Tein syntiä. Luin miehen tekstarit. Jäi kiinni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Petetty ja sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ota rauhallisesti. Ei sun ole pakko juuri nyt puhua asiasta, jos et halua. Ja onnea matkaan joka tapauksessa. Toivottavasti kaikki menee niin hyvin kuin tuossa tilanteessa voi mennä.

Anteeksianto on prosessi, joka sinun on käytävä lävitse tulevaisuudessa joka tapauksessa. Se ei ole helppoa, mutta käyt sen itsesi vuoksi jotta pystyt taas hengittämään vapaasti. Sillä ei ole mitään tekemistä toisen ihmisen väärien tekojen hyväksymisen kannalta, eikä vaadi toiselta henkilöltä edes katumusta eikä sovintoa hänen puoleltaan. Se kasvattaa omaa henkistä minuuttasi ja olet sen jälkeen vahvempi. Itselleen on vaikeampi antaa anteeksi kuin toiselle, toinen osapuoli ei välttämättä koskaan käsittele asiaa ja saattaa ikuisesti puolustella itseään, mutta sillä ei ole mitään väliä.

Tavallaan juu... meillä on tässä ollut aika vaikeaa jo jonkun aikaa ja olen yrittänyt parhaani mukaan korjata tilannetta. Nyt meillä oli pitkästä aikaa tosi mukava yhteinen viikonloppu, mies tuntui taas samalta ihanalta itseltään mikä on ennen ollut.

Ei niissä viesteissä mitään rakkaus tai panojuttuja ollut.. joten vielä taidan elätellä toiveita että he olisivat vain ystäviä.. joka tapauksessa mieheni on kyllä valehdellut minulle.. ystäviä tai ei :(

En tiedä miten ottaisin asian esille.. en kehtaisi kertoa että olen mennyt lukemaan ne viestit, koska tiedän että sekin on jonkun mielestä väärin.

ja pah, mun ukko viestitteli sihteerinsä kanssa ja arvaas vaan onko VAIN YSTÄVYYTTÄ laittaa aamulla puol viiden aikaan viestiä... "oon jo taas täällä... nuorempi lapsi sairaana, joten tänään ei onnistu meillä" heh joo ja toinen" kiitos ihanasta lounaasta" tai "odotan innolla ihanaa lounas seuraa"

No, saitteko puhuttua?

Kuule, sä olet nuori vielä vaikka pahaa tekisi niin kunnioita itseäsi sen verran, että vaadi itsellesi parempaa.
Karu tosia-asia on se, että harva " teinirakkaus" on kuitenkaan se lopullinen. Nyt kun lähdet, ehdit löytämään sen " oikean", perustamaan perheen jne.
Jos jäät suhteeseen mahdollisesti oerheen perustaminen siirtyy ja siirtyy, kunnes lopulta kuitenkin eroatte. Siinä vaiheessa voit jo olla sen ikäinen, että uuden suhteen alkaminen ja lasten hankkiminen,mpitää tehdä kiirellä.
Toinen vaihtoehto on, että jatkatte yhdessä, saatte perheen ja lopulta jäät yksin. Mies kaipaa muuta, ja sinä jäät lasten kanssa.

Itse erosin pitkästä, 7 vuotta, "teinisuhteestani" koska koin sen jonkin loppuneen, oltiin yhdessä enempi tavan vuoksi. Kaikki alkoi olemaan vaikeaa ja mikään ei tuntunut miltään. Päätös oli vaikea, etenkin kun ei ollut pettämistä yms. Ja se exä ei millään ymmärtänyt miksi erota.
Mä kuitenkin tiesin haluavani perheen, ja tästä tyypistä ei siihen ollut, ei silloin ja eipä nyt 10v jälkeen vieläkään. Jatkaa edelleen samanlaista elämää kuin silloin, minä olen tässä välissä mennyt naimisiin, saanut kaksi lasta ja olen onnellinen. Nyt mulla on se kaikki mitä halusin, joten päätös, niin kipeää kuin se tekikin, kannatti.

Se että te olitte toisillenne ne oikeat silloin teineinä, ei tarkoita että olisitte toisillenne ne oikeat nyt myös aikuisina. Ihmiset kasvavat, luojan kiitos, niistä teinivuosista. Elämä saa uusia tarkoitusperiä, näin sen kuulukin mennä.
Mieti, millaista elämää haluat. Mitä haluat tulevaisuudelta, avioliiton, lapsia, suhteen jossa ei tarvitse epäillä ja molemmat ovat läsnä?

