta.

Mukavaa pääsiäistä kaikille! Me lähdetään anoppilaan ja mökkiprojektin kimppuun.

Huomenta! Kiirettä pitää (tai sitten lomaa) näköjään muillakin, kun täällä on niin hiljaista.

Oltiin tosiaan ystäviä moikkaamassa, olipahan ihana nähdä taas. Ystävillä on ihan L:n ikäinen tyttö, joka heräsi aamulla puoli tuntia aikaisemmin ja veteli jo puuroa, kun me noustiin. Aika hassua, ennen valvottiin aamuun saakka ja parannettiin maailmaan viinin voimalla – ja nukuttiin sitten puoleen päivään. Nyt hyydyttiin jo puolen yön maissa ja viiniäkin kului vain pari lasia per nenu. Niin se muuttuu. ;-)

Toivottavasti Vilin tauti on jo talttumaan päin! Meillä muuten on pariin otteeseen ollut tosi huonoja öitä ennen flunssaa, siis siinä vaiheessa, kun ei olla vielä hoksattu, että tyttö on tulossa kipeäksi. L tuli myös kesken unikoulutuksen kuumeeseen, mutta mua konsultoitiin, ettei tarvitse antaa maitoa yöllä, jos/kun syö ja juo päivällä jotakin.

Hammastuska on (tältä erää) ilmeisesti lievittynyt, sillä on palannut normaaliin hyviin öihinsä. Eli herää hiukan viiden jälkeen maitoaamiaiselle ja jatkaa n. klo 7.15 asti. Ah, olen niin iloinen tuollaisista öistä, ihan juhlaa!!!

Aniliini, oli siis L:n viides hammas. Onpas Vilille tullut aika tahtia niitä. Oletko huomannut, että olisi hänellä haitannut nukkumista tai muuten kiukuttanut? Saattaa olla, että L:lla pukkaa kuudetta, koska oli eilen illalla kyllä tosi kiukkuinen ja viihdytettävä.

Maalit on seinissä ja värit onnistuneita. Tänään käydään ostamassa kattolistat ja sitten pohditaan, että uusitaanko lattiakin. Vielä riittää hommaa, mutta voiton puolella jo varmaan.

Idols-Ari kyllä ansaitsi voittonsa! Joudun perumaan puheitani hänestä, vaikuttaa lopulta symppikseltä ja on kyllä hyvä laulaja. Se idols-biisi on kyllä aivan hanurista, tosi ankeaa poppista mun mielestä. Jännä nähdä, millaisen levyn Ari itse saa aikaan.

Stella on uurastanut! Tarttis munkin, täällä on hävityksen kauhistus nykyään koko ajan. Mutta oikeesti, harrastaminen on melko mahdotonta tämän yhden kanssa. (Nyt seisoo tietokonetta vasten… koskahan tää sammmuu…)

Herttinen sentään Stella, oliko niin, että teillä on mökkikin rakenteilla??? Toivottavasti Riinuska pääsee pian raportoimaan KODISTA.

Nyt L karjuu, se on moro ja hyvää pääsiäistä!

Hyvää pääsiäistä!

Vanessa nukkuu partsilla aamulenkin jälkeen toivottavasti vielä tovin, ja mies meni takaisin nukkumaan, joten ainoana hereillä olevana ehdin ehkä hetken kirjoitella..tosin mä joudun kokoajan juoksemaan parvekkeen ovella tarkistamassa nukkuuko V, sillä meidän radiopuhelin-itkuhälyttimet ei ole kovin herkkiä. Ääntä pitää kuulua enemmän kuin vain pieniä ähkäisyjä. Miten teillä muilla on, reagoiko itkuhälärit vaan oikeaan itkuun? Vanessa ei kovin nopeasti itke, ja jos itkee jo, niin ei kyllä enää nukahda uudestaan.

Mustakin Idolsin Ari on hyvä ja ansaitsi voittonsa kyllä', tosin eilen musta Anna oli parempi, sen Arin esiintyminen ei sykähdyttänyt mua kovin paljoa vaikka ääni onkin hieno.

Vanessa täytti eilen kuusi viikkoa, niin se aika menee..yöt menee ihan samaan malliin kun ennenkin, yhdeksän aikaan nukkumaan, kolme syöttöä ja kuuden jälkeen ylös. Mitenkäs Murmelin yöt?

Niin Suvilta olisi kiva kuulla mikä tuli tytön nimeksi. Uskaltaisitko kertoa etunimen?

Eilen fiilisteltiin miehen kanssa jo kesälomasuunnitelmia, lähdetään Kilpisjärvelle heinäkuun alussa ainakin, autojunalla Rovaniemelle ensin ja siitä autolla sitten loppumatka. Vuokrataan mökki, V:n kanssa on mukavampi olla sellaisessa kuin hotellissa. Me tykätään Lapista kesällä ihan hurjasti, ja käsivarressa ei olla koskaan käyty. Yksi kesälomaviikko ollaan sitten (vuokra)mökillä Savonlinnassa ja loput viikot tehdään mitä mieleen juolahtaa. Onkos muilla jo kesäsuunnitelmia? Meillä miehen piti ensin olla kotona koko kesä, mutta nyt meneekin taas töihin toukokuun alusta, tosin pitää loman ihan normaalisti. Hassua silti tulee olemaan jäädä kaksin Vanessa kanssa päivisin, kun ollaan totuttu olemaan nyt kotona kaikki!

Ja varovasti taas kyselen että haluaisitteko Helsingin lyylit nähdä meidän typykkää, eli treffejä??

