Teen ja aika riittää melko hyvin.
Mulla on 2 tärkeää harrastusta, toinen on koirat ja toinen tuo vapaaehtoistyö. Välillä toinen syö toista, mutta koitan tasapainotella niiden välissä.
Vastuuta ei tarvitse kantaa yhtään, ellei halua. Vastuu on aina viimekädessä hallituksella, joten jos ei liity hallitukseen, ei sinänsä ole vastuussa.
Monilla yhdistyksillä on ns. aktiivijäseniä, jotka toimivat aktiivisesti joko ympäri vuoden, jonkin tietyn asian kohdalla tai sitten aina silloin, kun ehtivät ja näitä aktiivijäseniä kaikki yhdistykset kaipaavat riveihinsä mahdollisimman paljon, sillä heidän avullaan yhdistys toimii ja pyörii.
Omassa vapaaehtoistyössäni on sovittu homma siten, että jokainen osallistuu sen minkä pystyy ja haluaa. Minkäännäköisiä paineita ei kenelläkään ole ja homma onkin siis varsin mukavaa. Olen saanut uusia kavereita, tietoa lisää yhdistystoiminnasta ja mahdollistanut itselleni ja perheelleni mielekästä tekemistä, unohtamatta sitä, että saan iloa myös siitä, että saan järjestää muille jotakin, josta he saavat iloa