Vaikea sanoa, mitä pitäisi tehdä. Mieti tarkasti, nyt sulla on mahdollisuus saada vielä kaikki ja muuttaa elämäsi. Ja hei, ainahan te voitte palata vielä joskus yhteen, jos tuntuu että eropäätös oisi väärä. Epäilen että näin käy, mutta ainahan se on hyvä takaportti.

Tsemppiä!

[QUOTE="...";26801437]Saitko juteltua? Tuu kertomaan kuulumisia...[/QUOTE]

Niinpä! Illalla vielä jäin miettimään että miten teillä nyt siellä menee. :/
Hengessä mukana!

Minäkin olen miettinyt eilen illalla ja tänään, että mitä sulle kuuluu. Toivottavasti tulet kertomaan jotain. Itsekin olin pitkään nuoruusajan huonossa parisuhteessa koska lähteminen tuntui liian vaikealta. Sitten kun lopulta lähdin, niin se oli suuri helpotus ja se oikea rakkauskin löytyi sitten vähän myöhemmin.

Juteltiin. Kysyin mieheltä suoraan että pettääkö minua, hän kielsii. Kysyin onko hän ihastunut johonkin toiseen, hän kielsi. Kysyin mitä hän sitten puuhaa tämän naisen kanssa... Hän sanoi ettei mitään. Kieltää pettäneensä ja sanoi tietävänsä että luin viestit. Selitteli joidenkin viestejen tarkoitusta.. kuulemma tuo ihanaksi sanominen oli ihan vaan vitsi jne. Kaikista viesteistä en osannut kysyä. mies sanoi että jos tämä meidän suhde johonkin loppuu niin ei pettämiseen ainakaan hänen puolelta.

Sanoin miehelle että uskon häntä.

Oikeastaan uskonkin miestän.. jos viestit olivatkin vain pientä flirttiä.. jos olenkin ylireagoinut.. mies sanoi joskus piipahtaneensa tämän naisen luona kun siellä on ollut muitakin työkavereita, mutta että ei ole viettänyt siellä sen kummemmin aikaa..

silti tämä viestijuttu jäi kyllä kaivelemaan mieltä.. täytyy kysyä mieheltä vielä niistä viesteistä.

Te kaikki varmaan pidätte minua aivan idioottina.

voi apua sun kanssas, sun miehesi valehtelee kaiken ja sä tahdot uskoa. se on sit sun valintasi. en vaan tajua, mitä te naiset näette niissä miehissänne, että mieluummin uskotte niiden valheet kuin ottaisitte oman elämän haltuunne. ei ne teidän miehet mitään kultakimpaleita ole.

Millä mielellä mies sitten on, pitäisikö teidän rakentaa suhdettanne paremmaksi ja onko hän valmis tekemään sen eteen osansa? Vai näkeekö kaiken olevan lopuillaan ja kieltää vain pettämisensä? Mutta hyvä jos hän ymmärtää että teidän pitää tehdä yhdessä avioliittonne onnelliseksi, toivotan teille kaikkea onnea!

Ja ps. kaikki ihmiset kasvavat, muuttuvat, kehittyvät ja muokkautuvat elämän poluilla moneen kertaan ja vielä keski-iän jälkeenkin ja eläkeikään asti -niin pitäisi myös suhteidenkin, joten nuo aikaisemmat puheet siitä etteikö nuorena rakennetut suhteet voisi kestää onnellisena elämän loppuun ovat puppua ja niiden kateellisten puheita, jotka eivät ole osanneet mukautua. :-)

[QUOTE="vieras";26794231]Lain mukaan.

En voi hyväksyä, että täällä keskustelupalstalla yllytetään rikokseen eli kehotetaan ihmisiä tarkastamaan viestintäsalaisuuden vastaisesti toisten kännykkää tai sähköposteja. Rikokseen yllyttäminen on rikos, josta rangaistaan yhtä ankarasti kuin itse rikoksen tekemisestä.

Viestintäsalaisuuden loukkaamisesta on säädetty rangaistukseksi sakkoa tai enintään yksi vuosi vankeutta.[/QUOTE]

Siis voi vittu! Työnnä nyt se viestintäsalaisuutesi sinne minne päivä ei paista! Jos mun ukko jäis kiinni jostain tuollaisesta ja alkais urputtaa jostain vitun viestintäsalaisuudesta, niin sen elämä muuttuisi äkkiä vielä paljon hankalammaksi mitä se tietysti olisi jo. Se ei sitä tekstareiden lukemista pystyisi milläään todistamaan missään oikeudessa, jos ois kanttia tehdä joku rikosilmoitus, mitä epäilen SUURESTI. Joten pää umpeen! Toiselta on romahtanut pohja koko elämästä, ja sinä urputat jostain viestintäsalaisuudesta! Haloo!

