Tämä on vihamielinen yhteisö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja El padre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies1";29864896]Sinänsä kyllä hälyttävää, miten olen saanut jopa tappouhkauksen tässä ketjussa, jossa kirjoittajien pitäisi olla perheenäitejä Suomesta. Eli valtavaa, jopa rikollista, pahoinvoinnin määrää palstalta löytyy ja tätä pitäisi alkaa siivoamaan pois: siitä hyötyisivät kaikki ja se olisi miellyttävämpää minulle myös. Hyvät, valoisat ja myönteiset, ystävälliset ja avuliaat ajatukset sopivat naisen mieleen paljon paremmin, paitsi ihmisinä, myös monesta miehestä ja kanssaihmisestä.

Miettikääs jokainen tätä :) Mä lähden salille taas :p[/QUOTE]

Älä liioittele. Se oli kehotus, eikä uhkaus. Oot saanut myös 2 kpl toivomiasi runoja ihan mittatilauksena sulle tehtyjä.

[QUOTE="mies1";29864896]Sinänsä kyllä hälyttävää, miten olen saanut jopa tappouhkauksen tässä ketjussa, jossa kirjoittajien pitäisi olla perheenäitejä Suomesta. Eli valtavaa, jopa rikollista, pahoinvoinnin määrää palstalta löytyy ja tätä pitäisi alkaa siivoamaan pois: siitä hyötyisivät kaikki ja se olisi miellyttävämpää minulle myös. Hyvät, valoisat ja myönteiset, ystävälliset ja avuliaat ajatukset sopivat naisen mieleen paljon paremmin, paitsi ihmisinä, myös monesta miehestä ja kanssaihmisestä.

Sä taidat tosiaan nauttia miten hienosti osaat soppaa keittää, noh, huomaahan tuon!=)

Mua myös ihmetyttää miten jotkut jaksaa provosoitua tappouhkauksiin saakka.:O

Mukavaa sporttivarttia siulle.:)
:wave:

Puhutko mun viesteistä? Jos puhut niin missään vaiheessa et kyl tappouhkausta multa oo saanu, pelle. Perheenäitikään en oo (onneks). Tapa ittes.

[QUOTE="mies1";29864824]Ei pidä paikkansa. Sanojen merkitykset eivät ole lukittuja. :)[/QUOTE]
Onko minun ymmärrettävä, ettet käsittänyt viestini yleistajuista ja selkeää merkitystä?

Koska jos ymmärsit, sehän tarkoittaisi sitä, että haluat tahallasi saivarrella ja vängätä itsetarkoituksellisesti juurikin niistä sanoista ja niiden sovinnaisista ja epäsovinnaisista käyttötavoista ja yhteyksistä, joissa kutakin tapaa voi ja kuuluu käyttää.

Ja sehän on taas sitä ikävää ja karkeaa tapaa keskustella, jota vastaan olet täällä taistelemassa Don Quijoten tavoin... Tapasi viestiä ei näin ollen olisi ollenkaan parempi kuin se tapa, jota ankarasti kritisoit. (Selkokielellä: Kakka on kakkaa, vaikka olis kuinka hienoon pakettiin kääritty.)

Se mikä minulta menee yli ymmärryksen on mies1:sen marttyrointi: hän kirjoittaa tänne tarkoituksenaan provosoida, hän tekee sen aina samalla tavalla koska on sen toimivaksi havainnut (tai sitten hän ei oikeasti osaa muuta, emt) ja saa ihmisiltä hermot kireälle. Hän tekee saman uudestaan ja uudestaan ja uudestaan, TIETÄEN IHAN TARKKAAN AIHEUTTAVANSA IHMISILLE PAHAA MIELTÄ, sitähän hän hakee tällä provoilulla. Ja sitten ihmettelee kun hänelle sanotaan pahasti. Siis onko se itku vaan pottuilua, vai ihanko oikeesti hän kuvittelee että jos hän kirjoittaa tänne TIETÄEN ETTÄ HÄNEN TAPANSA EPÄKOMMUNIKOIDA, ALENTAA, VÄHEKSYÄ JA KOROTTAA ITSEÄÄN aiheuttaa pahaa mieltä, kaikkien pitäisi kuitenkin olla mukavia hänelle?

