kiva että näinkin moni jaksoi lukea kirjoitukseni. Olen täällä palstalla huomannut paljon hoitajien haukkumista tietämättä kunnon syitä koko asiaan, ja monet mielipiteet tuntuvat saavan kärkensä iltalehdistä yms...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mun likka oli pieni - eli aikaan, kun sinäkin olit pieniAlkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:turulla on muka joka vuosi tiukkaa, mutta suunnitellaan ylimääräistä siltaa jota ei kukaan kuntalainen halua, ja suunnitellaan maanalaista toriparkkia, mitä kaivettaisiin monta vuotta reikäjuusto-maahamme kalliilla, kun vieressä on tyhjillään uusi kallis parkkihalli josta on ovet suoraan torille ja parkki lähes torin alla.. jne.. Hiihtoputki on sama juttu. se korvamerkitty raha pitäisi olla kaikessa käytössä, sen puuttumisen ansiosta meidän koulu menetti 3 miljoonaa, joita olisi kipeästi tarvittu, opetuksen määrä ja taso on sen jälkeen laskenut. Rahat on tainneet mennä turun haaveeseen euroopan kulttuurikaupungiksi v.2011 mikä ei tule koskaan toteutumaan kuitenkaan, ja en ole pessimistinen, vaan realistinen.. kunnallisvaaleja odotellessa
![]()
jos lapselleni/itselleni/läheiselleni tapahtuu jotain irtisanoutumisien takia en syytä hoitajia, en tehyä vaan päättäjiä. Ja laki ei kiellä irtisanoutumasta, mutta oikean täydellisen lakon se kieltää ja silloin hoitajilla on vastuu potilaistaan, irtisanoutuneena ei ole, eikä se ole vastuun karttamista.Alkuperäinen kirjoittaja vierasmies:tässäkin loistaa komeasti vastuun karttaminen. mitäs jos lapsia alkaakin vammautumaan/kuolemaan hoidon puutteesta, minkä hinnan määrittelette lapsille? montako olette valmiit uhraamaan? entä jos se olisikin juuri teidän lapsi? ja ennen kaikkea miksi ihmeessä lasten täytyisi tälläkin kertaa kärsiä siitä kun aikuiset ihmiset ei osaa ratkaista yhtä ongelmaa?
olen kyllä hoitajien puolella, palkkaa pitäisi maksaa enemmän, kunhan se tehdään lain sallimissa rajoissaa ja kenenkään terveyttä vaarantamatta.
koska jos joku menehtyy hoidon puutteesta, hoitajien arvostus menee kyllä ihan nollille, kukaan tuskin enää kunnioitaa heitä ihmisenä tai hoitajana.
verothan siitä vaan nousee jos palkkaa aletaan nostaan paljon, myös hoitajat maksavat enemmän veroja, joten se korotus voikin jäädä lopulta aika vähäksi. no, toivottavasti kukaan ei kärsi tälläisestä ja osapuolet pääsevät sopuun.
ei turussakaan oikeen päivystysaikaan (tai muuhunkaan aikaan) mihinkään kunnalliselle pääse ellei ole pää kainalossa. Työtaistelu alkaa jo näkyä osastoilla. Meidän (mun harjoitteluosastolla, sisätautiosasto, jossa erillinen akuutimpi tarkkailuhuone) on ollut kumman hiljaista pari viikkoa, ei kuulemma koskaan ole ollut niin vähän potilaita (=eli ei oo kaikki käytäväpaikat, 6kpl käytössä joka päivä) Ottavat aivan välttämättömät ja mahdollisimman lyhyeksi aikaa... Paitsi kandien harjoittelupotilashuoneissa kumman kauan viipyy potilaat, kun kandit keksii kaikkea ekstraa koko ajan, mutta se onkin jo eri juttuAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mun likka oli pieni - eli aikaan, kun sinäkin olit pieniAlkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:turulla on muka joka vuosi tiukkaa, mutta suunnitellaan ylimääräistä siltaa jota ei kukaan kuntalainen halua, ja suunnitellaan maanalaista toriparkkia, mitä kaivettaisiin monta vuotta reikäjuusto-maahamme kalliilla, kun vieressä on tyhjillään uusi kallis parkkihalli josta on ovet suoraan torille ja parkki lähes torin alla.. jne.. Hiihtoputki on sama juttu. se korvamerkitty raha pitäisi olla kaikessa käytössä, sen puuttumisen ansiosta meidän koulu menetti 3 miljoonaa, joita olisi kipeästi tarvittu, opetuksen määrä ja taso on sen jälkeen laskenut. Rahat on tainneet mennä turun haaveeseen euroopan kulttuurikaupungiksi v.2011 mikä ei tule koskaan toteutumaan kuitenkaan, ja en ole pessimistinen, vaan realistinen.. kunnallisvaaleja odotellessa
