Tein rikosilmoituksen isästäni..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miimiimii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miimiimii

Uusi jäsen
29.11.2012
25
0
1
Hieman taustaa, on hakannut minua ihan niin pienestä asti kuin muistan, nahkavyön solkipuolella, housut kintuissa selkään jalkoihin ja pepulle.. Tämä jatlkui siihen asti, kun olin 16 ja muutin pois kotoa. Henkinen väkivalta jatkunut siitä pävästä, Isäni on "uskovainen", lainausmerkeissä siksi, ettei mielestäni tosi uskovainen tee näin.

Hän on pitkin viikkoa taas piinannut minua facebuukissa, laittanut kuinka pitäisi tehdä parannus ja pyytää anteeksi ym, että pääsee taivaaseen, En enää vain jaksanu, tuli totaalinen räjähdys ja laitoin viestiä, että kenenköhän tässä pitäisi anteeksi pyytää ja kerroin muistaaneni kaikki ne iskut ja henkisen väkivallan(isäni teoista ei IKINÄ olla puhuttu, eikä hän ole anteeksi pyytänyt). Hän laittoi viestillä ettei kadu yhtäkään lyöntiä, päinvastoin olisi pitänyt kuulemma lyödä enemmän niin musta olisi tullut ihminen ja olisi housut pysynyt jalassa(mulla kaksi lasta, ilman avioliittoa). Päätin että nyt loppuu ja tein rikosilmoituksen, mitenhän asia etenee seuraavaksi? onko tämä jo vanhentunut rikos, vai rupeatko tutkimaan asiaa?

Isäni hakkasi minua niin pahasti, että monta kertaa meni päiviä, etten kyennyt kävelemään, koko lapsuus muutenkin yhtä helvettiä :(

:hug: Voi kamalaa, koita jaksaa! En osaa yhtään sanoa miten asia etenee, kun ei ole (onneksi) kokemusta tuollaisesta. Todella rankka lapsuus ollut sulla, ja kun kisa on jatkunut edelleen niin ethän sä pääse milloinkaan edes läpi siitä ja käsittelemään niitä asioita.

• Tykkää
Reactions: miimiimii
Minkä ikäinen olet nyt?

Jos tapauksesta on paljon aikaa on todennäköistä ettei tolle poliisi voi enää mitään. Rikosilmoitus olisi pitänyt tehdä silloin kun nuo teot tapahtuivat, ei sulla enää ole mitään todisteitakaan siitä.

Järkevintä olisi katkaista välit isään kokonaan, jos tuo on viesti mitä häneltä saat.

Ikävä kyllä nuo lapsuuden aikaiset pahoinpitelyt sun muut on jo rikoksina vanhentunut.
Mutta en tiedä täyttäisikö nuo kirjoittelut jonkin herjauksen tms kriteerit???

Pahoittelut, että olet noin kauheita asioita joutunut kokemaan.
Tsemppiä eteenpäin elämässä!

olen nyt 26 vuotias, vien asian jotain kautta eteenpäin, ainut mitä olisin halunnut oli anteeksi pyyntö, sitä ei tule koskaan sen tiedän, mutta jotenkin toivoin että hän olisi edes katunut tekojaan, mutta ei ... :(

Voi itku mitä olet joutunut kärsimään! Järkyttävää ja ihan oikein teit nyt! Saanko kysyä mitä uskoa isäsi "edustaa"? Minulla on kyllä arvaus mutta jos kerrot itse niin katsotaan osuinko oikeaan.....

Olisiko kannattanu kysyä rikosilmotusta tehdessä et miten asia etenee? Mistä asiasta teit rikosilmotuksen siis,nykyisestä henkisestä väkivallasta vai lapsuusajan pahoinpitelyistä? Lapsuudessasi tapahtuneet kauheudet saattavat olla vanhentuneita rikoksia,mutta isäsi nykyinen käytös vois olla kunnianloukkaus tms.
Niin ikävää kun se onkin,varmaan olis sulle parempi pistää välit poikki kokonaan.

Jos isä on kerran kirjoittanut viestin että olisi pitänyt lyödä enemmän jne. niin siinähän hän nimenomaan tunnustaa tekonsa..

Onhan sulla se viesti tallessa?

Ja just niin, oikein teet. Toivottavasti saat sen paskan tilille teoistaan!