Kunhan mietin. Ja ei, en ala keräämään esimerkkejä esittämistäni väitteistä, koska ei meis1:kään koskaan tarvitse mitään väitteitään perustella.

Kiitos Lispetti :) Saa ny nähdä meenko kuitenkin vasta huomenna, alaselkää kuulostelen. Ei se kipeä ole mut domsseja.

Puuhippa: hyvä kysymys :) Jotkut ihmiset tuntuu jotenkin vihaavan hyvää oloa ja sen sellaista, sanoisinko vähän naiivia viestintää täällä (esim. Happygirl, Venakko, Tytsi...) ja se on mulle kiintoisa aihe. Palstahan olisi loistava mahdollisuus mahtaviin positiivisiin yhteishetkiin ja tunteisiin, jolloin El Padren ja minun näkemys siitä, että palstalla on yllättävästi vihaa ja kielteisyyttä, hälvenisi. En pysty uskoa, että mammapalstat esimerkiksi Japanissa ja USA:ssa olisivat tällaisia koska naisten viestintä on aika eriä.

Herätän ihan valtavasti tunteita monissa naiskirjottajissa ja se on toisaalta mukavaa ja antoisaa, toisaalta vähän hämmentävää. Ehkä osaan hiukan myös provota sillä olen verbaalisesti lahjakas. En kuitenkaan koskaan pelkästään trollaa. :) Tästäkin aiheesta eli palstakäytöksestä voi käydä pohdintoja ilman väittelyjä, jotka ei täällä yleensä onnistukaan ja usein nainen on se, joka haastaa minut täällä väittelyyn. En muista varsinaisesti hävinneeni väittelyä täällä koskaan.

Eli ihan jokainen voi harrastaa isompaa varovuutta sanomisissaan, ainakin ikävissä ja hyökkäävissä sanomissa - tämä hienovaraisuus kun nimenomaan on naisen perinteinen vahvuus niin ei jätettäis sitä pois pliis :)

[QUOTE="mies1";29865038]Kiitos Lispetti :) Saa ny nähdä meenko kuitenkin vasta huomenna, alaselkää kuulostelen. Ei se kipeä ole mut domsseja.

Puuhippa: hyvä kysymys :) Jotkut ihmiset tuntuu jotenkin vihaavan hyvää oloa ja sen sellaista, sanoisinko vähän naiivia viestintää täällä (esim. Happygirl, Venakko, Tytsi...) ja se on mulle kiintoisa aihe. Palstahan olisi loistava mahdollisuus mahtaviin positiivisiin yhteishetkiin ja tunteisiin, jolloin El Padren ja minun näkemys siitä, että palstalla on yllättävästi vihaa ja kielteisyyttä, hälvenisi. En pysty uskoa, että mammapalstat esimerkiksi Japanissa ja USA:ssa olisivat tällaisia koska naisten viestintä on aika eriä.

Herätän ihan valtavasti tunteita monissa naiskirjottajissa ja se on toisaalta mukavaa ja antoisaa, toisaalta vähän hämmentävää. Ehkä osaan hiukan myös provota sillä olen verbaalisesti lahjakas. En kuitenkaan koskaan pelkästään trollaa. :) Tästäkin aiheesta eli palstakäytöksestä voi käydä pohdintoja ilman väittelyjä, jotka ei täällä yleensä onnistukaan ja usein nainen on se, joka haastaa minut täällä väittelyyn. En muista varsinaisesti hävinneeni väittelyä täällä koskaan.

Eli ihan jokainen voi harrastaa isompaa varovuutta sanomisissaan, ainakin ikävissä ja hyökkäävissä sanomissa - tämä hienovaraisuus kun nimenomaan on naisen perinteinen vahvuus niin ei jätettäis sitä pois pliis :)[/QUOTE]

Joo. Go täti go. Tulee parempi mieli siinä vaihdevuosia potiessasi?

[QUOTE="mies1";29865038]Kiitos Lispetti :) Saa ny nähdä meenko kuitenkin vasta huomenna, alaselkää kuulostelen. Ei se kipeä ole mut domsseja.