![]()
- kun sitä korvamerkittyä rahaa vielä oli. Silloinkin oli huutava pula hoitajista, mutta meillä oli täällä Länsi-Vantaalla terveyskeskuspäivystys ympäri vuorokauden. Lääkärille joutui odottamaan, mutta ainakin sinne pääsi. Nyt päivystysaikakin pitää varata omahoitajan kautta ja omahoitajalle taas ei puhelimitse pääse, vaikka alkaisi soittmaan sekunnin sen jälkeen, kun omahoitajan puhelinaika alkaa. Iltapäivystystä tuossa lienee pari tuntia, mutta yö- ja viikonloppupäivystys on ollut jo vuosia toisella puolella kaupunkia. Halvemmaksi tulee käydä yöllä Helsingissä yksityisellä kuin ajella taksilla yöaikaan Peijakseen. Vantaa teki jo päätöksen, että ens vuoden alusta koko tk-päivystys ulkoistetaan. Mielenkiinnolla odotan, milloin koko tuo tk siirtyy Itä-Vantaalle. Missään tapauksessa Tehyn työtaistelun myötä aikaansaatavat palkankorotukset eivät tuohon meidän terveyskeskukseen yhtään uutta hoitajan paikkaa tuo, mutta saattaa kaupunki "suuressa viisaudessaan" laukkauttaa koko terveyskeskuksen ja siirtää kaiken toiminnan Itä-Vantaalle.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei taida olla nykyään monelle hoitoala kutsumus ammatti.
kohta tämä menee siihen, et voi jalka kainalossa mennä sairaalaan kysyyn joltain hoitsulta apua et sais jalan takas edes jollain lailla ja hoitsu vaan vastaa et paljon maksat.
ei tässä ole enää kyse ihmisten auttamisesta vaan rahasta ja kateudesta, sehän tätä maailmaa pyörittää.
No milläs muulla alalla on kysymys kutsumuksesta? Papitkin ruukaa olla jo leipäpappeja. En mäkään koodia väännä mistään kutsumuksesta tietokoneiden syövereihin vaan ihan vaan siksi, että tienaan sillä fyrkkendaalia. KUten jo aiemmin sanoin, minusta käsitteen "kutsumusammatti" voisi jo haudata 6 metrin syvyyteen. Ihmiset tekee nykyisin töitä saadakseen siitä rahaa ja harrastavat hyväntedkeväisyyttä sitten vapaa-ajallaan, jos harrastavat.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei taida olla nykyään monelle hoitoala kutsumus ammatti.
kohta tämä menee siihen, et voi jalka kainalossa mennä sairaalaan kysyyn joltain hoitsulta apua et sais jalan takas edes jollain lailla ja hoitsu vaan vastaa et paljon maksat.
ei tässä ole enää kyse ihmisten auttamisesta vaan rahasta ja kateudesta, sehän tätä maailmaa pyörittää.
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:jos lapselleni/itselleni/läheiselleni tapahtuu jotain irtisanoutumisien takia en syytä hoitajia, en tehyä vaan päättäjiä. Ja laki ei kiellä irtisanoutumasta, mutta oikean täydellisen lakon se kieltää ja silloin hoitajilla on vastuu potilaistaan, irtisanoutuneena ei ole, eikä se ole vastuun karttamista.Alkuperäinen kirjoittaja vierasmies:tässäkin loistaa komeasti vastuun karttaminen. mitäs jos lapsia alkaakin vammautumaan/kuolemaan hoidon puutteesta, minkä hinnan määrittelette lapsille? montako olette valmiit uhraamaan? entä jos se olisikin juuri teidän lapsi? ja ennen kaikkea miksi ihmeessä lasten täytyisi tälläkin kertaa kärsiä siitä kun aikuiset ihmiset ei osaa ratkaista yhtä ongelmaa?
olen kyllä hoitajien puolella, palkkaa pitäisi maksaa enemmän, kunhan se tehdään lain sallimissa rajoissaa ja kenenkään terveyttä vaarantamatta.
koska jos joku menehtyy hoidon puutteesta, hoitajien arvostus menee kyllä ihan nollille, kukaan tuskin enää kunnioitaa heitä ihmisenä tai hoitajana.