Leppoisaa pääsiäistä!
Ja hei meiltä pitkästä aikaa. Olipa mukava lukaista teidän kuulumisia. Tahkooja ei toista unohda :-)
Meillä oli aivan fantastinen loma Levillä, nautittiin täysin siemauksin. NIIN rentouttavaa ja arjesta irrottavaa! Menohan siellä näin pääsiäistä vasten kiihtyi, mutta asusteltiin etelärinteiden puolella, jossa on hiljaista kuin huopikkatehtaalla :)
Skimbailtiin ja hiihdettiin mielin määrin, mukana kun oli muitakin lastenhoitajia, niin mukavasi päästiin me vanhemmatkin nauttimaan rinteistä. Ensin oltiin meidän ystäväperheen kanssa siellä, ja puolesta välistä reissua tuli mun vanhemmat ja veli.
Tosin matka oli vaiherikas Nekun reissun tavoin: tuli sitten koettua Matskun eka korvatulehdus ja kuume. Ja räkätauti jatkuu yhä vaan... Onneksi oli tunturin juurella kiva lääkäri ja saatiin lääkekuuri. Tehosikin nopeasti, mutta kaupan päälle tuli sekaisin mennyt vatsa, eli löysää kakkaa tulee 24 h. Sen tietää jo nukkumaan mennessä, että yhdet vetelät saa 05 mennessä vaihtaa =( Kurjaa joo, mutta eihän näiltä voi välttyä.
Pitää kyllä myöntää, että kun pakkasin autoa Hgissä, jossa porukka pelasi tennistä t-paidat päällä, en ihan tajunnut pakata jokaista tumppua ja talvikenkää mukaan: nimittäin Lapissahan oli täysi talvi! Alkupäivinä plussaa ja hikisiä hiihtopäiviä, mutta tulihan sitä luntakin ja pakkasta. Joten taisi Matsku vilustua ihan äidin huolimattomuudenkin takia, ja pulkassa saattoi tulla kylmä, vaikka aurinko helottikin lämpimästi.
Ei oltais millään raaskittu lähteä pois, meillä olis ollut mahdollisuus jäädä sinne vielä 5 pväksi, koska oltiin ystäviemme "mökissä", mutta systerin puolelta tuli sen verran painostusta, että no choice...Ollaan siis mun vanhempien luona ja pian tulee systeri perheineen syömään.
Oikeastaan oltiin flunssassa koko sakki siellä. Miestä harmitti, kun viimeinkin ois päässyt huippuladuille hiihtämään oikein urakalla, niin sitten tulee köhä. Kummallista, miten taudit iskeekin aina lomalla.

Matskun lempisana on muuten tällä hetkellä "äitä" :D Huutelee sitä lähes taukoamatta, ja naama on kuin hangonkeksi, kun äitäää tulee luokse. Liikkistä.

Sandella enää reilu viikko jäljellä, huisia! Ota nyt vaan ne fotot esiin, niiden parissa kuluu helposti pari kolme päivää :)

Harmi Nekku tosiaan, että teitäkin tauti koetteli reissun aikana. Madeira on varmaan muutoin elämys näin kevätaikaan kukkaloistoineen. Hyvä, että Patapum toimi. Me ollaan vielä hieman hakusessa Ergomme kanssa, olkahihnat valuu, eikä saada säädetty oikein niitä. Koettiin hiihtää M ergossa, mutta ei tullut mitään, ja osin siitä syystä, ettei plussakelillä suksi oiken luistanut, ja M:kin hermostui talvikamppeissaan.
Kiva, että saitte tekin maalit seinään, teidän värivalinta olikin tosi hyvä.

Stellankin reissu kuulosti onnistuneelta. Tiedän tuon tunteen, kun matkalta palaa kotiin, ja iskee sellainen arkiahdistus. On koettu yhden jos toisenkin kerran.

Riinuskalle onnittelut uuteen kotiin muutosta! Muuttopvä tulikin sitten aika nopeasti. Miltä näyttää? On varmaan jännä tunne nukkua uudessa paikassa. Ja vielä ihka omassa kodissa!

Toivottavasti Vili tervehtyy pian. Matskulla oli nyt eka sairastelu ja onhan se perin ankeeta. Siinä ei nuku öitä oikein kukaan...Matskukin nukkui Levin loppupvät meidän välissä, kun ei yöllisten vaippavaihtojen jälkeen enää suostunut nukahtamaan matkasänkyyn.
Vilillähän on tosiaan hampaita! M:lla vasta kaksi.

Me palataan kotiympyröihin tiistaina. Mieluusti tapaisin Kataa, Vanea ja muitakin, mutta miehen vika lomaviikko on ensi viikolla, ja ollaan varmaan aika tiiviisti yhdessä. Mies on vaihtanut hieman työtehtäviä, mikä tietää vähäisiä yhdessäolohetkiä jatkossa, joten nyt on käytettävä tilaisuus hyväksi =) Tavataan ensi vkolla ystäväperheitä, joita muuten ei ehditä näkemään.

Jaahas, kai se on aika kuoriutua pyjamasta ja laittaa poika unille. Jospa menis syventämään naamarusketusta takapihalle =)
Syökäähän suklaamunia ja mämmiä. Palailen taas!

Arvelinkin P, että palaisit linjoille tänään! Kiva. Ja just olinkin miettinyt, että missäs Kata!

Juu, mä ainakin haluan nähdä Vanen ja sut pikapuoliin! Mutta sama tilsu meillä kuin P:lläkin, että mies on vielä isyyslomalla ensi viikon, joten elellään vähän poikkeusaikaa, kun häärätään erinäisiä projekteja. Mulle passaisi siis 17.4. alkaen. Mites tuo tiistai 17.4.? Sande voi tulla yhdes koos tai sitten ei. :-) 22.4. lähden Barcelonaan vajaaksi viikoksi.

