Te joille sanottu 2. lapsen jälkeen että ei saa enää tehdä lapsia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bad news
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bad news

Vieras
Niin tuliko teille vielä lapsia? Minulle sanottiin niin 2. lapsen jälkeen, oli kuulemma ohut kohdunseinä, kaikkea häikkää, menkat loppui, hormonihäiriöitä jne...
Tein silti vielä yhden lapsen ja nyt lääkäri sanoi jo aika pahasti tämän viimeisimmän jälkeen että ei enää lapsia.
Voi että tuntuu pahalle, olisin niin halunnut lisää lapsia vielä eikä ikää ole kuin 25. Voiko se kohtu vielä paksuuntua siitä jotenkin, onkohan mitään toivoa?

Mulle sanottiin jo 1. sektiossa, että kohdunseinämä oli tosi ohueksi venynyt. Toisessa sektiossa tilanne oli viel huonompi, ja tehtiin siinä samalla sterilisaatio. Kaksi lääkäriä totesi, että tämä jälkimmäinenkin raskaus oli jo riski. Luulen, että olisivat sanoneet, jos jotakin tilanteen paranemismahdollisuuksia olisi ollut. Olin tuolloin kuitenkin vasta 28, ja minulle syntyi siinä leikkauksessa siis toinen lapsi.

Jokaisen oma ahdistushan on henkilökohtainen asia, mutta itse ajattelen, että olin onnekas saadessani kaksi ja säilyin itse terveenä.

Tottakai olen onnellinen jo olemassaolevista lapsista, jotenkin en silti ollut valmistautunut siihen että 25v. saan tietää ettei meille tulee enää lapsia. Ajattelin että minulla on vielä 20v. aikaa saada lapsia! Aika shokki. En pysty laittamaan vauvanvaatteita eteenpäin, en vaan pysty!

No ei kyllä kovin usein ole aikaa tehdä lapsia 45-vuotiaaksi asti. Kyllä ne lapset terveyden kantilta kantsis tehdä hyvissä ajoin ennen 40ntä. Vaikka näitä tehdään, niin ei kukaan sano, et se välttis on kovin terveellistä. Et voi mitenkään tietää, oletko terve ja kykeneväinen lapsiin nelikymppisenä enää -saatika antaako luonto niitä enää tehdä muutenkaan. Joten sinänsä ihan turha tuota märehtiä.

Voittehan yrittää adoptoida lasta jossain vaiheessa, siihenhän menee aika paljon aikaa..

Yhteistyössä