Te, jotka ette osta kauppakasseja ekologisista syistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
niin mitä te käytätte roskapusseina? Mä vaan yksinkertaisuuttani olen miettinyt, että kun kuitenkin roskapusseja tarvitaan, vaikka kierrätämmekin, niin eikö se sitten ole sama käyttääkö kauppakasseja roskapusseina vai ostaako niitä sitten varta vasten erikseen? :ashamed:

Minä en osta muovikasseja kaupasta pihiyttäni. Yksi kassi maksaa n. 16 snt ja roskapussi rullassa yhden kassin hinta on murto-osa. Eli ostan roskapussit ihan erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
tulee halvemmaksi ostaa niitä varta vasten roskapusseiksi tarkoitettuja

Näin meilläkin. Kaupan muovikassit on tosi kalliita roskapusseiksi, kun niitä ohkaisia muovipusseja saa huomattavasti halvemmalla.

Muovipusseja. Niitä tulee ja tulee ja tulee vaikka ei koskaan itse osta. Kun joku antaa jotain, ostaa kirpparilta jotain tms. Tai ostaa kaupasta vaatteita niille tulee yleensä ostoskassimuovipussi mukaan.

Silloin kun kaikki muovipussit ovat loppuneet käytetään kaupan rullapusseja. Yksi rulla kestää vuosia kun niitä muovipusseja vaan tulee!

Ne kauppakassit ovat paljon paksumpaa muovia kuin roskasäkeiksi tarkoitetut, joten siksi kannattaa ostaa roskapussit erikseen eikä käyttää kauppakasseja. Jos siis ekologinen haluaa olla.

Kun en osta kauppakasseja, vaan kannan kainalossa, taskuissa ja sylissä tavarat kotiin, j(os satun perille niidenkanssa pääsemään), niin kannan myös ruuanjätteet ja roskat käsissä roskiksiin. Olen siis kaikkein ekologisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:

mutta ne on tosi huonoja... Semmosta ohuen ohutta muovia joka ei kestä mitään... :/

tiiliskiviäkö niihin tungette? Kyllä meillä on kestänyt ne roskapussit aina. Tosin kierrätetään esim. lasi, joka toisi muuten painoa roskapussiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ne varsinaiset roskapusseiksi tarkoitetut pussit on paljon ohuempia kuin kauppakassit, hajoavat helpommin kaatopaikalla ja ovat siis luontoystävällisempiä.

Höpsis. Muovi ei maadu mihinkään, ei kaatopaikalla eikä muuallakaan.

me ostetaan rullassa roskapussit ja biojätepussit. säilykkeitä ei juuri syödä joten purkkeja ei kerry, lasi, maitopurkit ym.nestepakkaukset, kartongit ja paperi kierrätetään. oikeastaan kaikki muovinen pakkausroska vaan päätyy lopulta sekajätteeseen.

kauppareissulla on käytössä kori ja sit sellanen hehtokassi, pikkureissuja varten kangaskasseja joissa kulkee vaateostoksetkin tarpeen tullen. mua ei mikään ärsytä kaupoilla kuin se että jos ostat ripsarin, sekin tungetaan pikkuriikkiseen muovikassiin..ihan kuin pelkässä ripsarissa ei olisi omantunnontuskan aihetta tarpeeksi ;)

Ne varsinaiset roskapusseiksi tarkoitetut pussit on paljon ohuempia kuin kauppakassit, hajoavat helpommin kaatopaikalla ja ovat siis luontoystävällisempiä.

Joo, ei maadu, mutta hajoaa eli menee rikki ja vapauttaa roskat, osan jätteistä maatumaan :) Sitä paitsi näissä on paljon vähemmän muovia kuin paksuissa kauppakasseissa.

Minäki ostan erikseen roskapussit ja menen kauppaan kangaskassin kanssa. Mies tosin ostaa sit aina muovikassit, onneksi käyn suurimman osan kauppareissuista itse. Ostin vielä semmoisen vetolaukun jolla tuon kotiin viikonloppuruoat lähikaupasta ja varalle kangaskassi.

Alkuperäinen kirjoittaja teili:

mutta ne on tosi huonoja... Semmosta ohuen ohutta muovia joka ei kestä mitään... :/

tiiliskiviäkö niihin tungette? Kyllä meillä on kestänyt ne roskapussit aina. Tosin kierrätetään esim. lasi, joka toisi muuten painoa roskapussiin.

vaipat painaa aika paljon..

Ne kauppatavaroille tarkoitetut maatuvat pussit on ihan onnettomia. Pussi oli pyuolillaan ja hajosi saman tien kun kassalta nostin. Se mun ekologisuudesta.

Cittarista saa eurolla tosi näppäriä ostoskasseja eikä ole kertakäyttöisiä!!!!! Suosittelen kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja willie:

en oo koskaan laittanu vaippoja muovipussiin... eipä taitas mahtuakkaan. Siin on siin paketis sellanen kätevä kantojuttu :D

Ei mulla kanssa rullapussit ole ikinä menneet rikki. Kaupan muovipussit ovat sen sijaan useinkin revenneet saumoistaan tai ihan vaan tulee vaikka maoitopurkin reuna läpi siitä kassista.

Joo, ei maadu, mutta hajoaa eli menee rikki ja vapauttaa roskat, osan jätteistä maatumaan :) Sitä paitsi näissä on paljon vähemmän muovia kuin paksuissa kauppakasseissa.

Vähemmän muovia niissä kyllä on, mutta se muovi ei katoa mihinkään. Ja kaatopaikalla sekajätteen joukossa maatuva biojäte ei ole hyvä, vaan huono asia - tuottaa turkasesti metaania, joka kiihdyttää kasvihuoneilmiötä.

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
Alkuperäinen kirjoittaja willie:

en oo koskaan laittanu vaippoja muovipussiin... eipä taitas mahtuakkaan. Siin on siin paketis sellanen kätevä kantojuttu :D

Käytetyt vaipat?

Yhteistyössä