Voi Matskun tautia! Noi on kurjia, kun vaikuttavat koko perheen uniin. Vatsaan voisi auttaa Rela-tipat tai joku kovettava ruoka-aine, bansku esim. Sipulia sängyn viereen, jos nenä on tukossa ja päätyä ylemmäs. Mun lääkäriystävä sai rehevät naurut mun sipulin silppuamisesta ja sanoi, että pääasiahan on, että itse uskoo asiaansa…

Meidän perityt itkuhälärit oli just tuollaiset, että sain rampata katsomassa jokaista rohinaa, kun eivät toistaneet ääniä vaan kähisivät vain eikä sitten tiennyt, milloin oli aihetta. Onneksi hajosivat, heh. Nykyiset on Philipsin joku perusmalli ja siitä kuuluu kyllä linnunlaulukin, jos säätää herkkyyttä, olen ollut tosi tyytyväinen, helpottavat elämää.

Katan kesälomasuunnitelmat kuulostavat kivoilta! Meillä ei taida olla tiedossa matkaa kesälle, joten eiköhän se mene aika lailla mökkeillessä ja kotipihasta nauttiessa. Ainakin aion polskia mökkijärvessä sydämeni kyllyydestä, sillä se huvi jäi viime kesänä täysin väliin! Ensin piti varoa kohdunsuuta ja sitten vuosin kuin seula niillä helteillä. No, otan vahingon takaisin. Ai niin, ja mato-ongelle on päästävä – se on mun kesäni huippuhetkiä olla tyynellä järvenselällä myöhään kesäiltana. Mun appeni on niissä tilanteissa niin aidoimmillaan, aivan tohkeissaan.

P.S. Hammas nro. 6 näkyvissä.

Terve!

Ja tervetuloa takaisin, Piritta! Ihanalta kuulosti teidän loma! Paitsi taudit, mutta kai se on vähän niin että lasten kanssa niihin saa tottua.

Nekku, mulle sopii 17.4 (ja muutkin päivät, mulla on vain aikaa..) treffeille, mites P, Sande? Ja muut?

Vanessalla oli eilen vatsavaivoja varmaan, huusi kaksi tuntia ihan putkeen ja mäkin olin jo ihan tippa linssissä, kun V oli niin reppanan näköinen kalpeana ja punaisin silmänympäryksin..kannoin sitä ihan putkeen koko ajan ympäri kämppää, ja kyllä oli helpotus kun vaiva meni ohi ja tyttö rupesi taas hymyilemään. Kyllä sitä omaa lasta rakastaa niin, että olis vaikka valmis heittäytymään jyrkänteeltä tarpeen vaatiessa, kyllä siinä mies jää kakkoseksi..nyt kun ei ole kuulemassa niin voi sanoa näin..=)

Vanessa hymyilee jo usein, ja se on kyllä maailman ihanin näky! Samoin "juttelee" jonkun verran, ja yrittää kääntyä mahalleen punkeamalla päätään patjaan, tosin siihen se vielä jää. Tukka kasvaa kohisten, ja niin tuntuu tekevän koko tyttökin. Ensi viikon sunnuntaina on ristiäiset, jaiks, mä en jaksaisi yhtään miettiä niitä, tulee kyllä vaan lähisuku, max 20 hlöä, mutta pitäis miettiä tarjoilut ja kai jotain kukkia, ja pappikin pitäisi tavata..

Mökkeily on ihan huippua, Nekun mato-onkeilut kuulostaa idyllisiltä. Mikään ei voita suomalaista järvi (ja myös meri-) maisemaa, ja mökin terassilla saunan höyryisenä istuskelua..joskus kyllä ihan oma mökki olisi mukava, siihen asti käydään vuokratuilla.

Siis Sandella on jo ihan älyttömän lähellä H-hetki, IIK! Alkaa jännittää!

Hyvää pääsiäisen jatkoa tytsyt!

Mukavaa pääsiäistä!

Ollaan tässä nautiskeltu rauhallisesta kotielämästä, syöty lammasta ja suklaamunia. Ja käyty kävelyllä, vaikka aika viileä on tuo keli.

Mukavaa, että Piritan reissu on sujunut hyvin. Olin ihan varma, että maaliskuussa tulee tännekin vielä hiihtokelit, mutta eipä sitten tullut... Lapin hanget kuulostavat siis tosi houkuttelevilta! No, ehkä ensi talvena.

Meillä ovat yöt vakiintuneet toistaiseksi niin, että vauva nukahtaa yhdentoista maissa, nukkuu neljä-viisi tuntia, herää syömään, nukkuu vielä pari tuntia ja sitten aamu on jostain seitsemästä eteenpäin satunnaista syömistä, torkkumista ja hereilläoloa. Mutta tuntuu, että itse saa nukuttua suhteellisen hyvin kuitenkin. Meidänkin neiti on alkanut hymyillä ja jutella enemmän, se on kyllä parasta mitä on kun vauva hymyilee!

Meillä on käytettynä ostettu philipsin itkuhälytin, ei olla vielä pahemmin testattu kun vauva herää aina heti kun päästään vaunujen kanssa takaisin pihaan. Mutta se ottaa kyllä pienimmätkin äännähdykset ja linnunlaulua saatiin kuunnella tänään kahvipöydässä myös.

Pääsiäinen senkun jatkuu. Missäs muuten Kirppu, ei ole kuulunut aikoihin?

