Teettekö vapaaehtoistöitä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"muuli"

Vieras
Riittääkö teillä aika siihen paneutua kokonaan? Kuinka paljon olette sitoutuneet siihen?
Harkitsen liittyväni MLL-toimintaan. :)
Mietin vain että jos liityn porukkaan, niin kuinka paljon vastuuta täytyy kantaa ja onko vapaaehtoistyö teille antanut jotain? :)
 
[QUOTE="muuli";24425534]Riittääkö teillä aika siihen paneutua kokonaan? Kuinka paljon olette sitoutuneet siihen?
Harkitsen liittyväni MLL-toimintaan. :)
Mietin vain että jos liityn porukkaan, niin kuinka paljon vastuuta täytyy kantaa ja onko vapaaehtoistyö teille antanut jotain? :)[/QUOTE]

Uniceffille menee pikkusumma kuukausittain. SIinä on mun hyväntekeväisyys :\...
 
Teen ja aika riittää melko hyvin.

Mulla on 2 tärkeää harrastusta, toinen on koirat ja toinen tuo vapaaehtoistyö. Välillä toinen syö toista, mutta koitan tasapainotella niiden välissä.

Vastuuta ei tarvitse kantaa yhtään, ellei halua. Vastuu on aina viimekädessä hallituksella, joten jos ei liity hallitukseen, ei sinänsä ole vastuussa.

Monilla yhdistyksillä on ns. aktiivijäseniä, jotka toimivat aktiivisesti joko ympäri vuoden, jonkin tietyn asian kohdalla tai sitten aina silloin, kun ehtivät ja näitä aktiivijäseniä kaikki yhdistykset kaipaavat riveihinsä mahdollisimman paljon, sillä heidän avullaan yhdistys toimii ja pyörii.

Omassa vapaaehtoistyössäni on sovittu homma siten, että jokainen osallistuu sen minkä pystyy ja haluaa. Minkäännäköisiä paineita ei kenelläkään ole ja homma onkin siis varsin mukavaa. Olen saanut uusia kavereita, tietoa lisää yhdistystoiminnasta ja mahdollistanut itselleni ja perheelleni mielekästä tekemistä, unohtamatta sitä, että saan iloa myös siitä, että saan järjestää muille jotakin, josta he saavat iloa :)
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="a p";24425591]:)
Mitä sä teet? Ja kuinka paljon aikaa sul menee keskimäärin viikossa?[/QUOTE]

Lähinnä turnauksissa kahvion ja arpajaisten pyörittämistä sekä toimitsijana tehtäviä. Kahvioon tietysti tulee itse tehtyä leipomuksiakin.

Eli ei mitään säännöllistä viikottaista aikaa, mutta joinain viikonloppuina tulee tosi kiire.
 
koulun vanhempienyhdistyksessä on tullu puuhattua useita vuosia, tiedä, lasketaanko se sitte vapaaehtoistyöksi, mutta ainakin me tehdään tärkeää työtä ja myyjäistuotot menee hyvään tarkoitukseen. tosi kiva harrastus ja olen saanu paljon uusia ystäviä.
yhteisvastuukeräyksessä olin kans keväällä listakerääjänä, ei ollu iso homma kun tutuilta keräsin. pari kertaa olen myös srk:n tapahtumissa ollu avustamassa, ihan kivaa hommaa.
 
Mulla ei tällä hetkellä riitä voimat kodin ulkopuolella osallistua mihinkään, mut teen sit neuleita ym. oman jaksamisen mukaan sinne missä tarvetta on.

Jossain vaiheessa rupeen tän kaupungin ensi- ja turvakotiyhdistyksen vapaaehtoiseksi.
 
Niin ja kuulun myös myös yhden valtakunnallisen yhdistyksen hallitukseen joka on todella tärkeää työtä. vedän myös vertaistukiryhmää. vie jonkun verran aikaa, mutta koska se on mulle todella tärkeää, saan siitä niin paljon, että koen saavani siitä enemmän. tuntuu myös hyvältä jos yhtään voi auttaa muita.
 
Marttojen kanssa keräsimme muuten pari vuotta sitten vauvanvaatteita ja tehtiin bussimatka sinne synnytyssairaalaan viemään ne. oli kyllä melkein liikutus katsoa miten onnellisia jotkut nuoret äidit niistä oli. yksi äiti alkoi itkeä kun sai vauvalleen sen äitiyspakkauksesta tulleen makuupussin.
siinä ei ollu mikään kova homma edes, pääsi turhista vaatteista eroon ja Viipurin päiväreissu oli ihan kivaa vaihtelua kotiäidille..
 
Eli mä pystyn sitten määrittämään kuinka paljon haluan olla osallisena ja vastuussa siihen mihin meen. Kuulostaa hyvältä. :)
Kaipaan jotain tekemistä, ja haluan auttaa muita.
 
[QUOTE="a p";24425767]Eli mä pystyn sitten määrittämään kuinka paljon haluan olla osallisena ja vastuussa siihen mihin meen. Kuulostaa hyvältä. :)
Kaipaan jotain tekemistä, ja haluan auttaa muita.[/QUOTE]

Jep, vapaaehtoistyö perustuu nimenomaan siihen, että sitä haluaa tehdä koska se on kivaa, eikä siis liian raskasta. Toki mäkin välillä painan ihan täysillä, mutta toisaalta nautin kyllä siitäkin. Silloin saa aidosti tuntea olevansa tärkeä. Kuulostaa vähän typerältä, mutta kyllä mä kaipaan sitäkin, että saan arvostusta myös kodin ulkopuoleta :)
 
Joo. Kolmeen olen lupautunut. Näissä voi aina itse määrätä kuinka paljon on aikaa siihen. En ehtisi ottaa sellaista mikä vaatisi vähintään kerran viikossa sitoutumista (yhteen asiaan). Nämä ovat joustavampia (päiväkoti, urheiluseura * 2). Pitää harkita jossain vaiheessa että otan vielä omakotiyhdistyksen tuohon.

Mutta nämä eivät ole sellaista, jossa hedelmät menevät täysin jollekin muulle. Näissä on ihan oma lehmä ojassa eli itsekin siitä sitä hyötyä saan.
 

Yhteistyössä