Tämmösiä kesämökkinaapureita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Bettina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"Bettina"

Vieras
Kylläpäs taas huvittaa noi meidän kylän kesämökkinaapurit. Aika moni on pk-seudulta ja sen kyllä huomaa. Eniten huvittaa eräs perhe, joka melkein joka käänteessä on hehkuttamassa, että "no Stadissa sitä ja tätä", "No emmä vois asuu muualla..." jne. Koko kesän ne silti täällä asuu melkein ja huvittavia juttuja tapahtuu.

Niitten poikakin (19v) oli saanu köniinsä tuolla torilla ku oli varmaan jotain uhonnu. Oli sille joku sanonnukki, että siellä illalla voi olla kova meno ja tää oli jotain nauranu että niin varmaan täällä kova meno. No oli aika hiljasta poikaa paitti että syytettä mukamas nostamassa. Tais jäädä se sit väliin ku tais olla omaakin vikaa, päätä aukonu ja noin.

Ukko on telonu autonsa monta kertaa tolla huonolla tiellä ja aina kitisee siitä. heh, tekis jotain tai opettelis ajamaan.

Akka valittaa, että ku on kaupoissa niin hunot valikoimat että aina pitää lähtee Helsinkiin jos ostaa jotain muuta... blaa blaa.... on se kumma. Miksei sit pysy siellä ihmemaassa...

Hmph, tottahan se varmasti on että teillä siellä huonommat valikoimat ja jos tottunut muuhun niin onhan se outoa.
Hassua muuten, että te " maalaiset" saatte ja koette oikeudeksenne naureskellä kun joku " stadilainen" rikkoo autonsa tiehen tms. mutta mites olisi teidän selviytymisen laita esim. pk-seudun liikenteessä? Ja jos joku siitä naureskelisi niin olisi ylpeä stadilainen...

Eiköhän näitä valittajia löydy kaikkialta, kuten myösnäköjään muista pahaa puhuvia, arvostelevia ja omaaparemmuuttaan korostaviakin!?

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
Ei mua häiritte, lähinnä huvittaa toi porukka. Ja sitten toinen mikä huvittaa on se noiden köyhäily. Ollaan olevinaan kuin köyhät (käydään kirppiksillä, ostetaan luomua, ajetaan vanhoilla autoilla ja polkupyöräkki ostettu käytettyinä) vaikka rahaa onkin. Ei oo semmosta tervettä järkee tolla porukalla, sen huomaa kaikesta. Mökilläki pitää olla aurinkopaneelit vaikka kalliiksi ja hankalaksi tulee se eläminen niin. Mut ei voi sähköi vetää sinne... Hoh hih

Käyn minäkin kirpparilla, ostetaan joskus luomua (joka on muuten kalliimpaa kuin ei-luomu), ajetaan vanhalla autolla ja ostetaan tavaroita käytettynä vaikka rahaa olis muuhunkin. Ei yritetä olla kuin köyhät, vaan halutaan elää luontoa ja rahaa säästävästi. En tajua mitä ihmeellistä tai naurettavaa siinä on jos jotkut ei halua ostaa aina uutta romua jos käytettynäkin löytyy. En ole Helsingistä, asun keskisuuressa suomalaisessa kaupungissa.

Sitä paitsi sähkölinjan vetäminen mökkitontille maksaa ihan törkeästi vaikka viereisessä talossa sähköt olisikin (ainakin yhdessä keskisuomalaisessa kunnassa josta itselläni on kokemusta), joten jos aurinkopaneelista saatu sähkö on riittävä, niin miten ihmeessä se niin kallista tai hankalaa on? Monella ei ole mökillä sähköjä ollenkaan.

[QUOTE="ap";24117208]Ei mua häiritte, lähinnä huvittaa toi porukka. Ja sitten toinen mikä huvittaa on se noiden köyhäily. Ollaan olevinaan kuin köyhät (käydään kirppiksillä, ostetaan luomua, ajetaan vanhoilla autoilla ja polkupyöräkki ostettu käytettyinä) vaikka rahaa onkin. Ei oo semmosta tervettä järkee tolla porukalla, sen huomaa kaikesta. Mökilläki pitää olla aurinkopaneelit vaikka kalliiksi ja hankalaksi tulee se eläminen niin. Mut ei voi sähköi vetää sinne... Hoh hih[/QUOTE]

Mistäs muuten tiedät että on rahaa? Monella pääkaupunkiseudulla asuvalla menee asumiseen yms. niin paljon enemmän ettei sitä maalla asuvat edes käsitä...