Kata, kiitos kuvista! Ihania. Vanessa on aivan valloittava pulloposki. Muuttuvat ja kasvavat tuossa vaiheessa vielä nopeammin kuin nämä isommat vauvat, ihan uskomatonta. Se on tosiaan niin, että se pieni hymy valaisee kaiken! On tosi palkitsevaa. Lotta oli muuten 6 vkoa päästessään lonkkalastasta. Äh, tuli vain mieleen, ei liity mitenkään mihinkään. :-)

Kata, muistan jostain lukeneeni, että vauvoilla on itkuisin kausi 5-9 viikon ikäisinä ilman erityistä syytäkin. Ja siis mulle sopii se 17.4.

Meille iski remonttiväsymys eikä jakseta uusia lattiaa. Tänään luuttusin ”uudessa” makuuhuoneessa ja mies vielä nakuttaa lattialistat paikalleen ja sitten on valmista! Jee. Tarvitaan tosin ”muuttoapua”, sillä meidän sänky on pakko kantaa ulkokautta (alhaalta ylös) ja ei sittenkään ole aivan helppo juttu.

Mutta eipä nuo projektit tuohonkaan lopu, pakko järkätä uudelleen kaikkia kaappeja, kun yllättäen Lotan myötä rompetta on vielä aikaisempaakin enemmän… Harrastaa siis saa.

Mitäs mun vielä piti sanoa, ei muista.

Tsau!
Viimeiset postit täältä "kotipuolesta", me odotetaan aivan malttamattomina, että päästään kotiin. Tämä reissuaminen saa loppua hetkeksi. Tosin naurettiin, että parin kuukauden päästä me ollaan jo rantalomalla :) Hassua. Tätä vapautta eri toten rakastan näin mammalomalla, tai siis mähän ole parhaillani kesälomalla...

Wau, Vanen eka hymy siis nähty! Se on tosiaan jotain ihanaa. Palkitsevaa ja oma lapsi tulee taas monta askelta lähemmäksi ja tutummaksi. Pitääpä käydä kurkkaamassa tuoreet kuvat typystä, ovatkin varmaan kotikoneen emailissa. Otapa Kata nyt se bussiliikenne haltuun, se on aika mukava huristella pitkin poikin kaupunkia ilmatteeksi. Musta oli hassua matkustaa Nekun luo for free, oli nimittäin tuota matkaa aikalailla välissä =)

Hyvä pointti Nekku nuo Relatipat. Just tänään kaverini sanoi, että kai olet niitä käyttänyt nyt, kun vatsa on sekaisin..No en..Tämä eka lapsi on kyllä hyvä harjoituskappale, sitä oppii jatkuvaan jotain uutta. Mun ystävä lähti Leville kunnon lääkearsinaalin kanssa (3 lasta), eikä mulla ollut sitten mitään. Ei sitä osannut odottaa, että taudit iskee sen lomavkon aikana, kun poika oli ollut terve siihen asti. Onneksi kummitädillä oli mukana kaikenlaista, jotka antoivat ensiapua moneen hätään :-) Sängynpääty meillä on ollut koholla oikeastaan koko ajan.

Mullekin sopii tuo 17.4. Kiva nähdä pitkästä aikaa! Miehellä onkin synttärit sitä ennen, pitäisikin kehittää jokin kiva lahja...Ollaan mietitty skimbakypärien ostamista, joten ehkä sellainen sitten? Matsku pääsee kyllä heti suksille jahka kynnelle kykenee, oikein odotetaan, että päästään sitten koko perhe mäkeen. On meidän ehdoton ykkösharraste talvisin. Oli mahtava näky, kun ystäväperheen viisivuotias teki ensituttavuutta suksiin, samoin 2,5-vuotias. On aika tavalla eroa, kun 5 vee on luonteeltaan arka ja ujo, eikä millään ois uskaltanut koskea suksiin, ja vilkas rämäpää 2,5 vee oli tulossa suinpäin yksin alas :-) Veikkaan M olevan aikalailla ensin mainitun kaltainen...

Nyt saunaan. Seuraavat turinat sitten kotoota. Jipii!

Huomenta!

Kunnon äiti tässä netissä ja lapsi sitterissä... ollaan taas noustu Vanen kanssa kuudelta ja torkuttu jo puoli kasista puoli ysiin uudestaan..nyt yritän juoda kahvia ja typy katselee vierestä, vielä toistaiseksi, kohta kyllästyy varmaan. Yleensä malttaa sen verran, että keitän kahvit ja puurot ja pissatan koiran nopeasti alaovelta (näin mies saa nukkua pidempään, enkö olekin hieno vaimo ;-)). Sitten kun pitäisi syödä puuro, niin V ei enää jaksakaan olla...on tullut erinäiset kylmät puurot vedettyä =)

Kiva et 17.4 käy, pidetään sitä sovittuna sitten! Voidaan keskustella paikasta vielä meilitse vaikka.

Piritta, mustakin tuntuu just tuolta, että ensimmäinen lapsi on varsinainen harjoituskappale..mulla ei ole hajuakaan minkälaista lääkearsenaalia pitäisi olla, suppojakaan ei olla vielä saatu hankittua..

Eilen oltiin kylässä, siellä oli Vanessan lisäksi 3 kk sekä 5 kk vanhat vauvat, on aina hauska huomata kuinka vauvat todella kasvaa paljon tässä vaiheessa, varsinkin 5 kk on jo tosi ison oloinen.

Nyt Vanessa herppaa, palataan myöhemmin!

Hei naiset! Kivaa, että Pirittakin on palannut linjoille. Ja ihanaa, että Vane jo hymyilee! Se on niitä ekoja varsinaisen kommunikaation merkkejä ja NIIIN palkitsevaa. Just eilen taas totesin miehelle, että maailmassa parasta on oman lapsen nauru.

