Tapasin taas äidin, jonka "lapsi ei nuku muuten kuin ulkona." :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias

Vieras
Ihan pakko kysyä, että siis ihan oikeasti ei nuku kuin ulkona?! :o Siis missä teillä tuonkaltaisilla perheillä on pinnis tai perhepeti, kenties parvekkeella tai parkkipaikalla? :D :o
Ja onkohan tällaisten sisällänukkumattomien lasten vanhemmat koskaan kokeilleet kuinka monta viikkoa se lapsi oikeasti valvoo jos sitä ei viedä ulos nukkumaan?

Minun lapsi kyllä nukkuu sekä sisällä että ulkona, jos vaan väsyttää.

Mä olin tässäkin taas joku poikkeus, lapseni ei nukkunut muualla kuin sisällä vauvana. Oli kesävauva enkä silti saanut häntä vaunuihin ulos nukkumaan, max. ½ tuntia, jos sitäkään.

Onko tää taas joku teini?
Meillä ei lapsi nukkunut kuin ulkona päikkärit, jos oli paljon pakkasta (yli sallitun) ja yritettiin nukuttaa sisällä, niin ei mitään tullut. Itse se sitten reilun vuoden vanhana tajusi että päikkärit voi myös nukkua sisällä.
Lapset on kaikki erilaisia.

Poika nyt 2v8kk ja en ole koskaan edes yrittänyt nukuttaa päiväunia sisällä. Monesti olen saanut ihmetystä että nukutan vielä ulkona, mutta minun mielestä se on hyvä että nukkuu ulkona. Lapsi saa raitista ilmaa ja minä voin siivoilla, imuroida ja kolistella rauhassa sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Ihan pakko kysyä, että siis ihan oikeasti ei nuku kuin ulkona?! :o Siis missä teillä tuonkaltaisilla perheillä on pinnis tai perhepeti, kenties parvekkeella tai parkkipaikalla? :D :o
Ja onkohan tällaisten sisällänukkumattomien lasten vanhemmat koskaan kokeilleet kuinka monta viikkoa se lapsi oikeasti valvoo jos sitä ei viedä ulos nukkumaan?

Minun lapsi kyllä nukkuu sekä sisällä että ulkona, jos vaan väsyttää.

Eikö lapsen kannata nukuttaa sinne, minne se on helpointa ja minne on tottunut nukahtaan? Varsinkin, jos isomman lapsen kanssa joutuu pihalla käymään päivittäin, jopa monesti, niin vaunuissahan pieni vauva usein on ja sinne nukahtaa...vai missä sinun vauvasi nukkuu kun ulkoilet isomman kanssa...vai onko sulla vain se yksi lapsi...

Ja mun poikani nukkuu parhaiten sisällä...7kk harjoiteltu ja ulkona nukkuu vain pätkissä. Nytkin nukkuu vanhempien sängyllä...esikoinen ei siis valitettavasti pääse joka päivä edes ulos, jos en jaksa vauvan itkua iltaisin huonojen päiväunien takia...

On kuule ihan lapsesta kiinni. Meidän pienimmäinen ei nuku päiväunia sisällä millään (tai joo, voi nukkua 5 minuutin pätkissä), muut muksut taas eivät ole suostuneet nukkumaan ulkona lainkaan.

Meillä poika kyllä jokseenkin nukkuu sisälläkin (siis päikkäreistä on varmaan kysymys, tämä näsäviisas aloittaja ei vissiin sitä hoksannut) mutta tosi huonosti. Samoin nukkuu huonosti kotona parvekkeella, on niin hiljaista. Eli jos samoin halutaan asia ilmaista niin meidän poika ei nuku kuin tallilla hevosen paskan hajussa. Nyt voi sitten aloittaja miettiä missä meidän perhepeti on :laugh:

kyllä se vähän niin menee, että jos vauva on tottunut nukkumaan ulkona päikkärit niin vaikea on saada sisällä nukkumaan. Ja miksi pitäis alkaa viikkokausia valvottamaan(paitsi jos on pakko) ja opettamaan nukkumaan sisällä. En ymmärrä aloittajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Eiköhän se ole vanhemmista enemmän kuin lapsesta kiinni. Kyllä meillä nukutaan siellä minne äiti pistää nukkumaan. Kaikki kolme on nukkunut niin sisällä kuin ulkona.

Näin autistisen lapsen äitinä tälläiset kommentit joskus kuulostavat niin ikäviltä. :/ Juuri tänään tuli mietittyä yhdessä keskustelussa sitä kuinka paljon autististen lapseten äidit saavat paineita ja huonoa omaatuntoa noista kommenteistä kuinka kaikki on vaan vanhemmasta kiinni jne. Se on varmasti omiaan nakertamaan itsetuntoa silloin kun muutenkin on vaikeaa.

muoks. ja ihan yleisesti, jos lapsi nukahtaa päikkäreille ulos ilman mitään ongelmaa mutta sisällä siasi tapella tuntikausia niin ymmärrän hyvin ulkoilun suosimista. Saa samalla vanhempikin raitista ilmaa ja liikuntaa.