Meillekin monesti sanottu, että hyvähän teidän on siellä isoilla palkoilla Helsingissä...mutta eipä jää pakollisten menojen jälkeen varmasti paljon enempää kuin maalla asuvillakaan käteen...

Minä mikkään maalainen sinällään ole, maailmaa nähny ja asunukki pari vuotta Tampereella. Ja on tääkin pitäjä "kaupunki". Sitä mä vaan ihmettelen ku tota Stadi-juttua pitää aina mainostaa. Ja juu on luomu kalliimpaakin, mutta usein vaan naurattaa ku niillä on niitä ennenaikaisesti nahistuneita omenia ja luumuja jossain vadeilla ku ne luomut on jo usein kaupassa nahistuneita.

Ja kyl mää luomun ymmärrän mut ei se aina tee siit parempaa et on luomua. Mut ku ei noi kaupunkilaiset ymmärrä ees maanvilhelystä mitään, mutta kärkkäitä ne on arvostelemaan "tehomaataloutta"... joopajoo aina sitä ollaan aukomassa päätä asioista mistä ei mitään tiedetä

Alkuperäinen kirjoittaja häh;24117302:
Mistäs muuten tiedät että on rahaa? Monella pääkaupunkiseudulla asuvalla menee asumiseen yms. niin paljon enemmän ettei sitä maalla asuvat edes käsitä...

Meillekin monesti sanottu, että hyvähän teidän on siellä isoilla palkoilla Helsingissä...mutta eipä jää pakollisten menojen jälkeen varmasti paljon enempää kuin maalla asuvillakaan käteen...

Tiiän siitä, että on rahaa, että molemmat on vähän varakkaampaa sukua. Toi iso mökkitonttikin on perittyä. Itte noi on suht. tavallisessa työssä, mut kaipa opettajatkin kohtuudella tienaa Helsingissä. Kyllä niillä rahaa on. Lapset on jossain yksityiskouluissa ja asuvat kalliissa asunossa Helsingissä, osakkeita on jne... Ei siis mitään superrikkaita mutta kumminkin.

[QUOTE="ap";24117208]Ei mua häiritte, lähinnä huvittaa toi porukka. Ja sitten toinen mikä huvittaa on se noiden köyhäily. Ollaan olevinaan kuin köyhät (käydään kirppiksillä, ostetaan luomua, ajetaan vanhoilla autoilla ja polkupyöräkki ostettu käytettyinä) vaikka rahaa onkin. Ei oo semmosta tervettä järkee tolla porukalla, sen huomaa kaikesta. Mökilläki pitää olla aurinkopaneelit vaikka kalliiksi ja hankalaksi tulee se eläminen niin. Mut ei voi sähköi vetää sinne... Hoh hih[/QUOTE]

Kerro nyt vielä miten se terveen järjen puuttuminen liittyy siihen että käy kirppiksellä ja ajaa vanhalla autolla? Kysyn vaan siksi kun mun mielestä tervettä järkeä on se, ettei turhaan osta uutta tavaraa silloin kun käytettyäkin on saatavilla. Oli rahaa tei ei. Mutta mä olenkin kotoisin täältä Hesasta ja asun edelleen, joten mä en ehkä nyt ymmärrä sun maaseutumaista järjenjuoksua tässä asiassa.

Kerro nyt vielä miten se terveen järjen puuttuminen liittyy siihen että käy kirppiksellä ja ajaa vanhalla autolla? Kysyn vaan siksi kun mun mielestä tervettä järkeä on se, ettei turhaan osta uutta tavaraa silloin kun käytettyäkin on saatavilla. Oli rahaa tei ei. Mutta mä olenkin kotoisin täältä Hesasta ja asun edelleen, joten mä en ehkä nyt ymmärrä sun maaseutumaista järjenjuoksua tässä asiassa.