Meillä pääsiäinen meni mökkiasioissa. Mies oli metsätöissä ja minä laiskottelin Leon kanssa. Ennen mökkioleilua käytiin anopin nurkissa yhden yön verran. Ihan mukavaa oli, vaikka vähän enemmän olisi saanut olla meininkiä. Tuntui, että olin ihan nukuksissa koko ajan. Joku muu ei sitten taas ollut. Tämä tulokas on näemmä tosi vilkas liikkuja. Voi sitä muljausta, erityisesti iltaisin! Liikkeet tuntuvat jo aika ajoin tosi kovina. Mun mielestä Leo potki samalla tavalla vasta useita viikkoja myöhemmin. Tuntuu myös siltä, että maha on isompi. Selkä on sen verran rasittunut, että tänään nettishoppailen itselleni sellaisen tukivyön.

Huijui, Sandella taisi alkaa rv 39, eikös?!

Niin, missä on Kirppu? Entä Mariska? Ja Suvi?

Kiitos Katalle kuvista! Mainio mutrunassu :).

Nyt täytyy lähteä muskaria kohti. Palaan kenties vielä myöhemmin päivällä linjoille. Tälle viikolle on luvattu taas lämpimiä kelejä, ihanaa!

Huomenta naiset!

On sitten pääsiäisestä toivottu näköjään ja palailtu lomilta. Ihanilta kuulosti nuo hiihtolomat, mä en malttaisi odottaa ensi talvea ja mahdollista kahden kesken reissua Alpeille:-).

Siis edelleen yhtenä kappaleena täällä, pikkuisen on supparit vahvistuneet ja yleistyneet,tosin eilen just sanoin miehelle että ne on lähinnä epämukavia tällä hetkellä eikä kipeitä niinkuin kuvittelen AITOJEN suppareiden olevan. Ei siis hätää, varmaan pääsen treffeille vielä viikon päästäkin. Ja juu rv 39+1 olis nyt menossa...huomiselle varasin kampaajan ja muutenkin tää viikko on ihan täynnä ohjelmaa joten eipä ehdi jäädä päivisin miettimään. Yöt onkin sitten ihan toinen juttu..

Hääpäivää vietettiin sunnuntaina, Manalassa käytiin pizzalla ja Kaivarissa jätskillä, ei sitä oikein muuta keksinyt pyhäpäivälle. Kahtena iltana oltiin istuttu tiukkaan ruokapöydässä useamman tunnin ja istuminen ottaa selän päälle joten syötiin nopeasti ja sitten taas matkaan. Ehkä sitten ensi vuonna voidaan viettää hääpäivää asiaan kuuluvan shampanjan ja muiden herkkujen kanssa.

Kesälomasuunnitelmiin kuuluu mökkiprojektia, hirsipaketin hinnat on vaan nousseet viime kesästä 28%!!! Nyt sitten mietitään että otetaanko riski ja tilataan paketti vai odotellaanko vielä ensi vuoteen jolloin hinnat on varmaan TAAS nousseet. Kökköä...

Eipä täällä muuta ihmeellistä, tänään kökin kotona, jos vaikka menis ulos hankkimaan suppareita, tai harrastaisi jotain...

Moikat typsyt,
viime viikon siis lomailin ja nyt olen taas työmaalla. Siksi ei siis ole kuulunut mitään.
Pääsiäiset vietettiin vanhempien lihapatojen äärellä.

Kiitokset pikkuisten kuvista. Ihana hiuspehko Vanella, siihenhän vääntää kohta jo vaikka mitkä saparot :) Toivottavasti vatsanväänteet pian helpottaa.

Teidän Lapin reissut kuulostaa ihanilta (sekä tehdyt että suunnitellut). Ja Nekkua kutsuu siis Barcelona, onko ihan kaverireissu vai miehen kera?

Meillä on varmaan lomat vähäksi aikaa pidetty ja kesän lomailut lähinnä mökkeilyä eri puolilla Suomea voinnin mukaan. Loppukesäksi suunniteltiin automatkaa Norjaan sukuloimaan, mutta pitää varmaan katsoa minkä luontoinen vaavi tulee. Ajateltiin asuntoauton vuokraamista ja sillä reissaamista... onko kellään kokemuksia?

Nyt on alkanut tulla jo napakoita supisteluja ja parin tunnin automatkatkaan ei mitään herkkua ole. Samoin nuo liitoskivut on hitonmoiset, tuntuu, että koko alakertaa hajoaa liitoksistaan. Huomenna on onneksi neuvolalääkäri, saa nähdä mitä tuumaa ja onko supparit saaneet mitään aikaiseksi.
Oli kiva, kun anoppilassa kyläilemässä olleet sukulaiset kyselivät, että milloin toukokuussa se laskettu aika olikaan... Piti hitusen korjata, että siis vasta HEINÄkuussa. Masun koko siis jo sitä kaliberia, että kuvitellaan beben pian syntyvän.

Sandelle hääpäiväonnittelut. Sulla alkaa olla jo lähtölaskenta käsillä. Kassihan oli jo pakattu?

Onneksi on kivoja kelejä tiedossa. Mies on just ostamassa pihakiviä, laattoja yms. ja pistetään pihahommien kanssa tohinaksi. Jos multakin vielä joku muukin homma kuin käskyttäminen onnistuisi...

Ja Vilille parempia yöunia,
toivottalee Kirppu 27+4

Terveisiä Kodista! Täällä ollaan ja hyvin ollaan kotiuduttu. Juska oli myös ihan kuin kotonaan ensi hetkestä asti. Nukkui yhtä lailla kuin ennenkin kun sitä vähän jänskäilin. Laatikoita on vielä purkamatta, mies haki semmoisia mitkä ovat olleet koko talven hänen äitinsä varastossa. Mitähän kaikkea jännää niistä löytyykään.
Sauna meillä on vielä tekeillä, mutta muutenhan on sisältä valmista. Ulkopuolella sitten sitä hommaa piisaakin...

