Tämmösiä kesämökkinaapureita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Bettina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ap";24117613]Parasha oliku toi ukko ajo sen niiden vanhan ja nuhjusen purjeveneen karille, sitten siellä merellä viuhtomassa apua. Kiikareilla seurattiin rannasta sitä viuhtomista. No oltashan mekin jossain vaiheessa lähetty auttaa mut joku muu ehti ensin. Oli kyllämestaripurjehtija nolona. Pää punasena ja hiljasena tultiin takas ja vähään aikaan ei purjehdittukaa...[/QUOTE]

Ja ajattelit "jossakin vaiheessa" mennä apuun? Siinä meni se sinun "olen parempi ihminen" mantrasi..

Täytyy vielä lisätä tuohon aiempaan kirjoitukseeni (#17), että mökkipaikkakunnalla, jos joku kysyy, mistä ollaan/tullaan, niin yleensä tulee mainittua syntymäpaikkakunta Helsingin sijaan. Koska se ei herätä sellaista vastenmielisyyttä ja närkästystä, kuin tuo Helsingin mainitseminen tuntuu herättävän. Eikä se ole ihan valehteluakaan, sieltähän alunperin kotoisin ollaan. Mutta joo, on kyllä säälittävää, jos ei kehtaa myöntää olevansa Helsingistä. :) Olen siis joskus säälittävä. Mutta syytän siitä ahdasmielisiä kanssaihmisiä, jotka katsoo stadilaisia nenänvarttaan pitkin!

Meillä on suurin osa kesämökkinaapureista pk-seudulta ja ne on ainakin tosi mukavii:) Ei kyl oo tiestä valitelleet vaikka ei olekaan mikään asfaltoitu malli. Onhan siel yksi perhe joka "vanne kireellä" mutta ei me mitään puhutakkaan niitten kanssa. Riidelkööt ja valittakoot ihan keskenään.

[QUOTE="hehe";24117730]Oli pakko puuttua tähän. Sun mielestä siis ihmistä saa vetää turpaan koska se aukoo päätään? Saako sunkin mies tempoa sua päin näköä jos mäkätät liikaa? Oikeesti, ilmeisesti te landet ootte vähän yksinkertaista porukkaa. Ja jos oot huomannut, aito stadilainen ei koskaan mollaa muualta kotoisin olevia (siis ihmisiä) mutta teillä ladeilla on pakottava tarve aina haukkua stadilaisia vain syntyperänsä takia. :D[/QUOTE]

No ei tieteskään saa, mutta kaveri oli menny jotain kännissä vittuilemaan, kun yhen tyypin paidas luki jotain että "Säästä vettä - juo kaljaa" tms. Siis tommonen huumoripaita, niin tää oli mukahauskana menny vittuilee, että yhen kaljapullon tekeminen kuluttaa vettä jotain 100 litraa tms. bullshittiä. Siitä se tilanne oli sitten pahentunut ja ei tää päänaukoja ollu yhtään ottanu takas ja noihan siinä ny vaan usein käy...

Jaa ei stadilaiset mollaa, nuo nuo ainakin mollaa koko ajan kaikkia muita. Kerran mieskin sanoi, "jaa että pitää lähtee kaupunkiin... tai siis ei oikeeseen kaupunkiin, Suomessahan on vaan yksi oikee kaupunki"... Tommosia ja vastaavia nokkavia heittoja tulee koko ajan. Yöks

[QUOTE="vieras";24119743]Miten luomun ostaminen on köyhien juttu? :D Miten ihmeessä te jaksatte vahdata mökkinaapureita, oikein kiikareilla?[/QUOTE]

No se oli vaan kun ne oli "merihädässä". Ukko ny tykkää muutenkin kiikaroida vesistön tapahtumia, joten harva asia siltä jää huomaamatta. Että ei tosiaan erikseen niitä tiiraillu.

[QUOTE="ap";24119751]No se oli vaan kun ne oli "merihädässä". Ukko ny tykkää muutenkin kiikaroida vesistön tapahtumia, joten harva asia siltä jää huomaamatta. Että ei tosiaan erikseen niitä tiiraillu.[/QUOTE]

Uskoo ken tahtoo....

[QUOTE="hei";24119772]Tää on ihan kulunut provo. Ap esittää maalaistolloa, nähty jo.[/QUOTE]

Minä en ole mikään maalaistollo. Ylioppilas, asunu isossa kaupungissa melkein kaksi vuotta. Maailmaa kiertänyt, käynyt kaikissa muissa maanosissa paitsi Australiassa. Kyllä mä luulen, et nää stadilaiset mökkinaapurit on vähempi kiertäny.

[QUOTE="ap";24119905]Minä en ole mikään maalaistollo. Ylioppilas, asunu isossa kaupungissa melkein kaksi vuotta. Maailmaa kiertänyt, käynyt kaikissa muissa maanosissa paitsi Australiassa. Kyllä mä luulen, et nää stadilaiset mökkinaapurit on vähempi kiertäny.[/QUOTE]

Aha. Ketä kiinnostaa. Olet ahdasmielinen, joten se siitä.

[QUOTE="ap";24119905]Minä en ole mikään maalaistollo. Ylioppilas, asunu isossa kaupungissa melkein kaksi vuotta.[/QUOTE]

Oliko tämä iso kaupunki siis Tampere?
Ja ihan totta peräti ylioppilas?

Juu, ymmärrän kyllä provoksi.

[QUOTE="Vierailija";24120075]Oliko tämä iso kaupunki siis Tampere?
Ja ihan totta peräti ylioppilas?

Juu, ymmärrän kyllä provoksi.[/QUOTE]

No mä en ollu siitä ylioppilasjutusta mitenkään leuhkimassa, mutta piti vaan mainita kun maalaistolloksi syytellään. Ja ok, ei Tampere oo mikään maailman metropoli mut ei oo Stadikaan.

Ja ei tää oo provo, että näin pönttö mää sitten oon, jos se on pönttöä että kirjottaa palstalle jos joku naapuri vähän naurattaa...

Ap sanoi asuvansa pikkukaupungissa ja se taitaapi olla Porvoo.. ;)

Pystyn kyllä samaistumaan molempiin "osapuoliin". Asun maalaiskunnan taajamassa ja siten varmasti monien mielestä ihan maalla vaikka lehmiä lähellä olekaan. Mua oikeasti ärsyttää kyllä joittenkin ihmisten kyttääminen ja pikkusieluisuus tällä paikkakunnalla vaikkakin heidän osuus on varmasti alle 5% kaikista asukkaista, mutta he kun tuntuvat olevan aika äänekkäitä. Samoin mua ärsyttänyt kun joissain vieraissa piireissä on kysytty mistä olen, ja sen kerrottuani on minuun suhtauduttu mielestäni alentuvasti. Ihan kuin se, että asun pienellä paikkakunnalla tarkoittaisi sitä etten saa poistua kunnan rajojen ulkopuolelle, tai että hyvä että edes uutiset tavoittavat. Onneksi nämäkin ihmiset ovat yleensä kaupunkilaisissa aivan selkeä vähemmistö.

Mutta siis sekä maalaisten että kaupunkilaisten joukkoon mahtuu erilaisia yksilöitä ja typerää niputtaa kaikki samanlaisiksi ellei halua antaa itsestään suppeamielistä ja hieman yksinkertaisen kuvaa.

Yhteistyössä