Juteltiin. Kysyin mieheltä suoraan että pettääkö minua, hän kielsii. Kysyin onko hän ihastunut johonkin toiseen, hän kielsi. Kysyin mitä hän sitten puuhaa tämän naisen kanssa... Hän sanoi ettei mitään. Kieltää pettäneensä ja sanoi tietävänsä että luin viestit. Selitteli joidenkin viestejen tarkoitusta.. kuulemma tuo ihanaksi sanominen oli ihan vaan vitsi jne. Kaikista viesteistä en osannut kysyä. mies sanoi että jos tämä meidän suhde johonkin loppuu niin ei pettämiseen ainakaan hänen puolelta.

Sanoin miehelle että uskon häntä.

Oikeastaan uskonkin miestän.. jos viestit olivatkin vain pientä flirttiä.. jos olenkin ylireagoinut.. mies sanoi joskus piipahtaneensa tämän naisen luona kun siellä on ollut muitakin työkavereita, mutta että ei ole viettänyt siellä sen kummemmin aikaa..

silti tämä viestijuttu jäi kyllä kaivelemaan mieltä.. täytyy kysyä mieheltä vielä niistä viesteistä.

Te kaikki varmaan pidätte minua aivan idioottina.

Joo, tämän jälkeen pidän. Herää, pahvi! Et kai sä oikeasti luullut, että se myöntää noin vain kaiken?

Sanoin siis miehelle että uskon häntä.. mut en mä tiedä oikeasti uskonko..

En tiedä miten voisin saada enenmpää miehestä irti.. tai enemmän todisteita.. En haluaisi ikinä uskoa mitään pahaa miehestäni, mutta nyt on kyllä vähän vaikea uskoa mitään muuta..

En halua kuitenkaan erota ainakaan vielä. Jos tää onkin vaan väärinkäsitystä ja mun omassa päässä koko ongelma. Sekin on kuitenkin mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26793142:
Kaikki avausviestissäsi kirjoittama viittaa kyllä hyvin vahvasti oikeaan pettämiseen.

Tämä on tietysti vaikea tilanne sillä toisen puhelintahan ei tulisi ratsata ja mahdollista onkin että miehesi tekee yhtäkkiä sinusta syyllisen. Vainoharhaisen kyylääjän.
Sinun pitää olla tiukkana ja sanoa että se oli sinun ainoa mahdollisuutesi todistaa asia itsellesi sillä kaikki miehen käytöksessä on viitannut pettämiseen.

Ehkä kannattaisi yrittää korjata tilanne vielä.
Kyllä ihmiset selviävät pahemmistakin kriireistä jos molemmat sitä oikeasti haluavat.

triplis puhut asiaa!

Sanoin siis miehelle että uskon häntä.. mut en mä tiedä oikeasti uskonko..

En tiedä miten voisin saada enenmpää miehestä irti.. tai enemmän todisteita.. En haluaisi ikinä uskoa mitään pahaa miehestäni, mutta nyt on kyllä vähän vaikea uskoa mitään muuta..

En halua kuitenkaan erota ainakaan vielä. Jos tää onkin vaan väärinkäsitystä ja mun omassa päässä koko ongelma. Sekin on kuitenkin mahdollista.

millähän tavalla se olis mahdollista? Sun mielikuvitus teki tepposet ja mitään viestejä ei oikeastaan ollut olemassakaan vai? Ihan oikeasti, ota pää pois perseestä ja katso totuutta silmiin. Sun miehes ei tuu ikinä lopettamaan sivusuhteita jos nyt päästät hänet kuin koiran veräjästä.

No onko ne viestit miehen mielestä sellaisia, että hälle olis ihan ok jos sun puhelimesta löytyisi sellaisia jonkun miespuolisen kaverin lähettämänä? Tai että sä lähettelisit sellaisia jollekulle?

No sä haluat uskoa sitä koska on vaan helpompaa "jatkaa kuten ennenkin". Onhan se pelottavaa lähteä ja aloittaa oma elämä.

Villi veikkaukseni on, että pian miehes pettää sua uudestaan tai se ei koskaan lopetakaan tätä nykyistä sivusuhdetta. Saat sen aikanaan selville jotenkin ja muutaman kiinnijäämisen jälkeen lopulta lähdet. Sitten kadut kun ei tullut heti lähdettyä.
Näin siis vaan visioin, voin olla ihan väärässäkin. Tällä tavalla vaan olen asioiden nähnyt joskus menevän kun nainen on niin kiltti, että haluaa uskoa viimeiseen asti.

Yhteistyössä