Sande vetelee viimeisiä päiviä masunsa kanssa. Niitä masukuvia ei ole ainakaan mulle vielä saapunut *vinkvink*. Samoin olisi kiva nähdä Kirpun iiiiiiiso vatsa :)
Katalle kiitos Vanen kuvista, niin ne kasvaa nopsaan. Ne hymyt on kyllä ihania, vartuppas kun alkaa kikattaa ääneen!

Kivoja lomia vietelty. Muakin alkaa ihan lomatuttaa, vaikken innokas matkaaja olekkaan.

Itkuhälyttimestä. Meillä saa säädettyä herkkyyden, että ottaa joko vain kunnon itkut tai sitten kaikki pienetkin kyljen kääntämiset. Me käytetään sitä päikkäreillä, vaikka nukkuu sisällä kun pidetään ovea kiinni.

Itkuisuudesta olen minäkin lukenut, että alkaa lisiä kun vauva on 2 viikkoinen. Itkuisin kausi olisi 6-8 viikon iässä (ainakin meillä piti täysin paikkaansa) ja alkaa siitä sitten hiipua kohti 12:n viikon ikää.

Olisipa toki kivaa saada tahkoojista lisää vahvistuksia tänne! Sitähän me kaikki toivomme.

Nyt taas purkamaan laatikoita yms, ajattelin vaan käydä ilmottautumassa.

Hauska kuulla Kirpusta ja Riinuskasta! Tuli Kirpun tekstistä mieleen, että mulla on myös ollut kipeitä suppareita jo nyt. Leosta ei ollut. Veikkaan, että johtuu siitä, kun nyt tulee ihan eri lailla rehkittyä kuin ekassa raskaudessa. On harrastamiset ja Leon kantamiset, vaunuttelut yms. Leoa odottaessa sitä istui toimistossa päivät pitkät ja ehkä iltaisin kävi jossain kevyessä pumpissa :). Täytyy toivoa, että supparit pysyvät aisoissa. Mulla ei olisi nyt aikaa eikä mahdollisuuksia levätä... vaikka totta kai sitten on pakko, jos vaavi meinaa lähteä etuajassa maailmaan.

Mukavaa, että Riinuskan & perheen elo uudessa kodissa on alkanut. Laita jossain vaiheessa kuvia talosta!

Musta ei ole vielä yhtään masukuvaa, mutta tarvitsee kai kohta ottaa ensimmäiset.

Niin, kiitos tosiaan Nekullekin Lotan ja Matiaksen kuvista! Kyllä ovat niin nauravaisia ja veikeitä lapsosia! Olisi ihanaa nähdä livenäkin. Ehkä sitten kesän tahkooja-Tre-tapaamisessa!

Ikkunoiden pesua olisi ohjelmassa. Ei auta kuin ryhtyä tuumasta toimeen.

Masukuva laitettu tulemaan...jotensakin ei näytä yhtä isolta kuin tuntuu??

Sairaalakassi on valmiina, en vaan ihan osaa kanniskella sitä mukanani, eiköhän sen ehdi hakea himasta jos lähtö tulee. Mies on kyllä söötti kun huolehtii öisin mun ähkäisyistä ja vessassa ravaamisesta että onko kaikki ok, sattuuko ja joko lähdetään? Aika liikkistä. Lupasin herättää jos lähtö tulee;-).

Vanen ja Lottiksen ja Mattiksen kuvat oli kyllä HINOJA! Niin ovat huimasti kasvaneita M&L että HUIIII. Vanen ensitapaamista odotellaan kovasti...

Riinuskalle onnea uuteen Kotiin! Todella hinoa että vihdoin pääsitte muuttamaan! Milloinkas se Stellan muutto on, joskus kesällä?

Taidan pyörähtää tuolla pihalla, josko roskisauto olis vienyt edelliset oksat että saisin pilkottua vikat sireenit pihalta roska-astiaan. Kaikenlaista pientä askaretta on pakko keksiä että aika kuluisi. Isäni harmitteli kun lumet on jo sulaneet kun kuulemma lumityöt aiheuttaa supistuksia ja auttaa synnytyksen käynnistymiseen:-). Tulivat su Goalta, oli kuulemma ollut vanhuksille lähes liian kuuma, mutta muuten hyvä loma.

Onnea Riinuskalle uuteen kotiin. Tuntuu varmasti hinolta!

Heh, hyvä Sande, että oot luvannut herättää miehen, jos lähtö tulee. Huvittaa ajatus, että jättäisitkin miehen nukkumaan ja ilmoittelisit sitten laitokselta, että valmista tuli :)) Sun ystävän masu näyttää suht samalta kuin mulla... ja hänellähän siis pari viikkoa h-hetkeen. Pitää laittaa kuva, kunhan saan aikaseksi...
Onpa mojovasti nostaneet mökkipakettien hintoja! Oletteko kyselleet useammalta toimittajalta? Tuleeko teille "perinteinen" mökki vai modernimpi malli?

Loden ja Mattiksen kuvista se viimeinen oli niin kiva, molemmat sööttikset ruutupaidoissaan. Ihan kuin olisi sovittu juttu :)

Palailen huomenna kertoilemaan lekurikuulumisia...

