Teiniäiti linjoilla, kysykää mitä haluatte.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minkäikäinen olit kun sait lapsesi?
minä olen teiniäidin lapsi. äiti oli 16v kun synnyin ja mä oon aina pitäny suurena etuna sitä että äiti oli nuori. tiedän että nuoret äidit saa kuulla kaikenlaista arvostelua. älä välitä sellasista. mä halusin olla äitini kaltainen nuori äiti joka ymmärtää vielä jostain jotain, jonka kanssa voi keskustella ilman että toinen mummomaisesti heti tuomitsee kaiken :) äiti joka ymmärtää mitä nuoren tytön päässä likkuu koska muistaa sen ajan vielä itse. no mä tajusin että voin ottaa oppia äidiltä ja olla samanlainen äiti vaikka sainkin esikoisen "vasta" 25 vuotiaana :)

[QUOTE="mjää";23452881]Hah! mäkin olin 18v kun sain esikoisen, onko siinä nyt jotain erityistä? ja mä oikeesti luulin et teini äidit on n. 16v[/QUOTE]

teini 13-19v

Oletko yhdessä lapsen isän kanssa? tupakoitko odotusaikanasi? Käytätkö pissivsaatteita ja viet lapsesi hoitoon jatkuvasti?

Ei olla yhdessä. Tupakoin jonkun verran raskauden alussa, kun meinasin tehdä abortin. En käytä, tai riippuu minkalaisia ne sun mielestä on. En ainakaan käytä niitä hirveitä Fiorellan teinifarkkuja. Hmm.. vaikee vastata tuosta hoidosta. Ehkä joo nuorempana, mutta kun lasta haluttiin hoitoon. Nyt lapsi on isällään, mutta mun puolesta lapsen ei tarvis olla juuri ollenkaan missään hoidossa. Tosin lasta ei sinällään tarvitse hoitaa kun on niin iso jo.

[QUOTE="mjää";23452881]Hah! mäkin olin 18v kun sain esikoisen, onko siinä nyt jotain erityistä? ja mä oikeesti luulin et teini äidit on n. 16v[/QUOTE]

Luulo ei ole tiedon väärti.

[QUOTE="hmm";23452899]itse en ainakaan ollut mikään teini enää 18-vuotiaana...[/QUOTE]

No minä olin. Teinin tekemiset, teinin ajatukset. En ollut ainakaan mikään kaikkitietävä fiksu aikuinen.

mitenkä tuo lapsellisuus ja typeryys ilmeni käytännössä?

Just tuo tupakanpoltto, join alkoholiakin, siis alkuraskaudessa. Lähdin bilettämään kun lapsi oli vasta kuukauden ikäinen (tosin lapsi oli hyvässä hoidossa).

Ennen raskautta seksin harrastaminen ilman kumia, siis täysi vastuuttomuus. Olin siis aika typerä monessakin mielessä, en nyt viiti kaikkia asioita erittelemään. Sellainen pelle kuitenkin.

Ja tosiaan vielä kun lapsi oli syntynyt, niin en ihan heti viisastunut silloinkaan.

[QUOTE="hmm";23452899]itse en ainakaan ollut mikään teini enää 18-vuotiaana...[/QUOTE]

Minäkin olen ollut ihmisenä ihan samanlainen jo 17-vuotiaasta asti. Nyt 33-vuotias. Lapsista ensimmäisen sain 19-vuotiaana, enkä polttanut tai juonut raskausaikana (enkä vieläkään) ja tuo iso poika on ollut hoidossa yön yli koko elämänsä aikana ehkä 5-7 kertaa, eikä menojalkani vieläkään vipata. Lapsen isän kanssakin olen edelleen naimisissa ja koulutus on kahteenkin ammattiin. Tämä vain esimerkkinä siitä, että teiniäiti voi olla hyvin täyspäinen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja selvä;23453000:
miksi pidit lapsen?

Ei mulla ole muuta vastausta antaa kuin että halusin hänet. En vain pystynyt aborttiin. Elämäni onnellisemmat hetket oli kun olin raskaana (alkujärkytyksen jälkeen) ja kun lapsi oli pieni. Ainakin näin jälkeenpäin minusta tuntuu siltä.

Yhteistyössä