Tärkeä kysymys! Päästäisittekö miehen yksin reissuun tällaisessa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surusilmä

Vieras
Eli miehellä (poikaystävä 3 kk ajan) on pitkä ja rankka työputki takana ja olemme suunnitelleet pitkään jos yhteistä lomaa toukokuussa kun miehellä on lomaa 2 viikkoa (ensi ja sitä seuraava viikko). Nyt kuitenkin kävi viikko sitten ilmi, että olen raskaana ehkäisyn pettämisen seurauksena... Aborttiin on aika ensi viikolla ja oloni on aika kauhea, niin fyysisesti kuin henkisestikin. Tiedän hyvin miehen todella olevan loman tarpeessa ja mielelläni hänet sinne reissuun päästäisinkin, mutta mietityttää silti... Olenko ihan kohtuuton kun jotenkin toivoisin ettei mies lähtisi reissuun lainkaan vaan olisi täällä tukenani sen ajan kun odotan aborttia ja kun yritän toipua siitä? Meillä on tähän saakka ollut todella hyvä ja läheinen suhde (näemme lähes joka päivä) ja mies on sanonut rakastavansa minua todella paljon. Yhteisestä tulevaisuudesta olemme puhuneet myös paljon... Miehen lähteminen yksin viikon reissuun mietityttää silti. Mitä olette mieltä muut mammat?

Mä perustan ajatusmaailamni siihen, että en todellakaan ala aikuista ihmista kieltämään tai antamaan lupaa lähteä! Oon miehelleni sanonut, että luotan kyllä sen arvostelukykyyn ja tilannetajuun ja meillä on toiminut näin.
Kyllähän tuossa tilanteessa fiksu mies päättää jäädä sun tueksi!

Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Nyt tulee sellanen neuvo, jota et halua kuulla, mutta kommentoin siltikin :saint: : Älä tee aborttia vaan lähde reissuun.

Älkää please nyt kommentoiko abortti asiaa! Olen jo valmiiksi hajalla sen takia...

Eikö ollut tarkoitus viettää yhteistä lomaa? Hiukan voisi ehkä mies harkita tarvitsetko sinä enemmän tukea tilanteessa kuin hän lomaa ja irtiottoa työputken jälkeen. Eikö hiukan reissun luonne muutu, jos yksin lähtee? Ei ehkä ole kyse siitä päästäisitkö sinä hänet reissuun vaan itsekin ajattelisi mikä tilnateessa olisi molemmille parasta.

Nyt tulee sellanen neuvo, jota et halua kuulla, mutta kommentoin siltikin :saint: : Älä tee aborttia vaan lähde reissuun.

Täysin samaa mieltä. Jutelkaa ja miettikää että olisko se kuitenkaan niin kamalaa vaikka vauva tulisi.

Jos vielä matkan jälkeen sama tunne niin varaa sitten aika uudelleen aborttiin.

Alkuperäinen kirjoittaja itepoit:
Lähinnä ihmetyttää että aborttia odottava viitsii tälläisellä palstalla roikkua. Luulisi jonkunlaisia omantunnon tuskia tulevan kun lukee juttuja lapsista.

No, minulla on jo kaksi lasta aiemmasta avioliitosta. Uusi raskaus olisi itselleni terveydellinen riski, siksi päätös abortista on aika selvä... mutta en halua puhua siitä tämän enempää vaan lähinnä miehen käytöksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Älkää please nyt kommentoiko abortti asiaa! Olen jo valmiiksi hajalla sen takia...

Ihan varmasti saat kommenteja abortista kun tänne siitä kirjoitit. Jos olet jo valmiiksi hajalla sen takia niin on syytäkin olla, miten hajalla on lapsi abortin jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Täysin samaa mieltä. Jutelkaa ja miettikää että olisko se kuitenkaan niin kamalaa vaikka vauva tulisi.

Jos vielä matkan jälkeen sama tunne niin varaa sitten aika uudelleen aborttiin.

Peesi !!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä perustan ajatusmaailamni siihen, että en todellakaan ala aikuista ihmista kieltämään tai antamaan lupaa lähteä! Oon miehelleni sanonut, että luotan kyllä sen arvostelukykyyn ja tilannetajuun ja meillä on toiminut näin.
Kyllähän tuossa tilanteessa fiksu mies päättää jäädä sun tueksi!

tätä on hyvä peesata!

ei taija miehes sua rakastaa ku jättää sut yksin tekee/odottaa aborttia, luulis sen TAJUAVAN olla sun tukenas. Onko koko ehkäisyn pettäminen sun vika vai mitä se mies teoillaa yrittää sanoa? :O:O

Alkuperäinen kirjoittaja just:
No en tekisi aborttia mutta sitähän tässä ei kysytty.

pakko kommentoida tähän.
siis ne on ollut yhdessä 3 kk eli käytännössä ovat vasta uuden seteen alkuhuumassa. tuttuni tuli tuossavaiheessa seurustelua raskaaksi ja pakko sanoa, että se raskaudn keskeyttäminen olis ollut hyvä vaihtoehto, jotta ari olis voinut tutustua toisiinsa ja aidosti päättää onko heistä pariksi vai ei - sitten kun toisen oikeasti tuntee.

Vastaus kyymykseen: Minä kyllä olettaisin, että mies olisi tukena noin raskaana aikana.
Ethän sinä sitä lasta yksin aikaiseksi saanut. Kannattaa miettiä parisuhteen mielekkyyttä.

Mies on siis haluaa joka tapauksessa lähteä reissuun?
Täytyy vetää tämä "mun mies on parempi ku sun mies"-kortti, mutta mun mies jättäisi menemättä, siis ihan omasta tahdostaan.

Lisäys/ Ja älähtäisin varmasti, jos miekkonen edes puhuisi lähtevänsä reissuun tuollaisessa tilanteessa, kun "on ollut töissä vähän raskasta".

Ja ehtiihän sinne reissuun sitten vaikka seuraavalla viikolla, jos sekin kerran on lomaa? Tekisi varmaan sullekin irtiotto rankan viikon jälkeen ihan hyvää?

Luulisi että tässä tilanteessa mies olisi ehdottomasti sinun tukenasi. Onhan hän ihan yhtä "syyllinen" siihen että joudut aborttiin ja saa nyt kantaa osavastuun. Itse ainakin henk.koht. vetäisin herneet jos mies häipyisi lomailemaan kun minä joudun vasten tahtoani aborttiin. Abortista toipuminen henkisesti on kuitenkin hiukan hankalampi juttu kuin joku rankka työputki.

Olisi kuitenkin kiva kuulla että miksi päädyitte aborttiin...?

Alkuperäinen kirjoittaja manna:
haluaako mies lähteä yksin reissuun? mä vetäisin omat johtopäätökseni siitä, että jättää sut tekemään aborttia ja lähtee itse lomailemaan.

Joo, niin vetäisin minäkin. Eri asia olisi jos mulla ois vaikka vatsatauti/flunssa/kuume ja en pääsisi lähtemään, silloin toki käskisin miehen mennä yksin, mutta jos olisin vastaavassa tilanteessa niin todellakin saisi mies jäädä tueksi. Abortti on yhteinen asia kun ollaan kerta parisuhteessa.