Te kenellä koira nukkuu sängyssä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ihme niuhottajia. Kyllä ne kamalat bagteerit siirtyy siitä koirasta ihmiseen muutenkin jos samassa taloudessa asutaan, vaikkei koira sängyssä nukkuisikaan.

Mulla villakoiria eikä niistä lähde karvaa joten parin viikon välein vaihdetaan lakanat. Ja kaverit siis nukkuu mun peiton alla mun kainalossa. Eikä nekään muuten ole ihmisiä vaikka sängyssä nukkuvatkin. ;)

Koira voi tuoda punkkeja sisään muutenkin, tietty, mutta sängyssä ne koiran kyljessä nukkuessa päätyy helpommin myös ihmiseen.

Punkkikausi on huhtikuusta noin lokakuulle, ekoihin pakkasiin saakka siis! Että aika kauan ne mellastaa ja niitä saa varoa.

Muut "kamalat" bakteerit ei ole kyllä ollenkaan niin kamalia, kuin borrelioosi tai puutiaisaivokuume.

Alkuperäinen kirjoittaja ettekö tiiä/välitä?:
Punkkikausi on huhtikuusta noin lokakuulle, ekoihin pakkasiin saakka siis! Että aika kauan ne mellastaa ja niitä saa varoa.

Muut "kamalat" bakteerit ei ole kyllä ollenkaan niin kamalia, kuin borrelioosi tai puutiaisaivokuume.

peesi! yök miten jotkut voivatkin nukkua koirien ja lasten kanssa samassa sängyssä... :x

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

peesi! yök miten jotkut voivatkin nukkua koirien ja lasten kanssa samassa sängyssä... :x

Niin. Miten sitä voi nukkua lapsen kanssa samassa sängyssä. Ties mitä bakteereja ; )

Älkää mammat vouhottako. On muuten todistetusti lapsen terveydelle hyvästä että perheessä on lemmikkejä ja niiden kotiin kantamia bakteereja. Meillä onkin harvinaiset terve lapsi, ja koira saa nukkua sängyssä ja sohvalla. Ja lapsi on koiraa taatusti ylempänä laumajärjestyksessä, sen näkee se kuuluisa "sokea reettakin".

Ihminen voi suuremmalla todennäköisyydellä saada sen punkin tuolta ulkoa nurmikolta kuin koirasta sängyssä, että turhaan te niitä punkkeja siellä pelkäätte.
Mun koirista löytyi viime kesänä tasan 1 punkki yhdeltä koiralta, että eipä hirveästi pelota vielä, etenkin kun ei me rymytä missään pusikoissa ja mökilläkin käydään harvakseltaan ja silloin laitetaan punkkiaineet.

Siis oikeastiko useat vaihtaa petivaatteita noinkin harvoin kuin pari kertaa kuussa? :o Ja vielä koiralliset... Meillä ei oo elukoita ja vähintään kerran viikossa menee petivaatteet vaihtoon. Johan sitä pölypunkitkin bilettää parin viikon mömmöissä!

Miten joku pystyy nukkuun kun sänky on täynä erinäisiä liikkuvia? Ei mun unenlahjoilla. Bakteereista viis...mut en mä pystys nukkuun mitenkään päin jos välis olisi pari potkivaa muksua ja koira. Ja muutenkin, makkari on mun ja miehen valtakunta ja sinne ei kukaan väliin tuu, kuin korkintaan lapsi kun on oikein kipeä tahi vaikkapa ukkosella. Muuten se on isin ja äidin pyhin paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis oikeastiko useat vaihtaa petivaatteita noinkin harvoin kuin pari kertaa kuussa? :o Ja vielä koiralliset... Meillä ei oo elukoita ja vähintään kerran viikossa menee petivaatteet vaihtoon. Johan sitä pölypunkitkin bilettää parin viikon mömmöissä!

mitäs sit? kaikkiallahan niitä luuraa, myös erinäisiä bakteereja. Miks niitä pitää niin järjettömästi pelätä?

Meille tarttis saada tänne muutama myrkyllinen käärmelaji, vähän myrkkyhämiksii, karhukanta suuremmaks ja vaikkapa joku lumileopardi. Suhteus vähän nää pelot eliökuntaa kohtaan tässä meidän ylihygieenisessä lintukodossa...Ihminen on vaan osa luontoa.

Minulla on kerran eläni aikana punkki ja sekin silloin kun koiria ei ollut...Tiedän missäpäin niitä punkkeja alueellamme esiintyy ja vältämme niitä paikkoja....koirat ovat olleet meillä vasta kohta kolme vuotta muttei yhtään punkkia ole ollut kummallakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Kamala haloo pölypunkeista, joita ei Suomessa enää juurikaan ole.

Voi hyvät hyssykät. Liiallinen nipotus elämästä pois. Jos on ihana nukkua koirien, lasten ja kaikkien muiden kanssa niin siitä vaan ;) Mitä väliä ja mitä peruuttamatonta vahinkoa voi tulla? Ainoastaan lapset aikuisempana muistelevat miten ihanaa se oli. Jokainen vaihtakoot lakanoita ja peskööt ja puunatkoon omien halujensa mukaan. Toinen tekee enemmän töitä turhaan mutta se on hänen valintansa. TOinen ymmärtää nauttia elämän pienistä asioista turhia nipottelematta - se on hänen valintansa. Sitä paitsi koira kyllä "kiittää" kohtelu tavastaan ja koirasta näkee kyllä kuinka sitä kohdellaan.

Olen opettanut koirani alusta pitäen siihen, että ihminen eli minä nukun sängyssä, johon koiralla ei ole mitään asiaa. Koiralla on oma nukkumapaikkansa lattialla ja sen kuuluu nukkua siellä. Ihmisen kuuluu olla koiralleen lauman (eli perheen) johtaja, joka päätää, mitä koira saa tehdä ja mitä se ei saa tehdä. Niihin asioihin, joita koirani ei saa tehdä, kuuluu juuri se, että se ei saa nukkua laumanjohtajan eli minun kanssani samassa paikassa, siis sängyssä.

Uusimmat

Yhteistyössä