verothan siitä vaan nousee jos palkkaa aletaan nostaan paljon, myös hoitajat maksavat enemmän veroja, joten se korotus voikin jäädä lopulta aika vähäksi. no, toivottavasti kukaan ei kärsi tälläisestä ja osapuolet pääsevät sopuun.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei taida olla nykyään monelle hoitoala kutsumus ammatti.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:jos lapselleni/itselleni/läheiselleni tapahtuu jotain irtisanoutumisien takia en syytä hoitajia, en tehyä vaan päättäjiä. Ja laki ei kiellä irtisanoutumasta, mutta oikean täydellisen lakon se kieltää ja silloin hoitajilla on vastuu potilaistaan, irtisanoutuneena ei ole, eikä se ole vastuun karttamista.Alkuperäinen kirjoittaja vierasmies:tässäkin loistaa komeasti vastuun karttaminen. mitäs jos lapsia alkaakin vammautumaan/kuolemaan hoidon puutteesta, minkä hinnan määrittelette lapsille? montako olette valmiit uhraamaan? entä jos se olisikin juuri teidän lapsi? ja ennen kaikkea miksi ihmeessä lasten täytyisi tälläkin kertaa kärsiä siitä kun aikuiset ihmiset ei osaa ratkaista yhtä ongelmaa?
hoitajat eivät hoida kun eivät saa tarpeeksi palkkaa, ottavat lopputilin siirtääkseen vastuun muille, jotka eivät osaa muuta kuin istua ja puhua paskaa, hekö sitten hoitavat näitä ihmisiä kun heillä on lain mukaan vastuu?
onkohan hoitajilla nykyään sellaista kuin omatunto? ennen ainakin oli, tiedä sitten onko enää....
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:hoitajat eivät hoida kun eivät saa tarpeeksi palkkaa, ottavat lopputilin siirtääkseen vastuun muille, jotka eivät osaa muuta kuin istua ja puhua paskaa, hekö sitten hoitavat näitä ihmisiä kun heillä on lain mukaan vastuu?
onkohan hoitajilla nykyään sellaista kuin omatunto? ennen ainakin oli, tiedä sitten onko enää....
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei taida olla nykyään monelle hoitoala kutsumus ammatti.
pankkivirkailijakin elää pyhällä hengellä ja vain asiakasta varten eikä halua korvausta työstään, vain kauniin kiitoksen ja hymyn :saint: Mene itse hoitoalalle ja tee sitä vain auttaaksesi, et yhtään ammatin ja elätyksen vuoksi. Itse olen todella kutsumusammatissa, mutta se ei tee sitä asiaa vähäpätöisemmäksi, ettenkö haluaisi myös alan ansaitsemaa ja tarvitsevaa palkkausta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei taida olla nykyään monelle hoitoala kutsumus ammatti.
pankkivirkailijakin elää pyhällä hengellä ja vain asiakasta varten eikä halua korvausta työstään, vain kauniin kiitoksen ja hymyn :saint: Mene itse hoitoalalle ja tee sitä vain auttaaksesi, et yhtään ammatin ja elätyksen vuoksi. Itse olen todella kutsumusammatissa, mutta se ei tee sitä asiaa vähäpätöisemmäksi, ettenkö haluaisi myös alan ansaitsemaa ja tarvitsevaa palkkausta.
otas nyt se herne sieltä nenästä, ei ny suuttua tarvi. hoitajat tarvii lisää rahaa kyllä, sen ymmärrän, mutta ihmisten terveyden kustannuksella, sitä en ymmärrä/hyväksy, se on mun mielipide ja sitä et voi sinä tai kukaan muukaan muuttaa![]()
Tähän sen verran, että Kokoomus ei ole hallituksen ykköspuolue vaan Keskusta. Joten ei Kokoomus olisi voinutkaan yksin päättää mistään korotuksista. Sitäpaitsi Kokoomuskin silloin vaalien alla puhui korkeasti koulutetuista matalapalkkaisista naisvaltaisiista aloista eikä suinkaan sairaanhoitajista, joilla on matalampi koulutus kuin esim opettajilla, lastentarhanopettajilla, monilla akateemisen loppututkinnon suorittaneuilla sosiaalityöntekijöillä sekä kirjastojen informaatikoilla. Noi em on kaikki matalapalkkaisia, naisvaltaisia ja korkeasti koulutettuja eli akateemisia, kun taas hoitsut on kyllä matalapalkkaisia, naisvaltaisia muttei kuitenkaan akateemisia. Mä ihan oikeasti kyllä kuvittelin, että sieltä palkkakuopista nostettaisiin ekana noi akateemiset, mutta Tehy nyt kekasi, miten jyrätä korkeasti koulutetutkin alleen. Mutta ei se mua haittaa, toivottavasti akateemiset sitten 2 vuoden päästä pistää kans kovan kovaa vastaan: koulut ja päiväkodit vaan kiinni ja vanhemmat hoitakoot ja opettakoot kersansa itse.Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:ne puhujat voisi tehdä jotain... Missä on vanhasen, kataisen ja niinistön (varsinkin viime kahden) ja muiden esim. kokoomuslaisten omatunto, kysynpähän vaan, ja niin, mutta kansanedustajat eivät teekkään hyväntekeväisyys.kutsumusammattia, vaan normaalia tienaamisammattia... heillä ei siis tarvitse olla omaatuntoa vai? häh?
