teettekö kaikki päätökset miehesi kanssa yhdessä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
tarkotan jos miehesi käy töissä ja olet kotona ipanoiden kanssa etkä saa muuta rahaa ku lapsilisän ja kotihoidontuen.niin onko sulla samanlainen valta ku miehellä esim raha-asioiden suhteen??

Kyllä on samanlainen valta. Meillä on yhteinen tili, johon menee kaikki tulevat rahat ja sieltä myös maksetaan lähtevät laskut.
Ja kyllä päätökset tehdään yhdessä. En mä osaa edes yksin päättää mitään...heh :D

Meillä on ollut välillä hyvinkin epätasaset tulot, mut rahat on ollu aina perheen rahoja. Yhdessä isommista arjesta poikkeavista ostoksista päätetään, mut kumpikin osaa käyttää ite maalaisjärkeään ettei joka kympin takia kysellä toiselta.

Meillä on molempien rahat kaikkien rahoja, vaikka mies tienaakin noin 10kertaa sen minkä minä saan. Omat tilit on kyllä.
Mutta nyt kun ajattelen, niin kyllä mies enemmän ostaa kalliimpia juttuja sanomatta, mutta musta se on ihan ok. Enhän mä voi tehdä niin kun tarviin miehen rahoja yleensä :saint:

No pää-asiassa mies tekee noita isompia hankintoja (autot, vaunut, veneet, telkut ym ym), mutta kyselee kyllä mielipiteitä, mutta ei mulla mitään niitä päätöksiä vastaan ole, mulla on omia juttuja mitä teen ja maksan, eikä toinen taas niistä mitään sen kummemmin kysele, toki meilläkin yhdessä lomareissuja ja niiden resursseja sun muita yhdessä pohditaan, mutta kun mua ei oikeesti kiinnosta noi esim autokaupat, ainoastaan sanon että minkälaisen auton minä haluaisin/mistä tykkäisin, ja semmoisen olen kyllä omaan ajooni sitten saanutkin :whistle:
Niin ja laskut sun muut meillä hoitaa ja pyörittää mies ;)

Isot yhdessä (auto/tv/huonekalut), pienet (mitä ruokaa, missä tankataan) tekee se kumpi on kaupassa/kokkamassa/autolla ajelemassa. Henkilökohtaiset päätökset, ts minkä käsilaukun minä ostan tai minkä kovalevyn mies hankkii, tekevät molemmat itsenäisesti.

Ja kumpikin pääse toistemme tileille täysin käyttöoikeuksin milloin vain.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:
Meillä on ollut välillä hyvinkin epätasaset tulot, mut rahat on ollu aina perheen rahoja. Yhdessä isommista arjesta poikkeavista ostoksista päätetään, mut kumpikin osaa käyttää ite maalaisjärkeään ettei joka kympin takia kysellä toiselta.

näin meilläkin.... mies tienaa, minä maksan ja hoidan kaikki laskut....

elikkä

samanlainen valta on... vastuu on enemmän kuitenkin mulla raha-asioissa

Yhteistyössä