Teen miehelle ruokaa joka päivä ja siivoan keittiön aina yksin. Ei arvosta ruoanlaittoani, mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näin tääll
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Näin tääll

Vieras
Tuntuu ettei hän arvosta sitä että minä olen aina se joka siivoaa keittiön (inhoaa kaikkia tiskihommia ylikaiken)

Teen ruokaa ja tuntuu että sekin on ihan itsestään selvyys, mä teen aina myös hänelle tai ainakin kysyn että haluaako myös, oli kyse sit vaan voileivistä tms.

Saattaa käydä itselleen tekemässä eikä ees kysy et haluaisinko mä myös. Ei pahemmin kehu ruokiani mut anna olla jos hän jostain syystä tekee jotain ruokaa, niin kehuu sen maasta taivaisiin ja kyselee multa et miltä maistuu jne

No nyt mä oon laihiksella ja teen omia kasispöperöitäni joista mies ei tykkää, osti itelleen jotain helppolaittoista ruokaa, saa nähdä kun tuossa itekseen kokkailee et koska alkaa arvostamaan..

Ja tuolla omien ruokien kehumisella mulle tulee sellainen olo er mun ruoat on ihan paskoja. Koska mies ostaa jonkun valmiskastikkeen ja paistaa kanat siihen ja voi vitsit kun se on niiiiiin hyvää hänen mielestään..

Meillä on selvä sopimus, se kumpi tekee ruokaa ei siivoa keittiötä sen jälkeen. Toimii. En mäkään alkais ruokaa tekemään ja sitten vielä siivoamaan päälle. Mutta jos ei tosta ikinä sano tai tee asialle jotain olette sitten vanhana niitä pariskuntia missä ukko kattoo telkkaa, tulee valmiiseen pöytään, syö, röyhtäisee ja poistuu.

Mie laitan myös meillä ruoan joka päivä, hoidan lapset, käyn töissä, pesen pyykit, siivoan sekä keittiön että muutenkin, käyn kaupassa ym ym. en valita. Mies tekee kuitenkin 12h tunnin työpäivät ja siihen päälle 2h vielä työmatkoja yhteensä. Ei siinä semmosen päivän jälkeen paljon jaksa kotihommia ajatella, saatikka tehä. Muuten sitten on kyllä mitä ihanin mies. Antaa mulle hellyyttä ja huomiota aina kun kotona on, ostaa silloin tällöin kukkia tai jonkun pienen lahjan. Vapaa päivänään antaa sitten mulle ns. omaa aikaa kun ottaa lapset ja lähtee niiden kanssa päiväks muualle, saan itse vaikka nukkua koko päivän

[QUOTE="A.p";26665484]Ei mulla mitään toiveita ole, arvostusta kaipaisin. Siivousjutussa tiedän ettei arvosta, koska voi ilkeästi tokaista et toikin homehtumassa tuossa...[/QUOTE]

Oletko sanonut että kaipaat arvostusta ja kiitosta?

Keskustelun paikka? Itsekin teen aina kaikki kotityöt, mutta meille tämä sopii ja mies arvostaa kaikkea, mitä teen, joten ei ongelmia. Minusta tuosta voi asiallisesti keskustella kuten muistakin suhteen ongelmista tai toiveista. Välillä sitä ei edes huomaa käyttäytyvänsä hölmösti ennenkuin toinen sanoo siitä.

:hug: Meillä mies kyllä tekeen kans ruokaa ja siivoaa niinku tänään en onnistunut millää kastikkeen kanssa niin huikkasin sille talliin et tuu tekeen kastike :D ja siivottiin yhes.

Mut ei meilläkää ukko ikinä kysy jos tekee ittelle esim voikkareita et otaks sä.. Eikä tarvikka :) KEskustele miehes kans mut jos mikään ei auta niin jaa a en tiiä...ite en pysty paskan keskellä olla...

Mä en välttämättä halua ees et se tekis ruokaa, mut haluaisin et arvostais sitä et saa tulla valmiiseen pöytään. Toi oman tekeleen kehuskelu on niiiiin ärsyttävää, heti kun maistaakin niin alkaa se "on kyllä sit niiiin hyvää"

Mä mielelläni siivoan keittiön, mutta haluaisin myös että sitäkin arvostettaisiin, jos jättäisin siivoamatta niin alkaiskohan arvostamaan?

Puhumalla en arvostusta saa, kyllä se asia tulee luonnostaan jos on tullakseen

Lopeta se passaaminen, kun kerran sen alottaa niin saat palvella miestä koko loppuikäsi. Eikö mies itse osaa edes voileipää itselleen tehdä kun sun pitää nekin laittaa? Kuulostat ihan yhdeltä mun kaverin äidiltä, joka kuori miehelleen perunatkin lautaselle.

Lopeta se passaaminen, kun kerran sen alottaa niin saat palvella miestä koko loppuikäsi. Eikö mies itse osaa edes voileipää itselleen tehdä kun sun pitää nekin laittaa? Kuulostat ihan yhdeltä mun kaverin äidiltä, joka kuori miehelleen perunatkin lautaselle.
Mä rakentaisin temppelin sellaiselle naiselle joka kuoris perunat mun lautaselle.

Mies saattaa sanoa, et täällä on taas altaat täynnä tiskiä. Mä putsaan kissan hiekkalaatikon aina ja vain yksin ja sanoo monesti et tääl on taas purkki täynnä paskaa. Miten tota pitäis tulkita? Miten sä tulkitsisit?

Sä olet selvästi passanut sitä liika. Pitää itsestäänselvyytenä eikä enää ymmärrä arvostaa ja tajua että teet jotain oikeesti tosi kilttiä häntä kohtaan. Lopeta passaus joksikin aikaa vaikka kuinka tykkäätkin siivota ja kokata. Eiköhän sieltä arvostus pikkuhiljaa taas tule.

Ja jos et mitään tee niin sitten on turha valittaakaan asiasta.

[QUOTE="A.p";26665772]Mies saattaa sanoa, et täällä on taas altaat täynnä tiskiä. Mä putsaan kissan hiekkalaatikon aina ja vain yksin ja sanoo monesti et tääl on taas purkki täynnä paskaa. Miten tota pitäis tulkita? Miten sä tulkitsisit?[/QUOTE]

No, mitä sä vastaat miehelles jos se noin sanoo sulle?? Mä ainaski tokaisisin et no, herra on hyvä ja tarttuu tiskiharjaan ja tiskaa tiskit enkä olis hiirenä ja tiskais niitä tiskejä..

Mut mikä saa miehen sanomaan ees noin? Jos hän putsais aina kissan paska astian niin olisin kyllä ihan hiljaa jos se olis tupaten täynnä, jos mies sen kuitenkin jossain vaiheessa tekisi.

En tajua

Viimeksikin sanoin että no oisit putsannut, kerran noin sanoit

Yhteistyössä