itselläni ei ole mitään akateemisesti koulutettujen korotuksia vastaan ja mielestäni he ansaitsevat sen ihan yhtälailla, mutta hoitajien palkat tulivat selvästi esille silloin, HOITAJIEN palkkoinaAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Tähän sen verran, että Kokoomus ei ole hallituksen ykköspuolue vaan Keskusta. Joten ei Kokoomus olisi voinutkaan yksin päättää mistään korotuksista. Sitäpaitsi Kokoomuskin silloin vaalien alla puhui korkeasti koulutetuista matalapalkkaisista naisvaltaisiista aloista eikä suinkaan sairaanhoitajista, joilla on matalampi koulutus kuin esim opettajilla, lastentarhanopettajilla, monilla akateemisen loppututkinnon suorittaneuilla sosiaalityöntekijöillä sekä kirjastojen informaatikoilla. Noi em on kaikki matalapalkkaisia, naisvaltaisia ja korkeasti koulutettuja eli akateemisia, kun taas hoitsut on kyllä matalapalkkaisia, naisvaltaisia muttei kuitenkaan akateemisia. Mä ihan oikeasti kyllä kuvittelin, että sieltä palkkakuopista nostettaisiin ekana noi akateemiset, mutta Tehy nyt kekasi, miten jyrätä korkeasti koulutetutkin alleen. Mutta ei se mua haittaa, toivottavasti akateemiset sitten 2 vuoden päästä pistää kans kovan kovaa vastaan: koulut ja päiväkodit vaan kiinni ja vanhemmat hoitakoot ja opettakoot kersansa itse.Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:ne puhujat voisi tehdä jotain... Missä on vanhasen, kataisen ja niinistön (varsinkin viime kahden) ja muiden esim. kokoomuslaisten omatunto, kysynpähän vaan, ja niin, mutta kansanedustajat eivät teekkään hyväntekeväisyys.kutsumusammattia, vaan normaalia tienaamisammattia... heillä ei siis tarvitse olla omaatuntoa vai? häh?
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei taida olla nykyään monelle hoitoala kutsumus ammatti.
otas nyt se herne sieltä nenästä, ei ny suuttua tarvi. hoitajat tarvii lisää rahaa kyllä, sen ymmärrän, mutta ihmisten terveyden kustannuksella, sitä en ymmärrä/hyväksy, se on mun mielipide ja sitä et voi sinä tai kukaan muukaan muuttaa![]()
en suutukaan, en vain tajua miksi eriarvostetaan hoitajien oikeuksia työtaisteluun, koska emme voi olla lakossa, kuten muut, ja se juuri johtuu siitä vastuusta ihmishengistä, mitä ihmiset eivät tajua ja arvosta niin kauan kunnes jotain tällaista tapahtuu
Mutta kuitenkin hoitajat halkuavat enemmän kuin korkeasti koulutetut. Se on mun mielestäni jossain määrin omituista. Tai toki jookainen haluaa niin paljon rahaa kuin ikinä vaan irti mistään saa, mutta mä olen kyllä ihmetellyt tätä hoitajien itsensä esille tuomaa "korkeaa koulutustasoa". Kun ei hoitsut nyt kuitenkaan - aikuisten oikeasti - ole mitään yliopiston käyneitä vaan ihan tavis ammattikorkeakoulun ja ammattikorkakoulut olivat taas ennenvanhaan opistoja. Yhtä pitkä se erikoissairaanhoitajan kouluts on tänään kuin mitä oli 20 vuottakin sitten. Eli ainakaan koulutuksen keston suhteen mikään ei ole opistoajoista muuttunut. Mutta en ala vänkäämään asiasta, mulla on itsellänikin amk-tutkinto, tosin ihan eri alalta, mutta en kyllä pidä omaa loppututkintoa lähelläkään akateemista loppututkintoa. Ihan eri sarjoissa painitaan.Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:itselläni ei ole mitään akateemisesti koulutettujen korotuksia vastaan ja mielestäni he ansaitsevat sen ihan yhtälailla, mutta hoitajien palkat tulivat selvästi esille silloin, HOITAJIEN palkkoina
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:sairaanhoitajista, joilla on matalampi koulutus kuin esim opettajilla, lastentarhanopettajilla, monilla akateemisen loppututkinnon suorittaneuilla
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:Olen täällä palstalla huomannut paljon hoitajien haukkumista tietämättä kunnon syitä koko asiaan, ja monet mielipiteet tuntuvat saavan kärkensä iltalehdistä yms...