tänään nähty (viikon verran)...noin 1v lapsi AINA rattaissa, MIKSI??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nakkenak.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja niiin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sanoisin tuon ihan normaaliksi, jos aina vain syödessä näit. Saavat vanhemmat syödä rauhassa, kun 1 v on köytetty kiinni siksi aikaa. Syöttötuoleja on tuollaisissa paikoissa rajallisesti ja ikiliikkujaa saa monessa pitää sitten kiinni, ettei pääse kaatumaan jne.

okei, ajattelin myös että ehkä tosiaan on niin liikkuvainen ettei pysy hetkeäkään aloillaan. Tosin en nähnyt koskaan lapselle annettavan muuta ruokaa kun leipäpalan käteen. Oli kyllä ihan hyvänkokoinen lapsi, voihan olla että on vaikka erikoisruokavalio ja syöttivät aina huoneessaan tms.

Silti jotenkin kauheaa kun joku ajatus tulee päähän ja jotenkin nuo lapset ovat aina sellainen asia, että kun monenlaista pahaa tietää olevan, niin jotenkin herkillä suhtautuu lasten kohteluun.

Sama juttu aina kun näkee normaalista poikkeavaa, niin mietin onkohan lapsella kaikki hyvin. tekis monesti mieli puuttua , mut, en vielä niin vakavaa ole nähnyt.

KIITOS!!! Tätä tällä jotenkin hain. Nyt kun on omia lapsia niin KAIKKIA lapsiin kohdituva kurja kohtelu tuntuu erityisen pahalta. Onneksi suurinosa kohtelee omiaaan ja toisten lapsia hyvin. Silti, tosiaan juuri näin, eli joskus näkee jotain mistä itse pahoittaa mielen (turhaa tai ei) esim. vanhemmat puhuvat tosi rumasti lapselle tms.
Eivät tosiaan niin isoja juttuja että voisi puuttua tai pitäisikään, mutta sen verran kurjia että omaa sydäntä kaihertaa.
Ei siinä tarvi mikään superäiti olla, kyllähän sitä tuntuu pahalta esim. eläimiin kohdistuva huono kohtelu (tai aikuisiin) mutta kai noi lapset on jotenkin niin viattomia ja meidän aikuisten "armoilla" että heille kaikille hyvän kohtelun.

Ja tosiaan näillä vanhemmilla voi vallan hyvin olla hyvät syyt toimintaan ja olla erityisen hyviä vanhempia, sitä en väitä ollenkaan.

Luulen että lapsi oli enemmänkin 1,5v kun 1v mutta kuitenkin hyviä syitä tuli. Joka tapauksessa kiitos kommenteista =) Uskon että kaikki on hyvin, eikä mun tarvi sitä miettiä.

Mun esikoinen oli alle parivuotiaana niin rauhallinen tapaus, että viihtyi helposti ravintolareissut, muutaman tunnin shoppailut jne. rattaissa. Siis istui mielellään, ei edes vaatinut pois. Kuopus vähän vauhdikkaampi mutta häntäkin käytännön syistä totutettu istumaan rattaissa joissain tilanteissa ja hyvin sujuu. Me siis voisimme olla tuo perhe mitä kuvailit. :D Pienten kanssa on vain joissain paikoissa 100x helpompaa kun on siinä rattaissa. Jää kädet vapaiksi, turvallista lapselle, ei juokse muiden jaloissa, ei eksy.... Kyllä mun lapset on tarpeekseen liikuntaa saaneet, mutta sille sopivissa paikoissa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Alkuperäinen kirjoittaja nakkenak.:
Oma samanikäinen oli koko viikon aikana rattaissa keskimäärin 2h päivässä ja niistäkin nukkui lähes koko ajan. Ymmärrän tietysti että lapsi on rattaissa kun kävellään pitkälti, nukkuu jne. Mutta tuntui ettei pieni päässyt koskaan sieltä pois.

On toki mahdollista että vaan sattumalta oli nuo ajat rattaissa, mutta oma mielikuvitus tietysti pyörittää vaikka mitä. Olisinpa edes kerran nähnyt lapsen sylissä tai missä vaan muualla...

No mutta sinähän olet sitten paaaljon parempi äiti. :saint: hinkuti hinkuti, nuin on sitten se oma sädekehä vähän kirkkaampi.

Taas näen sut, P S, täällä, moittimassa ihmisiä.
Tämä on täysin asiaa ja olisin itsekin huolissaan jatkuvasta rattaissa
istumisesta!!
Kuulostaa aika pahalta, tuollaisia vanhempia varmaan on...

Valjaissa ei saa pitää, rattaissa ei saa pitää, missä hitossa ne muksut sit SAA olla? Vapaanakaan ei voi pitää kun muuten riehuu ja juoksee liikaa, eikä sellaista käytöstä suvaita.

Yhteistyössä