Pikaisesti meidän omaa napaa: Vili edelleen todella nuhainen ja yskäinen sekä käheä-ääninen. Viime yönä mun unien saldo n. 3 h, sekin pätkissä. Alkaa olla paukut hiukkasen lopussa. Nyt lapsonen nukkuu sisällä ja raukka hengittelee ties mistä raosta, kun ei meinaa olla röörit auki. Korvat ja kurkku olivat ok, kun to käytiin lääkärissä, nyt en menis ensimmäisistä enää vannomaan, semmoista huutoa oli viime yö. Anteeksi valitus, otan iloisemmalla ja pirteämmällä mielellä osaa keskusteluun, kunhan saan hieman levättyä. Apujoukkoja on. :)

Kertoiskos joku siitä sipulimeneltelmästä, sitä ei olla kokeiltu. Sipulin palasia sängyn viereen vai peräti sänkyynkö?? :D

Sandelle taas ja vielä tsemppiä!

Ja kiitokset piristävistä kuvista! Sekä onnittelut Vanessan hymyistä, muihin asioihin taas tuonnempana..

ZZzzzzzzzzzzzZZZZZZZZzzzzzzzzz

Mainiota, olette palanneet lomilta! Ja Sande ilmoittautui. Hyvä. (Kiitos kuvasta! Ei tosiaan näytä järin isolta pakilta.) Mulla onkin kaksinverroin jännittävää, sillä parhaan ystäväni la on myös pe:na. Tänään vastasin hänen puheluunsa kampaajallakin, kun luulin, että ilmoittaa lähtevänsä laitokselle. ;-)

Tosiaan, tukka on jälleen vähän lyhyempi. Annoin kampaajalleni vapaat kädet, ei mitään radikaalia, mutta vähän erilainen leikkaus. Nyt vaikuttaa ihan hyvältä, lopullisesti näkee, kun itse ekan kerran pesee ja laittaa. Sanoin, että pitää olla helppo, kun ei ole aikaa juurikaan puleerata…

Snif, meidän ihanat seinänaapurit ovat myymässä asuntoaan, kertoivat viime viikolla. Oikeasti tosi kurjaa. Törmättiin Huoneistokeskuksen välittäjään pihalla ja lupasi sentään etsiä meille kivat naapurit. Siitä tulikin mieleen, Sande, miten sen teidän hysteerikkonaapurin bebe? Onko meno vielä yhtä hysteeristä?

Pohditaan vielä ensi viikon paikkaa. Kata, mäkin kannustan sua julkisen liikenteen käyttäjäksi, on vaunujen kanssa todella convenienttiä ynnä ilmaista. Ei tarvii nostella vaunuja edestakaisin takakonttiin tai siirrellä nukkuvaa lasta. Suosittelen. Just ajoin teitin naapuruston läpi tänään ja tähyilin, josko olisit ollut Vanen kanssa ulkosalla. ;-) Ai niin, kylmä kaurapuuro oli munkin aamiainen viime kesänä usein. Nyt saa syödä taas lämpimänä.

Me siirrettiin tänään sänky uuteen makkariin omin voimin. Hyvin meni. Vielähän se on ihan kesken, puuttuu mm. lamput, lipastot (ostettava siis) ja taulut seiniltä ja muutkin tavarat etsivät paikkaansa, mutta ainakin remppakamat sai pistää pois. Nyt tarttis lähteäkin harrastamaan vähän sitä laatua, kun täystuholaisemme vielä hetken koisii.

Hyvä, Riinuskakin on saatu pois nettipimennosta.

Lähden siis Barcelonaan L:n mummin kanssa, mun täti asuu siellä. Mies jää töihin. :-)

Palataan!

En nähnyt Aniliinin viestiä äsken. Voih, sympatiaa roppakaupalla! Lepää joka minuutti, jonka voit. Sanotaan, että nuhaisen olisi hyväkin nukkua ulkona (helpompi, kosteampi hengittää) mutta ei kuumeisen eikä korvakipuisen. Oletko kokeillut tukkoisuuteen keittosuolatippoja? Entäs nenäfriidaa?

Mä siis silppusin sipulia lautaselle, jonka laitoin Lotan sängyn viereen. Kandee edes kokeilla, vaikka lääkärit nauraakin. :-) Voimia!

Heips! Kiitos Nekku infosta, "harjoituskappale" meilläkin tuo Vili ;). Mä taulapää en ole muistanut koko keittosuolatippoja, vaikka niitä kaapista löytyikin. Juuri laitoin ekat tipat, kiitän muistutuksesta. Mikä on nenäfriida? Jos se on tuon "imulaitteen" nimi, niin käytössä on, ankaran huudon ja taistelun jälkeen saan sen joskus herran sieraimesta sisään.
Vili nukkui ap-päikkärit ulkona, mutta nyt kun oli taas kuumeinen, nukutin sisälle. Soitin päivystykseen, mutta seur. vapaa aika 21.30, josta varmaan vielä venyy, niin sinnitellään aamuun ja katsotaan korvatilanne sitten, jos siltä tuntuu. Mun äiti tuli aamulla Vilin seuralaiseksi ja miehen sisko oli äsken, niin sain hieman huushollattua. (Mies tietysti huonoon saumaan taas reissussa perjantaihin.) Poika on nyt alati seuraa vailla, kummasti kyllä jaksaa leikkiä ja touhottaa, vaikka kipuinen onkin. Sain onneksi itsekin otettua ip-tirsat, nyt on jo paljon valoisampi mieli.