Eli ihan jokainen voi harrastaa isompaa varovuutta sanomisissaan, ainakin ikävissä ja hyökkäävissä sanomissa - tämä hienovaraisuus kun nimenomaan on naisen perinteinen vahvuus niin ei jätettäis sitä pois pliis :)[/QUOTE]

Sun on ihan turha mulle täällä kirjotella, tota sepustusta ku lukee niin nään vaan blaaablaaablaaablaaa....sönkötys teksti. Yhtää sun juttuas en ole jaksanu kokonaan lukea, enkä lue.
Tiedät sit vastaisuudessa.

Onko minun ymmärrettävä, ettet käsittänyt viestini yleistajuista ja selkeää merkitystä?

Koska jos ymmärsit, sehän tarkoittaisi sitä, että haluat tahallasi saivarrella ja vängätä itsetarkoituksellisesti juurikin niistä sanoista ja niiden sovinnaisista ja epäsovinnaisista käyttötavoista ja yhteyksistä, joissa kutakin tapaa voi ja kuuluu käyttää.

Ja sehän on taas sitä ikävää ja karkeaa tapaa keskustella, jota vastaan olet täällä taistelemassa Don Quijoten tavoin... Tapasi viestiä ei näin ollen olisi ollenkaan parempi kuin se tapa, jota ankarasti kritisoit. (Selkokielellä: Kakka on kakkaa, vaikka olis kuinka hienoon pakettiin kääritty.)

Viestinnässä merkitsee myös pragmatiikka semantiikan lisäksi. Et taida olla perehtynyt kielen olemukseen? :)

Ei pragmatiikassa ja sanojen monialaisuudessa ole mitään karkeaa, jos ajattelee vaikkapa kielenfilosofiaa. Karkeus liittyi mm. moraalilta kyseenalaiseen ja epäesteettiseen ilmaisuun, jota minun on vaikea yhdistää naiseen, enkä usko sitä pidettävän tavoiteltavana muutenkaan.

Mäki oon nyt viikon seurannu tätä palstaa ja voin sanoa et äsken luin yhden ketjun ja mulle todella tää riitti. Puhutaan faktoina ihan täyttä höpönlöpöä, köyhät, rikkaat, mamut ja kaikki uskonnot pitäis palstan perusteella kieltää. Missäköhän leirillä näitä ajatuksia pitäis syöttää "vihaa mamuja" "älä usko jumalaan" "älä ainakaan kuulu mihinkään uskontoon paitsi ehkä evlutteihin ku kaikki muutkin kuuluu" "rikkaat on itsekkäitä paskoja" "köyhät on säälittäviä luusereita" "perityt rahat pitää jakaa köyhille"

[QUOTE="mies1";29865089]Viestinnässä merkitsee myös pragmatiikka semantiikan lisäksi. Et taida olla perehtynyt kielen olemukseen? :)

Ei pragmatiikassa ja sanojen monialaisuudessa ole mitään karkeaa, jos ajattelee vaikkapa kielenfilosofiaa. Karkeus liittyi mm. moraalilta kyseenalaiseen ja epäesteettiseen ilmaisuun, jota minun on vaikea yhdistää naiseen, enkä usko sitä pidettävän tavoiteltavana muutenkaan.[/QUOTE]

Minusta oma ilmaisusi on varsin kyseenalaista sekä moraaliltaan että estetiikaltaan.

verbaalisesti lahjakkaan ei tarvii googlesta lainata tekstejään. niinkun sä teet.
:laugh:

[QUOTE="mies1";29864717]Ei tässä kysymyksessä niin paljon, kyse on myös objektiivisista säännöistä ja normeista, joita itse toki kannatan.