Viesti on tallessa, kävin tänään poliisiasemalla juttelemassa asiasta ja he kehoittivat tekemään tuon sähköisen rikosilmoituksen, jonka tein. Jos väkivaltapuoli on vanhentunut niin noissa viesteissä on ainakin ainesta kunnianloukkaussyytteeseen.. Jotenkin vaan tuntuu hassulta, että jos ovat vanhentuneet, miten minä olisin voinut 2 vuotiaana,4 vuotiaana ym mennä poliisille kertomaan mitä isäni tekee, hän oli kuitenkin se ainoa aikuinen(äitini lisäksi)jonka tunsin ja jonka piti pitää puoliani :(

• Tykkää
Reactions: fortunate
Siis äitisi olisi tietenkin pitänyt puuttua asiaan ja sinut ottaa huostaan, jos ei häntäkään kiinnostanut.
Meidän laki nyt on tällainen, että tietyt rikokset vanhenee tietyssä ajassa.

minimii- ensiksi halaukset, olet minun ikäiseni. Suomen lain ja muun kaikista puutteista huolimatta rikosten vanhenemisajankohta on yllättävän pitkä. En tiedä tuollaisesta, mutta esimerkiksi seksuaalirikoksissakin se 20 vuotta aikaa nostaa syyte. Yllätyin. Olen vähän samassa tilanteessa, en ollenkaan noin pahassa mutta omista peheenjäsenistäni olen ilmoituksen tehnyt.

• Tykkää
Reactions: miimiimii
Tärkeää tässä on se, että haluat tehdä asialle jotakin. Näen rikosilmoituksessa symboliikkaa, miten olet kypsynyt tekemään päätöksen isäsi suhteen. Harva uskaltaisi samaan, siis edes myöntämään itselleen tulleeensa kohdelluksi huonosti. Isäsi on toiminut sinua kohtaan väärin ja se pieni lapsi, joka on isäsi vuoksi kokenut kivun lisäksi hätää, pelkoa ja turvattomuutta tarvitsee sinulta, aikuiselta nyt apua ja lupauksen, miten hätä loppuu tähän. Oman elämäsi ja hyvinvointisi vuoksi rikosilmoitus on ehkä se asia, joka auttaa sinua pääsemään vaikeista muistoista eteenpäin.

Vaikka muuta ei enää tapahtuisi, niin luota itseesi ja ratkaisuusi. Kirjoituksestasi huokuu niin paljon surua ja kipua, mutta myös optimistista päättäväisyyttä, joten toivotan kaikkea hyvää. Pääset viimeinkin heittämään raskaan taakan harteiltasi.

ainut asia miten äitini "puuttui asiaan" oli että hän piti minusta kiinni kun isä löi... sen jälkeen halasi ja piti sylissä ja pyyhki kyyneleet, ristiriitasta? KYLLÄ!

Ihan hirveää luettavaa! :(

Olen niin pahoillani puolestasi ja toivon sinulle kaikkea hyvää ja parasta! :heart:

Toivon, että kaikki onnistuu parhainpäin ja isäsi joutuu vastaamaan teoistaan!!!

Arvet eivät varmasti koskaan parane tuollaisesta!!! :(

ainut asia miten äitini "puuttui asiaan" oli että hän piti minusta kiinni kun isä löi... sen jälkeen halasi ja piti sylissä ja pyyhki kyyneleet, ristiriitasta? KYLLÄ!

Voi hel*etti mikä äiti. Kummatkin vanhempasi pettivät sinut totaalisesti. Itse äitinä koen erityisesti äitisi toiminnan oksettavana. :(

Ps. Sinun pitäisi tehdä rikosilmoitus myös äidistäsi, sillä hän osallistui pahoinpitelyyn.

Eiköhän tuossa ole jo se ilmoitusaika mennyt umpeen..itsekin olen monet kerrat miettiniyt,että miksi en aikoinaan uskaltanut mennä lääkäriin ja sitten poliisille,kun isäpuolen käsittelyn jäljiltä oli milloin missäkin mustelmia ja silmät muurautuneena umpeen.Nyt kun sitä uskallusta olisi,on nuo rikokset jo vanhentuneita.

Sinuna laittaisin välit poikki.Itse olen "väleissä" isäpuoleeni,mutta vain ja ainoastaan siksi ,että sattuu asumaan äitini kanssa.

Minulla on ollut välillä todella hankalaa itseni kanssa, lähinnä kariutuneiden miessuhteiden vuoksi, en ole ikinä voinut luottaa kehenkään! Olen satunnaisesti käynyt masennuksen vuoksi mielenterveystoimistossa, mutta näistä asioista en ole siellä pystynyt puhumaan, ehkä asiaan tulee nyt muutos ja pääsen työstämään asiaa läpi, eikä se ole vain isona taakkana ja raskaana haamuna elämässäni, voisin jatkaa eteenpäin ja ehkä joku päivä vielä luottaa toiseen ihmiseen. Kiitos teille kaikille kannustavista viesteistänne :hug:

• Tykkää
Reactions: BettyBoop

Yhteistyössä