Vili melkein muuten jo konttaa. Eriskummallisesti vaan jalat ristissä raahautuu etenpäin, joskus ottaa muutaman normaalin "konttausaskeleen". Mitenkäs Matiaksen laita on, millä tyylillä poju etenee? Lotta ilmeisesti jo kaikin muin keinoin paitsi kävellen..? ;)

Hö, nyt olin aikeissa kommentoida muitakin juttuja, mutta eihän tuo napero jaksa seurustella yksinään, joten menemme palikkatornin rakennuspuuhiin. Palaan. :)

Jihaa, me ollaan kotosalla! Tosi nastaa, tosin kauhulla tiirailen meidän viirivehkojen suuntaan, ovat _hieman_ nuukahtaneet...Kaveri kävi vain kerran kastelemassa, mikä ei ihan tainnut riittää. Vissiin ollut sen verran kuumaa asunnossa. Mälsää, jos nyt kuolevat. Viirivehka on tosin sitkeää laatua, muutoin en olisi meille sitä hankkinutkaan.

Voi kurjuus Vilin sairastelua. Symppaan täysillä, nimimerkillä kokemusta on. Niistäjällä varmaan pahimmat räät saa pois, mutta tiedän, se on hankalaa! (ööh, puhumattakaan nenätippojen laitosta...) Matskulla valuu vieläkin räkä ja on aikamoista tuhinaa hengittäminen. Onneksi on sentään hyväntuulinen. Voimia Aniliini. Onneksi saatte varmaan pian lääkäriajan. Mä ainakin heti erotin yöllisen kipuitkun ja tajuttiin, että jotain häikkää nyt on, eli siis korvat. Huuto oli ihan omanlaistaan.

Mä löysin Restoren maitohappobakteerivalmistetta kotoota, ja sujautin M:n ruoan joukkoon - ripulivaippojen vaihtoinnostus yöllä on nimittäin päättynyt. Viimeinen lääkekuurin erä annettiin vk sitten, ja edelleenkin tulee löysää kakkaa lähes koko ajan..Milloin lie loppuu??

Kerros Riinuska kaikki uudesta kodista. Oletko tyytyväinen lopputulokseen? Miten musta tuntuu, että teidän talo valmistui ihan tuosta vain..No, ei taida äidistä tuntua ihan samalta, jos saa yh:na viettää enin aikaa :)

Tattis Sande kuvasta. Oli tosin niin reippaan kokoinen, ettei mahan koko ihan hahmottonut. Uskomatonta, että teikäläisen la on ensi vkolla!

Matsku ei oikein liiku vieläkään, ja hieman sitä jo ihmettelen. Ei vaan kiinnosta. Turha edes houkutella, ei ole mitään NIIN kiinnostavaa, että lähtis sen vuoksi harjoittelemaan ryömimistä ;) Olen tosin itsekin lähtenyt aikoinani hitaasti liikkeelle, kenties periytyvää...? =)

Poitsu kuolaa muuten ihan mahdottomasti. Paidan etumus on litimärkänä parissa tunnissa. Taitaa nyt pilkottaa etuhampaiden alkua, mummi ainakin oli jotain näkevinään. Aikamoista takkuamista ollut pojan syönti, toivottavasti alkaa petraantua, kunhan täysin tervehtyy. Poika alkaa olla aika hoikkaa laatua!

Nyt pitää lähtä juoksemaan, on tuo uimarengas vyötäröllä uhkaavasti kasvanut. Ihanan keväistä ja valoisaa ulkona!

Moikka.

Onnea Riinuskalle The Kotiin...

Aniliini, virtuaalivoimahalausrutistus. Mä laitoin valkosipulin kynsiä silputtuna sängyn viereen..tepsii..ainakin omalla kohdalla. Ei siis poista nuhaa vaan helpottaa hengittämistä.

Ensimmäinen tätikin tuli käymään synnytyksen jälkeen...pitäis ruveta päättämään ottaakko se hormooni- vaiko kupari kierrukka..

Meidän pääsiäinen sujui mukavasti. Lauantaina käytiin siellä PK-seudulla ja Isossa Omenassa shoppailemassa...jotenkin olin ihan hurmoksessa ja törsäsin rahaa enemmän kun oli tarkoitus...ihankun täällä kotipuolessa ei olisi kauppoja..

Mä oon muutes tosi kade teille jotka saatte matkustaa vaunujen kanssa bussissa ilmaiseksi. Ei onnistu täällä meillä. Tai onnistu silloin kun asia ei ollut vielä mulle ajankohtainen, mutta joku päättäjä tiesi paremmin ja poisti sen etuuden meiltä mammoilta. Nyt joutuu maksamaan hinnan itsestään ja kahdesta lapsesta, ei innosta matkustelemaan bussilla.

Ihanaa meidän kaupungin oma poika voitti Idolsin. Vaikka onkin vähän mölö niin lauloi tosi hyvin..sorppa kommentoin tälleen vähän jäljessä kaikkea kun en oo kerinnyt kirjoittelemaan..

Mitäs muuta...

Samu on hoksannut että kierimällä pääsee paikasta toiseen. Osaakin kieriä jo tosi lujaa ja hermostuu kun joku kaappi tulee vastaan. Lisäksi on ruvennut nostaman itseään naisten punnerrusasentoon, mutta ei jaksa olla niin kauan.

Voi pahka, meidän pöytäkone on jotenkin tiltissä...tai kone lähtee päälle mut näyttö ei..on tehnyt niin ennenkin enkä ole keksinyt oikein syytä miksi tekee niin. Anyway mun sähköpostin pystyy lukemaan vaan siitä. En ole saanut aikaiseksi asentaa sitä tähän läppikseen. Ja nyt mä en pääse ihastelemaan lastenkuvia :( HÖÖÖÖH!
Täytyy taas purkaa johdot yms jospa se auttais...

No niin, Teemu ei halua kuulemaa yksin leikkiä, joten illan viimeiset lego-leikit odottavat...