Tapahtui tänään pihalla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
itse taas opetan lapseni mielummin tulemaan kotiin turvaan, kuin hyökkäämään kiusaajan kimppuun... tosin huonolla menestyksellä. Eli en ala toisten lapsille kuria pitäämään sen enempää kuin tarvis enkä myöskään ihan vähästä mene vanhemmille valittamaan. Mun lapset ovat silti oppineet puolensa pitämään.

Enköhän tekstissäni kirjoittanut että itse puolustan lastani vaikka mikä olisi, en kirjoittanut että opetan lapseni käymään kiusaajan kimppuun.
Ja todellakin pidän kuria muiden lapsille jos tilanne vaatii, varsinkin jos ne muut lapset käyvät jonkun ihmisen/eläimen päälle. Tietty jotkut ennemmin tässä hys hys- valtiossa ennemmin kirmaa pakoon ja vaikka sitten nimettömänä tekee ls-ilmoituksia; onhan se paljon helpompaa kuin kohdata asiat henk.kohtaisesti.
Ja ap:n tapauksessa itselleni lapsen kuristaminen ei todellakaan ole mikään vähäinen asia josta en "kehtaisi" mennä valittamaan vanhemmille.
No jokainen tehkööt tyylillään, minä valitsen puolustaa lastani.

[QUOTE="anna";23911485]Enköhän tekstissäni kirjoittanut että itse puolustan lastani vaikka mikä olisi, en kirjoittanut että opetan lapseni käymään kiusaajan kimppuun.
[/QUOTE]

Mitä isot edellä sitä pienet perässä. Tarkoitin juuri tuota millaista mallia itse näytän lapsille.

Mitä isot edellä sitä pienet perässä. Tarkoitin juuri tuota millaista mallia itse näytän lapsille.

Itse näytän lapsilleni että heillä on vanhemmat joihin he aina voivat luottaa ja tietävät että he puolustavat heitä tilanteen vaativalla tavalla sellaisen eteen tullessa.
Ja lapsille voi myös opettaa missä tilanteissa "kävellään pois" ja missä tilanteessa on oikeutettua puolustaa itseään.

[QUOTE="anna";23911963]Itse näytän lapsilleni että heillä on vanhemmat joihin he aina voivat luottaa ja tietävät että he puolustavat heitä tilanteen vaativalla tavalla sellaisen eteen tullessa.
Ja lapsille voi myös opettaa missä tilanteissa "kävellään pois" ja missä tilanteessa on oikeutettua puolustaa itseään.[/QUOTE]

Näin juuri! En todellakaan anna mallia että aina häntä koipien välissä karkuun; vaan on jo jokaisen oikeus puolustaa itseään

Hei ap,hieman enemmän selkärankaa ja menet tekemään manneille selväksi mitä mieltä heidän lasten käytöksestä olet. Aiotko nyt elää siinä kusi sukassa jotain kakaroita peläten??

[QUOTE="nnn";23912514]Näin juuri! En todellakaan anna mallia että aina häntä koipien välissä karkuun; vaan on jo jokaisen oikeus puolustaa itseään[/QUOTE]

En tiedä mistä syystä omat teinini osaavat itseään puolustaa, vaikka itse olen enemminkin pakenija. Eli itse en omasta kokemuksesta voi väittää, menetelmääni huonoksi.

Uusimmat

Yhteistyössä