No ei se ny just siihen liity. Mutta onhan tommonen köyhän teeskentely noloo ku joillakin ei oo oikeesti varaa. Kumma vaan että tuntuu, että just Helsingistä tulee tämmöstä porukkaa. Sitten taas Tampereelta tai jopa Turusta tulevat ihmiset on ihan lunkkia porukkaa. Ja sitten tommoset ulkomaan OIKEISTA suurkaupungeista tulevat ei myöskään tee numeroo siitä, että mistä on kotoisin. Mun veljen vaimo on kotoisin Dalllasista ja sen sukulaiset ei mitenkään rehvastele asialla.

Parasha oliku toi ukko ajo sen niiden vanhan ja nuhjusen purjeveneen karille, sitten siellä merellä viuhtomassa apua. Kiikareilla seurattiin rannasta sitä viuhtomista. No oltashan mekin jossain vaiheessa lähetty auttaa mut joku muu ehti ensin. Oli kyllämestaripurjehtija nolona. Pää punasena ja hiljasena tultiin takas ja vähään aikaan ei purjehdittukaa...

[QUOTE="ap";24117613]Parasha oliku toi ukko ajo sen niiden vanhan ja nuhjusen purjeveneen karille, sitten siellä merellä viuhtomassa apua. Kiikareilla seurattiin rannasta sitä viuhtomista. No oltashan mekin jossain vaiheessa lähetty auttaa mut joku muu ehti ensin. Oli kyllämestaripurjehtija nolona. Pää punasena ja hiljasena tultiin takas ja vähään aikaan ei purjehdittukaa...[/QUOTE]

Tuossa puhuu kateus.

hehe, provo, vaikka aika hauska. :)
Stadilaiset on noloi eikä ne osaa purjehtiikaa. Voi itku. Toista on ne turkulaiset ja dallasilaiset!

terv. stadilainen, joka mökkeilee peritylle tontille rakennetulla mökillä ja ihastelee, kun siellä maalla kaikki on niiiiin aitooo! Luonnollisestikaan en kerro mökkinaapureille todellista kotipaikkaani, vaan minulla on mökki-identiteetti, johon kuuluu, että kerron olevani Höytsästä, pikkupaikkakunnalta Keski-Suomesta. Niin pieni paikka, että ei taida löytyä kartoista. Mutta tärkeintä on, että mökkinaapurit voivat näin sietää minua paremmin ja säilytän oikeuteni valittaa paikallisen siwan heikkoa valikoimaa ja mökkitien möykkyjä!

[QUOTE="Bettina";24117079]

Niitten poikakin (19v) oli saanu köniinsä tuolla torilla ku oli varmaan jotain uhonnu. Oli sille joku sanonnukki, että siellä illalla voi olla kova meno ja tää oli jotain nauranu että niin varmaan täällä kova meno. No oli aika hiljasta poikaa paitti että syytettä mukamas nostamassa. Tais jäädä se sit väliin ku tais olla omaakin vikaa, päätä aukonu ja noin.
[/QUOTE]

Oli pakko puuttua tähän. Sun mielestä siis ihmistä saa vetää turpaan koska se aukoo päätään? Saako sunkin mies tempoa sua päin näköä jos mäkätät liikaa? Oikeesti, ilmeisesti te landet ootte vähän yksinkertaista porukkaa. Ja jos oot huomannut, aito stadilainen ei koskaan mollaa muualta kotoisin olevia (siis ihmisiä) mutta teillä ladeilla on pakottava tarve aina haukkua stadilaisia vain syntyperänsä takia. :D

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24117709:
Ei se kauhean hauskaa ole, jos teinipoika saa torilla turpiinsa. Ei ole hauskaa, vaikka tää teinipoika olis kuinka stadilainen ja päällekarkaaja(t) maalaistolloja.

Peesi. Väkivalta ei ole ikinä hauskaa silloin, kun se tapahtuu oikeasti.

Siis mikä tätä ap:tä oikein vaivaa? Kateellinen typerys, joka kyttää naapurinsa elämää ja on iloinen siitä, jos heille sattuu onnettomuuksia tai jopa, että naapurin poika saa köniinsä.

Eiköhän se kyttääminen kannata lopettaa ja jättää ne naapurit rauhaan. Ovat sitten Helsingistä tai mistä tahansa. Kateellisuus on paha asia ja katkeroittaa ihmisen.

Yhteistyössä