Voin toki ymmärtää, jos palstan tehtävä on olla henkireikä. Mulla vaan itsellä ei ole yleensä tarvetta satuttaa rakkaitani tai edes vieraita, vaikka mua joku asia harmittaisi. En ole vuosiin kokenut hirveästi vihan tunnetta edes, tai masentuneisuutta. Minua kutsutaan viisaaksi ja myös aurinko on lempinimeni :) Kenties sekin vaikeuttaa ymmärtämistä. On tavallaan jatkuva ainakin kohtalaisen hyvä, välillä upea, olo. Rakastan ihmisiä ja läheisiäni sekä ihailen naisia, joita olen rakastanut ja rakastan. Pidän myös naisellisuudesta ja naiskauneudesta tosi paljon.

Ymmärrän, ettei kaikilla ole asiat näin, mutta silti huono käytös on väärää käytöstä ja varsinkin toisten hyvän mielen pahoitus on tosi väärin äiti-ihmiseltä. Asema merkitsee myös vastuuta.[/QUOTE]

tällä asenteella muutosta tapahtuu omassa elämässään parempaan suuntaan. Itsestä se on kiinni miten oman elämänsä luo. Se henkilöinti on turhaa koska se asentaa ennakkoluulojen tiukat vanteet päähän ja vääristyneen sinä minä kuvan ulos annin kautta. se on epäolennaista myöskin oman kehityksen kannalta. Tässäkin oon nyt huomannu sen että moni henkilö kiinnittyy vain juurikin siihen sinun haukkumiseesi. Ja ikäväkseni myös se näyttää totuudelta että täällä naisten kielenkäyttö on todellakin törkeämpää kuin sinun.

mies1: Voisitko kertoa MIKSI sinusta on rakentavaa tuhota muiden ihmisten aloittamia aivan asiallisia ketjuja alkamalla jaarittelemaan OMISTA HENKILKOHTAISISTA MIELTYMYKSISTÄSI, joiden väität olevan "klassisia" mutta yhtään todellisia perusteita et esitä? Miksi et halua pysyä aiheessa, vaan käännät muiden ketjut itseesi, omiin pakkomielteisiisi? Puhun pakkomielteistä koska et koskaan keskustele mistään muusta kuin omista naisnäkemyksistäsi. No ehkä silloin tällöin teet juttua siitä kuinka olet niiiiin täydellinen timmi uros, tai vingut peffakuvia naisilta ja suoraan kerrot mitä haluat kuvien kanssa tehdä.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
[QUOTE="mies1";29864776]Toki, eivät asiat sulkene pois toisiaan. Mutta vaikka munkin kanssa on miten kauan niin en mä ala vittuilemaan tai ilkeilemään itsetarkoituksellisesti. Joskus voin härnätä mutta pyydän heti anteeksi jos satutan oikeesti. Näin se pitäisi täälläkin olla, nää hommat on sellaisia aika klassisia. :)[/QUOTE]

aatelis arvoja onkin hyvä omistaa.

[QUOTE="mies1";29865110]Voitko tarkentaa? Pelkäänpä, että olet rakentanut olkiukon sanomastani.

Ja kieliasuni muoto saa kyllä yleensä kiitosta. :)[/QUOTE]

No sieltähän tuo taas putosi.

Olkiukon kanssa en keskustele. Koko ilmaisu on minusta onneton.

Herätät vilpitöntä sääliä mutta myös halveksuntaa kanssakeskustelijoissa. Jotkut eivät tätä säälin määrää ehkä kestä ja lähtevät ilkeyksiinkin sitten. Sitähän halusitkin. Ihmeellinen psyyken rakenne. Mielestäni et todellakaan tee maailmaa tällä provoamisellasi paremmaksi, vaikka ehkä niin itsellesikin perustelet asiaasi. Teet maailman pahemmaksi ja houkuttelet ihmisistä tahallasi pienuutta ja pahuutta esiin. On vaikea edes kuvitella kuinka suurta mitättömyyttä ja pätemättömyyttä mahdat muussa elämässäsi tuntea, kun tämä "viihde" näyttää olevan elämäsi pääsisältö.

Monen muun tavalla epäilen, että olet nainen. Mutta niin feikki ei tämä provosi ole, että sen voisi kokonaan kuitata olkiukoksi - niin helpolla ei jumalasi sinua päästä. Tämä on jotain mitä teet tarkoituksella ja tahallasi. Eikä se ole erityisen arvostettavaa tekemistä.

Yhteistyössä