Joo ei se kyllä varmaan tarkoita sitä, että ei YÖLLÄ nukkuisi pinniksessä tai perhepedissä vaan tarkoittaa juurikin päikkäreitä. Meillä kaikki kolme nukkuneet aina päikkärit ulkona tuonne oin 2,5v ikäiseksi asti. Joskus oikein kovilla pakkasilla jätetty päikkärit väliin tai sitten olen laittanut vaunuissa sisälle nukkumaan, se ajaa saman asian. :)

Mies saa tuon pian 2vee kuopuksen sisälle päikkäreille, mutta minun kanssani ei nuku. Ei nukkunut edes syksyllä, vaikka likalla oli sikainfluenssa ja kuume huitoi 39 asteessa koko ajan. KORKEINTAAN vartin nukkui sylissäni, mutta sitten taas heräsi ja touhut jatkui.

Mun mielestä lapsi nukkuu, kun väsyttää, siellä minne hänet laitetaan nukkumaan. Jos ei tänään nuku niin sitten huomenna paremmin. En ole vielä kuullut lapsesta joka olisi sairastunut unenpuutteen vuoksi. Ja jos sellaisia on, kyse on varmasti jo jostain ihan muusta.

Mutta kukin tavallaan, ei se multa ole pois jos jonkun pitää perustaa makuuhuone tämän talven pakkasilla tai syksyn kaatosateissa pihalle. :D

Alkuperäinen kirjoittaja utelias ap:
Mun mielestä lapsi nukkuu, kun väsyttää, siellä minne hänet laitetaan nukkumaan. Jos ei tänään nuku niin sitten huomenna paremmin. En ole vielä kuullut lapsesta joka olisi sairastunut unenpuutteen vuoksi. Ja jos sellaisia on, kyse on varmasti jo jostain ihan muusta.

Mutta kukin tavallaan, ei se multa ole pois jos jonkun pitää perustaa makuuhuone tämän talven pakkasilla tai syksyn kaatosateissa pihalle. :D

Mikä tässä sinua häiritsee? Jos sinun lapsesi nukkuisi paremmin ulkona kuin sisällä niin nukuttaisitko silti sisälle? Miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja utelias ap:

Ymmärrsit varmasti että tuossa tarkoitettiin päiväunia, ei yöunia...?

(jotka ei yöunetkaan kaikilta lapsilta suju yhtä helposti)

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Eiköhän se ole vanhemmista enemmän kuin lapsesta kiinni. Kyllä meillä nukutaan siellä minne äiti pistää nukkumaan. Kaikki kolme on nukkunut niin sisällä kuin ulkona.

Näin autistisen lapsen äitinä tälläiset kommentit joskus kuulostavat niin ikäviltä. :/ Juuri tänään tuli mietittyä yhdessä keskustelussa sitä kuinka paljon autististen lapseten äidit saavat paineita ja huonoa omaatuntoa noista kommenteistä kuinka kaikki on vaan vanhemmasta kiinni jne. Se on varmasti omiaan nakertamaan itsetuntoa silloin kun muutenkin on vaikeaa.

muoks. ja ihan yleisesti, jos lapsi nukahtaa päikkäreille ulos ilman mitään ongelmaa mutta sisällä siasi tapella tuntikausia niin ymmärrän hyvin ulkoilun suosimista. Saa samalla vanhempikin raitista ilmaa ja liikuntaa.

Lapset joilla on jokin sairaus taustalla ovat aivan eri asia. Anteeksi kuitenkin jos pahoitit mielesi, se ei ollut tarkoitus.

Ehkä äiti ei vain jaksa sitä parikin tuntia kestävää huutoa jos vaihtoehtona on nopea nukutus? Veikkaan että sinäkin toimisit näin, jos lapsi nukkuu mieluummin ulkona?

Alkuperäinen kirjoittaja Marsipaanileipuri:
Meillä ainakin huomattavasti helpommin nukahtaa ulos, nukkuu paremmin ja pidempään, mutta näillä tämän talven pakkasilla on myös ollut pakko opetella tuota sisällä nukkumista.

Pidätteköl todella lapset yönkin ulkona nukkumassa, jos ne kerran ei nuku sisällä ? Tämä epäloogisuus on vain todiste suomalaisten yksinkertaisuudesta ja uskosta auktoriteetteihin. Jos joku ikivanha miehenpätkä joskus sata vuotta sitten keksi, että lapsien pitää nukkua ulkona ja keuhkosairaat viedään harjuille sisätiloihin, niin kaikki on maassa hyvin.

meilläpä ei nuku päikkäreitä missään muualla kuin ulkona.tervetuloa vaan nukuttamaan päikkäreille sisälle,et tule meinaan onnistumaan!

meillä taas 1v nukkunut eläessään kahdet päikkärit ulkona... harmittaa kun isäni osti kirppikseltä jotkut hajoamispisteessä olevat, töhryiset vaunut KAHDELLAKYMPILLÄ meille parvekevaunuiksi :(

Yhteistyössä